Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez marecky » 11 mar 2009, 23:21

to co radzicie z tym przejsciem na 5w30
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 20:53
Posty: 803
Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO

Postprzez BratCukierka » 11 mar 2009, 23:25

Dokładnie. Mój B3 też latał XX tysięcy na mineralnym, ale oleju nie brał, ale na zimnym potrafił lekko przykopcić i postanowiłem zmienić na półsyntetyk... mechanicy z którymi rozmawiałem łapali się za głowę z tekstami rozszczelnisz silnik itp., mój wujek który robi nasze auta z nami skomentował tych mechaników tak: " łeb im się rozszczelni", kazał zrobić płukankę i zalać półsyntetykiem i nie żałuję decyzji :) btw. silnikowi na wymarciu który minerał pije na godziny a nie kilometry to nie pomoże, ale dobremu silnikowi nie zaszkodzi :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez mixR » 11 mar 2009, 23:26

sps-snipers napisał(a):Wolałbym juz,żeby puszczał dym jak parowóz niz brał oliwe

no mój na początku tylko brał,ale nie puszczał dymka,
ale jak dziś po robocie go odpaliłem to razem z kumplami się śmiałem jaką chmurę wypuścił jak parowóz :D
dym unosił się kilka metrów w górę
oblukałem ich rury to prawie zero dymku było :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez sps-snipers » 11 mar 2009, 23:32

BratCukierka napisał(a):Dokładnie. Mój B3 też latał XX tysięcy na mineralnym, ale oleju nie brał, ale na zimnym potrafił lekko przykopcić i postanowiłem zmienić na półsyntetyk... mechanicy z którymi rozmawiałem łapali się za głowę z tekstami rozszczelnisz silnik itp., mój wujek który robi nasze auta z nami skomentował tych mechaników tak: " łeb im się rozszczelni", kazał zrobić płukankę i zalać półsyntetykiem i nie żałuję decyzji usmiech btw. silnikowi na wymarciu który minerał pije na godziny a nie kilometry to nie pomoże, ale dobremu silnikowi nie zaszkodzi usmiech

Prawda jest taka,że co jeden mechanik to lepszy i pierdzieli głupoty :D :D :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez BratCukierka » 11 mar 2009, 23:53

Każdy mechanik ma swoje doświadczenia, niestety niektórzy żyją ciągle Polonezami i innymi polskimi wynalazkami... I cały czas powtarzają "lej panie Mineralny, bo już przebieg jest ogromny, tak będzie lepiej dla silnika" <lol> Niestety niektórzy mechanicy stoją w miejscu...

Opłacało Ci się składać aparat na silikon? Przecież uszczelniacz to koszt ok. 1zł, jak dla mnie lekka przesada :|
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez sps-snipers » 11 mar 2009, 23:57

BratCukierka napisał(a):Opłacało Ci się składać aparat na silikon? Przecież uszczelniacz to koszt ok. 1zł, jak dla mnie lekka przesada

tak opłaciło. dąłem nowy oring za złotówke tak jak piszesz i do tego posmarowałem silikonu troszke :D żeby nie było :) i nie gadaj,że przesada,bo chciałes mi sie odgryżć za wujka :P
Ostatnio edytowano 15 mar 2009, 00:02 przez sps-snipers, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez BratCukierka » 12 mar 2009, 00:10

nie po prostu myślałem że złożyłeś na starym oringu z silikonem <lol>

btw. niby czemu mam się za wujka odgryzać skoro jestem pewny jego wiedzy i wieloletniego doświadczenia :P gdyby się nie znał nie przerabiał by aut miejscowym miłośnikom off-roadu :D a na pseudo mechaników naciąłem się już nie raz... na szczęście nie bezpośrednio tylko gdy trzeba było poprawiać po nich auta :P

kolega już psioczy na takich którzy zalali do jego Z5 minerałem po remoncie i poskładali większość silnika uszczelkami na silikon, a ciekło jak z fontanny...

na szczęście przy okazji naprawy blacharki po wypadku są robione wycieki w silniku
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez bzzyczek » 14 mar 2009, 00:48

marecky napisał(a):to co radzicie z tym przejsciem na 5w30


Jesli silniczek nie bierze oleju możesz spokojnie zmienic na 5w30, nic sie nie stanie. Ja ostatnio tak zrobiłem i zmieniłem z 10w40 na 5w30 i nic sie nie stało , tak że historie tego typu że silnik sie rozpadnie i zacznie cieknać ze wszystkich mozliwych uszczelek można włożyć między bajki. :)
Dodam że mam 190kkm na liczniku. Na ostatnie 10 tyś mazda półsyntetyka wypiła jakieś 2,5l oleju. Tego ile spali jeszcze nie wiem ale bedzie raczej podobnie.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez sps-snipers » 14 mar 2009, 01:03

bzzyczek napisał(a):Dodam że mam 190kkm na liczniku.

Ludzie po co wy przy takim przebiegu cudujecie i lejecie tak drogi olej. Totalna głupota i w dodatku niema to sensu :|

bzzyczek napisał(a):Jesli silniczek nie bierze oleju możesz spokojnie zmienic na 5w30, nic sie nie stanie. Ja ostatnio tak zrobiłem i zmieniłem z 10w40 na 5w30 i nic sie nie stało , tak że historie tego typu że silnik sie rozpadnie i zacznie cieknać ze wszystkich mozliwych uszczelek można włożyć między bajki.

Zgadzam się ale po co?? to nie jest młode auto :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez bzzyczek » 14 mar 2009, 01:16

sps-snipers
To tylko moja opinia, a opinia jak d.... każdy ma swoją.
Mógłbym napisać że zalewanie silnika minerałem i do tego jakimś cudownym motodoktorem jest głupota i nie ma sensu ale po co :|
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez mixR » 16 mar 2009, 17:43

pan moto-doc nic mi nie pomógł,na zimnym silniku stawia niebieską chmurę,ale przynajmniej spróbowałem :|
poboru oleju nie zmierzyłem bo za mało przejechałem
no cóż zostaje chyba remoncik... :|
w portfelu ubędzie waluty...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez sps-snipers » 16 mar 2009, 18:01

Pojeżdzij jeszcze troszke kolego i poobserwuj czy ubywa. Jeśli tak to spróbuj tego środka z Lucasa ;) Ja za jakis czas będe testował minerał a jak nieda rady ,to ten środek :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez mixR » 16 mar 2009, 18:19

chyba żadne cudowne środki na te dolegliwości nie pomogą ;)
tak mi się wydaje przynajmniej
najgorszy ten dym po odpaleniu,kaszana że nie wiem,gdyby nie to wcale bym nie myślał o remoncie
mam 3 rozwiązania; remont,swap,albo oddać Madzie do żyda
ale chyba jednak zdecyduje się na remont...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez sps-snipers » 16 mar 2009, 19:32

ja bym tam się kopceniem nie przejmował. Jak już ,to braniem oleju :) A jak ci bierze mało ,to bym jeżdził ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez krzys-O » 19 mar 2009, 16:46

Koledzy ile kosztuje remont silnika 1,5? Bierze bardzo dużo oleju.
Jeszcze mam pytanie ile jest oleju w silniku jeżeli na bagnecie pokazuje poniżej minimum? Bo wczoraj dolałem litr, dzisiaj drugi litr i na miarce ledwo koniec się zmoczył??
krzys-O
 

Postprzez ROMAN-R87 » 19 mar 2009, 16:57

krzys-O napisał(a):Bo wczoraj dolałem litr, dzisiaj drugi litr i na miarce ledwo koniec się zmoczyłpytajnik



no tylko pogratulowac(tylko nie wiem czego :| , bo napewno nie rozumu), kolego jezdziles prawie bez oliwy!!
do Z5 w calosci wchodzi ok 3,5l oleju, mam nadzieje ze silnika nie zatarles,bo wtedy kicha na max
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez krzys-O » 19 mar 2009, 17:26

To jest dokładnie samochód mojej siostry, a wiesz jak to dziewczyny jeżdzą. Ale jeśli do silnika wchodzi 3,5l, a ja wlałem 2l to chyba na miarce powinno coś pokazać?? a nie pokazuje nic!! Auto nie kopci wogóle, ani podczas jazdy ani przy rozruchu. Jak przejadę palcem po końcówce tłumika to jest dużo oleju nie przepalonego, czarna smoła. Siostra dolewa litr na miesiąc, robi ok 1000km. Nie wiem już co jest grane, może bagnet jest zamieniony z innego auta? Zapomniałem dodać że kontrolka ciśnienia nigdy nie zapaliła się podczas jazdy, żaróka nie jest spalona bo świeci jak się przekręci kluczyk na zapłon
krzys-O
 

Postprzez ROMAN-R87 » 19 mar 2009, 17:29

jak by nie patrzyl silnik do remontu/wymiany
-co do bagnetu to jest wszystko mozliwe musisz sprawdzic oznaczenia na nim i porownac z kims kto tez ma Z5, ja ci nie powiem bo z Z5 nie mialem do czynienia(i nie mam zamiaru miec)
pozdrawiam ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez Bartg » 19 mar 2009, 17:47

W z5 na bagnecie miedzy pusto a pelno jest 0.8L.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez grabu122 » 19 mar 2009, 20:25

...... niby wchodzi do Z5 3,5l oleju..... jakie było moje zdziwienie, gdy ostatnio wymieniałem i weszło mi pod max na bagnecie tylko 2.7l-po wypełnieniu filtra (silnik dobrze rozgrzany, wiec chyba zleciało co miało zlecieć) wychodzi na to że co najmniej 0,5l starego syfu i tak zostaje w silniku.
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 20:29
Posty: 540 (0/3)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323