Mazda CX-7 – Porównanie z konkurencją

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez jancio68 » 19 mar 2009, 17:07

Cx-7, 2.3 MZR Disi Turbo – 260KM Zoom-Zoom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez Deniorek » 19 mar 2009, 17:11

jancio68 napisał(a):Halo, Halo!
www.toyotaklub.org.pl


Przypominam, że to posiadacze CX-7 bronią swojego auta i dlatego ten temat wkrótce osiągnie kilkaset postów. Dziwne, że jeszcze moderatorzy tutaj Sajgonu nie zrobili. Zakładam sobie blokadę myślową w tym temacie na kolejne 15 postów, aby ostudzić emocje. Pozostaję biernym obserwatorem na 15 postów. :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez BEN » 19 mar 2009, 17:38

deniorek napisał(a):Przypominam, że to posiadacze CX-7 bronią swojego auta i dlatego ten temat wkrótce osiągnie kilkaset postów.

niekoniecznie bronią tylko jak już wcześniej pisałem porównywanie cx do verso jest nie na miejscu. ja na co dzień nie jeżdżę Cx lecz jak już pisałem Xsara wiec daleki jestem od bronienia Cx.
A to Ty Daniorek podsycasz atmosferę postami ale teraz masz przerwę w pisaniu ( ciekawe jak długo :P ) wiec pewnie się trochę uspokoi. :P

jancio68 napisał(a):Do Cx-a nie pasuje mi też typ kierowcy księgowego


mówisz tu o obliczaniu kosztów a nie o kierowcy Cx który jest z zawodu księgowym?
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez jancio68 » 19 mar 2009, 17:44

mówisz tu o obliczaniu kosztów a nie o kierowcy Cx który jest z zawodu księgowym?


"typ kierowcy-księgowego"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez tery » 19 mar 2009, 17:48

Sevyoruum napisał(a):Co do Land Cruisera. Pamietam jak w 2004 roku bylem ogladac Verso. Od razu zwrocilem uwage na Land Cruisera. Jednak to nie ta kasa... Wtedy wydawal mi sie taki majestatyczny. Niestety troche czasu minelo i wydaje mi sie nieco napompowany. Natomiast ten V8 mi sie podoba.


Co do Land Cruiser'ów to 100-tka moim skromnym zdaniem jest o wiele brzydsza niż 120-tka.Nie uważam,by 120-tka,była zbyt napompowana.Zresztą to auto kultowe i legendarne,tak jak pisał Deniorek.V8 ma większy apetyt na paliwo.
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez Lucass » 19 mar 2009, 17:55

Kod: Zaznacz cały
Przypominam, że to posiadacze CX-7 bronią swojego auta i dlatego ten temat wkrótce osiągnie kilkaset postów.


Ja wcalę niebronie mojego auta , zresztą widać chyba to po moich wypowiedziach.
Spełnia on moje wszelkie oczekiwania jakie założyłem przed zakupem a nawet więcej , przynajmniej odnosząc się do mojego profilu jazdy.
Rocznie przejeżdżam ok. 30 tkm , trochę po mieście , krótkie traski ok. 70 km i kilka razy w roku weekendowe wyjazdy w góry.
Powiem wam że to auto mnie cały czas pozytywnie zaskakuje i nienudzi pomimo że już nim jeżdzę ponad rok. Jednak w tym całym zoom-zoom cos jest :P
Myśle że jeżdżąc np.RAV 4 , Honda CR-V a nawet i Audi Q5 po roku jazdy już bym był znudzony.
Gdzie bym niepojechał CX-em to wywołuje on bardzo pozytywne emocje , ludzią sie już mocno opatrzyły wszystkie RAV-y , CR-V -ły , X3 , X5 , Tuaregi itp.itd
Cx-7 wyznacza jakby inną i jedyną w swoim rodzaju klasę , ludzie którzy interesują się trochę motoryzacją kumają o co chodzi :) i do tego Mazda Cx-7 to bardzo japoński samochód a nie jakiś tam mieszaniec i w dodatku bez charakteru jak np. każdy model Toyboty :D
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2007, 10:43
Posty: 213
Skąd: Lodz
Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11

Postprzez tery » 19 mar 2009, 17:58

Deniorek napisał(a):A ile robicie przebiegu jeśli można zapytać?

Robię 30 000 km.
Co do CX-7 to w moim przypadku jest tak, że stać mnie na zakup auta i na paliwo,ale spalanie rzędu 13-15 litrów jest dla mnie za wysokie,można więc powiedzieć,że nie chcę płacić,aż tyle za tankowania.No i zasięg CX-7 jest masakrycznie mały ok. 450-550 km.Dlatego też czekałem na diesla mając nadzieję,że Mazda zaoferuje auto o odpowiedniej dynamice...i nie chodzi już może o to przyśpieszenie,ale bardziej o elastyczność...Na razie rozczarowanie...ale zobaczymy co testy pokażą.Bo przecież gdzieś te 400 Nm i 173 KM muszą się odnaleźć . ;)
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez tery » 19 mar 2009, 18:11

Deniorek napisał(a):Zakładam sobie blokadę myślową w tym temacie na kolejne 15 postów, aby ostudzić emocje. Pozostaję biernym obserwatorem na 15 postów.


Fajnie,że "studzisz" emocje i dajesz czas innym i sobie,aby ochłonąć.Mało w dzisiejszych czasach takich zdrowych zachowań. Aha...zastanów się jeszcze nad tym Land Cruiser'em. Naprawdę świetne auto.Szacuneczek i pozdrawiam ;)
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez Dwight » 22 mar 2009, 16:40

Podobnie jak wy długo czekałem na pojawienie się diesla. Myślę sobie, że z takimi parametrami powinien być tańszy od benzyny. Inaczej nie da się tego wytłumaczyć.

Miałem przyjemność jazdy 2.3 litrową benzyną. Wrażenia były doskonałe. Świetnie wchodzi na obroty, dobrze trzyma sie drogi i jest cichy. Autko spokojnie nadaje sie na trasy. Tylko to spalanie... Autko jest śliczne i robi wrażenie. Doskonałe nagłośnienie Bose, wygodna pozycja za kierownicą, dobrze zestrojone zawiesznie.
Zwróciłem też uwagę na parę mankamentów, przykładowo że podłokietnik jest kiepsko usytuowany i nie ma możliwości regulacji przód/tył/góra/dół jak w innych autach. Hamulce myślałem, że jednak lepiej działają, zwłaszcza że były tak chwalone. W porównaniu do nowego Mondeo pozostawiają sporo do życzenia, plasując się moim zdaniem gdzieś w przecietnej. Po tak dużym samochodzie spodziewałem się też wiecej miejsca na bagaż. Ostatnia sprawa to fotele, które nie wiem dlaczego zweżyli na oparciach ku górze. Tu bezwzglednym wzorem jest Honda.

Z niecierpliwością czekam na pierwsze egzemlarze testowe aby wyrobić sobie własne zdanie na temat nowego silnika.
Cholercia, gdyby nie to spalanie w benzynie...
Jakie są Wasze opinie z użytkowania tego autka?
Dwight
 

Postprzez domin1979 » 22 mar 2009, 20:52

Dwight napisał(a):Hamulce myślałem, że jednak lepiej działają, zwłaszcza że były tak chwalone. W porównaniu do nowego Mondeo pozostawiają sporo do życzenia, plasując się moim zdaniem gdzieś w przecietnej.
Fakt, 100 kg lżejszy Mondeo ma 36.3m, a CX-7 36.4 na zimnych. Przepaść! :P
http://www.auto-swiat.pl/dane-testowe-s ... l,377.html
http://www.mazdaspeed.pl/web/mazda/mazd ... le_cx-7_02
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Globy » 23 mar 2009, 00:02

Może heble były niedotarte, w "szóstkach" GG i GH brzytwa.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez domin1979 » 23 mar 2009, 00:06

Globy napisał(a):Może heble były niedotarte, w "szóstkach" GG i GH brzytwa.
CX ma bardzo dobre hamulce podobnie jak GH, GG już 2-3 m dalej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Dwight » 23 mar 2009, 01:05

domin1979 napisał(a):
Dwight napisał(a):Hamulce myślałem, że jednak lepiej działają, zwłaszcza że były tak chwalone. W porównaniu do nowego Mondeo pozostawiają sporo do życzenia, plasując się moim zdaniem gdzieś w przecietnej.
Fakt, 100 kg lżejszy Mondeo ma 36.3m, a CX-7 36.4 na zimnych. Przepaść! :P
http://www.auto-swiat.pl/dane-testowe-s ... l,377.html
http://www.mazdaspeed.pl/web/mazda/mazd ... le_cx-7_02


Takie jest moje subiektywne odczucie po przesiadce z jednego do drugiego. Mialem wrazenie, ze w Mondeo reagowaly skuteczniej. Mondeo jezdzilem takze w Alpy w 4 osoby i po brzegi wypenionym bagaznikiem nie majac powodow do narzekania z hamowaniem.
Do testow mam sceptyczne doswiadczenia ze wzgledu na doswiadczenia wyniesione z branzy, w ktorej pracuje. Nie mozna bezkrytycznie ufac czasopismom.
Nie chce napisac, ze hamulce sa zle, ale spodziewalem sie ze beda wzorowe a takiego odczucia nie mialem. Byc moze trafilem na nieodpowiedni egzemplarz. Nie chce też oceniac przez pryzmat jednej jazdy testowej.
Dwight
 

Postprzez domin1979 » 23 mar 2009, 01:21

Dwight napisał(a):Mialem wrazenie, ze w Mondeo reagowaly skuteczniej.
A może po prostu inaczej? Każdy samochód jakim jeździłem reagował w inny sposób, niektóre po dotknięciu hamulca wybijają zęby o kierownicę, a niektóre trzeba bardziej docisnąć. Zapewne w Mondeo miałeś bardziej wrażliwy pedał i stąd takie subiektywne odczucia. Ważne jak hamuje przy pełnym depnięciu. Do reszty trzeba się po prosty przyzwyczaić. Jak dla mnie w CX-ie pedał bierze w sam raz.
Dwight napisał(a):Do testow mam sceptyczne doswiadczenia ze wzgledu na doswiadczenia wyniesione z branzy, w ktorej pracuje.
Akurat z drogą hamowania ciężko coś przykombinować, zresztą we wszystkich gazetach wyniki są podobne. Jest jeszcze sprawa gabarytów, przy wysokim siedzeniu i dużych rozmiarach wszystko wydaje się trochę inne. Prędkości kompletnie nie czuć stąd niektórzy piszą, że myśleli, że CX będzie szybszy :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez BEN » 23 mar 2009, 09:46

domin1979 napisał(a):Dwight napisał:
Mialem wrazenie, ze w Mondeo reagowaly skuteczniej.
A może po prostu inaczej? Każdy samochód jakim jeździłem reagował w inny sposób, niektóre po dotknięciu hamulca wybijają zęby o kierownicę, a niektóre trzeba bardziej docisnąć. Zapewne w Mondeo miałeś bardziej wrażliwy pedał i stąd takie subiektywne odczucia. Ważne jak hamuje przy pełnym depnięciu. Do reszty trzeba się po prosty przyzwyczaić. Jak dla mnie w CX-ie pedał bierze w sam raz.

ja miałem takie samo wrażenie. pierwsze 1000 km jeździłem strasznie bojąc się hamulca. po przesiadce z Citroena C5 gdzie hamulec brał na 2 razy(jak w ciężarowce) czyli jak naciskasz lekko to do pewnego stopnia auto tylko lekko hamuje ale jak przekroczysz punkt to brały na maxa i do tego trzeba było się przyzwyczaić natomiast hamulce w renaulcie i fordach to inna bajka lekko naciskasz i zęby w kierownice. w CX jest zupełnie inaczej tutaj hamulec bierze bardzo płynnie im mocniej naciskasz tym lepiej hamuje choć skok pedała jest długi. ale do skuteczności nie mogę się przyczepić uważam hamulce za bardzo dobre.

domin1979 napisał(a):Prędkości kompletnie nie czuć stąd niektórzy piszą, że myśleli, że CX będzie szybszy usmiech

kazdy kto wsiada ma takie wrażenie :D :D jedziesz sobie spokojnie nie patrząc na prędkościomierz a po chwili słychać o piii już 160 km/h ? w Cx to duzy samochód dlatego nie czuć w nim tak bardzo prędkości jak i przyspieszenia pomimo iż jest to jak dla mnie rakieta jak na takie wymiary.
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2008, 12:10
Posty: 167
Auto: Mazda CX-7 EU, xsara 1,6 16V

Postprzez jancio68 » 23 mar 2009, 11:48

Mnie się jedna tarcza swego czasu zwichrowała. Zapewne jakaś kałuża. Przetoczyli i jest ok. Ale swoją drogą myślałem aby przy wymianie założyć jakieś bardziej "sportowe". Ciężko coś jednak znaleźć do Cx-a. Na allegro znalazłem zamienniki do wer. amerykańskiej: http://www.allegro.pl/item553570138_tar ... anska.html.
mają rowki i nawiercenia. Powinny sobie lepiej radzić z temperaturą i efekt fadingu powinien być mniejszy. Za to nie wiem czy będą pasować do europejskiej??
Co o tym myślicie? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2008, 17:34
Posty: 264
Skąd: Warszawa
Auto: CX-7 Expression

Postprzez tery » 23 mar 2009, 18:09

Globy napisał(a):Proponuję też poczekać na pierwsze testy i jazdy, które zweryfikują przyspieszenia na torze – jedno stwierdzenie w internecie jeszcze nic nie znaczy.


Napisałem dzisiaj do redakcji TVN Turbo,aby zadziałali coś w sprawie przeprowadzenia testu Cx-7 2.2 173KM. Zobaczymy... może wezmą "głos ludu" pod uwagę i zostanie on wysłuchany ;)
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez tery » 23 mar 2009, 18:24

Dwight napisał(a):Zwróciłem też uwagę na parę mankamentów, przykładowo że podłokietnik jest kiepsko usytuowany i nie ma możliwości regulacji przód/tył/góra/dół jak w innych autach.


Odnośnie podłokietnika i wykończenia wnętrza CX-7, to w wersji po faceliftingu, prawdopodobnie – tak wynika z artykułu – użyto materiałów o wyższej jakości,podłokietnik zaś ma być wygodniejszy i mieć miękką nakładkę.Całość...ogólnie ma sprawiać lepsze wrażenie.
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2009, 15:50
Posty: 240 (0/1)
Skąd: Pomorze

Postprzez Deniorek » 24 mar 2009, 00:09

Ok, 15 postów poszło więc odzywam się na nowo.

Ja bym to Top Gear`a napisał. Pewnie diesela CX-7 porównaliby z osiągami Mazdy 2. :) I mielibyśmy wybitny pojedynek dwóch siostrzyczek. Niestety testy pokażą chyba całą prawdę o tym samochodzie i wyjdzie na to, że wszyscy [rozsądni] będą czekać na diesela w wersji v2, gdzie inżynierowie Mazdy osiągną już jakiś ciekawszy wynik.

jancio68 bardzo zaskoczyło mnie jak łatwo zwichrowałeś tarczę. Czyżby taka mała odporność, czy przy całej tej ostrej jeździe trafiłeś na jakąś większą kałużę? U mnie np. w Rexie setki razy leciała para z kół przez kilkanaście sekund po najechaniu po bardzo ostrej jeździe w wielką kałużę, ale tarcze (odpukać) ani trochę się nie zwichrowały. A skoro już przy tarczach jesteśmy to ja zawsze jestem za wstawianiem oryginałów niż kombinowania z zamiennikami, nawet jeśli pisze, że podobno są lepsze i "sportowe". Te lepsze mogą właśnie zwichrować się po pierwszych ciekawszym wskoczeniu w kałużę. <lol>

BTW: Przerażony jestem ilością jeżdżących po Gorzowie CX-7. Dzisiaj trzy różne sztuki widziałem jadąc z centrum na obrzeża miasta. A obok Rexa na parkingu stoi teraz czarny CX-7. :) Zaraz jeszcze się okaże, że siódemka będzie nowym Passatem, których nie w sposób nie spotkać. Myślę, że to wynika z faktu, że używany egzemplarz można kupić po naprawdę śmiesznej cenie, która mieści w sobie paliwożerny, ale szybki silniczek i niecodzienne wyposażenie. Ogólnie trochę za dużo ich się robi i to przestaje być zjawiskowe auto na ulicach, przynajmniej w Gorzowie. A w innych miastach jak sytuacja wygląda? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 19:28
Posty: 664
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 231KM [Lighting Yellow]

Postprzez Tomash » 24 mar 2009, 06:44

Deniorek napisał(a):Przerażony jestem ilością jeżdżących po Gorzowie CX-7.



:|
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Moto