Witam,
Miałem ostatnio dziwny przypadek – po pracy próbowałem odpalić auto, po przekręceniu kluczyka w pozycję włączonej stacyjki (bez rozruchu) wszystkie kontrolki się zapaliły, poczekałem chwilę (stare przyzwyczajenie z diesla) i po próbie odpalenia wszystko zgasło z cichym „pyknięciem”. Później akumulator stracił cały prąd i nie chciał dać znaku życia – jakby w 1 sek stracił cały prąd.
Sprawdziłem wszystko, klemy przewody itp. i nic. Po wielu próbach odpiąłem od klemy przewód prowadzący prąd bezpośrednio do radia i … odpalił z miejsca a akumulator miał pełną moc! Przewód z prądem do radia iskrzył na klemie, a to chyba nie najlepiej. Kabel idzie bezpośrednio do radia, ma jedynie założony przeze mnie dodatkowy bezpiecznik 20A.
Po wszystkim podpiąłem celem próby przewód „radiowy” z powrotem i wszystko chodziło OK., radio też.
Dodam, że auto lubi robić sceny, typu zgaśnięcie na środku skrzyżowania przy skręcie w lewo, co nie jest ciekawą sytuacją, po czym odpala za którymś razem i jedzie dalej. Po rozgrzaniu przerywa też lekko na niskich obrotach przy przyspieszaniu, ale wyczytałem na forum że to pewnie aparat zapłonowy.
Moje pytanie: czemu radio „zjadło” cały prąd z aku? Czy to oznacza że coś jest nie tak z radiem? (Clarion z przed 3 lat nie stary trup) Czy przez to może też gasnąć?
Z góry dzięki za pomoc,
Pzdr!
Brak prądu przez radio i przerywanie na zimnym silniku.
Strona 1 z 1
Może masy nie miało ? Albo silniczek krokowy nie wiem prawdę mówiąc...
Mazda 323 (BG) 1.3 8V 91r. – Jedyna Tak Wyjątkowa :)
III Miejsce @ (19.782) – Mega Zlot Sochaczew na 1/4 mili w Klasie A
III Miejsce @ (19.782) – Mega Zlot Sochaczew na 1/4 mili w Klasie A
Czekamy na wieści 
Mazda 323 (BG) 1.3 8V 91r. – Jedyna Tak Wyjątkowa :)
III Miejsce @ (19.782) – Mega Zlot Sochaczew na 1/4 mili w Klasie A
III Miejsce @ (19.782) – Mega Zlot Sochaczew na 1/4 mili w Klasie A
Wczoraj odkryłem kolejną zagadkę. Radio mimo włączenia nie grało, a wszystkie podłączenia sprawdzałem dzień wcześniej. Po czym po zamknięciu drzwi zaczynało i przestawało. w czasie jazdy po kopnięciu w lewy głośnik w drzwiach zaczynało na jakiś czas, żeby znów zamilknąć po chwili.
Dziwi mnie to, że jeden niekontaktujący głośnik powoduje, że nie grają wszystkie pozostałe. Czemu tak się może dziać?
Pzdr!
Dziwi mnie to, że jeden niekontaktujący głośnik powoduje, że nie grają wszystkie pozostałe. Czemu tak się może dziać?
Pzdr!
- Od: 9 lut 2009, 10:53
- Posty: 8
- Skąd: Wwa
- Auto: 323f BG 91' 1,6
Zwarcie ?
Mazda 323 (BG) 1.3 8V 91r. – Jedyna Tak Wyjątkowa :)
III Miejsce @ (19.782) – Mega Zlot Sochaczew na 1/4 mili w Klasie A
III Miejsce @ (19.782) – Mega Zlot Sochaczew na 1/4 mili w Klasie A
Pewnie jakoś tak, a radio ma wbudowane jakieś zabezpieczenie i odłącza wszystkie głośniki na raz. Ciekawe. W każdym razie w weekend voltomierz, taśma izolacyjna i rurki termokurczliwe w dłoń i do dzieła
Będę rzeźbił też z montażem alarmu, może uda mi się zrobić fotorelację, o ile wtedy elektryka w aucie w ogóle nie odmówi współpracy
Będę rzeźbił też z montażem alarmu, może uda mi się zrobić fotorelację, o ile wtedy elektryka w aucie w ogóle nie odmówi współpracy
- Od: 9 lut 2009, 10:53
- Posty: 8
- Skąd: Wwa
- Auto: 323f BG 91' 1,6
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości