Jakie objawy przy uszkodzeniu uszczelki pod glowica?

Postprzez Qzol » 19 kwi 2005, 13:11

przy odpalaniu kopci ale nie na niebiesko jak w przypadku spalania oleju tylko bardziej na jasno:) jak sie rozgrzeje to kopcenie prawie ustaje ale momentami z rury wydechowej kapie cos jakby woda?
co to moze byc i jakie objawy w przypadku uszkodzenia uszczelki pod glowica?
Qzol
 

Postprzez Mav » 19 kwi 2005, 20:29

nie boj sie to norma... Wszystkie samochody kopca na bialo jak jest zimniej badz wilgotniej. Poki nie ubywa Ci plynu do chlodnicy z ukladu i nie masz wody w oleju to nie masz sie czym martwic, ewentualnie aby sie juz calkowicice uspokoic zerknij na bagnet od oleju czy sie na nim nie skrapla woda. To co ci wylatuje z rury to jest woda skroplona w ukladzie wydechowym i ona po prostu musi naturalnie z niej wyparowac za psrawa spalin (dlatego po rozgrzaniu przestaje juz leciec dym) a to co ci z niej cieknie to z podobnej bajki. to tylko woda nie ma sie czym przejmowac.
P.S> Uzupelnij profil !
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez coolart » 19 kwi 2005, 22:49

no wlasnie wszystko fajnie tylko co sie dzieje jesli leci woda z paliwem do cylindrow, czy tam zacsem cos sie nie uszkodzi. Jak mozna sprawdzic czy w baku jest woda nie wyjmojac calego baku , bo czytalem ze jelsi sie nie tankuje przez zime do pelna to po pewneym czasie osadza sie wilgoc i woda zostaje w baku a potem nie wiele juz do destrukcji silnika przy braku paliwa.
Teraz: Mazda 3 1.6 109KM
Poprzednia: Hania Civic Aerodeck 1.5 114KM
Kiedys: Madzia 323F BG 1.6 88KM

Japonki są najlepsze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2004, 01:55
Posty: 70
Skąd: T.G. / Braunfels
Auto: Mazda 3 1.6 2005r.

Postprzez Mav » 20 kwi 2005, 00:13

Jak ci leci woda do cylindrow to wlasnie wtedy masz walnieta uszczelke pod glowica :D CZyli ze jak zatankujesz do pelna a nastepnie stopniowo bedziesz spalal benzyne to sie ta wilgoc nie osadzi? Nie no ludzie nie dajmy sie zwariowac. Przy braku paliwa to predzej ci do zatarcia pompy paliwowej niz do jakis historii z silnikiem. A ta woda w rurze to zdaje mi sie ze nie pochodzi ze spalania tylko z wydechu gdzie się gdzies tam skrapla. Zauwaz ze wiele samochodow ma podobny problem w taka pogode jak jest teraz. Naprawde to normalny objaw.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez GofNet » 20 kwi 2005, 01:59

Wydmuchana uszczelka pod głowicą

Kapiąca woda z wylotu układu wydechowego jest wynikiem pracy katalizatora.

Objawami wydmuchanej uszczelki pod głowicą jest zazwyczaj:
<czytaj> Zauważalny spadek mocy.
<czytaj> Dymienie na biało, ale nie rano przy rozruchu silnika, czy zimą, ale ciągle. Ta cecha jest ściśle powiązana z proporcjonalnym ubytkiem cieczy chłodzącej, która dostaje się do układu wydechowego w wyniku panującego tam ciśnienia/podciśnienia poprzez nieszczelną uszczelkę w głowicy, później tuleje cylindrów i kolektor wydechowy.
<czytaj> Zapowietrzanie się układu chłodzenia. Przegrzewanie silnika, ciągłe wylewanie się cieczy chłodzącej ze zbiorniczka wyrównawczego. Nieustanne niedobory płynu chłodzącego w układzie chłodzenia (chłodnicy) mimo regularnego jego uzupełniania oraz szczelnego układu chłodzenia (po dłuższym postoju – np. rano po nocnym parkowaniu – brak mokrych plam pod jednostką napędową pojazdu).
<czytaj> Niekiedy nawet zawartość oleju/paliwa w cieczy chłodzącej.
<czytaj> Charakterystyczny zapach płynu chłodzącego w spalinach.
<czytaj> Z otwartej chłodnicy wydobywają się pęcherzyki powietrza lub przy otwieraniu zakrętki wypływa bulgocząc większa ilość płynu chłodzącego.
<czytaj> Maź na wyciągniętym wskaźniku oleju (bagnecie) ma odcień szary lub brązowy albo/i występują pęcherzyki wody w oleju.
<czytaj> Występuje utrudniony zapłon, nierównomierny bieg jałowy, obniżona wydajność jednostki napędowej.

To, że gdy jest zimno, bądź wilgotno, auto dymi na biało nie świadczy o przypadłości wydmuchanej uszczelki pod głowicą. Każdy samochód wyposażony w katalizator tak reaguje. Zwłaszcza wyraźnie widać to rankiem i/lub zimą. Tym nie należy się przejmować.

Dla pewności możesz pojechać do warsztatu i sprawdzić ciśnienie na poszczególnych garach. Ciśnienie mierzone w barach powinno być w silnikach:
<czytaj> 1,4l – 13,9
<czytaj> 1,6l – 13,5
<czytaj> 1,9l SOHC – 12,2
<czytaj> 1,9l DOHC – 12,8
Silnik plasuje się do remontu przy ciśnieniu:
<czytaj> 1,4l – 9,7
<czytaj> 1,6l – 9,5
<czytaj> 1,9l SOHC – 8,5
<czytaj> 1,9l DOHC – 9,0
Maksymalna różnica ciśnienia między poszczególnymi cylindrami nie powinna przekroczyć 2 barów.

Mam nadzieję, że dosyć szczegółowo przedstawiłem charakterystykę problemu oraz ewentualne metody detekcji wspomnianej usterki.

Pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Mav » 20 kwi 2005, 08:08

GofNet coz za wypracowanie. Jak zawsze wszystko swietnie i dokladnie opisane. No i pokrywa sie z tym o czym ja pisalem – choc musze przyznac ze troche mniej dokladnie.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez Qzol » 21 kwi 2005, 03:42

dziekuje za konkretne i wyczerpujace odpowiedzi
zalalem uklad chlodzenia na nowo , teraz troche pojezdze i zobaczymy co sie bedzie dzialo?:)
Qzol
 

Postprzez Heppy » 1 maja 2005, 09:06

Kiedys przy walniętej uszczelce nie przejechałem 10 km, a juz nie miałem prawie 2 litrów płynu w chłodnicy!!!
Tak silnik potrafi wyrzucić wodę przez jeden cylinder przy porządnie uszkodzonej uszczelce!
Przy remoncie zaleca się "planowanie" głowicy i montaż porządnej (dobrej firmy i droższej) uszczelki.
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2005, 01:27
Posty: 10
Skąd: Dolny Śląsk
Auto: Mazda323sed.1.6i8V`91

Postprzez coolart » 1 maja 2005, 15:07

porzadnej czyli gumowej a nie korkowej z dodatkiem silikonu
Teraz: Mazda 3 1.6 109KM
Poprzednia: Hania Civic Aerodeck 1.5 114KM
Kiedys: Madzia 323F BG 1.6 88KM

Japonki są najlepsze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2004, 01:55
Posty: 70
Skąd: T.G. / Braunfels
Auto: Mazda 3 1.6 2005r.

Postprzez mrdok » 1 maja 2005, 18:05

coolart napisał(a):porzadnej czyli gumowej a nie korkowej z dodatkiem silikonu
Chyba uszczelka pod głowicą składa sie z inny materiałów....
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2004, 01:49
Posty: 82
Skąd: Szczecin
Auto: Nissan Primera 2.0TD 2000r

Postprzez GofNet » 1 maja 2005, 22:37

Chyba uszczelka pod głowicą składa sie z inny materiałów....
Tak, tak. Oooczywiście.
Skład uszczelki pod głowicą:
<czytaj> Mąka przenna
<czytaj> Olej roślinny
<czytaj> Sól
<czytaj> Substancja wzmagająca smak i zapach
<czytaj> Glutamin sodu
<czytaj> Skrobia modyfikowana E1420
<czytaj> Hydrolizat białka roślinnego
<czytaj> Laktoza
<czytaj> Warzywa suszone
<czytaj> Przyprawy suszone
<czytaj> Aromat naturalny
<czytaj> Suszony Ekstrakt drożdżowy
<czytaj> Tłuszcz drobiowy
<czytaj> Substancja przeciwzbrylająca E551
<czytaj> Substancja spulchniająca
<czytaj> Węglan sodu
<czytaj> Węglan potasu
<czytaj> Zapach i smak identyczny z naturalnym... :|

Ehhh coś mi się tu nie zgadza <ganja> Zaraz, zaraz. To przecież skład Zupki chińskiej hahaha hahaha hahaha

Warto pamiętać, iż oryginalna uszczelka jest znacznie lepsza od zamiennika, który z biegiem czasu oraz pod wpływem wysokiej temperatury twardnieje, odkształca się, tracąc elastyczność oraz pozostałe swoje właściwości. W drastycznych przypadkach na owej zastępczej uszczelce pojawiają się drobne pęknięcia, co niewątpliwie negatywnie wpływa na już wtedy przepuszczającą uszczelkę, powodując charakterystyczne objawy tej przypadłości (wymienione w moim pierwszym poscie).

Dobrze zamontowana oryginalna uszczelka zapewnia nam spokojny sen oraz wysokie prawdopodobieństwo pozbycia się problemu raz na zawsze – lub do następnego przegrzania silnika...

Powodzenia.

Ps. Sorry za OT na wstępie.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez mrdok » 2 maja 2005, 12:01

GofNet ale masz poczucie humoru hahaha
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2004, 01:49
Posty: 82
Skąd: Szczecin
Auto: Nissan Primera 2.0TD 2000r

Postprzez nynus » 18 mar 2009, 21:33

mam problem i to duzy tak mi sie wydaje...silnik bierze bardzo duzo oleju tak samo jak i płynu chłodzącego... nawet nie zdąze sie obejzec a tam juz nie ma ani tego ani tego. a nie ma zadnych wycieków zewnetrznych. przy wyzszych obrotach np. przy wyprzedzaniu dławi go
co to moze byc?? uszczelka pod głowicą??
prosze pomóżcie
nynus
 

Postprzez ghostfaceone » 19 mar 2009, 14:29

przepatrz post powyzej GoNet'a sprawdz i wnioski powinny sie nasunąć same ...
205 ----> E36 -----> 323f
Obrazek
Obrazek
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=#626802 Moja kochana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 11:25
Posty: 145
Skąd: Kraków
Auto: 323f 1.8 DOHC 16v 91r/BA GT V6

Postprzez pablo19 » 22 mar 2009, 16:06

Ja mam podobny problem. Przez 5 miesięcy stan mojego płynu chłodniczego był poniżej kreski LOW.

Ostatnio dolałem do niego wody i stan kształtował się około środka pomiędzy low i high. Po jednym dniu stan

płynu wrócił do tego stanu jaki miałem przez te 5 miesięcy i nie spada. Czy to normalne?
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 19:59
Posty: 52
Skąd: opolskie
Auto: 323f V6 BA

Postprzez PuchateQ » 22 mar 2009, 16:49

nynus miałem to samo. Tyle, że u mnie była tak walnięta uszczelka, że olej dostawał się do płynu chłodniczego ;/ , przez co później miałem dodatkowe koszty remontu w postaci wymiany pierścieni które się spiekły przez płyn chłodniczy który się dostawał do culindrów.
[img]http://i49.tinypic.com/34qldhv.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2008, 20:14
Posty: 197
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda MX-3, 1995r. 1,6i(107KM)

Postprzez Piotrek.84 » 29 mar 2009, 19:42

Witam.
Nie wiem,czy to kiedyś było już opisane,czy też nie,ale nie mogę nic znaleźć na ten temat przy pomocy Naszej Genialnej wyszukiwarki. :| więc się podepnę(Jeśli było to Przepraszam):
Co jest powodem przybywania płynu w zbiorniczku wyrównawczym?
Miałem na kresce Full,a teraz mam jakieś 2.5cm nad kreską.
Czy jest to coś poważnego??
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez mistrz2409 » 14 wrz 2011, 14:56

Witam :)
Mam problem posiadam Madzie z 1996 r. Kupiłem ja nie dawno i nie wiem co jest jak odpalam ja z samego rana to kopci tak na bialo-niebiesko nie wiem co moze byc tego przyczyna ? Odczuwam spadek mocy :/ Prosze o porade ? Czy to wina uszczelki ? :( Jesli ktos wie to jaka jest cena wymiany ? J
Dziekuje i Czekam na porady :D
mistrz2409
 

Postprzez Lukano » 14 wrz 2011, 16:05

Opisz więcej bo jak na razie to gdybamy. Płynu, ubywa, przybywa. Olej jaki? robi się śmietana, widać płyn w oleju, olej wycieka uszczelką, ubywa go?
Kopcenie i spadek mocy to pierscienie.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez mistrz2409 » 14 wrz 2011, 16:29

Przy pierwszym starcie silnika kazdego dnia auto kopci na bialo- niebiesko okolo 15 sekund pozniej jest juz ok. Stan oleju i konsystencja rowniez wyglada okey. Plyn chlodniczy ucieka nie wiem dokąd, jutro do wymiany rozrzad pompa wody i sonda lambda zobaczymy co bedzie dalej. Auto bylo juz pod komputerem ale nic szczegolnego nie zostalo wykryte.Nie mam zielonego pojecia co jest przyczyna tego kopcenia i spadku mocy :( no i auto jak na swoje gabaryty i moc silnikaa duzo pali okolo 11 litrow czekam na jakies porady. Co moze byc tego przyczyna ??
mistrz2409
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323