Akumulatory

Postprzez Redoo » 17 mar 2009, 19:29

rz3l0s napisał(a):Kupilem jednak nowy. Centre. W koncu pozyczki są dla ludzi

i bardzo dobrze zrobiłeś później miał byś tylko problemy a tak to na kilka lat spokój
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Morten » 18 mar 2009, 18:29

Witam, aku w mojej mazdzie ma już z 9 lat, jak myślicie warto go wymienić np. na Bosha?
Ostatnio pojawiają się problemy z odpalaniem, tzn. odpalam dopiero tak za 3 razem a przecież nie ma juz mrozów, samochód jest też garażowany. Planuje wizytę u mechanika na co zwrócić uwagę oprócz aku? Świece żarowe? Nigdi nie ladowalem aku i dosc slabo znam sie na motoryzacji ;)

Za wszystkie odpowiedzi serdecznie dziękuję, moje auto to 323f bj 2.0 ditd rocznik 2000.

Aha jeszcze takie pytanie, jakbyście polecali np. Bosha to jaki model? Taki żeby byl idealnie dopasowany, za mocnego nie chce bo boje sie zeby mi żarówki nie poszły jakieś w środku auta :)

Prosze o rady :) Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 lut 2009, 00:25
Posty: 8
Auto: Mazda 323f BJ RF2F 2000r.

Postprzez Globy » 18 mar 2009, 20:46

Wystarczy tańsza Centra. Jestem w szoku, że 9 lat i jeszcze akumulator działa ;) Poszukaj tematu o akumulatorach w dziale Eksploatacja i proszę o dołączenie poniższego do tamtego wątku.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Waluś » 19 mar 2009, 09:42

Globy napisał(a):Jestem w szoku, że 9 lat i jeszcze akumulator działa

mój miał 7 zanim się przepalił :P był słoweński, więc na wszelki wypadek kupiłem podobny <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Lucasek » 13 kwi 2009, 14:26

Witam
wlasnie dopadla mnie dolegliwosc umarlego akumulatora :)
wyciagnalem ten co byl
I go laduje,
Zrobilem mu fotki, bo ciekaw jestem czy to takie montowali od nowosci?
Pisze made in japan
od spodu jest cos jak data:
97Y111 lub 97/1/11
ciezko to okreslic, zerknijcie sami:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ab2 ... e398b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5ed ... 757ba.html

to faktycznie oryginal?
jezeli tak to nie warto bawic sie w ladowanie tylko leciec po nowy?
Jak stwierdzic czy aku nadaje sie na zlom?
Czy da sie to jakos stwierdzic?
Czy leciec juz po centra futura 50/510?
troche duzo pytan, ale chyba wiadomo o co mi chodzi :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez kropka » 13 kwi 2009, 15:09

Pytanie jaką masz madzię, w mojej był podobny do tego od nowości, ale dawno nie żyje. Co do sprawdzenia to elektrolit możesz sprawdzić przyżadem do sprawdzania gęstości elektrolitu. Ale generalnie to jeżeli jego rok produkcji 97 to prawdopodobnie złom. Mój był z 99 i już go nie ma od zimy. A najłatwiej sprawdzić tak: jeśli masz ładowanie dobre w samochodzie, a się rozładowuje, madzia nie odpala itp, a nie jeździsz na bardzo krótkich trasach, to znaczy że złom. Można jeszcze zmierzyć czy trzyma napięcie zwykłym miernikiem, czyli zmierzyć po naładowniu i dzień później, gdy jest nieużywany. Najbardziej wiarygodne sprawdzenie miernikiem do akumulatorów (elektrycy takim mierzą % zużycia). Ja mam teraz centre future i nie narzekam ;) poprzedni też była centra i wytrzymał 10 lat.
Kropka
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 00:26
Posty: 150
Skąd: Gdynia/Białystok
Auto: Mazda 323 r91, silnik1,6, ASB

Postprzez Lucasek » 13 kwi 2009, 15:43

madzia 98' 1,5 323f ba se
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez kropka » 14 kwi 2009, 23:23

to jak najbardziej mi pasuje ta data produkcji aku, więc jeśli nie zmieniałeś to pewnie po prostu umarł...
Kropka
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2008, 00:26
Posty: 150
Skąd: Gdynia/Białystok
Auto: Mazda 323 r91, silnik1,6, ASB

Postprzez Sweterboy » 14 kwi 2009, 23:35

Futura napewno lepsza jakby nie patrzec ale ja mam normalna Centre 55 i to w zupelnosci wystarczy Nawet po dluzszym postoju na dlugich swiatlach bez problemu zapala
PS kiedys wieczorkiem musialem sprzatnac troche w garazu i dlatego Madzia stal na tych dlugch ;) duza pozadna latarka ;)
Kochajmy Madzie to jedyne kobiety ktore rozumieja nasze potrzeby ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 mar 2008, 10:19
Posty: 8
Skąd: Ostrołęka
Auto: Mazda 323F 1,5 BA 98 TOP LINE

Postprzez Lucasek » 29 kwi 2009, 14:07

Czekam juz na wyplatke, bo pare dni temu ladowalem go.
Dzis do pracy pedze, kromy zrobilem, wsiadam a tu...
heeee heeeeeee. .... i dupa
w tyl zwrot i tramwaj city :)
jak radzicie tak zrobie smigne sobie centre future.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez madzia » 30 kwi 2009, 20:19

Mam pytanie czy aku centra plus 60Ah/390A c: 300 pln będzie dobrym wyborem do mojej imienniczki madzi ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 10:40
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F (BA) 1,5/Z5/96r.

Postprzez marcin255 » 30 kwi 2009, 20:55

taki chyba lepiej
Akumulator CENTRA FUTURA CF02 50Ah
Model: CF02
Napięcie: 12 V
Pojemność: 50 Ah
Prąd rozruchowy: 510 A (EN)

tu
masz
http://moto.allegro.pl/show_item.php?it ... s%C5%82any.
Wrocek -Kromera :)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lukasssss1 » 13 maja 2009, 20:15

dzis byłem w sklepie i sprzedawca tak mi wciskał BOSCHa 60Ah bo powiedział ze zalecają taki w katalogu..kosztował 350zł warto ??
nie za duzy do Mazdy ja myślałem 55Ah max wstawić i cos z CENTRy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez Gandziej » 13 maja 2009, 20:33

Sprawdź numer: 0 092 S40 240, numer skrócony to S40 24
Jest bardzo w porządku i pasuje. 350zł to dobra cena, ja zapłaciłem 400zł. Gdzie Ty tu centrę z boschem porównujesz? :d
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2008, 22:43
Posty: 120
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f 1.5 Z5 BA 95r

Postprzez Art310 » 6 lip 2009, 22:21

Witam.Z tymi akumulatorami do mazdy to nie taka prosta sprawa.Wszystkie samochody które mają górne mocowanie akumulatora(pałąk przez środek pokrywy akum.)powinny mieć zamontowane akumulatory tzw."japończyki" ,i to nie jest tylko taki wymysł.Te akumulatory są wyższe od standardowych "europejczyków" i to ma duże znaczenie w czasie eksploatacji akumulatora.Większość samochodów japońskich ma regulatory wyskalowane na podawanie prądu w górnych dopuszczalnych dla akumulatora wartościach(14,2-14,5V).W czasie takiej pracy z każdego akumulatora następuje splyw masy czynnej z płyt. Im ładowanie wyższe(norma to 13,9-14,4V)tym splyw masy szybszy.Spływająca masa tworzy na dnie akumulatora płytkę która po pewnym czasie narastania dotyka od dołu do płyt robiąc mikrozwarcia powodujące rozładowywanie akumulatora.Akumulatory typu "japończyk" mają wysokość 20 cm plus bieguny. komora opadowa(ta w której gromadzi się spływajaca masa )jest w nich wyższa średnio o 2-3 cm co pozwala na dłuższy czas eksploatacji do czasu jej zapełnienia, a to w normalnej eksploatacji ok 3 lata dłuższej jazdy na jednym akumulatorze.Większość markowych firm ma w swojej ofercie akumulatory do sam.japońskich w różnych pojemnościach i warto pytać o nie w sklepach. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez JeSs » 1 sie 2009, 12:50

Witam
Mazda 6 2.0 CiTD 136KM Rok prod.2004 rok rejestracji 2005 V akumulator Panasonic chyba był oryginalny padł po 5 latach.
Nowy zakup VATRA BLUE LINE 95Ah 830A zobaczymy jak się będzie sprawował trochę zamieszanie z tymi akumulatorami jedni twierdzą ze za dużo Ah to nie dobrze inni kupują mniej Ah u mnie w książce serwisowej jest wyraźnie napisane do diesla wymagane jest 90Ah i tego się trzymam zresztą tam gdzie oddawałem aku gość od razu stwierdził że stary aku miał 95 Ah.
Inną kwestią jest firma myślę że nie ma co się rozpisywać na temat firm najważniejsze aby nie był NO NAME albo jakiś z marketu to napewno będzie się sprawował OK.
Pozdrowionka.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 maja 2005, 11:10
Posty: 9
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda6 2.0 Diesel 136KM 2005r

Postprzez Tubi » 1 paź 2009, 11:27

Panowie a jakiej pojemności akumulator najlepiej do xedosa mam 44ah wstawiony teraz.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez ozetec » 1 paź 2009, 18:31

i am napisał(a):jakie byly oryginalne akumulatory w mazdach 323f ba? chodzi mi o firme;) bo mam jakis z 98r i sie zastanawiam czy to oryginal tyle wytrzymal.



Panasonic? hm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 12:23
Posty: 72
Skąd: Śląsk
Auto: 6GH

Postprzez JohnnyB » 2 paź 2009, 12:28

Hej,
nie chce śmiecić w tematach o akumulatorach, ale dzięki Wam wiem że mój akumulator dogorywa,
ale jestem w dołku finansowym i muszę odłożyć zakup akumulatora o przynajmniej dwa miesiące (wiem że koszt żaden ale muszę wydać parę złotych na coś innego a nie chce brać pierwszego najtańszego aku) czy jest sens wyjąć akumulator dopełnić komory wodą i podłączyć pod prostownik na noc?
czy taka operacja może mi przedłużyć agonię aku o jakieś 2 miesiące?

i pytanie czy jak odłączę akumulator na 14 godzin nie zwariuje mi auto? nie mówię tu o programowaniu radia ale o kompie?
raz już wskazówki zaliczyły sufit i radio się rozporgramowało i auto jeździło dalej, nie było problemów.

Czy olać próby reanimacji, rozbić świnkę i wyskrobać 400 PLN na Centrę (92Ah/20h i 700A )?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez JohnnyB » 2 paź 2009, 19:34

no i d..a z reanimacji, elektrolit na full prąd ładowania akumulatora po dość długiej wycieczce to zaledwie 320A.
Akumulator jaki miałem to GS 100Ah akumulator produkcji Japońskiej, i no zastał wymieniony na inny Banner PowerBull albo EnergyBull 100Ah 760A tzw. akumulator głębokiego rozładowania
Świnka pękła i to nie tylko świnka bo koszt tego czegoś wyniósł mnie 580PLN, ale olałem temat szukania i wziąłem co mieli.
Dodam że auto odpala dużo szybciej, wszystko świeci dużo jaśniej (poza podświetleniem przycisku DCS bo on już nie świeci w ogóle :) ) nawet radio chodzi głośniej.

Pytanie czy to możliwe ze silnik też może chodzić ciszej ?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki