Lorento napisał(a):że blok silnika w dieslu musi być mocniejszy
Dlaczego nie  odpowiedziałeś na moje pytanie jak sie tak  znasz  co do  silnika 1.6  z  Golfa II  których  jak  myśle  wyprodukowano  pare  milionów  a ten  sam  blok  robiono  do benzyny  i  diesla  i  pewnie  wiesz  że  oba  silniki  robiły  ogromne  przebiegi  bez  remontów   
 A  czy  ty  wogóle  widziałeś  kiedyś  blok  na  żywo   
 To  cie  lekko  uświadomie  grubość  bloku " wogóle "nie  ma  znaczenia  bo  tłoki  chodzą w cylindrach  a  często  jest sa to po prostu  osobne  stalowe tuleje   wprasowywane w blok i  mają  PARĘ  milimetrów  grubości ,,
Nie  piszę  ci  tego  wszystkiego  żeby  ci  uświadomić  moją  wyższość  czy to  że   jesteś  laikiem i sie  nieznasz
Chodzi  mi  tylko  o  to  że  powiniśmy  zabierać głos  tam  gdzie  sie  naprawde znamy a nie sie nam tylko wydaje że sie znamy ,,,
Tu  ktoś  zadaje konkretne  pytanie na forum  i  nie  można  wymyślać sobie czegoś  czy cytować jakieś  kawałki z internetu Tylko  jak  sie  znasz to  udzielasz precyzyjnej odpowiedzi  i  wszyscy są zadowoleni ..
Ja  sie  na  wielu  rzeczach nie znam  to nawet  głosu nie  zabieram  żeby  ludziom  nie  mieszać 
Lorento myśle  że  wyjaśnione jest już wszystko  i niemiej żalu o to co napisałem bo  nie chodzi mi  o  jakieś beznadziejne walczenie na  forum  ..Ale  o  podzielenie się  wiedzą  czy  doświadzczeniem  

RobertPi napisał(a):Wydaje mi się, że ciśnienie ma wpływ na zastosowany materiał
 wyjaśniłem to powyżej nie bede się powtarzal
RobertPi napisał(a):Dlaczego porównywalne pod względam pojemności silniki różnią się znacznie na niekorzyść diesla masą
Skąd masz dane że sie różnią  ja  nigdzie tego nie znalazłem 
RobertPi napisał(a):Przecież bloki możnaby było robić z ceramiki. Jest znacznie bardziej odporna na wysokie temperatury i ścieranie niż większość metali. A jednak nie robi się z niej bloków ani głowic.
Prosta  odpowiedz,, żeliwo czy aluminium jest  dużo  tańsze i prostsze w produkcji  jako materiał i jako produkt ...Ale  prosze  bardzo   przeglądnąłem  pare  nowości  i  specjalnie dla ciebie to wyszperałem  
 gazeta naukowa napisał(a):Ceramiczne silniki
Wysoka twardość, dobra żarowytrzymałość, wysoka temperatura topnienia, odporność na działanie środowiska zewnętrznego w wysokich temperaturach powoduje, że tworzywo ceramiczne jest perspektywicznym materiałem do budowy silników samochodowych i odrzutowych w samolotach.
Jak  widzisz to kwestia czasu 
I  znowu  odbiegłem  od  tematu  
