Brak reakcji na dodanie gazu

Postprzez RODDY » 12 mar 2009, 00:01

witam mam pewien problem,otoz od 2 tygodni zauwazylem,ze czasami po dodaniu gazu moja Mazda nie reaguje od razu?tak jak by sie dlawila,po jakis 2 sekundach dopiero przyspiesza normalnie!!samochodem nie szarpie,wszystko ok!czy to moze byc wina zlego diesla,bo ostatnio zalalem shell vi power,moze dlatego?dzieki za pomoc!pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2008, 21:52
Posty: 54
Skąd: pontefract/ uk
Auto: MAZDA6-2.2d(185)Sport hatchback-2009

Postprzez Blaster7 » 12 mar 2009, 09:17

hmmmm raczej nie...ale zależy w jakim zakresie obrotów dodasz gazu.... powyżej 2 tyś powinna iść od razu poniżej bedzie zdychać zanim pójdzie...
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez RODDY » 12 mar 2009, 17:33

ponizej 2tys,ale wczesniej bylo ok nie bylo czuc tak jak teraz...dzieki
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2008, 21:52
Posty: 54
Skąd: pontefract/ uk
Auto: MAZDA6-2.2d(185)Sport hatchback-2009

Postprzez wzorektom » 13 mar 2009, 19:44

Hej wszystkim mam podobny problem dzisiaj go odkrylem – autko na 3 – 4 biegu ponad 2000 obrotow gdy nacisne gaz widac nawet po wskazowce predkosciomierza ze jakos tak dziwnie przyspiesza w pierwszym momencie idzie dobrze za chwile nagle przestaje ciagnac i wskazowka zwalnia (powinno byc rownomierne przyspieszanie) potem znowu wciska w fotel, nie wiem co jest grane ale mnie to martwi. Przy normalnej wolnej jezdzie nic sie nie dzieje jest super dopiero jak chce gwaltownie przyspieszyc, na jalowym biegu nic silnik chodzi rowno i plynnie. Jesli znacie jakas przyczyne cos mozecie podpowiedziec bylbym wdzieczny.
Mazda 6 Sport 2005 136 2.0 TD
wzorektom@o2.co.uk albo gg 2731409 Dzieki !!
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2008, 21:27
Posty: 10
Skąd: Harefield
Auto: Mazda6 2005 2.0 TDI Sport BOSE

Postprzez Sebal » 13 mar 2009, 20:02

Są dwie możliwości: zapchany intercooler lub nieszczelny układ doładowania
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez wzorektom » 13 mar 2009, 21:04

A mozecie cos wiecej powiedziec albo jak to sprawdzic samemu i czy wogole darady samemu posprawdzac?
Dzieki
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2008, 21:27
Posty: 10
Skąd: Harefield
Auto: Mazda6 2005 2.0 TDI Sport BOSE

Postprzez RODDY » 13 mar 2009, 21:05

hej u mnie to tylko w pierwszym momencie nie przyspiesza,powyzej 2tys ciagnie!najbardziej czuc po zmianie z2 na 3 wtedy sie zamula...moze trzeba jej dac dobrze w kosc zeby przepalilo mazde,bo moze ja ja sam tak zamukilem???ogolnie krece ja tak do 3tys obr.i zmieniam bieg...moze to moja wina!macie jakas mysl??
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2008, 21:52
Posty: 54
Skąd: pontefract/ uk
Auto: MAZDA6-2.2d(185)Sport hatchback-2009

Postprzez Sebal » 14 mar 2009, 01:00

Silnik MZR-CD zaczyna ciągnąć dopiero od 1500 obr/min a prawdziwego kopa dostaje od 2000 obr/min. Poniżej może sprawiać wrażenie muła bo taką ma charakterystykę. Nie ma znaczenia pomiędzy którymi biegami to jest. Ważne są obroty a nie bieg.
Zawalony intercooler można sprawdzić dwojako. Po pierwsze czy nie jest zabity z zewnątrz np. błotem (powoduje zmniejszenie powierzchni chłodzenia intercoolera) lub czy nie jest zawalony olejem ale to świadczy o rozwalonej turbinie (troche w intercoolerze zawsze będzie oleju). Jak odepniesz rure za intercoolerem i zacznie cieknąć olej to jest źle z turbiną a intercooler do czyszczenia. powoduje to również zmniejszenie możliwości ochłodzenia powietrza doładowującego a w konsekwencji "dziury" w doładowaniu.
Nieszczelny układ doładowania trzeba sprawdzić organoleptyczne. Dać w rurę na postoju i posłuchać czy nie ucieka powietrze z któregoś miejsca z układu doładowującego. Powoduje to zmniejszenia ciśnienia doładowania i "dziury" w mocy. Innym sposobem jest odpięcie rury przed i za turbiną zaślepienie końca przed turbiną i pompowanie powietrza za turbiną ( nie pamiętam do jakiego ciśnienia) i osłuchanie czy gdzieś nie ucieka powietrze.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez mcbeth » 14 mar 2009, 10:59

Jak się ostatnio przekonałem, warto sprawdzić układ podciśnienia – źle działające sterowanie geometrią turbiny daje też nieciekawe efekty.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez wzorektom » 14 mar 2009, 12:02

Dzieki wielkie dzisiaj jade na diagnostyke komputerowa moze to cos wykaze, nie chce sam grzebac bo nie mam o tym pojecia a i tak musze pojechac bo od kupna jej nie srawdzalem.
No coz zobaczymy jak cos to dam odpowiedz moze raport z diagnostyki zeskanuje to wrzuce.
pozdrawiam Tomek
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2008, 21:27
Posty: 10
Skąd: Harefield
Auto: Mazda6 2005 2.0 TDI Sport BOSE

Postprzez pfirlej » 14 mar 2009, 16:58

Sebal napisał(a):Są dwie możliwości: zapchany intercooler lub nieszczelny układ doładowania


doklaczam sie do tego wniosku, u mnie byl pekniety przewod dolotowy intercoolera i chodzilo tak samo, potem bylo coraz gorzej, bo sie pekniecie powiekszalo, po wymianie wszystko ok. Sama Mazdzia powinna Ci idealnie przyspieszac od obrotow 1,8k/min.
pfirlej
 

Postprzez wzorektom » 23 mar 2009, 18:21

Ok dzisiaj bylem u mechanika, przejechal sie jeszcze za nim podlaczylismy komputer i co sie okazalo, odrazu powiedzial ze to tarcza sprzegla sie wytarla, dlatego sa takie dziwne obroty wzgledem pretkosci. Jutro jade wymienic troche to kosztuje – robocizna i czesci 400 funtow. Nie wiem ile w Polsce. Aha po podlaczeniu pod kompa tylko to czego sie spodziewalem czyli te DSC – samochodzik ze szlaczkami takimi – wykrylo mi blad nr C1956 Czujnik Kata Skretu kierownicy, przerwa w obwodzie. Przypomne ze juz o tym pisalem, kontrolka swieci mi sie czasami na stale, to moze tez odrazu jutro zrobie.
Dam znac jak wymienie jak smiga.

Do DSC – rozwiazanie i naprawa – http://www.mazda6wiki.com/wiki/Technica ... azdaspeed6)
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2008, 21:27
Posty: 10
Skąd: Harefield
Auto: Mazda6 2005 2.0 TDI Sport BOSE

Postprzez kixi4 » 15 maja 2009, 20:55

Odnośnie nieszczelnego intercoolera to lepiej kupić nowy np coś takiego http://moto.allegro.pl/item623247596_no ... _citd.html czy używany, ale tak mysle ze jesli mazda 6 ma problem z tymi intecoolerami to kazdy uzywany po pewnym czasie sie rozszczelni.... proszę o radę..
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez siarus » 1 sty 2013, 16:51

Witam,
Wczoraj podczas jazdy wystąpił w mojej madzi niepokojący problem. Otóż jadę sobie elegancko, a tu nagle autko gaśnie przy dojeżdżaniu do świateł – ok, to już się powtarzało, prawdopodobnie SCV – ale zaczęły się także problemy z dodawaniem gazu. Przyspieszenie bardzo się pogorszyło, przy maksymalnym przyciśnięciu gazu madzia zaczęła się dławić (bez jakiegokolwiek przyśpieszania), a w pewnym momencie po prostu przestała całkowicie reagować na gaz (na każdnym biegu) i w końcu stanęła mi na środku drogi... Oczywiście przy okazji silnik zgasł gdy prędkość zmalała. Postałem chwilę, każda kolejna próba odpalenia kończyła się ponownym zgaśnięciem autka (musiałem dodawać dużo gazu żeby nie padł), ujechałem 20 km i znowu nagle przestała reagować na gaz i znowu postój. I tak przez 300km, koszmar... Żadna kontrolka nie świeci, nie ma innych słyszalnych/widocznych oznak że coś jest nie tak. Po prostu nagle przestaje reagować na gaz. Proszę o ewentualną poradę.
Mazda 6
2.0 MZR-CD 136 KM
2003r.
siarus
 

Postprzez Guiliano » 1 sty 2013, 18:24

nie kupiłeś czasem jakiegoś trupa? Ile dałeś za auto?
________________________
___________________
__________
So far so good
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 12:09
Posty: 141
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(

Postprzez Bartek1986 » 1 sty 2013, 18:26

Wiele nie pomogę, ale na przyszłość to proponuje jednak lawetę.. tak to więcej szkód można narobić..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez siarus » 1 sty 2013, 19:33

kupiłem go 4 miechy temu za 21 tys. Przez ten czas przejechałem z 4 tys km i wszystko było w porządku (no może poza sporadycznym gaśnięciem na wolnych obrotach). Nie wiem co o tym myśleć, takie jaja pierwszy raz mi się przydarzyły :( Jutro odpale znowu i zobaczymy...
siarus
 

Postprzez sojerus » 2 sty 2013, 21:36

U mnie podobne objawy. Brak mocy i dławienie przy wciskaniu gazu. Pomogła wymiana filtra paliwa. Może będzie pomocne.
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2012, 06:44
Posty: 33
Auto: Mazda 6, GG, Diesel, 2003r, 100kw, 136km, hatchback,RF5C

Postprzez dobrzyn22 » 2 sty 2013, 23:49

może podłaczenie pod kompa w celu zczytania błędów??

PS. przenosze do działu diesel celem połączenia z istniejącym wątkiem...a na przyszłosć:
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez blow » 10 wrz 2015, 22:12

Mam ten sam problem co RODDY.
Generalnie to dławienie pojawia się przy wciśnięciu pedału gazu z pozycji neutralnej przy dobrze nagrzanym silniku ( po kilkudziesięciu kilometrach)
Najbardziej odczuwam to przy zmianie biegów.
Na trasie , gdy gwałtownie wcisne z neutralnej pozycji problem tez się pojawia i auto się dlawi na 1-2 sek.
Po wciśnięciu gazu czuć lekkie przyhamowanie silnikiem.
Przepływomierz wyczyszczony.
Wyczyszczony egr , przepustnica i ......nadal to samo
Być moze jakieś elementy pod wpływem temperatury mają problem z właściwym działaniem. Też nie wiem jak dokładnie mechanik wyczyścił egr i przepustnicę,
Moźe gdy coś się rozgrzeje to przyciera...
Zastanawia mnie fakt ,że wiele osób opisuje ten problem, lecz nikt nie pisze o rozwiązaniu (poza sytuacją o zaślepieniu egr-ale to mogłoby świadczyć o uszkodzeniu u mnie tego elementu)
Początkujący
 
Od: 4 paź 2013, 20:26
Posty: 7
Auto: Mazda 6 GH 2,0 diesel 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6