Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?

Postprzez soul » 10 mar 2009, 22:35

Suloo napisał(a):to nie jest Z5 łoł


a jakie to ma znaczeni?? mało to jest B6 i BP bioracych olej ? jedno koryto....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez MariuS » 10 mar 2009, 22:39

soul napisał(a):mało to jest B6 i BP bioracych olej ? jedno koryto..


dokładnie, KF tak samo...
Z5 po prostu najwięcej jeździ po drogach
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Suloo » 10 mar 2009, 22:55

chodzilo mi o to ze w temacie przewaza z5,wiec napisalem co by ktos z rozpedu nie pisal ;P to jak mam robic??najpierw plukanka a pozniej wymiana na syntetyk czy mozna od razu??
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez sps-snipers » 10 mar 2009, 23:17

Ja bym jeżdził na czym jezdzisz a nie kombinował :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Suloo » 11 mar 2009, 00:12

ale czy ten mineral nie bedzie zostawial jakiegos syfu na silniku,szczegolnie ze 6000rpm pojawia sie dosc czesto(nie wiem czy to ma znaczenie)i wolalbym lac cos lepszego
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez sps-snipers » 11 mar 2009, 18:52

Suloo napisał(a):ale czy ten mineral nie bedzie zostawial jakiegos syfu na silniku,szczegolnie ze 6000rpm pojawia sie dosc czesto(nie wiem czy to ma znaczenie)i wolalbym lac cos lepszego

Jak juz jeżdzisz na czyms takim ,to jeżdzij. A jak chcesz coś lepszego,to zalej Elfa lub Mobila. Nie lej czase4m Lotosu ,bo już lepiej jak silnik na sucho pracuje niż na nim <lol> <lol> Oczywiście żartuje z tym Lotosem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Suloo » 11 mar 2009, 19:40

ale Elfa/Mobila mineral czy jednak sprobowac syntetyk??
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez organo » 11 mar 2009, 20:30

Suloo
ja bede za mc wlewal full syntetic a tak sie ostanio naczytalem o tych olejach i jestem ciekaw czy przypadkiem nie pomoze na poranne czasem puszcznie dymka tyle ze by byc pewnym czy pomoze czy nie to trzeba wlac 5w30 lub 0w30 najlepiej chyba elf z tego co czytalem w poscie oleje to kogos tam wyleczylo
jak ktos sprawdzi to przedemna bedzie jeszcze fajniej :)

ps jak kupilem auto
mialo przebieg 160kkm i lubilo zdrowo zakopcic z rana ,zmienilem olej na mobil 10W40 S i dodatek niebieskie STP i juz od nastepnego dnia ZERO kopcenia i tak przez ponad rok doslownie az milo bylo popatrzec jak sie odpala ten silnik
Niestety w ostatnie lato mialem pomysl by dodac ceramizery dla poprawy osiagow auta i :( :( od nastepnego dnia chmura natychmiast zmienilem olej na mobilka plus STP nie pomoglo znimilem pozniej na minerala po to by posmigac po 1000km i zmieniac dwukrotna zmiana nie pomogla nic na jesieni zalalem mangatec-kiem pol syntetyk i tez jak jest wigotno kopci jak cholera
ogolnie to sie tym bardzo nie przejmowalem bo oleju bierze 1l na 10kkm wiec tragedi nie ma a rano jak odpalam to sie posmieje nie raz dobrze :)

ale ostanio sie wziolem i przeczytalem watek o olejach i kopceniu i jest tyle negatywnych opinni na temat polsyntetykow mineralow i dodatkow zageszczajacych ze szok wiec mysle ze moze mazdzie naprawde potrzeba lac rzadzioche w postaci 5W30 kilka osob napisalo ze po wlaniu tego oleju i przeplukaniu silnika wczesniej kopcenie ustapilo wiec czas na mnie ale gdzies za mc :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez marecky » 11 mar 2009, 21:50

sps-snipers napisał(a):Nie lej czase4m Lotosu ,bo już lepiej jak silnik na sucho pracuje niż na nim łoł łoł Oczywiście żartuje z tym Lotosem oczko

mi na lotosie CITY mineral 300kilometrow silnik wytrzymał i wyzionął ducha :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 20:53
Posty: 803
Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO

Postprzez mixR » 11 mar 2009, 21:58

klamka zapadła wlałem moto-speca właśnie
pożyjom-uwidjom ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez sps-snipers » 11 mar 2009, 22:15

mixR napisał(a):klamka zapadła wlałem moto-speca właśnie
pożyjom-uwidjom oczko

Obserwuj i daj znac a jak nie to zalej to co mówiłem "Lucas"
;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez marecky » 11 mar 2009, 22:24

a ja mysle nad przejsciem z 10w40 na 5w30. zmienaim olej co 8tys i wtym czsie schodzi mi max 200ml. nic nie dymi nic nie cieknie i nie stuka. co myslicie o tym. ktos robił cos takiego i co o tym sadzicie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 20:53
Posty: 803
Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO

Postprzez soul » 11 mar 2009, 22:35

myśle ze lepsze jest wrogiem dobrego :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez sps-snipers » 11 mar 2009, 22:48

igopatimari napisał(a):a ja mysle nad przejsciem z 10w40 na 5w30. zmienaim olej co 8tys i wtym czsie schodzi mi max 200ml.

Powiem ci ,że w oczach mechaników byłbys frajerem :] ale to w ich oczach a jak dla mnie to też głupota :)
soul napisał(a):myśle ze lepsze jest wrogiem dobrego

Dokładnie.Autko ma swoje lata i niema sensu lac oleju o wartościach zblizonych do aut nowych ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez marecky » 11 mar 2009, 22:57

2 wymiany wczesniej latał jeszce na pełnymi wszystko było git
vw polo 94 rok mojego kumpla lata na castrolu 5w30 EDGA spala go 200ml.?10000km
opel corsa 96 też na castrolu edga tylo ze 0w30
wiec nie ma rególy
a niektórzy moi znajomi płucza silniki pełnym i po 2 tys zlewają. troszku szkoda pełnego bo po kieszeni daje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 20:53
Posty: 803
Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO

Postprzez sps-snipers » 11 mar 2009, 23:08

igopatimari napisał(a):troszku szkoda pełnego bo po kieszeni daje
_________________

Ja juz zrobiłem kilka dolewek po doctorku hehe i teraz zas 1l/1000km :D to dopiero daje po kieszeni :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez marecky » 11 mar 2009, 23:11

sps-snipers wiem jak to jest. na starym silniku przerabiałem wszystko. tzn. mineralne. ceramizery, motodoctory. naszczescie wyzionał ducha :P i po kłopocie.
a tak ci powiem ze piotruś ma woyagera i zamiast oleju leje same motodoctory i to smiga cały czas
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 20:53
Posty: 803
Skąd: Upadłych Aniołów (TORUŃ)
Auto: mazda 323f z5/96-speedkosiara
peugeot 1.6 118KM+NITRO

Postprzez sps-snipers » 11 mar 2009, 23:14

Mój tam kompreche ma ,bo w końcu remont był robiony ale co z tego,że był skoro bierze :D Wolałbym juz,żeby puszczał dym jak parowóz niz brał oliwe :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Sokool » 11 mar 2009, 23:18

sps-snipers napisał(a):Dokładnie.Autko ma swoje lata i niema sensu lac oleju o wartościach zblizonych do aut nowych

Ale mi to argumentacja. Phi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez novell » 11 mar 2009, 23:20

skoro puszcza dym jak lokomotywa to znaczy że bierze olej Jezu to chyba logiczne (możliwe, że gdy pali się motodoctor to kopci jeszcze bardziej i tak było prawdopodobnie u mnie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 19:51
Posty: 95
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron