Mazda MX-3 EC B6 1993 rok

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Dareczeq » 28 sty 2009, 12:08

kajmo1 napisał(a):W tej wersji silnikowej montują hamulce tarczowe tył? Jak tak to wielki PLUS.


Z tego co zauwazylem to nie we wszystkich MX-3 z silnikiem 1.6 montowane sa tarcze z przodu i z tylu. Moja na szczescie je posiada i dlatego nie rozumialem skarzacych sie na hamulce w MX-3. Moje dzialaja bardzo dobrze choc jak juz wczesniej wspomnialem szykuje mi sie wymiana klockow na wiosne.

Dzisiaj przegladajac forum zauwazylem, ze byly nawet wersje bez elektrycznie otwieranych szyb (MX-3 kolegi Loockasa). Tak wiec chyba udalo mi sie trafic fajna wersje, ktorej brakuje jedynie klimatyzacji (jednak nie mam zamiaru jej zakladac).

Morenka napisał(a):widać, że prawdziwy fan i właściciel autka;)


Dziekuje za komplement. Musze przyznac, ze ten samochod ma cos w sobie. Jezdzilem juz duzo mlodszymi autami i lepiej wyposazonymi jednakze nigdy jazda nie sprawial mi tyle przyjemnosci co w przypadku MX-3. W tym samochodzie wiek nie ma znaczenia a stan techniczny zalezy od checi i mozliwosci finansowych jego wlasciciela.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 09:00
Posty: 237
Skąd: Pleszew
Auto: BMW X3 E83 3.0 i

Postprzez KyRy » 28 sty 2009, 12:23

Dareczeq napisał(a):Dzisiaj przegladajac forum zauwazylem, ze byly nawet wersje bez elektrycznie otwieranych szyb

były, były ;)

a co do tarcz, to jeśli się nie mylę to jeżeli jest ABS to są i tarcze z tyłu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Dareczeq » 28 sty 2009, 12:27

KyRy napisał(a):a co do tarcz, to jeśli się nie mylę to jeżeli jest ABS to są i tarcze z tyłu...


Nie wiem czy to jest akurat taka zaleznosc ale przyznaje, ze mam takze i ABS :)
Przez to wlasnie kiedy zmienialem przegub to musialem troszke wiecej za niego zaplacic.
A tak na marginesie pozdrawiam KyRy ciekaw jestem co tam u Ciebie slychac?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 09:00
Posty: 237
Skąd: Pleszew
Auto: BMW X3 E83 3.0 i

Postprzez KyRy » 28 sty 2009, 12:40

Dareczeq napisał(a):pozdrawiam KyRy

a dziękuję :)

Dareczeq napisał(a):co tam u Ciebie slychac?

a jako tako leci ;)

Mając dwie MX-3 pod domem mogę stwierdzić, że najsłabszymi jej podzespołami są właśnie przeguby, sworznie wahacza i końcówki drążków stabilizacyjnych.


P.S. Planuję się pojawić na Zlocie w Koninie, ale już MX-5 :)
ale jest szansa, że jeśli mój tato będzie miał wolne w tym terminie to mx-trójeczka też się będzie :)
Pzdr!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Rain » 4 lut 2009, 15:00

Śledzę cały czas losy bliźniaczki, uważam, że wszystko idzie w dobrym kierunku :) tak trzymać! mam nadzieję, że z czasem też nadgonię u siebie z modyfikacjami. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2008, 21:13
Posty: 57
Skąd: okolice Częstochowy
Auto: Mx-3

Postprzez loockas » 4 lut 2009, 19:00

KyRy napisał(a):a co do tarcz, to jeśli się nie mylę to jeżeli jest ABS to są i tarcze z tyłu...


tak właśnie jest :)

Dareczeq napisał(a):Tak wiec chyba udalo mi sie trafic fajna wersje


Odwrotnie... Tobie udało się trafić na normalną wersję, a mi na dziwnie ubogą. W stosunku do "typowej" wersji u mnie brakuje elektrycznych szyb, ABS'u i regulowanych elektrycznie świateł. Mam też bębny z tyłu.
Na naszym forum znalazłem dwie MX-3 z tak samo skromnym wyposażeniem jak moja i miały jedną wspólną cechę – spoiler na klapie inny niż w V6. Żałuje trochę tego wyposażenia ale szukając auta za kwotę 7-8kzł patrzyłem przede wszystkim na stan techniczny :)

Co do hamulców, to mimo bębnów nie są złe. Ja nie narzekam. Jak się trafi okazja, to jednak wrzuce tarcze na tył, bo mam uczulenie na grzebanie przy bębnach :|
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Ache » 4 lut 2009, 19:15

loockas napisał(a):Na naszym forum znalazłem dwie MX-3 z tak samo skromnym wyposażeniem jak moja i miały jedną wspólną cechę – spoiler na klapie inny niż w V6


A nie jest tak czasem w amerykancach ??
Ajajajajajajaj.. Co ludzie co za kraj..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 01:38
Posty: 1306
Skąd: Chorzów
Auto: Mitsubishi Galant EA Kombi 2.5 V6 manual Daimos Ltd :D

Postprzez loockas » 4 lut 2009, 22:11

Ache napisał(a):A nie jest tak czasem w amerykancach


raczej nie. amerykanska wersja od razu rzuca sie w oczy zderzakiem z tylu z miejscem na kwadratowa tablice, z przodu chyba brak halogenów, obrysówki, trójramienna kierownica i światła. Gapcio miał taką kiedyś :) O ile pamiętam miał jeszcze automatyczne pasy (super bajer) i chyba też bębny z tyłu. Ciekawostką u niego też były ori alufelgi z mx-3 enkei ale w rozmiarze 14".
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez KyRy » 4 lut 2009, 22:19

loockas napisał(a):amerykanska wersja od razu rzuca sie w oczy zderzakiem z tylu z miejscem na kwadratowa tablice, z przodu chyba brak halogenów, obrysówki, trójramienna kierownica i światła

inaczej mówiąc to PRECIDIA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez lspadlo1 » 7 lut 2009, 00:28

jest maszyna co?! i ta końcówka...uuu ile daje mocy? :) :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2010, 15:45
Posty: 54
Auto: 323F 2.0 V6 24V

Postprzez Dareczeq » 7 lut 2009, 10:03

lspadlo napisał(a):jest maszyna co?!


Samochod z pewnoscia wart tych pieniedzy, ktore za niego dalem.
Sprawdza sie idealnie w ruchu miejskim bo do tego jest glownie wykorzystywany
a jednoczesnie nie ma duzego apetytu na paliwo.
Przyspieszenie w granicach 10 sek do setki jak na 88KM to moim zdaniem dobry wynik.

lspadlo napisał(a):i ta końcówka...uuu ile daje mocy?


Po zakupie sprawdzalem uklad wydechowy i zadna jego czesc nie nadawala sie do wymiany.
Samochod jednak glupio wygladal z cienka rurka z tylu wiec dodalem mu maly element kosmetyczny :)
Pewnie w przyszlosci zagosci jakis dwururkowy REMUS albo ciekawy MUGEN ale narazie to nie jest konieczne.
Zreszta wymiana ukladu wydechowego na sportowy przy tym silniku nie dalaby jakis porywajacych rezultatow wiec taki zabieg zmienilby raczej charakterystyke brzmienia auta i tylko podkreslil jego
sportowy charakter.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 09:00
Posty: 237
Skąd: Pleszew
Auto: BMW X3 E83 3.0 i

Postprzez Dareczeq » 7 mar 2009, 01:20

Chyba mam troszkę za mało lecytyny. Czy Wam też zdarza sie zapomnieć o obowiązkowym przeglądzie technicznym? <glupek2> Na szczeście w porę się zorientowałem bo jutro czeka mnie wyjazd do Łodzi a po drodze wiele okazji aby spotkać Panów w niebieskich mundurkach <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 09:00
Posty: 237
Skąd: Pleszew
Auto: BMW X3 E83 3.0 i

Postprzez Gapcio » 7 mar 2009, 01:30

Skleroza nie boli... Tylko nachodzic sie trzeba ;) :P
kurde mi sie przeglad za miesiac konczy... ale na szczescie juz zaczynam skladac mx'a wiec powinienem zdarzyc bez problemu z przegladem ;) ale nie ukrywam tez tego ze moge zapomniec o tym :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 17:06
Posty: 1644
Skąd: Miasto Świecącej wieży
Auto: Opel Vectra C 2.2

Postprzez czarna.kamila » 8 mar 2009, 21:44

Dareczeq napisał(a):Chyba mam troszkę za mało lecytyny. Czy Wam też zdarza sie zapomnieć o obowiązkowym przeglądzie technicznym? <glupek2> Na szczeście w porę się zorientowałem bo jutro czeka mnie wyjazd do Łodzi a po drodze wiele okazji aby spotkać Panów w niebieskich mundurkach <diabełek>

Mnie się nie zdarza :P można zapomnieć kupić chleb ale nie zrobić przegląd <lol>
A w razie czego panowie "mundurkowi" zwykle są dla mnie mili :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 204
Skąd: świętokrzyska wieś
Auto: Honda Accord CG1 3.0 V6

Postprzez Gapcio » 8 mar 2009, 21:49

czarna.kamila napisał(a):A w razie czego panowie "mundurkowi" zwykle są dla mnie mili

zazwyczaj to kobiety maja latwiej w takiej sytulacji :P no chyba ze trafi sie jakis pedzio :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 17:06
Posty: 1644
Skąd: Miasto Świecącej wieży
Auto: Opel Vectra C 2.2

Postprzez Dareczeq » 11 mar 2009, 19:54

11 marca – wiosna blisko. Czas na zmiany :)

Obrazek

Niedlugo zrobie jakies ciekawsze zdjecia i wrzuce je na pierwsza strone. Tymczasem jedno z telefonu komorkowego musi wystarczyc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 09:00
Posty: 237
Skąd: Pleszew
Auto: BMW X3 E83 3.0 i

Postprzez KyRy » 11 mar 2009, 19:55

ładniutko :) ale teraz gleba musi być!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Rain » 11 mar 2009, 20:32

No widzę siostra pięknieje, zazdroszczę :) Tylko jeszcze gleba i podkładeczka czekająca, ja jestem na etapie kompletowania pakieciku – dorwałem chlapacze na tył (trafiły się od białego mxa lol ). Z tyłu masz cieńsze oponki czy mi się wydaje? I jak jazda na 17" względem poprzednich wypada, madzia zamulona odczuwalnie, komfort też znacząco opadł?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2008, 21:13
Posty: 57
Skąd: okolice Częstochowy
Auto: Mx-3

Postprzez Dareczeq » 12 mar 2009, 10:36

Rain napisał(a):Z tyłu masz cieńsze oponki czy mi się wydaje?

To tylko zludzenie. Fotografie zrobil znajomy telefonem komorkowym i to jeszcze z niezbyt ciekawego ujecia. Ale i tak dzieki mu za to bo inaczej pewnie szybko bym sie nie pochwalil :)

Rain napisał(a):madzia zamulona odczuwalnie, komfort też znacząco opadł?

I tutaj musze powiedziec, ze jestem mile zaskoczony. Nie odczuwam znaczaco spadku osiagow. Kilkukrotnie staralem sie to sprawdzic na obwodnicy przyspieszajac od 0 do ok 120 km/h. Co do konfortu to nie ma co ukrywac, ze w MX-3 wogole mozna o nim zapomniec :) To nie ten typ auta ale poza odczuciem jest troszke twardziej nie zauwazylem znaczacego pogorszenia. Auto pewniej sie prowadzi i lepiej trzyma sie w zakretach.

Rain napisał(a):Tylko jeszcze gleba

KyRy napisał(a):ładniutko ale teraz gleba musi być!

Co do gleby to powiem Wam szczerze, ze raczej z niej zrezygnuje. Nie zaprzeczam, ze obnizenie auta napewno jeszcze dodaloby mu uroku i nie tylko ale wtedy do garazu to by mnie musieli na lawecie transportowac (stromy podjazd) :) Druga sprawa to naprawde nie wyglada teraz zle i jak zrobie jakas mala sesje zdjeciowa to moze mnie zrozumiecie.

Rain napisał(a):No widzę siostra pięknieje, zazdroszczę

Nie martw sie, powoli a konsekwentnie tez zmienisz swoja MX-3. W koncu nie wykonalem narazie przy niej jakiejs wielkiej pracy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 09:00
Posty: 237
Skąd: Pleszew
Auto: BMW X3 E83 3.0 i

Postprzez gavvel » 12 mar 2009, 12:33

witaj! kilka razy juz na forum ogladalem Twoja Mazde, chcialem pogratulowac stanu samochodu oraz podejscia do jego modyfikacji, ktore uwazam za bardzo sluszne, subtelne i klasyczne, powodzenia w dalszych dzialaniach i dozgonnego zadowolenia z fury zycze!!

pozdrawiam

Dawid
j. angielski – tłumaczenia, korepetycje, prace – kontakt PW
Moja Mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2008, 20:34
Posty: 317
Skąd: Opole/Poznań
Auto: Mx-3 1.6 B6D '96r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy