OBD2 – opis wtyczki w DITD (BJ)

Postprzez fantom » 15 sty 2009, 14:58

MarekW napisał(a):za MaskedROM przemawia fakt ze klucze do immo sa umieszczone w zewnetrznej pamieci EEPROM.
Czemu nie mozna byloby tego trzymac wewnatrz procka?


Bo wowczas musisz robic update calego softu zeby zmienic klucze.
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez poflek » 20 sty 2009, 11:02

MarekW napisał(a):tripcomputer na Atmega32

Skąd bierzesz dane? Może też bym sobie takie coś zrobił :]

fantom napisał(a):Widze ze skoro to taki problem to jako elektronik-programista musze sie za to wziac, sprawa honoru

U mnie to mniej elektronik a więcej programista ale honor to poważna sprawa :D
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez MarekW » 21 sty 2009, 12:54

Dane to biore bezposrednio z czujnikow (np. boost sensor, stacyjka, zasilanie, masa , potwierdzenie czasu wtrysku,k-line), z wiazki przy komputerku i dodatkowo z licznika sygnaly: predkosci + poziom paliwa w zbiorniku.

Najlepiej byloby brac to po zlaczu diagnostycznym, ale nie znajac protokolu trzeba samemu poprzeliczac wartosci bezposrednio z dostepnych sygnalow.

M.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez wiesiek3d » 26 sty 2009, 16:05

Znalazłem coś takiego może pomoże
http://www.blafusel.de/misc/obd2_scanned.php
Pozdrawiam Wiesiek.
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 09:43
Posty: 99 (0/1)
Skąd: Rybnik woj.śląskie
Auto: VW JETTA

Postprzez MarekW » 26 sty 2009, 16:32

DITD nie ma OBD2 wiec sie nie przyda.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez wiesiek3d » 9 mar 2009, 16:19

Złącze OBD2 w kabinie jest tylko nie działa to po co oni go tam dali?
Pozdrawiam Wiesiek.
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 09:43
Posty: 99 (0/1)
Skąd: Rybnik woj.śląskie
Auto: VW JETTA

Postprzez MarekW » 9 mar 2009, 17:17

Zlacze jest a po co je tam wlozyli i to pojecia nie mam (aby nie marznac na zewnatrz :–)) .. ale na 99,9% nie jest to OBD2 bo tanie skanery nie rozmaiwiaja z DITD a standard OBD2 wymusza takie wspoldzialanie.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez xANDy » 10 mar 2009, 10:38

W tym złączu jest tylko część sygnałów. Ze względu jednak na nieprogramowalność PCM ograniczono funkcjonalność tego gniazdka i tyle. Normalne obd jest dopiero w modelach nowszej serii czyli M6 od 2002(chociaż premacy DiTD było produkowane równolegle aż do 2004/5!)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Siwy19 » 12 gru 2010, 18:57

Powiedzcie czemu diesle z 2001 roku mialy obd2 w kabinie a nowsze roczniki juz nie?


Udało sie juz komus polaczy z dieslem z tym zlaczem pod maska?
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez J4r0 » 28 lis 2012, 23:53

Koledzy — prace jak sądzę zostały wstrzymane 2lata temu i nic się nie zmieniło ?

Mazda 323 2.0 DiTD 2002r ma wtyczkę OBDII tylko po to by była na sztukę ?
Nie da rady się połączyć z komputerem w żaden znany nam tani sposób ?
--
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 lis 2012, 14:51
Posty: 6
Skąd: jesteś?
Auto: Mazda 323
Motor: 2.0 DiTD
Rok: 2002

Postprzez MarekW » 8 sty 2013, 23:55

Prace ustały bo samochód jeździ od punktu A do B, odpala i ogólnie nie sprawia kłopotów.
Czeka mnie wymiana sprzęgła bo już czas, ale tu komputer na nic się przyda tylko mechanik i dobre części.

Co do podłączenia komputera to też jest to zbędne bo wystarczy SPINACZ BIUROWY i wszystkie błędy się wymiga :–)

Ilość informacji z komputera w DITD też nie powalają ilością więc da się na piechotę wszystkie czujniki sprawdzić jak ktoś wie jakie objawy z czym się łącza.

Pozdrawiam
M
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323