Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)
tzn chodziło mi ze silnik odpalił a po 2 sec zgasła kontrolka od immo;) ok przeprowadzę te testy i napisze co i jak dalej... Auto podczas odpalania właśnie pyrka, to wygląda z początku tak jak by chciał zapalić już miałby chodzić i gaśnie.. potem echo.. dzięki za info
- Od: 17 sty 2009, 19:24
- Posty: 57
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 323F BA 1,5 + lpg
McHornet napisał(a):Lecz pamiętam że gdy np silnik nie odpalił kontrolka ta świeciła się dłużej...
jesli jest nieprawidlowy sygnal z kluczyka auto zgasnie po dwoch sekundach a koltrolka mruga
realski napisał(a):odlacz przeplywke tak by dostac sie do przepustnicy kup sobie jakis samostart ...
taaa,kup samostart i zabij tym swoj silnik.Powodzenia
-
waldii
McHornet napisał(a):tzn chodziło mi ze silnik odpalił a po 2 sec zgasła kontrolka od immo;) ok przeprowadzę te testy i napisze co i jak dalej... Auto podczas odpalania właśnie pyrka, to wygląda z początku tak jak by chciał zapalić już miałby chodzić i gaśnie.. potem echo.. dzięki za info
to sprawdz sobie podczas odpalania czy masz caly czas iskre nawet jak juz zapali na moment caly czas lukaj czy jest iskra gdy slychac ze silnik juz gasnie do 0 ..
realski napisał(a):McHornet napisał(a):tzn chodziło mi ze silnik odpalił a po 2 sec zgasła kontrolka od immo;) ok przeprowadzę te testy i napisze co i jak dalej... Auto podczas odpalania właśnie pyrka, to wygląda z początku tak jak by chciał zapalić już miałby chodzić i gaśnie.. potem echo.. dzięki za info
to sprawdz sobie podczas odpalania czy masz caly czas iskre nawet jak juz zapali na moment caly czas lukaj czy jest iskra gdy slychac ze silnik juz gasnie do 0 ..
Nie zdarzyło mnie się tak że silnik odpalił i po chwili zgasł... albo zaczął pyrkać i nie odpalił, albo odpalił i już mogłem jeździć.. tak do info tylko.. bywało też tak ze jak zapalił to czasami nie chodził na wszystkie cylindry dopiero po chwili wszystkie załapywały..
A jak to jest z dorabianiem kluczyka, bo w sumie w razie czego powinienem mieć drugi na wszelki wypadek... czy w takich zwykłych punktach z dorabianiem kluczy z naklejką "immobilizer" odczytają mi kod z kluczyka i zaprogramują tak samo ten dorobiony czy tylko w servisie mazdy takie numery? Boję się że też coś w moim kluczyku nie tak dlatego narazie nie dorabiam ..
- Od: 17 sty 2009, 19:24
- Posty: 57
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 323F BA 1,5 + lpg
McHornet napisał(a):czy w takich zwykłych punktach z dorabianiem kluczy z naklejką "immobilizer" odczytają mi kod z kluczyka i zaprogramują tak samo ten dorobiony
zrobia,nie ma z tym problemu.Obejdzie sie bez serwisu.
-
waldii
postów na ten temat było już wiele ale mój przypadek jest jakiś dziwny od jakiegoś czasu po przekręceniu kluczyka silnik kręci ale tylko tyle bez żadnej reakcji myślałem ze to akumulator po ładowaniu akumulatora kilku godz odpala bez zarzutów zaczęła mi odpalać po wymianie akumulatora problem powrócił kręci dość ładnie ale nie odpala bez względu na temperaturę po załączeni ogrzewania tylnej szyby po jakiejś min odpala jakby nigdy nic przejadę jakieś 14 km tyle mam do pracy postoi z 4 godz i odpala , a są przypadki ze postoi 20 min i samochód zdechł mogę kręcić do usra..gdy pożyczę prądu odpalę normalnie i tak w kółko. o co jej biega pytajnik?
- Od: 16 kwi 2008, 15:42
- Posty: 12
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323 C 1.3 16v 96r
czesc,
Ale jak krecisz to nie lapie nawet momentami na pojedyncze gary? Zero odpowiedzi a potem nagle zupelnie dobrze? I to krecenie jest takie na prawde na piatke czy na 3+ mieli?
Alarm/Immobilizer?
Jesli swiece i kable WN wymienione, to trzeba rozebrac aparat zaplonowy. Po nitce do klebka.
Swoja droga i przy okazji- jak tam klemy akumulatora? Przy czestym demontarzu accu moglo sie tak stac ze sie utlenily, chociaz by raczej slabo krecil wtedy. Wartalo by przetrzec papierkiem sciernym, pozadnie przykrecic i pokryc wazelinka jak fabryka kaze
pozdro
Ale jak krecisz to nie lapie nawet momentami na pojedyncze gary? Zero odpowiedzi a potem nagle zupelnie dobrze? I to krecenie jest takie na prawde na piatke czy na 3+ mieli?
Alarm/Immobilizer?
Jesli swiece i kable WN wymienione, to trzeba rozebrac aparat zaplonowy. Po nitce do klebka.
Swoja droga i przy okazji- jak tam klemy akumulatora? Przy czestym demontarzu accu moglo sie tak stac ze sie utlenily, chociaz by raczej slabo krecil wtedy. Wartalo by przetrzec papierkiem sciernym, pozadnie przykrecic i pokryc wazelinka jak fabryka kaze
pozdro
WOZI
Jak kręcę a jet to kręcenie na 5 +później już na 3+ nic nie załapie.Immobilizer alarmu brak klemy przetarte i zakonserwowane isolem .Zajmę się aparatem zapłonowym dzięki.A poza tym dziś mi zapalił
nie wiem jak później.

- Od: 16 kwi 2008, 15:42
- Posty: 12
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323 C 1.3 16v 96r
siema.Panowie mam taki maly klopot,otoz jak rano opdalam samochod to lapie mi za pierwszym razem,jak pojezdze troche po miescie i wyskocze gdzies na pare minut to jak probuje go znow dopalic to mi odpala i zaraz gasnie i dopiero jak przekrece jeszcze raz kluczyk i przetrzymam ze 3 sekundy to mi dopiero odpala.czy to moze byc wina akumulatora ze jest slaby???
- Od: 2 wrz 2008, 23:37
- Posty: 18
- Skąd: Tomaszów Maz
- Auto: Mazda 323F 1.5i 16v (1998r)
A to nie jest tak, że na zimnym silniku jest ok bo obroty po odpaleniu są wysokie, a na rozgrzanym do normalnej pracy silniku obroty spadają do zera po odpaleniu i gaśnie? Obserwuj obrotomierz i przygazuj po odpaleniu na gorącym silniku i zobacz czy nie zgaśnie. Może ciebie również dotknął tzw problem obrotów 
- Od: 4 cze 2008, 19:51
- Posty: 95
- Skąd: Włocławek
- Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97
novell napisał(a):A to nie jest tak, że na zimnym silniku jest ok bo obroty po odpaleniu są wysokie, a na rozgrzanym do normalnej pracy silniku obroty spadają do zera po odpaleniu i gaśnie? Obserwuj obrotomierz i przygazuj po odpaleniu na gorącym silniku i zobacz czy nie zgaśnie. Może ciebie również dotknął tzw problem obrotów
gazwoalem go na rozgrzanym silniku i gasnie tak jak by wogule nie reagowal,a za drugim razem odpala....moze to wina sondy lambdy,ale to chyba raczej nie ma nic wspolnego??
- Od: 2 wrz 2008, 23:37
- Posty: 18
- Skąd: Tomaszów Maz
- Auto: Mazda 323F 1.5i 16v (1998r)
postaram sie to jakos wytlumaczyc:
otoz tak,jak jezdze na samej benzynie i silnik jest rozgarzany to po 10 lub dluzej odpala mi normalnie za 1 razem,natomaist jak jezdze na gazie,i wiadaomo ze sie odpala najpierw na benzynie a powyzej 2 tys obrotow przeskakuje na gaz i tu wlasnie problem ze jak go odpalam to gasnie nawet nie zdaze go przegazowac na gaz tak jak by wogule nie reagowal,dopiero za drugim razem odpala.a i dodam ze zanim tak sie dzialo to byla uszkodzona sonda lambdy i kiedys bylem u mechanika to wlasnie zdejmowali klemy z akumulatora bo musieli go wyjac i moze teraz nie chce sie gaz dobrze zaprogramowac i mi tak wariuje???
otoz tak,jak jezdze na samej benzynie i silnik jest rozgarzany to po 10 lub dluzej odpala mi normalnie za 1 razem,natomaist jak jezdze na gazie,i wiadaomo ze sie odpala najpierw na benzynie a powyzej 2 tys obrotow przeskakuje na gaz i tu wlasnie problem ze jak go odpalam to gasnie nawet nie zdaze go przegazowac na gaz tak jak by wogule nie reagowal,dopiero za drugim razem odpala.a i dodam ze zanim tak sie dzialo to byla uszkodzona sonda lambdy i kiedys bylem u mechanika to wlasnie zdejmowali klemy z akumulatora bo musieli go wyjac i moze teraz nie chce sie gaz dobrze zaprogramowac i mi tak wariuje???
- Od: 2 wrz 2008, 23:37
- Posty: 18
- Skąd: Tomaszów Maz
- Auto: Mazda 323F 1.5i 16v (1998r)
Witam,
Po zamontowaniu nowych sztywnych przewodów paliwowych i hamulcowych (miedzianych o takiej samej średnicy jak oryginalne) samochód nie odpala. Podczas wymiany przewodów zdemontowany został bak oraz filtr paliwa. Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć gdzie szukać rozwiązania tego problemu oraz czy ewentualnie mógłbym liczyć na jakieś schematy paliwowe do mazdy 323C BA?
Czy filtr paliwa powinien być na przewodzie paliwowym odprowadzającym?
Czy po wymianie całego układu paliwowego należy jakoś go odpowietrzyć?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Po zamontowaniu nowych sztywnych przewodów paliwowych i hamulcowych (miedzianych o takiej samej średnicy jak oryginalne) samochód nie odpala. Podczas wymiany przewodów zdemontowany został bak oraz filtr paliwa. Czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć gdzie szukać rozwiązania tego problemu oraz czy ewentualnie mógłbym liczyć na jakieś schematy paliwowe do mazdy 323C BA?
Czy filtr paliwa powinien być na przewodzie paliwowym odprowadzającym?
Czy po wymianie całego układu paliwowego należy jakoś go odpowietrzyć?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Ostatnio edytowano 6 mar 2009, 10:28 przez Mareks84, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 16 sie 2008, 17:13
- Posty: 6
Musisz posłuchać czy pompa się załącza jest to proste wystarczy chwila ciszy ktoś musi przekręcić kluczyk na zapłon a ty musisz uważnie słuchać przy tylnym lewym kole 
Mazda 323 (BG) 1.3 8V 91r. – Jedyna Tak Wyjątkowa :)
III Miejsce @ (19.782) – Mega Zlot Sochaczew na 1/4 mili w Klasie A
III Miejsce @ (19.782) – Mega Zlot Sochaczew na 1/4 mili w Klasie A
Pompa paliwowa jest sprawna
i zlokalizowana jest pod tylnym siedzeniem, czyli można ja wykluczyć. Obieg paliwa w przewodach jest, bo jak były ściągane przewody to paliwo leciało pod dużym ciśnieniem.
Jeżeli chodzi o filtr paliwa to niestety nie jestem w stanie określić jak był on ułożony czy z strzałka do góry czy w dół? Obecnie wychodzi na to, że została zainstalowana na powrocie z strzałką do dołu, czyli autko i tak powinno odpalić czy raczej nie??
Jeżeli chodzi o filtr paliwa to niestety nie jestem w stanie określić jak był on ułożony czy z strzałka do góry czy w dół? Obecnie wychodzi na to, że została zainstalowana na powrocie z strzałką do dołu, czyli autko i tak powinno odpalić czy raczej nie??
- Od: 16 sie 2008, 17:13
- Posty: 6
no to w takim wypadku chyba nie powinno odpalić...kręci rozrusznikiem? jesli tak to zamień odwortnie filtr paliwa i powinno załapać
ja jak wymieniałem filtr to chwilę musiałem pokręcić żeby dotarło paliwo

- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
Rozrusznik kreci, ale obawiam się uszkodzeń, bo jeśli cos źle zostało zainstalowane to może ucierpieć na tym silnik albo elektronika?? Ewentualnie jak długo zazwyczaj trzeba kręcić żeby odpaliło?? :/ Filtr paliwa na 100% mam dobrze zamontowany na przewodzie zasilającym tylko teraz się zastanawiam nad tym gdzie należy podłączyć zasilający, do której belki dolnej czy górnej?
- Od: 16 sie 2008, 17:13
- Posty: 6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości