Terkotanie z okolic kolektora ssącego – NAGRANIE
1, 2
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
problem nadal nie rozwiązany, jednak to nie są łożyska oprzyrządowania, być może to zawory grają – ale nie mogę znaleźć nikogo(dosłownie!!!) kto by się podjął regulacji – byłem w 2 zakładach w okolicy, 2 w Poznaniu i ze 3 w Gnieźnie – wszyscy się wykręcają – bo niby nie da rady regulować, albo nie umieją – tragedia dosłownie, któryś mi tam mówił ze to raczej popychacze... ale to mu się zdawało tylko ze najprawdopodobniej to będzie to...
miał ktoś podobny, wkurzający metaliczny odgłos z okolic ssącego? i poradził sobie z nim? odgłos w środku- w kabinie przypomina jakby trochę odkurzacz z pogłosem metalicznym...
kurde trapi mnie na maxa ten dźwięk, po remoncie silnika dźwięk ten jest wyraźniej mocniej słyszalny, ale przed remontem też był, tyle ze znacznie cichszy i mniej wnerwiający...
wszelkie sugestie mile widziane![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
miał ktoś podobny, wkurzający metaliczny odgłos z okolic ssącego? i poradził sobie z nim? odgłos w środku- w kabinie przypomina jakby trochę odkurzacz z pogłosem metalicznym...
kurde trapi mnie na maxa ten dźwięk, po remoncie silnika dźwięk ten jest wyraźniej mocniej słyszalny, ale przed remontem też był, tyle ze znacznie cichszy i mniej wnerwiający...
wszelkie sugestie mile widziane
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
moim zdaniem to napinacz łańcucha rozrządu tak mi sie wydaje, Być może że taki plasikowy ślizgacz ci sie skończył.... a regulacja zaworów to jest prosta jak drut sam bym ci zrobił jak byś mieszkał w olsztynie
luz zaworowy silnika Z5 wynosi odpowiednio dolot 0.25 – 0.31wydech 0.25 – 0.31 tolerancja 6 setek pozdrawiam i regulujmy zawory
- Od: 25 lis 2007, 17:25
- Posty: 46
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 323 f (BA)1.5 16V BRC 24
kurde sam sie zastanawiam nad tymi naszymi mechanikami- gdzie nie zajadę to jest tak:
(ja)Dzień dobry, coś mi chyba gra w silniku, można zajrzeć i ocenić?
(spece) jakie auto?
(ja) 323F Z5
(spece) już idziemy patrzeć –> być może to zawory, być może popychacze
(ja) jaki koszt regulacji zaworów?, regulacja na płytkach jest
(spece) Panie – nikt Panu tego nie zrobi, chyba nikt Panu tego nie zrobi, jedynie w serwisie mazdy
I tak się kończy rozmowa...
dodam tylko ze dźwięk ten jest słyszalny niezależnie od rozgrzania silnika- zawsze ma identyczny dźwięk
(ja)Dzień dobry, coś mi chyba gra w silniku, można zajrzeć i ocenić?
(spece) jakie auto?
(ja) 323F Z5
(spece) już idziemy patrzeć –> być może to zawory, być może popychacze
(ja) jaki koszt regulacji zaworów?, regulacja na płytkach jest
(spece) Panie – nikt Panu tego nie zrobi, chyba nikt Panu tego nie zrobi, jedynie w serwisie mazdy
I tak się kończy rozmowa...
dodam tylko ze dźwięk ten jest słyszalny niezależnie od rozgrzania silnika- zawsze ma identyczny dźwięk
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Witam
zalozylem osobny temat ( http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=68258 ) ale widze ze objawy mamy podobne (mam wrazenie ze odglos rowniez podobny) z ta roznica ze u mnie dzwiek jest slyszalny dopiero po rozgrzaniu silnika. Udalo mi sie wyblagac mechanika aby rzucil dzisiaj okiem bo czeka mnie wieczorem podroz do Poznania. Stwierdzil ze to zawory. Umowilem sie z nim na naprawe, regulacje czy cokolwiek tam trzeba zrobic na poniedzialek bez zadnego problemu. Mowilem rowniez ze sa tam plytki ale nie robil mi problemu.. zobaczymy czy to cos pomoze 
- Od: 24 wrz 2008, 07:03
- Posty: 40
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BA 1.5
to jak wrócisz od mechaniora daj znać jak i ile wykasował, gdzie ten mechanik ma siedzibę??
http://www.youtube.com/watch?v=jHiol97YMGg
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/jHiol97YMGg&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/jHiol97YMGg&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
http://www.youtube.com/watch?v=jHiol97YMGg
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/jHiol97YMGg&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/jHiol97YMGg&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
a więc tak- wreszcie znalazłem zakład w którym mogłem zostawić auto i w którym mieli czas na lokalizację dźwięku – i powiedzieli mi że to będzie łańcuszek łączący wałki, bo z tamtych okolic dobiega dźwięk, i taki odgłos też wydaje- tyle dowiedziałem się z rozmowy telefonicznej, jednak jutro mają jeszcze raz tego posłuchać...
Zapomniałem jednak zapytać ich czy ten łańcuszek czy napinacz jest wymienialny. Wie ktoś tutaj obecny jak jest z wymianą tego – koszty łańcuszka, czy napinacza itd????
Zapomniałem jednak zapytać ich czy ten łańcuszek czy napinacz jest wymienialny. Wie ktoś tutaj obecny jak jest z wymianą tego – koszty łańcuszka, czy napinacza itd????
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Kiedyś pytałem mechanika o ten łańcuch , powiedział że lepiej sprzedać auto , bo kasa za łańcuch i wymianę jest gruba 
Alarmy, sterowniki c.z., centralne zam.
www.REMOTRONIX.com
www.REMOTRONIX.com
- Od: 20 kwi 2005, 19:38
- Posty: 282
- Skąd: Szczecin
- Auto: Było:
323F BG 1.6 '92
323F BA 1.5 '97
323F BA 1.5 '96
Jest:
3 BP 2.0 '19
dzik86 napisał(a):powiedział że lepiej sprzedać auto
nawet o tym nie myślę...
ale jakieś konkrety co do ceny Ci podał? Bo przecież łańcuch i napinacz to używka tylko wchodzi w grę z innego silnika, bo nowy ori będzie kosztował krocie. Kwestia tylko czy trudno to wymienić i ile biorą za taka usługę mechanicy...
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Powiem tak nowy napinacz łańcucha to koszt ok od 450 – 550 PLN dolicz do tego wymiane i masz kase jak sie patrzy Ja to zrobiłem inaczej \Kupiłem drugi silnik za 700 jako dawca
a sam wymienisz jak kumasz baze w 2h zdejmujesz pokrywe zaworów ustawiasz rozrząd odkręcasz wałki potem odkrecasz napinacz i wyjdzie ci razem z łańcuchem i wałkami..... potem już tylko składac ustawić rozrząd i w drogę powodzenia:)
- Od: 25 lis 2007, 17:25
- Posty: 46
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda 323 f (BA)1.5 16V BRC 24
Mass-XXL napisał(a):Kupiłem drugi silnik za 700 jako dawca
tylko ja robiłem remont silnika i teraz nie łyka oliwy, nie kopci i jest cacy oprócz tego dźwięku....
a też miałeś podobny dźwięk????
mam tylko nadzieję że wymiana łańcucha z napinaczem od innego silnika rozwiąże problem
a Ty wymieniłeś cały silnik????
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
mariusz_sti co Ci mogę powiedzieć.... z tego co wiem to ten łańcuch najczęściej daje o sobie znać, nie przy gazowaniu, tylko na wolnych obrotach po forsownej jezdzie.... ktoś mi to tłumaczył, że po prostu jak już jest wyciągnięty (zużyty) to na wolnych obrotach i porządnie rozgrzanym silniku napinacz olejowy nie jest w stanie go uciągnąć i zaczyna on wtedy dzwonić, rzęzić, ale dzieje się to tylko na wolnych obrotach, bez dotykania pedału gazu, a gdy silnik na wyższe obroty, łańcuch się naciąga i problem znika.
no wiec rozkręcone.....
mechanior mówi,że usterka zlokalizowana- łańcuch niby jeszcze nienajgorzej, chociaż widać zuzycie, ale napinacz hydrauliczny się wykonczył
nie wiem jeszcze jak zrobię, ale odradza mi uzywki, bo mówił ze w jakiejś kia albo hyuindai jest podobnie tkai łancuszek i zmienił komus na uzywkę i poczasie znów sie odezwał. I zaproponowal mi nowy originalny ląncuszek i jakiś japoński nieori napinacz plus do tego wszystkie uszczelki za 360zł – z robocizna ma być kolo 500zł i się teraz zastanawiam co zrobić.... bo nowy jest zawsze nowy
mechanior mówi,że usterka zlokalizowana- łańcuch niby jeszcze nienajgorzej, chociaż widać zuzycie, ale napinacz hydrauliczny się wykonczył
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
nie wiem jeszcze jak zrobię, ale odradza mi uzywki, bo mówił ze w jakiejś kia albo hyuindai jest podobnie tkai łancuszek i zmienił komus na uzywkę i poczasie znów sie odezwał. I zaproponowal mi nowy originalny ląncuszek i jakiś japoński nieori napinacz plus do tego wszystkie uszczelki za 360zł – z robocizna ma być kolo 500zł i się teraz zastanawiam co zrobić.... bo nowy jest zawsze nowy
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Gnat80 napisał(a):Ja bym brał nowy
i tak zrobiłem, jak dźwięk zniknie to będę zadowolony pomimo tych 500zł... a zapewniają mnie że zniknie bo winił ten łańcuszek.
a co do używek to naprawdę niezła rozpiętość w cenach: pisałem do trzech osób, i najtaniej kolega z forum proponował – koło 20zł , bo potem to już 120zł a ktoś nawet 200zł chciał za komplet , mocno się zastanawiałem nad tą najtańszą opcją, ale docelowo zrobiłem na nówkach. Jutro odbieram auto i liczę na sukces
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Dobrze zrobiłeś,ja nie jestem zwolennikiem używek,teraz będziesz miał nowe i pewność większą,że Ci posłuży.
Daj znać co i jak po odbiorze.
mariusz_sti napisał(a):Jutro odbieram auto i liczę na sukces
Daj znać co i jak po odbiorze.
i problem znikł
teraz tylko delikatnie słychać zawory, ale to już co najwyżej przy okazji kiedyś się zrobi
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
teraz tylko delikatnie słychać zawory, ale to już co najwyżej przy okazji kiedyś się zrobi
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
mam (a przynajmniej tak mi się wydaje) taki sam problem jak mariusz_sti. mechanicy mówili że to wina luzów na zaworach. Teraz luzy wyregulowane a brzęczenie w silniku pow 2tys obr dalej jest. Podejrzewam teraz że to coś z tym nieszczęsnym łańcuszkiem łączącym wałki, bo jak się przysłucham to z jego okolic dobiega ten odgłos. Pytanie mam takie. Jeżdzenie w takim stanie grozi uszkodzeniem silnika? Można wkręcać go na wyższe obroty czy nie bardzo?
- Od: 28 mar 2009, 22:50
- Posty: 25
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323F BA 1.5 95r (Projekt GTR)
323F BA 2.0 v6 (Daily car)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości