Naprawa silnika MZR-CD

Postprzez sosna_6 » 3 mar 2009, 09:39

Witam!
Kupiłem Mazdę 6 '05 r. z silnikem 2.0 diesel 89 kW. Przebieg auta 102 tyś. Auto miało problem z zapchanym smogiem i zaczęło delikatnie stukać na jedenj panewce. Zostały założone nowe panewki o rozmiarze nominalnym bez robienia szlifu wału. Czy ktoś z szanownych forumowiczów coś takiego już robił, ewentualnie czy może mi powiedzieć czy taki sposób naprawy nie spowoduje, że w krótkim czasie awaria może się odnowić? Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi.
Pierwszy SADZOMIOT Made in Japan
Początkujący
 
Od: 2 mar 2009, 20:24
Posty: 9
Skąd: Czarnków
Auto: Mazda 6 GY SportKombi MZR-CD

Postprzez Grzyby » 3 mar 2009, 12:38

Proponuję dokleić temat do wątku przyklejonego (o problemach z zatkanym smokiem pompy oleju)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez MAZVAGTECH » 3 mar 2009, 13:35

Jezeli byly zrobione pomiary walu i wszystkie luzy mieszcza sie w granicach podanych przez producenta, to dlaczego mialby nie chodzic dobrze. A jak byly tylko wymienione bez sprawdzenia to jak wrozenie z fusow, moze byc, ale nie musi.
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Enduro » 3 mar 2009, 17:11

sosna_6 napisał(a):Zostały założone nowe panewki o rozmiarze nominalnym bez robienia szlifu wału.

to nie jest prawidlowe, aby tak naprawiac motor,
ale trzymam kciuki...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 3 mar 2009, 22:23

Enduro napisał(a):to nie jest prawidlowe, aby tak naprawiac motor
Zgadzam sie , masz racje .
maxkls napisał(a):Jezeli byly zrobione pomiary walu i wszystkie luzy mieszcza sie w granicach podanych przez producenta
Jak znam te motory bez szlifu i winklowania lub wymiany korbowodu nigdy nie bedzie dobrze ale ..... czas pokaże.
maxkls napisał(a):jak byly tylko wymienione bez sprawdzenia to jak wrozenie z fusow
No własnie.... :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez sosna_6 » 4 mar 2009, 11:11

Wielkie dzięki za odopwiedzi. Pozostaje obserwowac pracę silnika i miec nadzieję...
Pierwszy SADZOMIOT Made in Japan
Początkujący
 
Od: 2 mar 2009, 20:24
Posty: 9
Skąd: Czarnków
Auto: Mazda 6 GY SportKombi MZR-CD

Postprzez Enduro » 4 mar 2009, 11:50

sosna_6 napisał(a):Wielkie dzięki za odopwiedzi. Pozostaje obserwowac pracę silnika i miec nadzieję...

zalecam wymiane oleju tak po ok. 1000 km,
bo jak cos sie intensywnie dociera, to jest ta operacja korzystna...
trzymam kciuki!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sosna_6 » 4 mar 2009, 21:34

zalecam wymiane oleju tak po ok. 1000 km,
bo jak cos sie intensywnie dociera, to jest ta operacja korzystna...

Już o tym pomyślałem – dzisiaj zmieniłem olej i filtr oleju. Olej ELF SXR 5W-30.
Przy okazji okazało się, że turbina już "popuszcza" :( – mokre węże przed i za intercoolerem.
Pierwszy SADZOMIOT Made in Japan
Początkujący
 
Od: 2 mar 2009, 20:24
Posty: 9
Skąd: Czarnków
Auto: Mazda 6 GY SportKombi MZR-CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6