Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Panowie!
pytanie dotyczy użytkowników majacych doswiadczenia z wymiana czujnika(nie sondy)przy DPF.
Dzisiaj w serwisie we Wrocławiu stwierdzono ,że właśnie takowy czujnik mam do wymiany...Koszt nowego prawie 1300pln ---> czy ktoś z Was miał juz ten problem???
Sęk w tym ,że mam stary uszkodzony na amen DPF ze sprawnym (prawdopodobnie) czujnikiem...razem z Panami (bardzo konkretnymi) z AutoJaremki zastanawiamy sie jedynie czy czujnik , ktory pracuje w wysokich temperaturach uda się wykręcić.
mieliście juz podobne akcje??
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
pytanie dotyczy użytkowników majacych doswiadczenia z wymiana czujnika(nie sondy)przy DPF.
Dzisiaj w serwisie we Wrocławiu stwierdzono ,że właśnie takowy czujnik mam do wymiany...Koszt nowego prawie 1300pln ---> czy ktoś z Was miał juz ten problem???
Sęk w tym ,że mam stary uszkodzony na amen DPF ze sprawnym (prawdopodobnie) czujnikiem...razem z Panami (bardzo konkretnymi) z AutoJaremki zastanawiamy sie jedynie czy czujnik , ktory pracuje w wysokich temperaturach uda się wykręcić.
mieliście juz podobne akcje??
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
- Od: 24 lis 2008, 17:24
- Posty: 4
Myjk napisał(a):OK, po kolejnych dwóch przejazdach (~75km) na wyższych obrotach olej zjechał o pół centymetra od X.
Ta technika "wypalania" ON z oleju smarującego zdaje egzamin. Chyba jednak nie zobaczę kontrolki DPF.
napewno nie zobaczysz kiedy kupilem swoja mazde poziom oleju przekraczal x o jakies 3cm i nic sie nie swieci ta kontrolka informuje tylko o poziomie napelnienia filtra dpf niestety, takrze lepiej nie czekac z wymiana oleju mozna duzo stracic
- Od: 25 sty 2009, 20:04
- Posty: 28
- Skąd: Manchester
- Auto: MAZDA6 TD 143,2006r
malmund6 napisał(a):....Chyba jednak nie zobaczę kontrolkiDPF
napewno nie zobaczysz kiedy kupilem swoja mazde poziom oleju przekraczal x o jakies 3cm i nic sie nie swieci ta kontrolka informuje tylko o poziomie napelnienia filtra dpf niestety, takze lepiej nie czekac z wymiana oleju bo mozna duzo stracic[/quote]
dokladnie!!!
kontrolka prawdy Ci nie powie!!!
lepiej co jakis czas spojrzec na bagnet pomiarowy,
tymbardziej jak auto jezdzi w miescie...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam Koledzy
Ja również jestem już po wgraniu nowego softa od wypalania DPF. Cała akcja polega na wgraniu nowego oprogramowania, u mnie i pewnie u Was robili tak samo, tj odkręcili czarną pokrywę z silnika spisali 4 numery wtrysków i potem w oprogramowaniu je wpisał i zrobił upgrate. Nr wtrysków są widoczne jak się ściągnie wtyczki.
Zrobiłem już po tej akcji 400km i silnik sprawuje się nadal świetnie, może mi się wydaje, ale mam wrażenie jakby lepiej się jeszcze zbierał.
Wczoraj miałem mały stresik jak wróciłem z A2, leciałem sobie prawie całą drogę około 180km/h i jak otwierałem garaż słyszałem takie małe łuł łuł z okolic turbiny, myślałem że już coś pada ale jak się okazało turbina się chłodziła i jest to podobno normalny objaw, dziś rano jak przyjechałem do pracy i sprawdziłem łukania już nie słyszałem
Ja również jestem już po wgraniu nowego softa od wypalania DPF. Cała akcja polega na wgraniu nowego oprogramowania, u mnie i pewnie u Was robili tak samo, tj odkręcili czarną pokrywę z silnika spisali 4 numery wtrysków i potem w oprogramowaniu je wpisał i zrobił upgrate. Nr wtrysków są widoczne jak się ściągnie wtyczki.
Zrobiłem już po tej akcji 400km i silnik sprawuje się nadal świetnie, może mi się wydaje, ale mam wrażenie jakby lepiej się jeszcze zbierał.
Wczoraj miałem mały stresik jak wróciłem z A2, leciałem sobie prawie całą drogę około 180km/h i jak otwierałem garaż słyszałem takie małe łuł łuł z okolic turbiny, myślałem że już coś pada ale jak się okazało turbina się chłodziła i jest to podobno normalny objaw, dziś rano jak przyjechałem do pracy i sprawdziłem łukania już nie słyszałem
- Od: 5 maja 2008, 09:29
- Posty: 273
- Skąd: Poznań
- Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE
Ja od wgrania nowego softa przejechałem już jakieś 2000 km i również wszystko jest ok. Chyba nawet oleju na bagnecie mniej przybywa. Ogien82 gdzie serwisujesz swoje auto? Ja jeżdzę aż do Gorzowa niestety.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ochrona i pielęgnacja lakieru DIAMONDBRITE oraz 4nano, reklama wizualna. Zapraszam na www.wawneon.pl
- Od: 31 sie 2008, 11:44
- Posty: 392
- Skąd: Swarzędz
- Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r
Witam,
moze ktos mi wyjasni czy w moim aucie jest filtr DPF ? Kupilem wlasnie Mazde 3, rok produkcji 10.05.2005 Hofu (wersja produkowana od Marzec 2005), BP6V DieselEngine 1600cc HI-POWER EURO4. Na oslonie silnika znalazlem jedynie opis DOHC 16-VALVE DIRECT INJECTION, VIN JMZBK14Y261282100. Jaki to jest typ silnika DiTD, CR , MZ-CD (CiTD) czy MZR-CD. Dla zapalonych klubowiczow jest to pewnie oczywiste a ja niestety nie moge sie w polapac w tych oznaczeniach, tym bardziej, ze kupilem auto bez ksiazki serwisowej i przez to nie moge dojsc jaki mam typ silnika, co ile zmieniac pasek rozrzadu, jaki lac olej i czy musze uzupelniac aktywator do DPF'a co 60 tys
?
Bede wdzieczny za wszelka pomoc.
moze ktos mi wyjasni czy w moim aucie jest filtr DPF ? Kupilem wlasnie Mazde 3, rok produkcji 10.05.2005 Hofu (wersja produkowana od Marzec 2005), BP6V DieselEngine 1600cc HI-POWER EURO4. Na oslonie silnika znalazlem jedynie opis DOHC 16-VALVE DIRECT INJECTION, VIN JMZBK14Y261282100. Jaki to jest typ silnika DiTD, CR , MZ-CD (CiTD) czy MZR-CD. Dla zapalonych klubowiczow jest to pewnie oczywiste a ja niestety nie moge sie w polapac w tych oznaczeniach, tym bardziej, ze kupilem auto bez ksiazki serwisowej i przez to nie moge dojsc jaki mam typ silnika, co ile zmieniac pasek rozrzadu, jaki lac olej i czy musze uzupelniac aktywator do DPF'a co 60 tys
Bede wdzieczny za wszelka pomoc.
-
marianway
ogien82 napisał(a):Zrobiłem już po tej akcji 400km i silnik sprawuje się nadal świetnie, może mi się wydaje, ale mam wrażenie jakby lepiej się jeszcze zbierał.
6h temu miałem serwis 20kkm. Wbrew obiegowym opiniom i skrajnie niekorzystnym warunkom jazdy, silnik mi nie wybiegł spod maski i w zasadzie bez problemu dotoczyłem się do przeglądu. Przy okazji przetoczyli mi program. Z moich wrażeń po upgrade – silnik lepiej (szybciej) reaguje na pedał gazu. Samochód przestał szarpać na 3 biegu przy tempomacie. Zaraz po wymianie dopadło mnie przepalanie DPF – i przebiegło niezmiernie szybko. Zobaczymy jak będzie później.
Pozdor Myjk
Po przeprogramowaniu miałem pozytywne wrażenia – żwawsza reakcja na gaz, szybsze wchodzenie na obroty… i tak chyba w sumie jest – ale tylko na niższych biegach/prędkościach. Dzisiaj miałem okazję zrobić krótką traskę (250 autostradą) i samochód zachowywał się chwilami dziwnie – poszarpywanie przy około 120 (6 bieg, tempomat) – wcześniej tego niebyło. Do tego rozpędzanie od 120 do 160 idzie mu jakby mniej żwawo niż poprzednio (a ten zakres przy wyprzedzaniu jest dla mnie najważniejszy i jak dotąd było bardzo przyjemnie). Może komputer się "układa" ale jak na razie w trasie jest gorzej niż było.
Paliwo/stacja standardowe. DPF się nie odzywał.
Następna przejażdżka za tydzień, a kolejna w kwietniu do PL – jak do tego czasu się nie poprawi – chcę poprzedni soft!![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Paliwo/stacja standardowe. DPF się nie odzywał.
Następna przejażdżka za tydzień, a kolejna w kwietniu do PL – jak do tego czasu się nie poprawi – chcę poprzedni soft!
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
To dla M6 była jakaś akcja na soft od pracy silnika? U mnie była chyba tylko na regeneracje DPFa (chyba że w tym była jakaś dalej idąca ingerencja nie tylko w proces regeneracji DPF). Po przeglądzie gdzie mi wgrali nowy DPFsoft zrobiłem 3 tys. km. Chociaż były wymieniane też wtryski pompa CR, turbosprężarka i coś tam jeszcze to nie zauważyłem kompletnie żadnej różnicy na lepsze. Na zimnym silniku na zwykłym ON pracuje nierówno, wpada w drgania. Dodatkowo teraz jazda na 1 praktycznie nie wchodzi w grę, bardzo szarpie
, na 2 ciut lepiej. Wcześniej na 2 było zawsze ok, a na 1 mało kiedy szarpał. Chociaż teraz jeżdżę dużo delikatniej to spalanie bez zmian, czyli w sumie wzrosło. Ostatnio między tankowaniami trochę po mieście jeździłem (jakieś 40%, reszta to A4 z tempomatem 140km/h) i spalanie wyszło mi bez mała 9/100!!
Na autostradzie przy wyższych prędkościach też jakby bardziej mułowaty, ale to chyba wynika z tego że się zrobiło cieplej i przy +5/6 zimówki już się zaczynają bardziej "kleić".
Na autostradzie przy wyższych prędkościach też jakby bardziej mułowaty, ale to chyba wynika z tego że się zrobiło cieplej i przy +5/6 zimówki już się zaczynają bardziej "kleić".
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
mr_t napisał(a):To dla M6 była jakaś akcja na soft od pracy silnika?
W Belgii powiedzieli mi, że to przeprogramowanie jest dość kompleksowe i wymieniają większość softu. Zawezwali mnie w związku z akcją "niemożności zgaszenia silnika w pewnych bardzo wyjątkowych warunkach". Później podpinając pod komp, powiedzieli, że wgrywają wszystkie najnowsze update'y. Trwało to tak ze 20 minut. Ponoć dotyczy to pracy wtrysków, turbiny itd. Ale: ja tam nie wiem, czy oni tu wiedzą, co robią a mój Francuski nie jest na tyle dobry, żeby z nimi dyskutować na temat niuansów tego procesu; z kolei ich angielski też nie jest wyrafinowany do tego stopnia.
W każdym razie: spalanie mam, jakie miałem – komputer pokazuje średnio 6,4-6,6 i choć nie wyjeździłem baku, wydaje mi się, że będzie jak poprzednio – czyli realnie około 0,2 litra mniej. Mam po prostu wrażenie, że samochód uzyskał bardziej "miejską" charakterystykę – lepiej na 1-4 (żwawiej wchodzi na obroty), bardziej mułowato na 5-6. No i te kilka denerwujących szarpnięć (jakby mu paliwa brakowało) przy około 120-130/6bieg/tempomat/równa autostrada. Poprzednio od 120 do 160 szedł, aż miło, teraz ma jakby moment zawahania – jakby zwiększyli inercję turbiny/wtrysków…
Może to ten okres nauki komputera, o którym się tu i ówdzie pisze. Będę obserwował – jest to dla mnie czysto trasowy samochód, z jazdą miejską nie ma nic wspólnego, stąd denerwuje mnie ta nowa charakterystyka. DPF to mi się ogólnie rzadko wypalał (mniej-więcej raz na 900 km). Zobaczymy, co będzie teraz. Opiszę, jak więcej pojeżdżę.
Myjk napisał(a):Zaraz po wymianie dopadło mnie przepalanie DPF – i przebiegło niezmiernie szybko
Co to znaczy niezmiernie szybko. U mnie wypalanie w trasie trwa jak dawniej około 20 km.
Po aktualizacji wzrosło mi za to spalanie – jakieś 10%. Jeżdżę głównie poza miastem.
- Od: 16 sty 2008, 21:58
- Posty: 116
- Skąd: Łódź
- Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM
No właśnie dzisiaj się przepalało – max 10 km i tylko raz od napełnienia baku – poprzednio dopadało mnie 2-3 razy. Zauważyłem, że spalanie chwilowe podczas procesu wzrosło do 11-13,5l (poprzednio 9-11). Może dzięki temu szybciej i skuteczniej się przepala.
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):tylko raz od napełnienia baku – poprzednio dopadało mnie 2-3 razy
U mnie też poprzednio 2-3 razy na bak – teraz co najmniej 4-5 razy.
Może poprawiono wypalanie DPF w mieście, za to w trasie się pogorszyło.
- Od: 16 sty 2008, 21:58
- Posty: 116
- Skąd: Łódź
- Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM
Myjk napisał(a):Zauważyłem, że spalanie chwilowe podczas procesu wzrosło do 11-13,5l (poprzednio 9-11).
Dzisiaj zauważyłem jeszcze, ze paliwo jest podawane nawet podczas hamowania silnikiem od 3-5l przy całkowicie zdjętej z gazu nodze. Poprzednio odcinało całkowicie.
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):paliwo jest podawane nawet podczas hamowania silnikiem od 3-5l przy całkowicie zdjętej z gazu nodze
To chyba lepiej. Aktualnie u mnie DPF się wychładza przy hamowaniu silnikiem w trakcie wypalania – potem ECU musi od nowa go rozgrzewać. Tak będzie szybciej i chyba mniej paliwa pójdzie.
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
mcbeth napisał(a):To chyba lepiej.
Dokładnie tak.
Ja na ten czas odczuwam same plusy z aktualizacji softu.
PS a Ty już po updejcie?
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):już po updejcie?
W przyszłym tygodniu mam przegląd, więc pewnie przy okazji będzie update. Jestem chyba jednym z niewielu zadowolonych użytkowników DPF-a na tym forum (choć głównie niezadowolene z DPF-a są osoby, które go nie mają

Grunt, że już mi turbo chodzi jak należy. Reszta jest szczegółem

2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
mcbeth napisał(a):Jestem chyba jednym z niewielu zadowolonych użytkowników DPF-a na tym forum
Też nie narzekam.
mcbeth napisał(a):Grunt, że już mi turbo chodzi jak należy. Reszta jest szczegółem
Pozdor Myjk
Hmmmmm mi sie nigdy ta kontrolka nie zapalila powoli nie jezdze DPF wiedzialem ze cos tam jest ale nigdy nie mialem jakich kolwiek problemow.... Nie mam tez czujnikow cofania a jestem uradowany jak male dziecko auto jest dobre... i nie ma co tu duzo gadac
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6