Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez Napolitano » 4 lut 2009, 22:39

Panowie!

pytanie dotyczy użytkowników majacych doswiadczenia z wymiana czujnika(nie sondy)przy DPF.
Dzisiaj w serwisie we Wrocławiu stwierdzono ,że właśnie takowy czujnik mam do wymiany...Koszt nowego prawie 1300pln ---> czy ktoś z Was miał juz ten problem???
Sęk w tym ,że mam stary uszkodzony na amen DPF ze sprawnym (prawdopodobnie) czujnikiem...razem z Panami (bardzo konkretnymi) z AutoJaremki zastanawiamy sie jedynie czy czujnik , ktory pracuje w wysokich temperaturach uda się wykręcić.
mieliście juz podobne akcje??

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Początkujący
 
Od: 24 lis 2008, 17:24
Posty: 4

Postprzez malmund6 » 14 lut 2009, 20:30

Myjk napisał(a):OK, po kolejnych dwóch przejazdach (~75km) na wyższych obrotach olej zjechał o pół centymetra od X.
Ta technika "wypalania" ON z oleju smarującego zdaje egzamin. Chyba jednak nie zobaczę kontrolki DPF. :P

napewno nie zobaczysz kiedy kupilem swoja mazde poziom oleju przekraczal x o jakies 3cm i nic sie nie swieci ta kontrolka informuje tylko o poziomie napelnienia filtra dpf niestety, takrze lepiej nie czekac z wymiana oleju mozna duzo stracic
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 sty 2009, 20:04
Posty: 28
Skąd: Manchester
Auto: MAZDA6 TD 143,2006r

Postprzez Enduro » 14 lut 2009, 21:53

malmund6 napisał(a):....Chyba jednak nie zobaczę kontrolkiDPF

napewno nie zobaczysz kiedy kupilem swoja mazde poziom oleju przekraczal x o jakies 3cm i nic sie nie swieci ta kontrolka informuje tylko o poziomie napelnienia filtra dpf niestety, takze lepiej nie czekac z wymiana oleju bo mozna duzo stracic[/quote]
dokladnie!!!
kontrolka prawdy Ci nie powie!!!
lepiej co jakis czas spojrzec na bagnet pomiarowy,
tymbardziej jak auto jezdzi w miescie...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ogien82 » 16 lut 2009, 09:20

Witam Koledzy ;)
Ja również jestem już po wgraniu nowego softa od wypalania DPF. Cała akcja polega na wgraniu nowego oprogramowania, u mnie i pewnie u Was robili tak samo, tj odkręcili czarną pokrywę z silnika spisali 4 numery wtrysków i potem w oprogramowaniu je wpisał i zrobił upgrate. Nr wtrysków są widoczne jak się ściągnie wtyczki.
Zrobiłem już po tej akcji 400km i silnik sprawuje się nadal świetnie, może mi się wydaje, ale mam wrażenie jakby lepiej się jeszcze zbierał.
Wczoraj miałem mały stresik jak wróciłem z A2, leciałem sobie prawie całą drogę około 180km/h i jak otwierałem garaż słyszałem takie małe łuł łuł z okolic turbiny, myślałem że już coś pada ale jak się okazało turbina się chłodziła i jest to podobno normalny objaw, dziś rano jak przyjechałem do pracy i sprawdziłem łukania już nie słyszałem ;)
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez Neon » 18 lut 2009, 09:57

Ja od wgrania nowego softa przejechałem już jakieś 2000 km i również wszystko jest ok. Chyba nawet oleju na bagnecie mniej przybywa. Ogien82 gdzie serwisujesz swoje auto? Ja jeżdzę aż do Gorzowa niestety.
Pozdrawiam
Ochrona i pielęgnacja lakieru DIAMONDBRITE oraz 4nano, reklama wizualna. Zapraszam na www.wawneon.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 11:44
Posty: 392
Skąd: Swarzędz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r

Postprzez ogien82 » 18 lut 2009, 10:20

Do Neon
Ja serwisuje tam gdzie kupiłem, w Łodzi na Szparagowej 4. Obsługa jest OK, jestem zadowolony.
Obrazek Jeśli coś potrzebne, napisz na PW lub zadzwoń 607 801 135 – przedstawiciel FORTE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 09:29
Posty: 273
Skąd: Poznań
Auto: 07r, M6 GG MZR-CD 143KM-ACTIVE

Postprzez marianway » 21 lut 2009, 19:10

Witam,

moze ktos mi wyjasni czy w moim aucie jest filtr DPF ? Kupilem wlasnie Mazde 3, rok produkcji 10.05.2005 Hofu (wersja produkowana od Marzec 2005), BP6V DieselEngine 1600cc HI-POWER EURO4. Na oslonie silnika znalazlem jedynie opis DOHC 16-VALVE DIRECT INJECTION, VIN JMZBK14Y261282100. Jaki to jest typ silnika DiTD, CR , MZ-CD (CiTD) czy MZR-CD. Dla zapalonych klubowiczow jest to pewnie oczywiste a ja niestety nie moge sie w polapac w tych oznaczeniach, tym bardziej, ze kupilem auto bez ksiazki serwisowej i przez to nie moge dojsc jaki mam typ silnika, co ile zmieniac pasek rozrzadu, jaki lac olej i czy musze uzupelniac aktywator do DPF'a co 60 tys ???

Bede wdzieczny za wszelka pomoc.
marianway
 

Postprzez Myjk » 28 lut 2009, 19:29

ogien82 napisał(a):Zrobiłem już po tej akcji 400km i silnik sprawuje się nadal świetnie, może mi się wydaje, ale mam wrażenie jakby lepiej się jeszcze zbierał.

6h temu miałem serwis 20kkm. Wbrew obiegowym opiniom i skrajnie niekorzystnym warunkom jazdy, silnik mi nie wybiegł spod maski i w zasadzie bez problemu dotoczyłem się do przeglądu. Przy okazji przetoczyli mi program. Z moich wrażeń po upgrade – silnik lepiej (szybciej) reaguje na pedał gazu. Samochód przestał szarpać na 3 biegu przy tempomacie. Zaraz po wymianie dopadło mnie przepalanie DPF – i przebiegło niezmiernie szybko. Zobaczymy jak będzie później.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Bolek » 3 mar 2009, 01:06

Po przeprogramowaniu miałem pozytywne wrażenia – żwawsza reakcja na gaz, szybsze wchodzenie na obroty… i tak chyba w sumie jest – ale tylko na niższych biegach/prędkościach. Dzisiaj miałem okazję zrobić krótką traskę (250 autostradą) i samochód zachowywał się chwilami dziwnie – poszarpywanie przy około 120 (6 bieg, tempomat) – wcześniej tego niebyło. Do tego rozpędzanie od 120 do 160 idzie mu jakby mniej żwawo niż poprzednio (a ten zakres przy wyprzedzaniu jest dla mnie najważniejszy i jak dotąd było bardzo przyjemnie). Może komputer się "układa" ale jak na razie w trasie jest gorzej niż było.
Paliwo/stacja standardowe. DPF się nie odzywał.

Następna przejażdżka za tydzień, a kolejna w kwietniu do PL – jak do tego czasu się nie poprawi – chcę poprzedni soft! :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez mr_t » 3 mar 2009, 12:41

To dla M6 była jakaś akcja na soft od pracy silnika? U mnie była chyba tylko na regeneracje DPFa (chyba że w tym była jakaś dalej idąca ingerencja nie tylko w proces regeneracji DPF). Po przeglądzie gdzie mi wgrali nowy DPFsoft zrobiłem 3 tys. km. Chociaż były wymieniane też wtryski pompa CR, turbosprężarka i coś tam jeszcze to nie zauważyłem kompletnie żadnej różnicy na lepsze. Na zimnym silniku na zwykłym ON pracuje nierówno, wpada w drgania. Dodatkowo teraz jazda na 1 praktycznie nie wchodzi w grę, bardzo szarpie :|, na 2 ciut lepiej. Wcześniej na 2 było zawsze ok, a na 1 mało kiedy szarpał. Chociaż teraz jeżdżę dużo delikatniej to spalanie bez zmian, czyli w sumie wzrosło. Ostatnio między tankowaniami trochę po mieście jeździłem (jakieś 40%, reszta to A4 z tempomatem 140km/h) i spalanie wyszło mi bez mała 9/100!!
Na autostradzie przy wyższych prędkościach też jakby bardziej mułowaty, ale to chyba wynika z tego że się zrobiło cieplej i przy +5/6 zimówki już się zaczynają bardziej "kleić".
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Bolek » 3 mar 2009, 13:07

mr_t napisał(a):To dla M6 była jakaś akcja na soft od pracy silnika?

W Belgii powiedzieli mi, że to przeprogramowanie jest dość kompleksowe i wymieniają większość softu. Zawezwali mnie w związku z akcją "niemożności zgaszenia silnika w pewnych bardzo wyjątkowych warunkach". Później podpinając pod komp, powiedzieli, że wgrywają wszystkie najnowsze update'y. Trwało to tak ze 20 minut. Ponoć dotyczy to pracy wtrysków, turbiny itd. Ale: ja tam nie wiem, czy oni tu wiedzą, co robią a mój Francuski nie jest na tyle dobry, żeby z nimi dyskutować na temat niuansów tego procesu; z kolei ich angielski też nie jest wyrafinowany do tego stopnia.

W każdym razie: spalanie mam, jakie miałem – komputer pokazuje średnio 6,4-6,6 i choć nie wyjeździłem baku, wydaje mi się, że będzie jak poprzednio – czyli realnie około 0,2 litra mniej. Mam po prostu wrażenie, że samochód uzyskał bardziej "miejską" charakterystykę – lepiej na 1-4 (żwawiej wchodzi na obroty), bardziej mułowato na 5-6. No i te kilka denerwujących szarpnięć (jakby mu paliwa brakowało) przy około 120-130/6bieg/tempomat/równa autostrada. Poprzednio od 120 do 160 szedł, aż miło, teraz ma jakby moment zawahania – jakby zwiększyli inercję turbiny/wtrysków…

Może to ten okres nauki komputera, o którym się tu i ówdzie pisze. Będę obserwował – jest to dla mnie czysto trasowy samochód, z jazdą miejską nie ma nic wspólnego, stąd denerwuje mnie ta nowa charakterystyka. DPF to mi się ogólnie rzadko wypalał (mniej-więcej raz na 900 km). Zobaczymy, co będzie teraz. Opiszę, jak więcej pojeżdżę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2005, 14:57
Posty: 192 (0/1)
Skąd: Luxembourg
Auto: 6 TRSi MZR-CD 143 5d 2007

Postprzez jack7 » 7 mar 2009, 15:49

Myjk napisał(a):Zaraz po wymianie dopadło mnie przepalanie DPF – i przebiegło niezmiernie szybko

Co to znaczy niezmiernie szybko. U mnie wypalanie w trasie trwa jak dawniej około 20 km.
Po aktualizacji wzrosło mi za to spalanie – jakieś 10%. Jeżdżę głównie poza miastem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:58
Posty: 116
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM

Postprzez Myjk » 7 mar 2009, 17:18

No właśnie dzisiaj się przepalało – max 10 km i tylko raz od napełnienia baku – poprzednio dopadało mnie 2-3 razy. Zauważyłem, że spalanie chwilowe podczas procesu wzrosło do 11-13,5l (poprzednio 9-11). Może dzięki temu szybciej i skuteczniej się przepala.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez jack7 » 7 mar 2009, 18:14

Myjk napisał(a):tylko raz od napełnienia baku – poprzednio dopadało mnie 2-3 razy

U mnie też poprzednio 2-3 razy na bak – teraz co najmniej 4-5 razy.
Może poprawiono wypalanie DPF w mieście, za to w trasie się pogorszyło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:58
Posty: 116
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM

Postprzez Myjk » 11 mar 2009, 20:04

Myjk napisał(a):Zauważyłem, że spalanie chwilowe podczas procesu wzrosło do 11-13,5l (poprzednio 9-11).

Dzisiaj zauważyłem jeszcze, ze paliwo jest podawane nawet podczas hamowania silnikiem od 3-5l przy całkowicie zdjętej z gazu nodze. Poprzednio odcinało całkowicie.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mcbeth » 11 mar 2009, 22:06

Myjk napisał(a):paliwo jest podawane nawet podczas hamowania silnikiem od 3-5l przy całkowicie zdjętej z gazu nodze

To chyba lepiej. Aktualnie u mnie DPF się wychładza przy hamowaniu silnikiem w trakcie wypalania – potem ECU musi od nowa go rozgrzewać. Tak będzie szybciej i chyba mniej paliwa pójdzie.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Myjk » 11 mar 2009, 22:08

mcbeth napisał(a):To chyba lepiej.

Dokładnie tak. :) Wcześniej musiałem pamiętać by nie hamować silnikiem, teraz można mieć to w nosie. ;)
Ja na ten czas odczuwam same plusy z aktualizacji softu.

PS a Ty już po updejcie?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mcbeth » 11 mar 2009, 22:15

Myjk napisał(a):już po updejcie?

W przyszłym tygodniu mam przegląd, więc pewnie przy okazji będzie update. Jestem chyba jednym z niewielu zadowolonych użytkowników DPF-a na tym forum (choć głównie niezadowolene z DPF-a są osoby, które go nie mają <lol> ).

Grunt, że już mi turbo chodzi jak należy. Reszta jest szczegółem <jupi> .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Myjk » 11 mar 2009, 22:55

mcbeth napisał(a):Jestem chyba jednym z niewielu zadowolonych użytkowników DPF-a na tym forum

Też nie narzekam. :)

mcbeth napisał(a):Grunt, że już mi turbo chodzi jak należy. Reszta jest szczegółem

<ok>
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Karol » 23 mar 2009, 16:47

Hmmmmm mi sie nigdy ta kontrolka nie zapalila powoli nie jezdze DPF wiedzialem ze cos tam jest ale nigdy nie mialem jakich kolwiek problemow.... Nie mam tez czujnikow cofania a jestem uradowany jak male dziecko auto jest dobre... i nie ma co tu duzo gadac
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6