Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy
adas napisał(a):Jakie są objawy tego, że smok jest zalepiony? Czy są w ogóle jakieś objawy czy tylko skutek?
jak juz jest zalepiony, to jest duzy problem finansowy!!!!!!!!!
i bez wzgledu na serwisowanie auta
to po przebiegu np. od 50tkm koniecznie nalezy to sprawdzic,
koszt tego niewielki i jest to dosc proste do wykonania!!!!
polecam
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Cześć. Czytam, myślę, czytam, myślę... głowa mała. Mazda moja od wczoraj stoi w garażu, bo wiem juz ze powinienem wymienić olej oraz co wazne sprawdzić SMOKA. Obawiam sie, ze bedzie zafajdany. Dlaczego? Mazda jest z 2003 roku. Auto kupiłem w grudniu ze stanem licznika 128tyśkm. Wymieniłem rozrząd itp. Nie wymieniłem oleju
, gdyż zapewnili mnie, ze był wymieniony. Przejechałem juz ok 8 tyśkm iiii... usłyszałem dziwne dzwięki wydobywające sie spod maski. Dokładnie w momencie wzrostu obrotów oraz słabnące, kiedy obroty silnika spadają. Analizując niektóre wypowiedzi byłem przerażony. W środe mam umówionego mechanika. Nie wiem co to...czy powinienem sie martwić, jak nie bać??
- Od: 2 mar 2009, 21:46
- Posty: 6
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2.0TDI 136KM, 2003rok
Zasada jest prosta ... nie ufaj sprzedawcy , kazde auto ktore kupowałem ( z dobrego zródła ) zawsze poddawane było przegladowi nie patrzac na wpisy w ksiązce , rozrzad,oleje ,fitry ,hamulce .... nigdy nie miałem z żadną madzią problemu. Pocieszajac Ciebie mogę napisac zyczę szczescia i czystego smoka olejowego ( oby to byl tylko wtrysk )Dorian napisał(a): Wymieniłem rozrząd itp. Nie wymieniłem oleju , gdyż zapewnili mnie, ze był wymieniony
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Dorian napisał(a):Nie wiem co to...czy powinienem sie martwić, jak nie bać??
mozesz miec obawy, ze to panewki
ale trzymam kciuki,
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam!
Kupiłem Mazdę 6 '05 r. z silnikem 2.0 diesel 89 kW. Przebieg auta 102 tyś. Auto miało problem z zapchanym smogiem i zaczęło delikatnie stukać na jedenj panewce. Zostały założone nowe panewki o rozmiarze nominalnym bez robienia szlifu wału. Czy ktoś z szanownych forumowiczów coś takiego już robił, ewentualnie czy może mi powiedzieć czy taki sposób naprawy nie spowoduje, że w krótkim czasie awaria może się odnowić? Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi.
Kupiłem Mazdę 6 '05 r. z silnikem 2.0 diesel 89 kW. Przebieg auta 102 tyś. Auto miało problem z zapchanym smogiem i zaczęło delikatnie stukać na jedenj panewce. Zostały założone nowe panewki o rozmiarze nominalnym bez robienia szlifu wału. Czy ktoś z szanownych forumowiczów coś takiego już robił, ewentualnie czy może mi powiedzieć czy taki sposób naprawy nie spowoduje, że w krótkim czasie awaria może się odnowić? Będę wdzięczny za jakiekolwiek podpowiedzi.
Pierwszy SADZOMIOT Made in Japan
- Od: 2 mar 2009, 20:24
- Posty: 9
- Skąd: Czarnków
- Auto: Mazda 6 GY SportKombi MZR-CD
Jaksa napisał(a): oby to byl tylko wtrysk )
Enduro napisał(a):mozesz miec obawy, ze to panewki
Jak zwykle staram sie dbać o auta, ale nie wiadomo jak z moją Mazdą obchodził sie jej poprzedni właściciel i teraz może to wyjść na różny sposób. Dzięki za pomoc. Mam nadzieje, ze będzie ok. Pozdrawiam Was!!!
- Od: 2 mar 2009, 21:46
- Posty: 6
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2.0TDI 136KM, 2003rok
Dziś sie dowiedziałem, ze jesli miałaby to być panewka to stukało by z każdym odpaleniem auta a na dzień dzisiejszy pod maską spoko, nawet po zrogrzaniau silnika. Wymieniam wiec olej ponownie na syntetyk, filtry oleju, paliwa, powietrza, sprawdzam smoka... Tymczasem...
- Od: 2 mar 2009, 21:46
- Posty: 6
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2.0TDI 136KM, 2003rok
Witam ponownie... Byłem, wymieniłem, wróciłem! Co wymieniłem?? 5,5l olej syntetyk, filtr oleju, filtr paliwa, filtr powietrza. Looknięcie na naszego smoka (okazało sie, ze było troszke syfu na spodzie) oraz cała robota...zapłaciłem 420zł. To moja pierwsza wymiana tych podstawowych elementów w Mazdzie i myślę, ze duzo nie załaciłem. Co Wy na to? Chciałbym porównać co nieco ceny. Pozdr........
- Od: 2 mar 2009, 21:46
- Posty: 6
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 2.0TDI 136KM, 2003rok
Dorian napisał(a): To moja pierwsza wymiana tych podstawowych elementów w Mazdzie i myślę, ze duzo nie załaciłem.
twoje obecne samopoczucie, no i ta pewność,
że podstawowe rzeczy w aucie są okay,
jest bezcenna!
no i zaoszczędzona kasa na naprawe silnika, i to dość spora,
gdyby coś było nie tak.....
pzdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):Witam serdecznie!
posiadam wiarygodne informacje na podstawie opini rzeczoznawcy technicznego z Austrii,
który to na zelcenie w celach sporządzenia dokumentacji m.in. w celach sądowej stwierdził, że
wina zaklejonego smoga, w tym przypadku, wszystkie przeglądy i wymiany oleju były poprawne!!!
leży bezsprzecznie
w nieszczelnych podkładkach pod wtryskami!!!
stwierdza on, że jesli jest tam nieszczelność
i spaliny mają bezpośredni kontakt z olejem silnikowym
to powstaje substancja, która końcowo dociera do smoga
a że jest on wyposażony w sitko , rodzaj filtra,
to tam osiadają te nieczystości..
a konsekwencje są nam znane!
wniosek:
przy kazdej ingerencji we wtryski
nalezy bezwzględnie wymienić uszczelki miedziane
(koszt to jest niewielki!!)
pozdr.
Enduro.
Tutaj kolega ma racje to napewno jest jeden z powodow, pracuje w sieci serwisowej ktora ma 220 placowek w UK i dostalismy na szkoleniu artykul w ktorym bylo napisane ze w kazdym przypadku zdjecia wtryskow, ktore wykonuje sie przy regulacji zaworow nalezy obowiazkowo zmienic owe podkladki. Wystapilo wiele reklamacji-uszkodzenie silnika przez zatarcie roznych elementow spowodowane zanieczyszczeniem oleju zwiazkami weglowymi ze spalin.
Widocznie musi tam niezle dmuchac.
Sprawdzcie sobie czy po odkreceniu korka wlewu oleju nie dmucha spalinami, to powinno pomoc.
Pozdro
- Od: 25 sty 2009, 20:04
- Posty: 28
- Skąd: Manchester
- Auto: MAZDA6 TD 143,2006r
malmund6 napisał(a):.... pracuje w sieci serwisowej ktora ma 220 placowek w UK i dostalismy na szkoleniu artykul w ktorym bylo napisane ze w kazdym przypadku zdjecia wtryskow, ktore wykonuje sie przy regulacji zaworow nalezy zmienic owe podkladki
no to oczekujemy teraz intensywniejszej aktywnosci na tym forum
z technicznymi detalami,
za co na pewno uzyskasz wyrazy wdzięczności!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Postaram sie
tak poza tym chcialem jeszcze dodac, ze jesli chodzi o wymiane oleju, ktory to odgrywa glowna role w zatykaniu sie smoka powinnismy wziąc pod uwage kilka bardzo istotnych aspektow.Jako pierwsza sugestie proponuje wszystkim zastanowic sie przez chwile i przeanalizowac swoj styl jazdy i warunki w jakich eksploatujecie swoje auta. Kilka postow wyzej kolega stwierdza zeby "zmieniac olej co 10k" ,po czesci sie zgodze ale zwroccie uwage na prosta roznice jesli ktos uzywa auto przez caly rok jezdzac tylko w miescie na 1,2,3 biegu w korkach, to stosunek ilosci kilometrow do czasu i predkosci pracy silnika jest wrecz kolosalnie rozny porownujac z autem uzytkowanym na trasie 5,6 biegu.
Wiec jesli ktos nabija kilometry na trasie to zupelnie bezpiecznie jest zmieniac olej tak jak zaleca producent -ALE
druga wazna rzecza jest czas pracy silnika tzn jesli robimy krotkie trasy i silnik pracuje jednorazowo przez 20-30 minut a potem stygnie to olej silnikowy ma wieksze sklonnosci do absorbowania chemicznych zwiazkow szkodliwych dla silnika przedostajacych sie przez pierscienie, nieszczelne uszczelniacze zaworowe na wydechowych oraz jak Enduro wyzej opisal przez podkladki.
Dlatego pamietajcie ,w zwiazku z tym co wyzej opisalem oraz jeszcze wieloma innymi zaleznosciami jakie maja wplyw na caly ten proces zapychania sie smoka o ktorych nie bede pisal bo nie ma potrzeby normalnym uzytkownikom o tym wiedziec, ze zmiane oleju glownie wyznaczaja przejechane kilometry oraz czas, czyli godziny pracy silnika,temperatura pracy oleju, jakosc oleju.
Prosta recepta zmieniajcie olej co 10-20k i przynajmniej raz w roku po zimie a powinno byc OK.
tak poza tym chcialem jeszcze dodac, ze jesli chodzi o wymiane oleju, ktory to odgrywa glowna role w zatykaniu sie smoka powinnismy wziąc pod uwage kilka bardzo istotnych aspektow.Jako pierwsza sugestie proponuje wszystkim zastanowic sie przez chwile i przeanalizowac swoj styl jazdy i warunki w jakich eksploatujecie swoje auta. Kilka postow wyzej kolega stwierdza zeby "zmieniac olej co 10k" ,po czesci sie zgodze ale zwroccie uwage na prosta roznice jesli ktos uzywa auto przez caly rok jezdzac tylko w miescie na 1,2,3 biegu w korkach, to stosunek ilosci kilometrow do czasu i predkosci pracy silnika jest wrecz kolosalnie rozny porownujac z autem uzytkowanym na trasie 5,6 biegu.
Wiec jesli ktos nabija kilometry na trasie to zupelnie bezpiecznie jest zmieniac olej tak jak zaleca producent -ALE

Dlatego pamietajcie ,w zwiazku z tym co wyzej opisalem oraz jeszcze wieloma innymi zaleznosciami jakie maja wplyw na caly ten proces zapychania sie smoka o ktorych nie bede pisal bo nie ma potrzeby normalnym uzytkownikom o tym wiedziec, ze zmiane oleju glownie wyznaczaja przejechane kilometry oraz czas, czyli godziny pracy silnika,temperatura pracy oleju, jakosc oleju.
Prosta recepta zmieniajcie olej co 10-20k i przynajmniej raz w roku po zimie a powinno byc OK.
- Od: 25 sty 2009, 20:04
- Posty: 28
- Skąd: Manchester
- Auto: MAZDA6 TD 143,2006r
znam wiele historii o autach, w ktorych nie byly na czas wymieniane oleje lub o takich, w ktorych wlasciciel jezdzil ok. 1000 km rocznie
i olej zmienial co 10 lat!!!
ale nigdy nie slyszalem, aby przez to zaklejal sie, i to tak intensywnie
i brzemiennie w skutkach smog
i to taką dziwną skamieniałą maską, no i do tego w taki któtkim czasie!!!!
a słyszałem/ czytałem o rozsypanych silnikach CiTD po 40 tkm pryebiegu!!!!!!
i wg. mnie, jest to ewidentnie wina nieszczelności podkładek
na wtryskach, i dlatego polecam każdemu, kto ma M6 CiTd
dla tzw. spokojnego snu, ich wymiane na nowe,
bo koszt niewielki a i roboty przy tym niewiele!
oczywiście regularne wymiany oleju (na dobry olej!!!!)
też tu bezwzględnie popieram!
im częściej,... tym lepiej, absolutnie!
pozdr.
E.
i olej zmienial co 10 lat!!!
ale nigdy nie slyszalem, aby przez to zaklejal sie, i to tak intensywnie
i brzemiennie w skutkach smog
i to taką dziwną skamieniałą maską, no i do tego w taki któtkim czasie!!!!
a słyszałem/ czytałem o rozsypanych silnikach CiTD po 40 tkm pryebiegu!!!!!!
i wg. mnie, jest to ewidentnie wina nieszczelności podkładek
na wtryskach, i dlatego polecam każdemu, kto ma M6 CiTd
dla tzw. spokojnego snu, ich wymiane na nowe,
bo koszt niewielki a i roboty przy tym niewiele!
oczywiście regularne wymiany oleju (na dobry olej!!!!)
też tu bezwzględnie popieram!
im częściej,... tym lepiej, absolutnie!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):wina nieszczelności podkładek
na wtryskach,
Enduro napisał(a):polecam każdemu, kto ma M6 CiTd
dla tzw. spokojnego snu, ich wymiane na nowe
co ile km? uważasz, że smok "zabija" ON w oleju?
Enduro napisał(a):im częściej,... tym lepiej, absolutnie!
pozdr.
co "dychę" wystarczy..
Riki napisał(a):Enduro napisał(a):polecam każdemu, kto ma M6 CiTd
dla tzw. spokojnego snu, ich wymiane na nowe
co ile km? uważasz, że smok "zabija" ON w oleju?![]()
zapchany smok zabija paneweki i to najczęściej na czwartym cylindrze!
Riki napisał(a):Enduro napisał(a):im częściej,... tym lepiej, absolutnie!
pozdr.
co "dychę" wystarczy..
to idelne wymienianie oleju,
choc przy normalnej eksplatacji do ok.20 tkm też powinno być okay!
no i polecam co trzecią wymiane oleju zdjęcie miski i czyszczenie....
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):znam wiele historii o autach, w ktorych nie byly na czas wymieniane oleje lub o takich, w ktorych wlasciciel jezdzil ok. 1000 km rocznie
i olej zmienial co 10 lat!!!
E.
w ksiazce serwisowej jest wyraznie napisane wymiana oleju obowiazuje przy kazdym 20k , albo 12 miesiecy. I tak cykl sie powtarza
Dlatego uwazam ze ten co zmienia olej co 10lat to robi duuuuzy blad nie dojezdzi tym autem do 200k napewno a nastepny wlasciciel bedzie sie zastanawial czemu przy 150k rozpada mu sie silnik
- Od: 25 sty 2009, 20:04
- Posty: 28
- Skąd: Manchester
- Auto: MAZDA6 TD 143,2006r
Enduro napisał(a):zapchany smok zabija paneweki i to najczęściej na czwartym cylindrze!
no dobrze... ale nie odpowiedziałeś mi na pytanie
Riki napisał(a):uważasz, że smok "zabija" ON w oleju?
rozumiem że pisząc:
Enduro napisał(a):wina nieszczelności podkładek
na wtryskach,
miałeś na myśli dostawanie się ON do oleju silnikowego.
Pisząc zabija miałem na myśli "zapycha"
Enduro napisał(a):choc przy normalnej eksplatacji do ok.20 tkm też powinno być okay!
a jak rozumiesz normalną eksploatacje?
malmund6 napisał(a):w ksiazce serwisowej jest wyraznie napisane wymiana oleju obowiazuje przy kazdym 20k , albo 12 miesiecy.
Polecam skrócić ten interwał do maxxx 15tys.km w przypadku silnika z DPF-em i stale kontrolować jego stan. (powiedzmy raz na 2tys.km)
malmund6 napisał(a):Enduro napisał(a):znam wiele historii o autach, w ktorych nie byly na czas wymieniane oleje lub o takich, w ktorych wlasciciel jezdzil ok. 1000 km rocznie
i olej zmienial co 10 lat!!!
E.
w ksiazce serwisowej jest wyraznie napisane wymiana oleju obowiazuje przy kazdym 20k , albo 12 miesiecy. I tak cykl sie powtarza
Dlatego uwazam ze ten co zmienia olej co 10lat to robi duuuuzy blad nie dojezdzi tym autem do 200k napewno a nastepny wlasciciel bedzie sie zastanawial czemu przy 150k rozpada mu sie silnik
jak jeździ 1000 km tym samochodem rocznie to do 200kkm raczej nie doczeka

- Od: 31 gru 2007, 16:39
- Posty: 527
- Skąd: Olsztyn
- Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM
Riki napisał(a):Enduro napisał(a):wina nieszczelności podkładek
na wtryskach,
miałeś na myśli dostawanie się ON do oleju silnikowego.
to nie tak...
tu takiej opcji, jak w DPF-ie raczej nie ma! (poza wyjątkami!)
na podstawie moich spostrżeżeń
to przez bezposredni kontakt spalin, ktore to przeciskają się przez nieszczelne podkladki na wtryskach,
a olejem silnikowy,
wydzielają się tam jakieś zwiazki węglowe czy o podobym charakterze
( sorry, bylem i jestem kiepski z chemii)
i to one prędzej czy póżniej dotrą do smoka a no je skutecznie zatrzymuje na sitku w misce olejowej
i skutecznie je zapycha,
co w efekcie jest powodem uszkodzenia silnika,
z powodu niewystarczającego smarowania na wale głównym,
w najdalszym miejscu, czyli na czwartej panewce głównej.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6