To nie uszczelka pod głowicą, więc co? (było: Czy to uszczelka pod głowicą?)
Strona 1 z 1
Mam takie objawy:
– ubywa płyn chłodniczy
– auto kopci na biało
– przy przygazowaniu w kabinie słychać bąbelki
– raczej nie ubywa oleju (uff..)
– po odkręceniu korka pokrywy zaworów czuć spaliny, nawet trochę dymi po zgaszeniu silnika.
Jaki elementy należy wymienić przy wymianie (najprawdopodobniej) uszczelki pod głowicą?
Jakiej firmy części polecacie, oprócz ASO, no chyba, że nie kosmicznie drogie.
Czy do mazdy SOHC można wstawić DOHC bez problemów, a może i zmian?
– ubywa płyn chłodniczy
– auto kopci na biało
– przy przygazowaniu w kabinie słychać bąbelki
– raczej nie ubywa oleju (uff..)
– po odkręceniu korka pokrywy zaworów czuć spaliny, nawet trochę dymi po zgaszeniu silnika.
Jaki elementy należy wymienić przy wymianie (najprawdopodobniej) uszczelki pod głowicą?
Jakiej firmy części polecacie, oprócz ASO, no chyba, że nie kosmicznie drogie.
Czy do mazdy SOHC można wstawić DOHC bez problemów, a może i zmian?
Ostatnio edytowano 28 lut 2009, 11:54 przez dplus, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
jak kopci na biało to juz jeden powod ze to uszczelka
duże ciśnienie w układzie chłodniczym: twarde węże, płyn wydostaje się na łączeniach rur, wylatuje przez korek zbiornika wyrównawczego, często widać bąbelki w zbiorniku wyrównawczym, bądź po odkręceniu korka chłodnicy
masz w zbiorniczku jakies plamy albo widzisz zabarwiony plyn?
czujesz spadek mocy?
czujesz płyn chłodniczy w spalinach?
gorzej odpala?
duże ciśnienie w układzie chłodniczym: twarde węże, płyn wydostaje się na łączeniach rur, wylatuje przez korek zbiornika wyrównawczego, często widać bąbelki w zbiorniku wyrównawczym, bądź po odkręceniu korka chłodnicy
masz w zbiorniczku jakies plamy albo widzisz zabarwiony plyn?
czujesz spadek mocy?
czujesz płyn chłodniczy w spalinach?
gorzej odpala?
do madzi trzeba mieć cierpliwość tymbardziej jak masz diesla;]
- Od: 15 lis 2008, 19:41
- Posty: 45
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 323 1.7TD sedan
jest spadek mocy, czuję jakiś zapach w spalinach i jest to raczej płyn.
po odpaleniu z rana czasami jeden gar na początku nie chodzi.
po odpaleniu z rana czasami jeden gar na początku nie chodzi.
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
Już postawiłem madzię na parkingu i od jutra aż do naprawy jeżdzę autobusem.
Dzięki za pomoc.
Dzięki za pomoc.
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
dplus napisał(a):po odpaleniu z rana czasami jeden gar na początku nie chodzi
Pewnie w jego okolicach poszła uszczelka i przez noc się nasączyło płynu na tłok, jak wydmuchnęło dobrze to zaczął pracować..
Sam będziesz robił czy mechanior?
Mazda sprzedana...
- Od: 4 mar 2008, 11:06
- Posty: 83
- Skąd: Grójec
- Auto: Mitsubishi Eclipse GS
no też tak myślę, chociaż już się bałem że to znowu kable wn, ale nie, silikony ngk dają radę już drugi rok.
ja sam to nawet klocków nie zmieniam
nie mam sprzętu i miejsca, więc się nie zabieram.
mam takiego mechanika, który dobrze robi, może ta robota go nie przerośnie – chyba nie musi to być jakiś mega spec? myślę, że splanuję też głowicę.
ja sam to nawet klocków nie zmieniam
nie mam sprzętu i miejsca, więc się nie zabieram.
mam takiego mechanika, który dobrze robi, może ta robota go nie przerośnie – chyba nie musi to być jakiś mega spec? myślę, że splanuję też głowicę.
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
dplus napisał(a):chyba nie musi to być jakiś mega spec?
Dla mechanika to chleb powszedni. tylko żeby poczyścił tłoki i głowicę a nie tylko założył uszczelkę i cześć. Jak już rozebrane to warto takie czynności wykonać.
Mazda sprzedana...
- Od: 4 mar 2008, 11:06
- Posty: 83
- Skąd: Grójec
- Auto: Mitsubishi Eclipse GS
jak juz zabierze sie za wymiane to niech splanuje i poczysci...po wymianie uszczelki wymień olej
uszczelke kazdy mechanior wymieni;] jak znasz jakiegos ktory w fachu cały czas robi to nie ma obaw
sprwadz przy okazji inne uszczelki np od michy olejowej i niech ci luknie jak pierscienie wygladaja warto to oblukac przy okazji jak jest rozkrecone
niech ci sprawdzi szczelnosc glowicy
przy okazji wymien uszczelke pod kolektorem ssącym
uszczelke kazdy mechanior wymieni;] jak znasz jakiegos ktory w fachu cały czas robi to nie ma obaw
sprwadz przy okazji inne uszczelki np od michy olejowej i niech ci luknie jak pierscienie wygladaja warto to oblukac przy okazji jak jest rozkrecone
niech ci sprawdzi szczelnosc glowicy
przy okazji wymien uszczelke pod kolektorem ssącym
do madzi trzeba mieć cierpliwość tymbardziej jak masz diesla;]
- Od: 15 lis 2008, 19:41
- Posty: 45
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 323 1.7TD sedan
Wymieniłem już uszczelkę.
Niestety problem został na jakiś czas zażegnany, ale wrócił – jest identyczna sytuacja, dymi na biało, nie pali oleju. Po rozmowie z mechanikiem stwierdziliśmy że głowica musi być pęknięta, ale gdy chciałem mu to pokazać to silniczek się "naprawił" – leciał tylko lekko niebieskawy dymek, no ale to wina zbyt dobrego i rzadkiego oleju przy tym przebiegu ( 5w40 syntetyk ).
Po jakimś czasie znalazłem powód "naprawienia się" – gdy spalił się płyn i układ w ten sposób miał niższy poziom to spalanie płynu nie następowało, ale gdy dolałem i odpowietrzyłem znowu kopci na biało.
Pytanie – czy to jakieś uszkodzenie głowicy w jej górnej części (i wymiana głowicy rozwiąże problem), czy też woda może dostawać się skąd inąd?
Niestety problem został na jakiś czas zażegnany, ale wrócił – jest identyczna sytuacja, dymi na biało, nie pali oleju. Po rozmowie z mechanikiem stwierdziliśmy że głowica musi być pęknięta, ale gdy chciałem mu to pokazać to silniczek się "naprawił" – leciał tylko lekko niebieskawy dymek, no ale to wina zbyt dobrego i rzadkiego oleju przy tym przebiegu ( 5w40 syntetyk ).
Po jakimś czasie znalazłem powód "naprawienia się" – gdy spalił się płyn i układ w ten sposób miał niższy poziom to spalanie płynu nie następowało, ale gdy dolałem i odpowietrzyłem znowu kopci na biało.
Pytanie – czy to jakieś uszkodzenie głowicy w jej górnej części (i wymiana głowicy rozwiąże problem), czy też woda może dostawać się skąd inąd?
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
dplus napisał(a):mam takiego mechanika, który dobrze robi, może ta robota go nie przerośnie – chyba nie musi to być jakiś mega spec? myślę, że splanuję też głowicę.
1. Co to za uszczelki
2. Głowice muszą zostać splanowane – mam nadzieję, że były...
3. Uszczelka pod kolektorem powinna zostać wymieniona – mam nadzieję, że była...
I mnie taki remoncik wyniół coś około 1200 -1400 (jakoś tak ) razem z częściami
mam nadzieję, że twój mechanik nie jest konowałem – mój jak zobaczył zamiennik uszczelki to wywalił mnie z warsztatu i powiedział, że mam nie wracać bez orginałów
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
- Od: 31 mar 2007, 15:10
- Posty: 2013
- Skąd: cebullandia...
- Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...
nie śmiejcie sie ja też mam tak że z przodu samochodu dochodzi odgłos jakby się woda przelewała. ale nic sie z wozem nie dzieje więc tego nie ruszam, jednak juz ponad 3 latka ten dzwięk się wydobywa.
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!!
"
"Pomożemy!!

- Od: 9 kwi 2005, 13:25
- Posty: 298
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v
bardzo możliwe a nawet prawdopodobnie pękła głowica, nie zauważył jak rozbierał?
sprawdził szczelność głowicy??
niebieski dym to uszczelniacze zaworowe – mechanik powienien sprawdzić luzy zaworowe
do auta z 93 lejesz syntetyk!!!chłopie półsyntetyk najwyżej...przypuszczam że auto ma grubo ponad 200 tys km wieć luzy mechaniczne mogą wynosić 0,3mm
sprawdził szczelność głowicy??
niebieski dym to uszczelniacze zaworowe – mechanik powienien sprawdzić luzy zaworowe
do auta z 93 lejesz syntetyk!!!chłopie półsyntetyk najwyżej...przypuszczam że auto ma grubo ponad 200 tys km wieć luzy mechaniczne mogą wynosić 0,3mm
do madzi trzeba mieć cierpliwość tymbardziej jak masz diesla;]
- Od: 15 lis 2008, 19:41
- Posty: 45
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 323 1.7TD sedan
Nie zauważył, testu szczelności nie robiłem, bo sądziłem że aż tak źle nie może być.
Syntetyk daje radę – teraz widzę, że delikatnie go popala, ale jak spojrzałem na gładzie to myślę, że to był dobry wybór (gładzie jak lustereczko), no ale zamierzam przestawić się na coś gęstszego.
Syntetyk daje radę – teraz widzę, że delikatnie go popala, ale jak spojrzałem na gładzie to myślę, że to był dobry wybór (gładzie jak lustereczko), no ale zamierzam przestawić się na coś gęstszego.
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
ja leję 5w40, ale zdaje się, że należy lać 10w40
- Od: 19 paź 2006, 13:40
- Posty: 225
- Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
- Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości