Wstępnie biorę pod uwagę świece:
--> V-Power:
BCPR6E-11 –> L4 – 1.6 – -T *,
BPR5EY-11 –> L4 – 1.6.
--> GP:
BCPR6EGP –> L4 – 1.6 – -T
BPR5EGP –> L4 – 1.6
--> Standard:
BCPR6ES-11 –> L4 – 1.6 – -T,
BPR5ES11 –> L4 – 1.6.
Lista pozostałych świec, które mogą być Waszym zdaniem lepsze (NGK) do mojego silnika znajduje się poniżej:
L4 – 1.6 – -T
L4 – 1.6
* Original Equipment Manufacture and/or Original Equipment Service part.
Niestety mam trzy dylematy w sprewie doboru najodpowiedniejszych świec. Oto one:
1. Czym różnią się świece z grupy L4 – 1.6 – -T od tych z L4 – 1.6
2. Na jaką serię się zdecydować (V-Power, GP, Standard)
3. Świece PR5E wyróżniają się od PR6E temperaturą lub jak niektórzy mówią – wielkością iskry. Jednak faktycznie świece z którym oznaczeniem są lepsze dla silnika, lepszego rozruchu, stabilniejszej pracy, lepszych osiągów, mniejszego spalania
Na FORUM są oczywiście tematy poświęcone świecą NGK, lecz w większości do silników 1.5 oraz 1.8. Poza tym nie były poruszane w nich zagadnienia aż tak szczegółowo, jak bieżącym temacie.
Proszę o poradę i wypowiedzi w szczególności osoby, które mają znaczącą wiedzę w tej kwestii oraz są autorytetami w zadanej materii oraz wszystkich, którzy mogą wnieść coś nowego do sprawy. Może mechaników (np. Jaksa) albo handlowców lub przedstawicieli ASO (np. Smirnoff, xXx), starych wyjadaczy (np. XsiX)
Wszystkie opinie w tej sprawie są cenne.
Dziękuję i pozdrawiam.



