Akumulatory

Postprzez martinpl » 6 sty 2009, 19:45

fabrczny akumulator padl po 5 latach, auto jezdzone od 3 lat w Polsce, 90% miasto i bardzo krotkie odcinki (3km do pracy) zima codziennie webasto, wiec mysle ze to dobry wynik, tym bardziej ze krecil jeszcze normalnie, do ostatnich mrozow (Bialystok, okolo -20 i wiecej w nocy) gdzie musialem wspomoc auto kablami z innego

teraz pod maska zagoscil Bosch z serii S4, typ akumulator to dokladnie 0 092 S40 280

a parametry: 95Ah/830A(+P)306x173x225 SILVER S4 028

pasuje idealnie w miejsce fabrycznego :) kreci jak szalony :)

ps.przy okazji sprawdzilem ladowanie, na jalowych i wylaczonych odbiornikach 14.55V, po wlaczeniu dlugich swiatel, dmuchawy na max, grzania szyby i lusterek na jalowych 14.50V ;p wynik bardzo mnie zadowalajacy, dobrze rozwiazany regulator napiecia i alternator z zapasem jak widac :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez Jaksa » 7 sty 2009, 00:29

Panasonic , Yuasa ..... przetestowane .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez arti154 » 7 sty 2009, 12:42

Jak wytłumaczyć to, że do mojego auta Mazda przewiduje akumulator Panasonic o symbolu 95D31L i według producenta akumulator o tym symbolu ma pojemność 80Ah a instrukcja przewiduje 64-70Ah ?
http://www.panasonic.com.my/web/pid/1787
Obrazek
Oleje Mazda Dexelia i Honda, części, akcesoria i materiały eksploatacyjne do samochodów osobowych___ sklep@dexelia.pl, tel: 505 949 900, → SKLEP DEXELIA←
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:05
Posty: 86
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda 5 2.0B 2007

Postprzez i am » 7 sty 2009, 21:56

jakie byly oryginalne akumulatory w mazdach 323f ba? chodzi mi o firme;) bo mam jakis z 98r i sie zastanawiam czy to oryginal tyle wytrzymal.
Ginekologiem nie jestem ale zerknąć mogę.... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2007, 02:03
Posty: 164
Skąd: Bełchatów/Wrocław
Auto: Mazda 323 f BA; 98r; Z5, AR 156 2,4jtdm 175KM/385NM

Postprzez Savel » 8 sty 2009, 14:45

a zna ktoś wymiary akumulatora do 323f 1,5 95' ?
Początkujący
 
Od: 14 lis 2008, 00:13
Posty: 19
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323f 1,5 '95

Postprzez fotos » 8 sty 2009, 16:50

ja w swojej mx3 mam 75Ah. dzisiaj doczytałem:P
ogólnie to nie ma problemu w zapalaniem ani w ogóle żadnych problemów nie ma;P
a wiek aku-nieznany.
sprzedam przedni prawy amore-mijo do mx3 (80%-sprawny).
7x przekaźnik 24V(przemysłowe na szynę DIN) oraz zasilacz 12 V cena: dogadamy się;)
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 21:49
Posty: 112

Postprzez MarekW » 8 sty 2009, 17:24

Od roku mam Bosch'a 74Ah/680A Silver S4 i nie mam problemow.
Padlo na ten akumulator bo mialem mozliwosc zakup go w b. dobrej cenie.

Wazne, aby plus byl z dobrej strony, wykonanie Azjatyckie (bo inaczej trudno zamontowac) i pojemnosc jaka sugeruje producent autka (w DITD: 64Ah lub 70Ah-kraje skandynawskie) a nie jaka sugeruje sprzewawca w sklepie (u mnie sugerowal 95Ah) za 780pln.
Sprzedawca posilkowal sei 2 katalogami i w jednym byl zalecany 70Ah a w drugim 95Ah.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez PuchateQ » 9 sty 2009, 00:31

Ja kupowałem jakiś miesiąc temu Centrę + 62AH i chyba 500A. Śmiga ładnie i nie mam żadnych problemów ;)
[img]http://i49.tinypic.com/34qldhv.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2008, 20:14
Posty: 197
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda MX-3, 1995r. 1,6i(107KM)

Postprzez martinpl » 9 sty 2009, 22:32

MarekW nie wiem skad cena 780zl za 95Ah, w sklepie IC Bosch 95Ah kosztuje w detalu lekko ponad 500zl i na dodatek niedawno byla promocja, 10% rabatu dla kazdego, a wiec dalo sie kupic za 460zl, a nie ukrywam ze jak ma sie znajomosci to chetnie po 20 i wecej % rabatu daja :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez Grzyby » 28 lut 2009, 01:15

martinpl napisał(a):teraz pod maska zagoscil Bosch z serii S4, typ akumulator to dokladnie 0 092 S40 280

a parametry: 95Ah/830A(+P)306x173x225 SILVER S4 028

Dokładnie identyczny pojawił się i u mnie pod maską dzisiaj :)
To są to maksymalne wymiary akku jaki można zmieścić w miejscu na niego przeznaczonym.
Jak na razie kręci pięknie :P zobaczymy za jakiś czas :)
Cena nawet przyzwoita – 434 zł w IC (ze zniżkami dla Klubowiczów) :D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez alan » 28 lut 2009, 11:49

Witajcie.
Wczoraj miałem ciężkie chwile przy odbieraniu mojego nowego autka. Było kupione z defektem – podobno miała być walnięta uszczelka pod głowicą, okazało się jednak, że to wtryskiwacz i jakieś przelewy do paliwa. Nie o to jednak chodzi. Mechanik od którego odbierałem auto w momencie oddawania powiedział tylko "aha, twój akumulator jest trupem" i zostałem postawiony przed zadaniem znalezienia akumulatora do auta w Lesznie. Padło na intercars. Tam zrobiłem dwa kursy, bo okazało się, że akumulator, który dobrali jest za mały! Gabarytowo znaczy się – za krótki. Na wysokość pasuje do mocowania, tylko nie wypełnia całej długości korytka. Kupiłem boscha S4 60Ah ([tiiit] podobno i markowy i w ogóle ach och), taki mi doradzili. Auto jezdzi, aku się jakoś trzyma, popracuje nad tym jeszcze. Tknęło mnie jednak i sprawdziłem po powrocie do domu w autodacie – zalecany aku to 80Ah. Pan w intercarsie powiedział, że w życiu taki duży, takie to do dostawczaków montują. Kupiłem, co kupiłem, bo nic bardziej odpowiedniego nie było (gabarytowo i wg opinii handlowca).

Reasumując przydługi wstęp (sorry!), w skrócie problem brzmi:

-Mam mniejszy akumulator, niż pisze w autodacie (60Ah vs 80Ah) i niż by to wynikało z gabarytów.
-Mam mniejszy gabarytowo akumulator niż oryginalny.
Czy to czymś grozi (pomijam problem telepania się akumulatora – przymocuję solidnie)?
Czy nie będę miał problemów zimą (tzn jak przyj...dzie mróz porządny) ?
Jakie macie aku w 323 BJ w dizlu ?


Pozdrawiam pierwszym postem :)
Podpis:
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów – limit 750 znaków.
Osadzony obrazek nie może mieć więcej niż 700x100 pikseli!
brak weny, sorry (ale podpis musi być! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2009, 10:46
Posty: 40
Skąd: Poznań
Auto: 323S 2000r. 2.0 DiTD

Postprzez topik » 28 lut 2009, 12:45

Witam! Jest już temat o akumulatorach. Ja mam założony akumulator chyba 95 Ah. Według instrukcji powinien być 64 Ah. Możesz założyć 70 i 74 Ah. Pjemność akumulatora powinna być mniejsza niż prąd jaki daje alternator. Alternator daje prąd 80A. Jeżeli chodzi o wymiary to sprawdź w katalogu centry.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez alan » 28 lut 2009, 13:01

topik napisał(a):Witam! Jest już temat o akumulatorach. Ja mam założony akumulator chyba 95 Ah. Według instrukcji powinien być 64 Ah. Możesz założyć 70 i 74 Ah. Pjemność akumulatora powinna być mniejsza niż prąd jaki daje alternator. Alternator daje prąd 80A. Jeżeli chodzi o wymiary to sprawdź w katalogu centry.


Dzięki za odpowiedź. W centrze mają w katalogu też za krótki i to o dobre 10cm.. pojemność 60Ah. Trochę się zrobił mętlik z tymi zaleceniami. 60 na zalecane 64 to chyba nie tak źle, co ? szczególnie, że ten bosch ma jakiś spory prąd rozruchowy (540A vs 390 centry). Akumulator cięzko mi będzie teraz zmienić. Chyba, że dostanę od was sygnał, że coś jest bardzo nie tak.

A propos, czy Ty sobie nie przeczysz z tymi zaleceniami co do pojemności ?:)
Podpis:
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów – limit 750 znaków.
Osadzony obrazek nie może mieć więcej niż 700x100 pikseli!
brak weny, sorry (ale podpis musi być! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2009, 10:46
Posty: 40
Skąd: Poznań
Auto: 323S 2000r. 2.0 DiTD

Postprzez sps-snipers » 28 lut 2009, 13:09

Wg . katalogu powinien być 70 ah z prawym plusem a prąd rozruchu to 540 A !!! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez topik » 28 lut 2009, 13:53

alan napisał(a):A propos, czy Ty sobie nie przeczysz z tymi zaleceniami co do pojemności ?


Wiem, że pojemność mojego jest za duża ale do pracy w jedną strone mam 65 km tak, że spokojnie go doładuje. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez alan » 28 lut 2009, 15:01

sps-snipers napisał(a):Wg . katalogu powinien być 70 ah z prawym plusem a prąd rozruchu to 540 A !!! :)


to już widzę, jak się dobiera aku z katalogów i opinii sprzedawców.. każde źródło podaje co innego.. no właśnie – z jakich instrukcji czytaliście ?? podajecie inne informacje :(
podsumowując zebdane dane:
-centra podaje złe wymiary i poj. 60Ah
-autodata podaje pojemność 80Ah (nie znalazłem wymiarów)
-topik ma monstrum 95Ah a w jego instrukcji jest 64Ah
-w katalogu od sps-spiders jest 75Ah
-bosch podaje 60 albo 70Ah ale wymiar nie ten

wnioski:
nadal nie wiem, czy mam się tą sytuacją przejmować
-producenci albo nie mają danych o 323F/S albo mają z błędami
-topik żeby mu wymiar pasował kupił akumulator od TIRa :) (ile dałeś ?)

finał:
mam się przejmować?
Podpis:
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów – limit 750 znaków.
Osadzony obrazek nie może mieć więcej niż 700x100 pikseli!
brak weny, sorry (ale podpis musi być! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2009, 10:46
Posty: 40
Skąd: Poznań
Auto: 323S 2000r. 2.0 DiTD

Postprzez Jacekm_ » 28 lut 2009, 16:35

Tym się sugeruj:
Obrazek
A prąd rozruchowy im większy tym lepszy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez topik » 28 lut 2009, 17:08

Ja swój akumulator kupiłem od znajomego który jeździł na nim rok. Wiem, że jego pojemność jest za duża. Pojemność 64 Ah jest z instrukcji od Mazdy Premacy. Jak się nie myle to Jacekm_ wkleił strone z tej instrukcji. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Jacekm_ » 28 lut 2009, 17:22

To co ja wkleiłem jest od 323. W Premacy nie było raczej silników 1.3...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez rz3l0s » 17 mar 2009, 13:05

Z uwagi na podobną tematyke postawnowilem nie tworzyc nowego tematu tylko dopiąć sie tu ze swoim problemem. Posiadam 626 GD, 2.2 i mam zupełnie padnięty akumulator, a nie stać mnie na nowy więc bylem na szrocie i mieli rozne akumualtory ale wszystko bylo za szerokie. Mam teraz 62ah / 480a i jest dość wąski, a nic szerszego nie wcisne bo z lewej strony ktos wymyślił sobie małą, stalową belke do której są przypięte jakies bezpieczniki i pare kabli. Nie znam wymiarów, ale jak trzeba to moge pomierzyc wszystko i zrobic zdjęcie tego miejsca. Myslalem ze moge na chwile odrkęcic tą belke i po zamontowaniu akumulatora zakręcic na miejsce. Może mi ktoś cos doradzić?

Edit: Kupilem jednak nowy. Centre. W koncu pozyczki są dla ludzi :) pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 13 sty 2009, 12:20
Posty: 7
Skąd: Krosno
Auto: 626 GD 2.2 12V '89

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki