Od pewnego czasu mam problem z moją Madziarą.
Przy skręcie w prawo zaczyna mi coś stukać z przodu (tak jak np. wolny pas bezpieczeństwa obijający się o wnętrze – tyle że odgłos z zewnątrz samochodu).
Zaprowadziłam do serwisu. Panowie stwierdzili, że należy wymienić koniecznie przegub i osłonkę przegubu (była totalnie popękana) a dodatkowo wahacz.
Wymienili to z prawej strony, choć ja wspominałam o stukach, które raczej dochodzą z lewej.
Po odebraniu auta (skasowali mnie na 450 zł) okazało się, że dalej stuka tyle, że teraz ciągle i inaczej. Wkurzona oddałam z powrotem auto. Po pół godzinie było gotowe – podobno jakaś blaszka była odgięta (????). No, ale było lepiej a co najważniejsze nie dochodziły te głośne stuki, w związku z czym auto było naprawiane.
Nie minęło 4 dni (ok. 120km) a problem dokładnie ten sam.
Zastanawiam się czy kolejna wizyta w serwisie nie zaowocuje znowu wymianą części nie koniecznie niezbędnych. Oddając mi auto mechanik powiedział, ze powinnam pomyśleć o wymianie drugiego wahacza, bo też nie jest w najlepszym stanie.
Tyle, że problem zupełnie nie został usunięty. Nie wiedzieć czemu "wyciszył" się tylko na pewien czas. Mąż mówił, że może łożysko w kole – oni jednak twierdzili, że sprawdzili i jest wszystko ok.
Czy mieliście podobny problem? Nie chcę wymieniać wszystkich części w 15 letnim aucie? Dlaczego słychać tylko przy skręcie w jedną stronę?
Stukanie przy skręcie w prawo po wymianie wahacza i przegubu
Strona 1 z 1
Porek napisał(a):moniq, bardzo proszę zapoznaj się z regulaminem forum i dostosuj do niego temat postu.
Pozdrawiam, Mateusz.
Temat zmieniony, dodany opcjonalny – mam nadzieję, że jest lepiej.
Mercedes C-Klasse Forum:
– W niedziele padało i w drodze do kościoła auto zrobiło sie mokre, co robić?
– W niedziele padało i w drodze do kościoła auto zrobiło sie mokre, co robić?
- Od: 28 kwi 2008, 09:31
- Posty: 8
- Skąd: Puławy
- Auto: 121 1.3 16V CT 1995 GLX
Przegub. A scenariusz jest taki, że albo 1. fachowcy źle zamontowali osłonę (lub była wadliwa) i się rozleciała po czym do przegubu dostał się syf i załatwił sprawę, albo 2. zamontowano używany przegub. Stawiam na opcję numer 1.
Szybkiej diagnozy możesz dokonać korzystając z przepisu podanego tu:
http://www.motomax.pl/www/div.test_polosi.html
pozdrowienia
Szybkiej diagnozy możesz dokonać korzystając z przepisu podanego tu:
http://www.motomax.pl/www/div.test_polosi.html
pozdrowienia
- Od: 9 kwi 2007, 12:49
- Posty: 8
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 2 1.4 DY
michur napisał(a):Szybkiej diagnozy możesz dokonać korzystając z przepisu podanego tu:
http://www.motomax.pl/www/div.test_polosi.html
Ja tu czegoś nie rozumiem
Jeżeli postąpimy zgodnie z tym schematem działania, to czy po dodaniu gazu samochód oparty jednym bokiem na ziemi nie będzie chciał ruszyć do przodu
szybciej nie taniej: 666 066 580
michur napisał(a):Przegub. A scenariusz jest taki, że albo 1. fachowcy źle zamontowali osłonę (lub była wadliwa) i się rozleciała po czym do przegubu dostał się syf i załatwił sprawę, albo 2. zamontowano używany przegub. Stawiam na opcję numer 1.
Szybkiej diagnozy możesz dokonać korzystając z przepisu podanego tu:
http://www.motomax.pl/www/div.test_polosi.html
pozdrowienia
Dzięki wielkie za diagnozę i podpowiedzi.

Diagnoza bardzo słuszna :–)
Panowie mechanicy po prostu chyba wymienili nie ten przegub co trzeba. Aczkolwiek przypuszczam, że ten wymieniony najpierw rzeczywiście mógłbyć w kiepskim stanie.
Po kolejnej wizycie w warsztacie i konkretnej rozmowie z kolejnym brygadzistą w odpowiednim tonie udało mi się w końcu wyegzekwować to czego oczekiwałam czyli
przyzwoite sprawdzenie tego co się dzieje ukł. napędowym z przodu.
Wymienili na starcie przegub lewy i przy okazji okazało się, że klocki hamulcowe blokowały przednie koła – były nierównomiernie starte. Z kieszeni poszło dodatkowe 340 zł

Po wymianie obu elementów moja "droga" Madziara bzyka bez jęczenia po trasie.
Dzięki wielkie za wsparcie i dodatkowe informacje o "domowej" wymianie przegubów

Mercedes C-Klasse Forum:
– W niedziele padało i w drodze do kościoła auto zrobiło sie mokre, co robić?
– W niedziele padało i w drodze do kościoła auto zrobiło sie mokre, co robić?
- Od: 28 kwi 2008, 09:31
- Posty: 8
- Skąd: Puławy
- Auto: 121 1.3 16V CT 1995 GLX
Pozwolę sobie dołączyć się do tematu.... A więc, wymieniłem w kaczuszce 2 przeguby zewnętrzne bo były już wyrobione, guma pęknięta itp. No i było czuć luz oraz coś trzęsło się podczas jazdy co przenosiło się na cały samochód. Przeguby wymieniłem ale dalej to samo. Skrzeczy jak i trzęsie, może minimalnie lepiej jest.... Czyli co wymieniać teraz wewnętrzne?
Mam leżeć całe dobre przeguby wewnętrzne jak i zewnętrzne z półośkami od mazdy 323 od silnika 1325 albo 1.6 podejdą do kaczuchy
Mam leżeć całe dobre przeguby wewnętrzne jak i zewnętrzne z półośkami od mazdy 323 od silnika 1325 albo 1.6 podejdą do kaczuchy
- Od: 25 sty 2009, 17:46
- Posty: 17
Miałem podobnie i winne były przeguby. Chyba już pora sprzedać mojego dziadka za jakieś grosze zanim całkowicie się rozleci 
- Od: 17 cze 2015, 11:46
- Posty: 5
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości