Czy to uszczelka pod głowicą

Postprzez ant » 23 lut 2009, 13:58

witam

W moim aucie brak było ogrzewania. Wyczytałem na forum, że może być ukł. chłodzenia zapowietrzony. No i był, w trakcie zabiegu wlałem dodatkowo ok. 1l cieczy chłodzącej.
Ogrzewanie pojawiło się. Podniósł się poziom cieczy w zbiorniku wyrównawczym, ale mam wrażenie że również poziom oleju.
Na korku wlewu oleju pojawiła się warstwa majonezu, choć przed dolewką sporadycznie też to widywałem. Wiem że to nie musi wcale oznaczać przecieku. Na bagnecie jest ok, w zbiorniku wyrównawczym też nie widzę oleju. Po uruchomieniu i w trakcie jazdy leci biały dymek i wylatuje woda. Nie wiem czy tego jest dużo. Ale jeżdżę głownie krótkie trasy 1-2km, więc auto ledwie się zagrzeje.

1. Gdzie uciekło 1l cieczy w układzie chłodzenia przed odpowietrzeniem ?
2. W jaki sposób można definitywnie stwierdzić, że uszczelka pod głowicą jest do wymiany ?
3. Czy na trasie po nagrzaniu silnika może lecieć biały dymek, czy po przejechaniu 100km dymek na pewno nie powinien już lecieć ?


pozdr.
ant
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2008, 20:38
Posty: 49
Auto: Mazda 626 GW 2001

Postprzez ZipperPL » 23 lut 2009, 14:20

ant napisał(a):1. Gdzie uciekło 1l cieczy w układzie chłodzenia przed odpowietrzeniem ?


U mnie na przykład był minimalny wyciek z górnego węża na chłodnicy, wręcz niewidoczny na pierwszy rzut oka


ant napisał(a):2. W jaki sposób można definitywnie stwierdzić, że uszczelka pod głowicą jest do wymiany ?

W 100% to po zdjęciu głowicy..., ale ja proponuję Ci dolać płynu chłod. na max, oleju na max. i obserwować


ant napisał(a):3. Czy na trasie po nagrzaniu silnika może lecieć biały dymek, czy po przejechaniu 100km dymek na pewno nie powinien już lecieć ?


Jeśli jeździsz wyłącznie na krótkich odcinkach to jest normalne, że będziesz miał "masełko" i będzie dymić na biało na początku. Ale po 100km to już na 100% nie powinno nic dymić
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez Hugo » 23 lut 2009, 16:03

ZipperPL napisał(a):Ale po 100km to już na 100% nie powinno nic dymić
Może, może. Szczególnie na LPG. Moja w nieco nizszych temperaturach niż obecnie puszczała na LPG biały dymek po przejechaniu 550 km. Warto dodać, że z silnikiem jest wszystko OK.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez ZipperPL » 23 lut 2009, 17:53

Ale kolega ant raczej LPG nie ma...czy ma ??
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez ant » 23 lut 2009, 20:38

ZipperPL napisał(a):Ale kolega ant raczej LPG nie ma...czy ma ??


Nie mam LPG.

Przy okazji jak odpowietrzałem układ to zauważyłem, że przy korku od chłodnicy odłamany jest jakiś plastik. Nie wiem co było w tym miejscu (może uda mi się zrobić zdjęcie) i jest dziurka od strony chłodnicy, przez którą widać kawałek korka.
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2008, 20:38
Posty: 49
Auto: Mazda 626 GW 2001

Postprzez ant » 24 lut 2009, 13:57

U mnie na przykład był minimalny wyciek z górnego węża na chłodnicy, wręcz niewidoczny na pierwszy rzut oka


A w jaki sposób wykryłeś ten wyciek ?[/quote]
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2008, 20:38
Posty: 49
Auto: Mazda 626 GW 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6