Problem ze światłami – oczko po stronie pasażera świeci słabiej

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez zagorskid » 22 lut 2009, 14:21

Witam!
Od niedawna jestem posiadaczem Madzi 323f – rocznik '94. Niestety mam z nią problem – przednie lampy (pozycyjne, mijania, dorgowe) po stronie pasażera świecą słabiej – drogowe nie działają właściwie w ogóle.

Wygląda to mniej więcej tak:
pozycyjne:
Obrazek

mijania:
Obrazek

drogowe:
Obrazek

Z początku myślałem, że to wina żarówki – wymiana jednak nic nie dała. Nie pomogła również wymiana bezpieczników.

Ma ktoś jakiś pomysł, jak by to "na szybko" naprawić, czy wizyta u elektryka jest niezbędna?

Z góry dzięki za pomoc ;).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 11:05
Posty: 43
Skąd: Mikołów
Auto: 323F BA 1,5i 16V '98

Postprzez konrad278 » 22 lut 2009, 14:46

sprawdz kabelki pewnie zaśnieziały
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez Mazdaxxx » 22 lut 2009, 15:55

masz uwalona wtyczke ta z 3 wsówkami na zarowce zaloze sie ze gdy jest ciemno zauwazyles ze gdy sie tak dzieje i oczko slabiej swieci wtedy lekko jazy Ci sie kontrolka od długich na desce ;) poruszaj albo wyczysc wtyczke na zarowce i sie poprawi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez chosen » 22 lut 2009, 16:44

ja miałem przerwę przy wtyczce nie tej z 3 wsówkami ale tej następnej. Najlepiej sprawdź obie i zobaczysz :)
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2008, 20:12
Posty: 27
Skąd: Zawiercie / Kraków
Auto: 323F BG 1994 1.6 16V LPG

Postprzez Dry » 22 lut 2009, 16:52

dokaldnie tak jak koledzy pisza.... :)
Mazdaxxx napisał(a):masz uwalona wtyczke ta z 3 wsówkami na zarowce

moja sie stopiła, kupilem obojetnie jaka byle byla do h4 i śmiga az miło :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2007, 14:10
Posty: 344 (4/0)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GW, 2.0 lpg,
2000 r.

Postprzez waldii » 22 lut 2009, 21:10

wez kawalek kabla i dotknij na zapalonym swietle obudowy zarowni i jakiegos golego metalu,np pokrywy zaworowej i zaobaczysz co sie stanie ;)
waldii
 

Postprzez zagorskid » 23 lut 2009, 00:51

Tą wtyczkę od żarówki też czyściłem. Dalej jeszcze nie zaglądałem.
Możecie mi powiedzieć dokładniej co to jest za następna wtyczka, gdzie ewentualnie taką kupić i za ile?

Mam, może trochę dziwne, pytanie – czy przy zapalonych światłach pozycyjnych i/lub mijania na desce świeci się jakaś kontrolka? Bo u mnie jest tylko niebieska ikonka na drogowe...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 11:05
Posty: 43
Skąd: Mikołów
Auto: 323F BA 1,5i 16V '98

Postprzez Mazdaxxx » 23 lut 2009, 02:03

zagorskid napisał(a):Bo u mnie jest tylko niebieska ikonka na drogowe...

tak ma być

co do tego gdzie mozna kupic takie wtyczki to ja polecam takie
http://moto.allegro.pl/item553409138_no ... logen.html
sam je kupiłem i jestem zadowolony bo maja ceramiczne obudowy i napewno sie nie stopia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez keczu » 23 lut 2009, 08:58

Wyczysc kable podlaczenia do masy pod maska(taka plaska wtyczka),nie pamietam gdzie jest dokladnie(lewej czy prawej stronie i czy nie jest zaslanieta) bo takie autko mialem 11 lat temu :) ,ale problem ten sam.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez zagorskid » 23 lut 2009, 10:08

Mazdaxxx, ja bym raczej stawiał na tą wtyczkę/kostkę pod reflektorem, o której pisał chosen – pozycyjne też słabiej świecą, a one już nie wiszą na tej wtyczce H4.

Jadę z Madzią dzisiaj do elektryka, bo niestety pogoda (zwłaszcza temperatura) nie sprzyja dłubaniu przy aucie, a szczerze mówiąc nie mam też teraz za bardzo na to czasu.

Napiszę jeszcze co i jak ;).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 11:05
Posty: 43
Skąd: Mikołów
Auto: 323F BA 1,5i 16V '98

Postprzez chosen » 23 lut 2009, 16:21

ta wtyczka jak byś podążał za kablem zasilania jest niedaleko :) a dokładniej przy lewym błotniku (krótkie ma kable i ciężki jest do niej dostęp)
ja miałem ułamany kabel przy samej tej wtyczce tylko od strony kabiny a nie od lampy. Wymieniłem ja na uniwersalną na wsuwki bo takiej nie znalazłem :/
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2008, 20:12
Posty: 27
Skąd: Zawiercie / Kraków
Auto: 323F BG 1994 1.6 16V LPG

Postprzez zagorskid » 25 lut 2009, 00:51

Oczko naprawione – "wymęczony" był kabel w okolicach opisanych przez chosena i traciła się masa.

Dzięki wszystkim za pomoc :).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 11:05
Posty: 43
Skąd: Mikołów
Auto: 323F BA 1,5i 16V '98

Postprzez radoo » 12 lis 2009, 18:18

Odświeżam problem..

Właśnie zauważyłem, że oczko od strony kierowcy ledwo co sie na żółto świeci..
Chciałem wymienić żarówkę i mam przy tym już pierwsze pytanie...

Jak się do niej dostać? Co gdzie odkręcić?

Drugie pytanko to od razu o tą wtyczkę / to miejsce przerwania kabli które wskazał chosen – dałoby radę jakieś zdjęcie wrzucić gdzie tego miejsca szukać, jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o mechanikę i elektronikę więc jakbym miał od Was szczegółowe wytyczne to bym przyoszczędził na jakimś elektromechaniku :)

Liczę na pomoc i z góry dziękuję..
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2009, 01:06
Posty: 64
Skąd: Toruń
Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG

Postprzez chosen » 12 lis 2009, 19:23

jeżeli chodzi o samą wymianę żarówki to musisz odkręcić daszek z lampy (bodajże dwie śruby) po bokach. A ta kostka jak otworzysz lampę i staniesz przed nią masz zaraz za lampą (taka biała)
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2008, 20:12
Posty: 27
Skąd: Zawiercie / Kraków
Auto: 323F BG 1994 1.6 16V LPG

Postprzez radoo » 12 lis 2009, 19:36

dziękuję, tak myślałem z tymi daszkami, tylko już teraz to muszę poczekać na dzienne światło :) no i znaleźć jakiś porządny klucz co by te śruby ruszyć, bo krzyżakiem za nic nie idzie.. już jedną w środku wyrobiłem, jak masło są normalnie...

na szczęście jakimś nasadowym powinno się je też ruszyć.. oby... jutro zobaczę...

dziękuję..
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2009, 01:06
Posty: 64
Skąd: Toruń
Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG

Postprzez Lukano » 12 lis 2009, 19:42

chosen napisał(a):miałem przerwę przy wtyczce nie tej z 3 wsówkami ale tej następnej. Najlepiej sprawdź obie i zobaczysz usmiech

Dokładnie, ja miałem przerwę na tej plastykowej białej wtyczce. Od niej poprowadziłem nowe kabelki i światełka działaja jak nowe ;)
Te połączenia są slabe, psują się od zamykania i otwierania lamp.
trzeba sprawdzić plusy no i masę.
radoo napisał(a):klucz co by te śruby ruszyć, bo krzyżakiem za nic nie idzie.. już jedną w środku wyrobiłem, jak masło są normalnie...

Polej czymś będzie latwiej. Na sucho daleko nie pojedziesz :]
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez radoo » 23 lis 2009, 13:35

daszki zdjęte, dostęp był.. i faktycznie – potrójna wtyczka wygląda jak po crashteście.. 2 styki są normalnie wtyczką, a 3ci jakby zupełnie się od niej oderwał i gdzieś nie styka... jutro jadę to robić, ale domyślam się, że nigdzie takiej wtyczki w motoryzacyjnym pewnie nie kupie co?

Wpadłem na pomysł, żeby zastąpić wtyczkę miedzianymi stykami i ładnie to koszulkami termokurczliwymi osłonić? Co wy na to?
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2009, 01:06
Posty: 64
Skąd: Toruń
Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG

Postprzez Lukano » 23 lis 2009, 14:08

radoo napisał(a):Wpadłem na pomysł, żeby zastąpić wtyczkę miedzianymi stykami i ładnie to koszulkami termokurczliwymi osłonić? Co wy na to?

Jak masz ochotę się bawić to dobrze będzie :)
Zimno teraz za oknem i ja poszedłem na łatwiznę ;)
Lutownica w dłoń, dolutowałem przed kostką, zakleiłem taśmą i pięknie świeci. Na wiosnę pomyślę nad wymianą całej kostki na inną.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez radoo » 23 lis 2009, 14:27

wiesz, ten jeden styk jest na 100% luźny, a co do reszty nie mam pewności... jak już dociskam całą wtyczkę, to oczko świeci jaśniej, jak puszczam to słabiej, a czasami ledwo na żółto... czasami pomoże otworzenie/zamknięcie oczek.. wolałbym przed zimą już to zrobić, jutro chwila czasu wolnego rano, postaram się załatwić sprawę...

dzięki za radę, dam znać co i jak..
Mazda 626 GF 98r. 2.0 115KM
Spalanie średnie (ostatnie 20tyś Km – miasto 85% – trasa 15% – 11,47 L LPG)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2009, 01:06
Posty: 64
Skąd: Toruń
Auto: 626 GF, 99r. 2.0 115KM PB/LPG

Postprzez Lukano » 23 lis 2009, 14:29

radoo napisał(a):jak już dociskam całą wtyczkę, to oczko świeci jaśniej, jak puszczam to słabiej, a czasami ledwo na żółto..

Czyli masz tak samo jak u mnie. Ja przylutowałem, więc raczej do wiosny nic się nie rozpadnie, a pewnie i na dłużej zostanie ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323