5 gwiazdek dla "szóstki" w testach Euro NCAP!
1, 2
A wystarczyłoby mieć lepsze drogi, autostrady, duże mandaty za prędkość (np takie jakie są na Litwie) i odrobinę oleju w głowie i 12 poduszek nigdy by się nie otworzyły – a przynajmniej nie musiałyby się otwierać. Bo poco komu 5 gwiazdek jak ktoś pijany, naćpany i do tego rajdowiec wali w kogoś 150km/h. Co innego jak wali w drzewo jadąc sam.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
mr_t napisał(a):A co mnie interesuje historia? Liczy się dzień dzisiejszy. Laguna w 2001 była pierwszym samochodem na świecie który dostał 5*. Mazdzie udało się to dopiero 4 lata później z modelem 5. Ich kompakt – mazda 3 jest chyba jedynym kompaktem na rynku który jeszcze nie ma 5*. Skoro nauczenie się testu NCAP jest takie proste – to czemu jedni opanowali to dawno temu, a inni jeszcze nie?
Tyle Cię powinna interesować, że skoro piszesz o wyznaczaniu standardów, to weź pod uwagę okres 10 lat wstecz i inne miary od Euro NCAP. Z każdym Twoim postem zadaję sobie pytanie, po co kupiłeś M3

Globy napisał(a):Z każdym Twoim postem zadaję sobie pytanie, po co kupiłeś M3
Pisałem już – przez przypadek, mój błąd.
A wracając do tematu – nie ma znacznie co było 10 lat temu. Znaczenia ma dziś (bo rozmawiamy o nowo produkowanych samochodach). Dzisiejsze samochody są produkowane wg. innych standardów niż te sprzed 10 lat i więcej. Przypuszczam, że gdyby zrobić crash test M3 i 626 to mimo tego że 626 jest większa to by jej pasażerowie i kierowca ucierpieli bardziej niż Ci z M3 (a pewnie gdyby zrobić M2 vs. 626 – to M2 też by lepiej wypadła).
Piszecie że NCAP jest szablonowe... a jak inaczej zbadać i porównać różne produkty nie mając szablonu ich oceny? Ilu producentów neguje testy NCAP? Ile innych organizacji rozbiło tyle samochodów żeby zbadać na ile są bezpieczne? Za to chyba prawie każdy producent tu i ówdzie jeśli tylko zdobędzie 5* umieszcza info o tym w swoich broszurach.
To, że są takie testy zmusza producentów do poprawy jakości zabezpieczeń w swoich samochodach. Bo o ile na początku tego dziesięciolecia 5* było "prestiżowe", to dziś wyprodukowanie samochodu który ich nie dostanie jest "obciachowe". Chyba każdy samochód od segmentu C w górę jaki ostatnio był testowany dostawał 5*. "Za chwilę" będą musieli dawać po 6
I jeszcze mi się przypomniało ad. poduszek i NCAP. Jeśli dobrze pamiętam to chyba Nissan w którymś modelu po teście NCAP zmienił soft od otwierania poduszek, bo testy pokazały że otwierają się one w złej chwili, przez co nie działają tak jak powinny.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Wiecie, mam pytanie – czy mógłby mi ktoś potwierdzić informację, że niektóre francuskie auta mają różne podłużnice przednie w celu lepszej punktacji w Euro NCAP (szersza podłużnica po stronie przeszkody)? Brzmi idiotycznie, ale taką informację sprzedał nam facet na wykładzie z nadwozi.
Może przekręć do ASO Renault i powiedz, że chcesz zamówić podłużnice do Laguny II kub III. Oczywiście po usłyszeniu ceny możesz się rozmyślić ale w międzyczasie może coś wyciągniesz?
Proponuję Renault bo to chyba lider EuroNCAP.
Proponuję Renault bo to chyba lider EuroNCAP.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości