ABS – Problemy i pytania/wątek zbiorczy
xedosik napisał(a):dodam ze swieci mi jeszcze kontrolka abs(pomaranczowa) oraz kontrolka akumulatora :/
Mam identyczny problem od dzisiejszego poranka, nie mam jeszcze pomysłu co się stało i dopiero po pracy zobaczę. Pali mi się kontrolka ładowania oraz ABS, jedyne co zauważyłem to (ale nie jestem pewien bo jestem cholernie niewyspany), że nie włączyła się pompa, nie było tego charakterystycznego dźwięku. Rozwiązał to ktoś u siebie cobym wiedział gdzie dokładnie patrzeć? Dodam jeszcze, że sam ABS działa podczas gwałtownego hamowania.
EDIT:
Dzisiaj mam wolny dzień po pracy i chciałem to sprawdzić ale... dojechałem do pracy i akumulator padł kompletnie, wniosek – brak ładowania....
EDIT2:
Problem rozwiązany – szczotki były do wymiany
Witam!)Szukaj używek na allegro,jesli układ abs jest taki jak umnie to powinny pasować od 626 ge , forda proba II!Ale tego mussz sie dowiedzieć!ceny za używki wahają sie od 100-200zł
- Od: 12 mar 2008, 21:34
- Posty: 73
- Skąd: Poznań
- Auto: mazda 626 2.0 16v GE
Witam, mój problem dotyczy nie działającego układu ABS, świeci się kontrolka, ABS w ogóle nie funkcjonuje
.
Po skasowaniu błędów od razu pojawia się błąd nr. 15 czyli "czujnik obrotów koła" , moje pytanie brzmi gdzie jest ten czujnik?, jakie ma zadanie, i ewentualnie czy da się go naprawić ?
Gdy po skasowaniu błędów ruszę z miejsca od razu pojawia się dodatkowo błąd nr.61 czyli "jednostka sterująca ", czy błąd 15 może mieć wpływ na pojawianie się błędu 61 ?
P.S czujniki we wszystkich kołach zostały sprawdzone i są sprawne.
Z góry dzięki za pomoc.
Po skasowaniu błędów od razu pojawia się błąd nr. 15 czyli "czujnik obrotów koła" , moje pytanie brzmi gdzie jest ten czujnik?, jakie ma zadanie, i ewentualnie czy da się go naprawić ?
Gdy po skasowaniu błędów ruszę z miejsca od razu pojawia się dodatkowo błąd nr.61 czyli "jednostka sterująca ", czy błąd 15 może mieć wpływ na pojawianie się błędu 61 ?
P.S czujniki we wszystkich kołach zostały sprawdzone i są sprawne.
Z góry dzięki za pomoc.
hę ?
- Od: 14 lut 2009, 15:25
- Posty: 15
- Skąd: Marklowice
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6 / 126p
Hazu napisał(a):Gdzieś nie łaczy przewód lub został przecięty
No ok, ale który przewód
hę ?
- Od: 14 lut 2009, 15:25
- Posty: 15
- Skąd: Marklowice
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6 / 126p
Hazu napisał(a):A błąd którego z czujników wyskakuje?
Tym się kieruj.
Nie wiem czy się dobrze rozumiemy, wyskakuje mi błąd nr. 15 tj. "czujnik obrotów koła"
Tu jest spis błędów:
11: czujnik obrotów koła PP
12: czujnik obrotów koła LP
13: czujnik obrotów koła PT
14: czujnik obrotów koła LT
15: czujnik obrotów koła
22: elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24: elektrozawór LP
26: elektrozawór PT
27: elektrozawór LT
29: obwód PP-LT
30: obwód LP-PT
51: przekaznik trybu awaryjnego (fail-safe)
53: przekaznik silnika pompy / silnik
61: jednostka sterujaca
63: zasilanie
wynika z tego że mam błąd koła zapasowego
hę ?
- Od: 14 lut 2009, 15:25
- Posty: 15
- Skąd: Marklowice
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6 / 126p
Miałem podobny problem!! musisz przejechać parę kilometr ów to ci pokaże który czujnik! po resecie kompa przeważnie tak się dzieje! nie zaszkodzi rozpiąć wtyczki od pompy abs i je czymś psiknąć wd albo kontakt! wtyczki masz jak się nie mylę od strony kierowcy przy podszybiu!tam gdzie jest pompka abs!!!
- Od: 12 mar 2008, 21:34
- Posty: 73
- Skąd: Poznań
- Auto: mazda 626 2.0 16v GE
Taczkins napisał(a):11: czujnik obrotów koła PP
12: czujnik obrotów koła LP
13: czujnik obrotów koła PT
14: czujnik obrotów koła LT
15: czujnik obrotów koła
22: elektryka rozdzielacza / elektrozawór PP
24: elektrozawór LP
26: elektrozawór PT
27: elektrozawór LT
29: obwód PP-LT
30: obwód LP-PT
51: przekaznik trybu awaryjnego (fail-safe)
53: przekaznik silnika pompy / silnik
61: jednostka sterujaca
63: zasilanie
Witam
www.osk-karo.pl
- Od: 27 wrz 2007, 23:24
- Posty: 116
- Skąd: Libiąż/Skawina
- Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200
Z tego co wiem! To pompa nie powinna działać!!
- Od: 12 mar 2008, 21:34
- Posty: 73
- Skąd: Poznań
- Auto: mazda 626 2.0 16v GE
koniol45 wielkie dzięki, po przejechaniu paru km sprawdziłem jeszcze raz błędy i okazało się że błąd 15 zniknął a zamiast niego pojawił się 11 czyli prawy przedni czujnik , po wymianie czujnika ABS śmiga aż miło
P.S Błąd 61 po wymianie czujnika sam zniknął.
ZipperPL mi w 626 i w Xedosie jak jest jakiś błąd ABS-u to zaświeca się kontrolka i ABS wogóle nie działa, także albo źle zczytałeś błędy(np. czytałeś błędy silnika a nie ABS) albo masz coś nieźle zamotane
P.S Błąd 61 po wymianie czujnika sam zniknął.
ZipperPL mi w 626 i w Xedosie jak jest jakiś błąd ABS-u to zaświeca się kontrolka i ABS wogóle nie działa, także albo źle zczytałeś błędy(np. czytałeś błędy silnika a nie ABS) albo masz coś nieźle zamotane
hę ?
- Od: 14 lut 2009, 15:25
- Posty: 15
- Skąd: Marklowice
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6 / 126p
ZipperPL napisał(a):ZipperPL napisał(a):ABS działa ( czuję na pedale hamulca i po zachowaniu się auta ).
...także pompa działa na 100%a jak to jest w tym PT kołem
Tam ABS nie działa
prawdopodobnie masz przechowany w pamięci jakiś stary błąd , skoro ABS działa to znaczy że błędu juz nie ma ale komputer trzymie go w pamięci, zrób zworkę na ABS , poczekaj aż ci wymiga błąd i naciśnij 10 razy szybko hamulec żeby skasowac błędy, przejedź pare km i zobacz czy się znów pojawi. Instrukcje kasowania znajdziesz na forum.
P.S ABS działa oczywiście na wszystkie koła
hę ?
- Od: 14 lut 2009, 15:25
- Posty: 15
- Skąd: Marklowice
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6 / 126p
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6