Regulacja wychylenia klapki przepustnicy

Postprzez Barthek » 19 lut 2009, 20:24

Witajcie !
Mam prośbę, podpowiedzcie która śruba(y) jest (są) odpowiedzialna za wychylenie klapki przepustnicy – chodzi o to, żeby klapka się szczelniej domykała. Z góry dziękować!

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez chudy » 19 lut 2009, 21:24

Barthek1983, za to odpowiedzialny jest silnik krokowy i TPS (czujnik położenia przepustnicy) dlatego po odłaczeniu zasilania i wyjęciu przepustnicy ta może czasami pozostać uchylona. Tymczasem za regulację biegu jałowego (a zatem i położenie przepustnicy w "spoczynku") odpowiada śruba na górnej powierzchni przepustnicy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Barthek » 20 lut 2009, 11:22

chudy napisał(a):dlatego po odłaczeniu zasilania i wyjęciu przepustnicy ta może czasami pozostać uchylona

To mnie zmartwiłeś, pytałem Wieśka i mówi, że zdemontowana powinna również być domknięta po wyjęciu.
Wyregulowałem na śrubce o którą opiera się przepustnica przy zamknięciu – jednak i tak są szczeliny po bokach – podobno ma tak być, żeby docierało powietrze dla wolnych obrotów. Zobaczymy czy dało efekty – montaż dziś ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez DymeK » 20 lut 2009, 12:44

co ty tak tego xeda rozpruwasz :P
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez Barthek » 20 lut 2009, 13:03

DymeK napisał(a):co ty tak tego xeda rozpruwasz

:D Żeby chodził przynajmniej jak fabryka ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez radost » 20 lut 2009, 13:25

Powinna sie domykać szczelnie. Za wolne obroty odpowiada bajpas (obejście przepustnicy) z silniczkiem krokowym.
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2006, 21:23
Posty: 182 (0/1)
Skąd: koło
Auto: xedos 6 CA KF

Postprzez Barthek » 20 lut 2009, 13:32

radost napisał(a):Powinna sie domykać szczelnie

Co polecacie, aby domykała się sczelnie? Bo regulacja już się skończyła a dalej są szczeliny...
Myślę, że w 99% procentach Xedosów przepustnice nie są szczelne, a domykają się jedynie dzięki nagarowi na ich powierzchni. Zgadnijcie ile kosztuje nowa przepustnica do Xeda? Odpowiedź: 5500 pln <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Barthek » 21 lut 2009, 17:42

Jedyne rozwiązanie – dorobienie nowej klapki, tak też uczynię – może są chętni, to każe dorobić więcej ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Hazu » 21 lut 2009, 17:51

Barthek1983 a używki nie możesz kupić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Barthek » 23 lut 2009, 09:31

Hazu napisał(a):a używki nie możesz kupić?

Już raz kupiłem :| Nagar się wytarł na klapce i ujawniły się szczeliny – to jest wogóle przyczyną w temacie:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 07#1280007
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6