Problem z odpalaniem i kontrolą trakcji

Postprzez emiksszesc » 19 lut 2009, 18:19

Witam mam problem bo tak:jak jest zimna to pali na dotyk,jak jest ciepła to trzeba pokręcić z 3 sekundy,ale jak wyłączysz i od razu włączysz to też ładnie odpala,mx6 2.5V6 help,drugie mam wrażenie że kontrola trakcji działa w bardzo znikomym stopniu,wręcz nie działa wogle,słychać że coś zabuczy przy poślizgu ale dużych efektów nie ma,a i nie zapala się kontrolka podczas poślizgu czy to normalne?
Ostatnio edytowano 19 lut 2009, 22:31 przez emiksszesc, łącznie edytowano 2 razy
emiksszesc
 

Postprzez DamianMX6 » 20 lut 2009, 00:10

emiksszesc napisał(a):drugie mam wrażenie że kontrola trakcji działa w bardzo znikomym stopniu,wręcz nie działa wogle,słychać że coś zabuczy przy poślizgu ale dużych efektów nie ma


Nie ma kontroli trakcji w MX-6. A przy poślizgu pewnie słyszysz lekkie łomotanie i czujesz na pedale hamulca, tak jest jak się włącza ABS.

emiksszesc napisał(a):a i nie zapala się kontrolka podczas poślizgu czy to normalne?

Ja tam patrzę na drogę <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez alfacym » 20 lut 2009, 00:14

Po opisie trudno powiedzieć czy u Ciebie jest on sprawny czy nie. Jednak zapalenie się kontrolki ABS(taka z symbolem samochodu w "poślizgu") w czasie jazdy oznaczałoby awarię tego systemu. Odnośnie kodów błędu ABS znajdziesz je na forum. :D
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 00:12
Posty: 29
Skąd: Trzebiatów
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 93'

Postprzez Marekkk » 20 lut 2009, 00:24

Jeżeli chodzi o TCS to on głównie działa podczas ruszania na oś napędzaną. Troszkę pomaga w poślizgach, ale to nie to co DSTC w Volvo ;) Jest kiepsko dopracowany i często bardziej przeszkadza niż pomaga w GF-ce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 12:13
Posty: 75
Skąd: P-ń
Auto: GF

Postprzez Hugo » 20 lut 2009, 00:31

alfacym napisał(a):zapalenie się kontrolki ABS(taka z symbolem samochodu w "poślizgu") w czasie jazdy oznaczałoby awarię tego systemu
Miałem kilka dni temu taki przypadek. Podjeżdżałem pod strome, oblodzone i zaśnieżone wniesienie z prędkością ok. 5 cm/10 sekund, koła non stop "mieliły" w miejscu i nagle przed samym wyjazdem bach-po oczach zaczęła dawać mi pomarańczowa kontrolka ABS-u :| . Oczywiście ABS wtedy nie działał. Zły jak nie wiem co podjechałem na CPN, zgasiłem auto, poszedłem na zakupy, wracam, przekręcam kluczyk i kontrolka ABS-u normalnie gaśnie <jupi> . Od tego czasu już zawsze zgaśnie. Morał: chyba pomiędzy któryś z czujników ABS-u, a pierścień zębaty dostał się śnieg i spowodował błąd "na chwilę", kyóry zniknął po zgaszeniu auta.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez waldii » 20 lut 2009, 00:36

Hugo napisał(a):Morał: chyba pomiędzy któryś z czujników ABS-u, a pierścień zębaty dostał się śnieg i spowodował błąd "na chwilę", kyóry zniknął po zgaszeniu auta

nieee,zly moral.Przednie kola sie obracaly a [jakie?] staly wiec wystapil blad ale kasowalny.Tak samo sie dzieje na homowni albo podczas dluzszej zabawy na lodzie z zaciagnietym ręcznym ;)
normalna rzecz
waldii
 

Postprzez Hugo » 20 lut 2009, 00:57

waldii napisał(a):nieee,zly moral.Przednie kola sie obracaly a [jakie?] staly wiec wystapil blad ale kasowalny.Tak samo sie dzieje na homowni albo podczas dluzszej zabawy na lodzie z zaciagnietym ręcznym normalna rzecz
<zawstydzony> Człowiek uczy się całe życie.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Marekkk » 20 lut 2009, 01:00

Tak wchodząc na ręcznym TCS i ABS w GF-ce się odłącza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 12:13
Posty: 75
Skąd: P-ń
Auto: GF

Postprzez Barthek » 20 lut 2009, 11:17

emiksszesc napisał(a):trzeba pokręcić z 3 sekundy

Najprawdopodobniej czujnik halla w aparacie zapłnowym – miałem tak samo... można naprawić czujnik na allegro albo kupić drugi aparat kompletny ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Grzyby » 20 lut 2009, 11:22

emiksszesc napisał(a):mam wrażenie że kontrola trakcji działa w bardzo znikomym stopniu,wręcz nie działa wogle

co jest jak najbardziej normalne, biorąc pod uwagę że w modelu MX6 i generacji GE (do 1997) kontrola trakcji w ogóle nie była dostępna :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17088 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez emiksszesc » 22 lut 2009, 17:26

to spoko dzieki za pomoc,jak coś to mam komplet lamp tylnych do mx6(jedna z przeciwmgielną druga cofania)
emiksszesc
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6