DiDT problem z uruchomieniem- przekaźnik B5B4
arekm napisał(a):silnik pracuje i go zgaszę i powtórnie szybko odpalę to pali na dotyk
u mnie było tak samo,ale tylko po kilku sekundach,później już nie dało rady zapalić,ale miałem też inne objawy typowe dla pompy i była to niestety pampa.
Silver arrow! --->http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1267622#1267622
- Od: 11 sty 2009, 19:56
- Posty: 76
- Skąd: Olkusz
- Auto: MAZDA 626 DiTD GF '99
A to co pisałem prędzej o czujniku temperatury to jet dobry objaw dla mojej pompy. Jeżeli ktos może to proszę niech odpowie mi na to pytanie. Cały czas tankuję na orlenie i praktycznie na jednej stacji, sporadycznie korzystam z innych ale też orlen. A wracając do tych środków do czyszcenia układu paliwowego to rozumiem, że działato również na czyszczenie popy i na pewno coś kupie ale czy szukać w serwisie czy na stacjach paliw. Wierzę że pomoże to mojemu autku
. znalazłem gdzieś post w którym było napisane o wyjęciu SPV i wyczyszczeniu pompy co o tym myślicie. pozdr.
- Od: 5 gru 2007, 12:32
- Posty: 29
- Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001
nie chce cie martwic ale to pompa.ditd ma tylko ta ulomnosc do pomp.ale zrobisz i mozesz smigac i smigaac.ja mam juz pompe w stanie tragicznym.na cieplym tylko od wylaczenia czujnika temp, pali.Ale jak zapali to siwy dym ,zbiera sie jak rakieta,predkosc max nie mierzylem ale podejrzewam ze 180 km/h poleci zaladowana na fuul.spalanie max 6/100 bez ladunku i po polsce max 130 km /h.dlatego nie ruszam pompy.od marca zeszlego roku ZERO awarii. i 40 tys km zrobione po europie.
- Od: 15 kwi 2008, 19:23
- Posty: 265
- Skąd: Przeclaw
- Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98
Witam ponownię. Piszę bo chcę się podzielić nowymi spostrzeżeniami. Byłem dzisiaj w serwisie i sprawa wróciła ponownie do przekaźnika B5B4. W serwisie stwiedzono jak wywnioskowałem nadpalenie na styku pomiędzy przekaźnikiem a modułem. Poprawiono mi tą styczność w taki sposób, że podgięto nózki w przekaźniku i na obecną chwilę jest znaczna poprawa. Pali lepiej. I teraz zastanawiam się czy nie skupić się na ewentuaklnej awarii w postać nadpalenia styków, braku własciwego przesyłu napięcia itp. w module. Co o tym myslicie. Jutro spróbuję odpalić autko jak będzie zimne i zobaczę co się stanie. Pozdr.
- Od: 5 gru 2007, 12:32
- Posty: 29
- Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001
Rozumiem, że mówisz o przekaźniku modułu IDM...
Sprawdzałem w EPC i B4B5 występuje ale tylko w silniku benzynowym
Może źle szukałem a może w serwisie się dziabnęli z nazwą...
Swoją drogą jest to możliwe. Nadpalenie styków jako wynik (i przyczyna zarazem) wzrostu ich rezystancji doprowadzi do większego spadku napięcia na tym złączu. Mniejsze napięcie podane na IDM = mniejsze napięcie na SPV = kłopoty z zapaleniem silnika .... ?
Myślałem o tym samym wcześniej ale w innym kontekście.
Większość czujników w silniku jest "niskonapięciowych" (1 – 4V). Co za tym idzie nawet małe zaśniedzenie styków może doprowadzić do błędnych odczytów i różnych problemów z silnikiem.
Dlatego też kupiłem już odpowiednie środki: Kontakt 60 (skutecznie czyści styki), alkohol izopropylowy (odtłuszcza) i Kontakt 61 (konserwuje styki). Mam zamiar w następną sobotę "przelecieć" wszystkie wtyczki, gniazda i przekaźniki w komorze silnika.
Jeśli wysnuję jakieś wnioski to na pewno się podzielę.
Sprawdzałem w EPC i B4B5 występuje ale tylko w silniku benzynowym
Może źle szukałem a może w serwisie się dziabnęli z nazwą...
Swoją drogą jest to możliwe. Nadpalenie styków jako wynik (i przyczyna zarazem) wzrostu ich rezystancji doprowadzi do większego spadku napięcia na tym złączu. Mniejsze napięcie podane na IDM = mniejsze napięcie na SPV = kłopoty z zapaleniem silnika .... ?
Myślałem o tym samym wcześniej ale w innym kontekście.
Większość czujników w silniku jest "niskonapięciowych" (1 – 4V). Co za tym idzie nawet małe zaśniedzenie styków może doprowadzić do błędnych odczytów i różnych problemów z silnikiem.
Dlatego też kupiłem już odpowiednie środki: Kontakt 60 (skutecznie czyści styki), alkohol izopropylowy (odtłuszcza) i Kontakt 61 (konserwuje styki). Mam zamiar w następną sobotę "przelecieć" wszystkie wtyczki, gniazda i przekaźniki w komorze silnika.
Jeśli wysnuję jakieś wnioski to na pewno się podzielę.
Czy ten środek można kupić na stacjach benzynowych czy w sklepach motoryzacyjnych, bo zamierzam skorzystć z twoich uwag odnośnie czyszczenia wtyczek i gniazd. Mam jeszcze tylko pytanie dotyczące modułu gdzie sa wszystkie przekaźniki a mianowicie czy wewnątrz tego modułu też mogło coś się nadpalić, chodzi mi o to czy może mam go rozebrać, wyczyścić lub wymienić. Jak byłem w serwisi do mechanik mówił mi, że w momencie odpalania silnika iskrzyło na stykach przy tym przekaźniku więc może wewnątrz modułu też mogło się coś się nadpaliło.
- Od: 5 gru 2007, 12:32
- Posty: 29
- Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001
arekm napisał(a):Czy ten środek można kupić na stacjach benzynowych czy w sklepach motoryzacyjnych
Raczej tylko w sklepach elektronicznych
Przekaźniki są obok filtra paliwa (m.in. ten od IDM), przy chłodnicy, przy akumulatorze... Ciężko ich nie znaleźć
Co jest wewnątrz modułu to Ci powiem jak go rozbiorę
Ale generalnie nie ma co demonizować tematu
Dzisiaj rano odpaliłem zimny silnik bez broblemu tj zakręcił wda razy i zapalił, czyli winą mogło być brak dobrej styczności na przekaźniku B5B4 który z tego co wiem jest odpowiedzialny za podanie napięcia na SPV. Man nadzieję że to koniec problemu
. pozdr.
- Od: 5 gru 2007, 12:32
- Posty: 29
- Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001
wg mnie powinien palić na tyk,ale skoro palenie się poprawiło to dobrze,jeżeli Ci to nie przeszkadza to poczekaj trochę,jeżeli to pompa to po jakimś czasie się pogorszy i będzie trudno zapalić,jeżeli to to gratki,oszczędziłeś trochę kaski. 
Silver arrow! --->http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1267622#1267622
- Od: 11 sty 2009, 19:56
- Posty: 76
- Skąd: Olkusz
- Auto: MAZDA 626 DiTD GF '99
arekm który to przekaźnik B5B4 (w sensie – gdzie go znaleźć)? 
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
thx 
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Witam ponownie. Dzisiaj znowu jestem troche smutny
, problem z lekka powrócił. Myślę o wymianie modułu gdzie znadują się przekaźniku lub jego przeczyszczeniu. Może w wyniku braku dobrej styczności coś się w nim ponadpalało. Planuję jeszcze odwiedzić elektryka może on cos podpowie. Co o tym myślicie. Pozdr.
- Od: 5 gru 2007, 12:32
- Posty: 29
- Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001
wgm: odwiedź elektryka i wyczyśćcie. a potem szukaj dalej. daleko masz do mabi albo hoffmana?
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Jestem z lubuskiego ale nie myśle o mabi albo hofmanie bo wiem ze kontakt z nimi jest drogi. Jadę do elektryka i będziemy rozbierać moduł z przekaźnikmi. Dzwoniłem ponownie do serwisu i kazali mi podjechać bo sami też chcą rozebrać ten moduł. Wierzę w to że jest to sprawa związana z prądem.
Pozdr.
- Od: 5 gru 2007, 12:32
- Posty: 29
- Auto: mazda 323F 2,0DITD rok 2001
arekm co u Ciebie? udało się?
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości