Mazda: diesel czy benzyna – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Summit » 7 lip 2008, 16:24

konsul napisał(a):Nie jestem niestety Jeremym Clarksonem, nikt mi nie wypożyczy Mazdy i Skody na parę dni żeby dokonać porównania

Ale jeśli wiesz kto to jest to pewnie wiesz również że Vectra (podobnie zresztą jak inne Ople) została przez niego oceniona jako 3 najpaskudniejszy samochód na ziemi, wyprzedzając nawet takich konkurentów jak Fiat Multipla i inne paskudztwa. Akurat w tej kwestii zgadzam się z nim w pełni. Ople to syf i wstyd.
konsul napisał(a):Nie wiem jak to wygląda na żywo, ale na zdjęciach wygląda to IMHO lepiej niż wcześniejsze "alu".

Wygląda całkiem ładnie i elegancko. Gorzej z trwałością.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Globy » 7 lip 2008, 17:03

Przykladowa oferta => http://www.autotrader.pl/details,29736,105064274.asp

...tez zainteresowalbym sie wersja po liftingu 1.8/2.0 (moim zdaniem spalanie niewiele sie rozni) lub mniejszym Dieselkiem (bardzo dynamiczny, nawet w kombi). Octavie tez sa sympatycznymi samochodami, chociaz to jednak klasa nizsza. Powodzenia <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez GregNH » 7 lip 2008, 18:11

Hmm, cały mój plan powrotu do projektu "M6" właśnie się zawalił:
1. zdecydowałem się na diesla, z powodów o których pisałem wcześniej
2. nie chcę diesla z DPFem, nikt się o tym wynalazku pozytywnie nie wypowiada, również Jaksa, który jest dla wielu (w tym dla mnie) guru od szeroko pojętej mechaniki
3. nie podobają mi się srebrne alu-plastiki, więc rozważam wersję po FL (ma też inne, konstrukcyjne poprawki)
4. i tu plan się sypie: wszystkie diesle po FL mają DPF :(
Do Madzi wrócę zatem jak będzie mnie stać na tankowanie benzyny bez odczuwalnego bólu za mostkiem, albo na nowego diesla na gwarancji ;)
Póki co jednak, kierunek –> forum Octavii (z tego co zdążyłem się zorientować nie tak rozbudowane jak to, brakuje np. wątku o polecanych sprzedawcach). Roczniki 2005/2006 DPFa jeszcze nie mają, silnik 1.9 ma (uzasadnioną) opinię bardzo oszczędnego, stosunek cena/jakość też wydaje się rozsądny. O tym, co z tego wyszło dam znać na forum.

Dzięki za wszelkie info i pomoc <spoko>

Pozdrawiam,
k.
Początkujący
 
Od: 16 sty 2012, 00:08
Posty: 15

Postprzez brii » 7 lip 2008, 18:22

konsul – a czemu nie Passat?
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez GregNH » 7 lip 2008, 18:35

brii napisał(a):konsul – a czemu nie Passat?

...albo Audi? :D
Wszystko pięknie, tylko drogo trochę, nawet na pierwszy rzut oka na oferty – w moim zasięgu byłby bardziej rocznik do 2004 a ja raczej mierzę w 2005/2006. Z tych nowszych często oferowane są silniki 2.0, a tam wedle info wyszperanych gdzieś w sieci, też złośliwy DPF się czai i zęby szczerzy ;)
Ale może jest to jakaś opcja, faktycznie auto już bardziej porównywalne do M6... Poszukam, popytam, pomyślę ;)
Początkujący
 
Od: 16 sty 2012, 00:08
Posty: 15

Postprzez Dortann » 8 lip 2008, 10:10

Passat? Audi? Boszsz. Już prędzej Accord.
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez GregNH » 8 lip 2008, 10:23

Dortann napisał(a):Passat? Audi? Boszsz. Już prędzej Accord.

Widze, że kolega z klubu anty-panzerwagen ;)
Accord to też nie ten przedział finansowy, a do tego kombi wygląda zupełnie jak karawan (no offence).

A wracając do sugestii kolegi brii, faktycznie można znaleźć przyzwoicie wyglądające Passaty w przystępnych cenach. To będzie mój backup plan :D
Początkujący
 
Od: 16 sty 2012, 00:08
Posty: 15

Postprzez domin1979 » 10 sie 2008, 16:22

Dziś przypadkowo znalazłem na mobile.de Mazda 6 diesel z 580.000 tys przebiegu :D
Ciekawe jak się sprawowała...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Dortann » 11 sie 2008, 10:53

Ona już z pewnością ma ucięte 470-450k i idzie pod nazwą 'Idealna Full Top Xenon Bose Skóra Mazda 6 Jak Nowa' na allegro.
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez mcbeth » 11 sie 2008, 14:31

A za chwilę mamy nowego forumowicza, co klnie – co to za marka, gdzie diesel 'ledwo co niewiele ponad 100k' a już koło dwumasowe hałasuje <glupek2> .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Grzyby » 11 sie 2008, 14:53

mcbeth napisał(a):niewiele ponad 100k' a już koło dwumasowe hałasuje

lub co gorsza goni go we śnie hahaha

Pod koniec ubiegłego roku widziałem na mobile.de kilka szóstek diesel z przebiegami sporo powyżej 300kkm.
Pewnie część z nich śmiga teraz po PL z przebiegami około 100kkm.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Maciej Loret » 11 sie 2008, 15:25

Grzyby napisał(a):
mcbeth napisał(a):niewiele ponad 100k' a już koło dwumasowe hałasuje

lub co gorsza goni go we śnie hahaha
[...]
Pewnie część z nich śmiga teraz po PL z przebiegami około 100kkm.


Eeee tam... Już dawno zostało 3 razy wymienioneee ... <lol>
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez GregNH » 16 lut 2009, 15:06

Witam po bardzo długim milczeniu.

Chciałem domknąć swój udział w tym wątku, bo właśnie kupiłem samochód i na jakiś czas koniec z dylematami :)

Kryzys, powiększająca się wkrótce rodzina i niepewna sytuacja zawodowa zmusiły mnie do znacznego obniżenia oczekiwań i zmniejszenia budżetu, dlatego po przebyciu długiej drogi od M6 przez wiele innych (co raz tańszych) modeli, ostatecznie skończyło się na F1 czyli Skoda Fabia (Kombi Sportline 1,9 TDI 101 KM, rocznik 2006, 85 tys przebiegu).

Wiadomo, nie ta klasa, ale też nie ta kasa :]
Mimo to mam nadzieję, że posłuży mi dłuższą chwilę.

Projekt "M6" odsuwa się póki co w daleką przyszłość, ale może jeszcze kiedyś tu wrócę.
A tymczasem – do zobaczenia na forum fabiaclub.pl ;)

Pozdrawiam,
k.
Początkujący
 
Od: 16 sty 2012, 00:08
Posty: 15

Postprzez piootle » 21 sty 2010, 22:58

a ja tu czytam, czytam, trzymam kciuki i.................kończy się fabią!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tożto jak koniec kolejnego odcinka mody na sukces. Zeby Ci sie dobrze sprawowala.
jest: 626 GF 2,0
szuka: 6
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2008, 00:08
Posty: 43
Skąd: Łódź
Auto: 626 GF 115KM 2001

Postprzez Riki » 22 sty 2010, 00:51

konsul napisał(a):A tymczasem – do zobaczenia na forum fabiaclub.pl


Do zobaczenia :P ;)

Fajne nadwozie, silnik i wyposażenie – gratuluję.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez dooverone » 26 lip 2010, 13:14

Witam

Przymierzam się do zakupu nowej Mazdy 6 w wersji FL 2010 w wersji kombi.
Pytanie dotyczy czy wybrać benzynę 2.0 155KM czy diesla 2,2 163KM.
Generalnie robię 30 000km rocznie z czego 50/50 pomiędzy miastem a trasą
Planuję pojeździć ok 6lat, w zależności od finansów:)

O subiektywne odczucia nie pytam. Umówię się na jazdę i zobaczę:)
Nigdy nie jeździłem dieslem.
Liczy się dla mnie przyjemność z jazdy i bezawaryjność.
Różnica w cenie w ok 12tys. zł za zakup diesla nie jest problemem, pod warunkiem, że nie dołożę kolejnych 12 na awarie:(.

Na forach dużo opisuje się ale o modelach starszych. Teraz dodatkowy problem dochodzi z filtrem DPF.
Po gwarancji, można to wyciąć. Ale nie ma przekonania czy do tych 100tys. dociągnie?
Podobno nowy diesel 2,2 jest bardziej dopracowany niż poprzednie.

Czy diesel mocno awaryjniejszy niż benzyna?
Czy różnica w spalaniu benzyna vs diesel na rzecz tych 12 tys. jest na tyle znacząca, że diesel się zwróci?

Pozdrawiam
Darek
Początkujący
 
Od: 20 lip 2010, 22:32
Posty: 4

Postprzez skopek69 » 10 sie 2010, 15:42

Witam

Stoje przed podobnym dylematem. Diesel 2.2 180 czy benzyna 2.5 170. Po przejrzeniu wielu źródeł zdecydowałem sie na benzynke, odstrasza mnie mocno ten dpf i to co o nim ludzie pisza/ mowia. Ponoc lepiej jest to rozwiazane w francuskich autach typu laguna III. Mazda sie nie popisala. Pierwszy moj samochod byl benzynowy, pozniej diesel 1.9 podkrecony na 180 km oba byly w miare ok. Obecnie uzytkuje i benzyne i diesela ale przy wyborze mazdy stawiam na 2.5 170 koni
Początkujący
 
Od: 7 sie 2010, 20:00
Posty: 15
Skąd: Bełchatów
Auto: Czeka

Postprzez Grzyby » 10 sie 2010, 15:46

skopek69 napisał(a):odstrasza mnie mocno ten dpf i to co o nim ludzie pisza/ mowia

A na pewno mówią/piszą o silniku 2.2 ?
Czy o starszej wersji 2.0?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez skopek69 » 10 sie 2010, 15:59

Chyba o tej starszej :). Może orientujesz się jak to wygląda w tych silnikach po fl ? Bo w tym tygodniu zamawiam autko i nie wiem który silnik... ehh Przebiegi podobnie, 2 razy w tygodniu dłuższe dystanse <30. W sumie to 4 razy bo jeszcze powrót. A tak to na co dzień kilka krótkich 2-5 km. Roczny przebieg 30-40 tys km. Chyba że 2.5 litra i gaz ?
Początkujący
 
Od: 7 sie 2010, 20:00
Posty: 15
Skąd: Bełchatów
Auto: Czeka

Postprzez Grzyby » 10 sie 2010, 16:37

Popytaj w dziale GH
Tam powinieneś znaleźć odpowiedź. Ja jej niestety nie znam.
Wiem jedynie że w 2.2 jest to lepiej rozwiązane (przynajmniej wg Mazdy) :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Moto