Zamiana hamulców

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez bartosz9670 » 3 lut 2009, 09:49

Witam, probowal ktos kiedys przełożyc tarcze i zaciski z mx 3 do 323f ba?? czy to wogole da sie zrobic i co trzeba jeszcze wymienic?
mazda jest the best!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2007, 22:06
Posty: 19
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f BA
1996
1.5 16V

Postprzez donbartolesko » 15 lut 2009, 20:28

a może ktoś wymieniał bębny z tyłu w 323F BA na tarcze, nie koniecznie te od MX-3 ??
Obrazek
ssij mnie wydech, liż mnie felgę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 23:09
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Auto: 3 '03r BK 2.0i 16V 150 KM

Postprzez zaciek » 15 lut 2009, 21:08

Pewnie nie jeden z posiadaczy BA Z5 chciałby zamienić bębny na tarcze, ja na jesien przerabiałem ten temat i zostałem przy bębnach ;) wg. mnie mazda i tak ładnie hamuje mimo bębnów z tyłu, a czy warto dla samych względów estetycznych robić swap hamulców?
Obrazek Moja Miata
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 13:43
Posty: 449
Skąd: Szczecin
Auto: MX-5

Postprzez MariuS » 15 lut 2009, 21:52

zaciek napisał(a):wg. mnie mazda i tak ładnie hamuje mimo bębnów z tyłu


Z5?????????????

bo chyba nie chodziło o Z5, bo skuteczność jest słaba- wg mnie hamulce składające się z tarcz 234mm z przodu i bębny na tyle to śmiech na sali i porażka w Z5, większe tarcze montowali nawet w Ibizie/polo 60KM.

bartosz9670 – jeśli chodzi Ci o polepszenie skuteczności to najłatwiej zrobić SWAP-a hamulców na przód z BA BP. A co do tarcz na tyle- tez myślałem- widziałem nawet na żywca -SimoneuS przekładał tarcze na tył w swoim Z5, ale trochę pracy przy tym jest mówił, zwłaszcza ze po tylu latach odkręcić wszystkie śruby i łączenia nie jest łatwo...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez waldii » 15 lut 2009, 22:49

mariusz_sti napisał(a):bo chyba nie chodziło o Z5, bo skuteczność jest słaba

z pewnoscia z fabryki nie wyjechalo ani jedno auto ze slabymi hamulcami.Zapieczone cylinderki,okladziny/klocki z hmmm hamuj.pl to sie dziwisz :| ;)


a po co tarcze z mx??Nie lepiej z BA zalozyc tarcze?
waldii
 

Postprzez Gandziej » 15 lut 2009, 22:51

mariusz_sti napisał(a):bo skuteczność jest słaba

Zgadzam się, na przeglądzie kazali mi wymienić przednie klocki, bo miały niecałe 50%. Od razu wymieniłem i... nawet nie odczułem różnicy.
mariusz_sti napisał(a):SimoneuS przekładał tarcze na tył w swoim Z5, ale trochę pracy przy tym jest

Ale z drugiej strony, może ktoś się orientuje ile by taka usługa kosztowała w warsztacie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2008, 22:43
Posty: 120
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f 1.5 Z5 BA 95r

Postprzez waldii » 15 lut 2009, 22:54

Gandziej napisał(a):Zgadzam się, na przeglądzie kazali mi wymienić przednie klocki, bo miały niecałe 50%. Od razu wymieniłem i... nawet nie odczułem różnicy.

a jak wymieniales klocki to sprawdziles stan tloczka i prowadnic??
waldii
 

Postprzez Gandziej » 15 lut 2009, 23:01

Mam znajomego mechanika, przed przeglądem on na to wszystko zerkał i widział te klocki i spokojnie można dalej jeździć. Za to panu ze stacji to przeszkadzało – no ale co poradzisz? Tak czy siak – mój mechanik oglądał wszystko i mówił, że jest ok. Jednakże zapytam się go następnym razem o tłoczek i prowadnice.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2008, 22:43
Posty: 120
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f 1.5 Z5 BA 95r

Postprzez jacobs » 15 lut 2009, 23:02

waldii napisał(a):a jak wymieniales klocki to sprawdziles stan tloczka i prowadnic??

Właśnie, u mnie w GE po regeneracji auto zaczęło całkiem inaczej hamować... I klocki zaczęły się palić <lol>
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez waldii » 15 lut 2009, 23:15

jacobs napisał(a):Właśnie, u mnie w GE po regeneracji auto zaczęło całkiem inaczej hamować... I

no i o tym mowie ;)


Gandziej napisał(a):Mam znajomego mechanika, przed przeglądem on na to wszystko zerkał i widział te klocki i spokojnie można dalej jeździć

zerknac to mozna na laske na ulicy,tu trzeba rozebrac(chociaz laske tez mozna)i przeczyscic i przesmarowac wszystko.
waldii
 

Postprzez MariuS » 15 lut 2009, 23:19

waldii napisał(a):z pewnoscia z fabryki nie wyjechalo ani jedno auto ze slabymi hamulcami.


no tak, ale nie o to mi chodziło...
porównując hamulce np do Civica VI 1,4 BA Z5 zostaje sporo w tyle...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez waldii » 15 lut 2009, 23:37

mariusz_sti napisał(a):porównując hamulce np do Civica VI 1,4 BA Z5 zostaje sporo w tyle...

ale czy ta Z5 z pewnoscia ma sprawne hamulce??Sam pomagalem niedawno kupowac auto mx3 i na przegladzie szok.Tyl sprawnosc 23% a nowe tarcze i klocki ;) wiec same czesci to nie wszystko
waldii
 

Postprzez Gandziej » 16 lut 2009, 19:57

waldii napisał(a):trzeba rozebrac(chociaz laske tez mozna)i przeczyscic i przesmarowac wszystko.

Wymaga czasu, którego ja mam dosyć niewiele, a mechanik trochę by mnie zjechał jakby wszystko było z nimi w porządku.

Cóż, z tego wynika, że ja z Mariuszem musimy mieć coś nie tak. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2008, 22:43
Posty: 120
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f 1.5 Z5 BA 95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323