Wymiana silnika.

Postprzez sq2jul » 14 lut 2009, 18:28

wiesiek5 napisał(a):Pisałem co wchodzi w skład remontu ale moge jeszcze raz napisać.
Wiesiek.


Jak mozesz to napisz, albo lepiej – podaj link do posta w ktorym o tym mowiles.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez wiesiek5 » 14 lut 2009, 19:48

Co do remontu KFa czy KLa to wymieniam .
Pierscienie, panewki , wszystkie uszczelki zawór w pompie oleju spręzyny na wałkach
rozrządu planowanie głowic obróbka zaworów i gniazd zaworowych.
Rozrząd na życzenie i pompe wody.
Czasem do wymiany są popychacze jest ich 24 to już problem .
Jeśli stuka panewka ,to wał do szlifu czasem korbowód trzeba wymienić.
Cena zależy od stanu silnika od 2-3 tys. (obecnie ceny części z dnia na dzień idą w górę).
Wszystkie części są produkcji japońskiej i orginał Mazda.
Wiesiek.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez samurajpiotr1 » 15 lut 2009, 15:43

No jeżeli 160kkm, to dużo i silnik miałby brać olej, to przepraszam, ale zmieniam na poloneza :| , co to za przebieg??, rozumiem 300kkm, to już można troche się obawiać, no chyba że był katowany, to wiadomo, nawet po 50kkm może paść. Co do remontowania japońca, to moje zdanie jest takie, że jak rozbierzesz, to już nigdy nie będzie chodził jak powinien, przynajmniej znam 3 przypadki w których po remontach nadal nie było tak jak powinno, mysle że te auta były tak robione, jak siądzie, to wymiana i tyle.

Moja mazda ma 212kkm, była niestety przegrzana przez jakiegos niemca, głowice wymieniłem obie, bo jeden wałek sie wytarł i przetop na panewce sie zrobił w głowicy, z pewnością wina "mechanika", że pierścieni nie sprawdził, kto wie czy w ogóle cos tam zrobił, czy tylko założył co przywiozłem.

Generalnie z tego co wiem, to silniki są bardzo dobre, tylko podstawa, to dbać o jednostke, wymienic po 150kkm termostat, bo on potrafi juz sie zawiesic i mamy przegrzanie gotowe, a wiadomo raz przegrzejemy i 90% po zabawie.
Ostatnio edytowano 15 lut 2009, 15:55 przez samurajpiotr1, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 18:46
Posty: 82
Skąd: Poznan
Auto: Xedos 2.0 V6

Postprzez Hazu » 15 lut 2009, 15:49

Jak jesteś pewny że ten silnik ma naprawde tylko 160 tyś km , nie stał długo nieużywany, nie został przegrzany lub uzytkowany bez oleju. to bierz bez zastanowienia.
Tym bardziej że sprzedający da Ci napewno gwarancję rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez samurajpiotr1 » 15 lut 2009, 15:58

Wiesz z tego co mówi, to dostał ją z tydzień temu, właściciel wpadł w poslizg i ze zdjec nawet wynika, że tył dostał z boku, podobno o drzewko, jest jeszcze w aucie i można odpalić, sprawdzić.
Nic nie starzeje się tak szybko jak nowoczesność.
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 18:46
Posty: 82
Skąd: Poznan
Auto: Xedos 2.0 V6

Postprzez Hazu » 15 lut 2009, 16:02

jakiego koloru jest samochód z którego pochodzi silnik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez samurajpiotr1 » 15 lut 2009, 16:07

gość wystawia na allegro, ciemna butelkowa zieleń, chyba :)
Nic nie starzeje się tak szybko jak nowoczesność.
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 18:46
Posty: 82
Skąd: Poznan
Auto: Xedos 2.0 V6

Postprzez Hazu » 15 lut 2009, 16:14

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez samurajpiotr1 » 15 lut 2009, 16:42

Wystawia gość silnik i inne części na allegro http://moto.allegro.pl/item554062036_ma ... ilnik.html

No z tego co widze, to właśnie ta, wiec chyba uczciwie przedstawia sprawe.

Tak to na 100% ta mazda, odległość między szczytnem a Mrągowem, to 42km, więc to ta, to dzięki za info Hazu, teraz mam pewność.
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 18:46
Posty: 82
Skąd: Poznan
Auto: Xedos 2.0 V6

Postprzez Czege » 26 mar 2009, 12:38

samurajpiotr1 napisał(a):czy napinacz paska można założyć powtórnie?


Można. Trzeba tylko baaaaaardzo ostrożnie i powolutku na imadle ściskać napinacz. najlepiej przekręcić ze 3 razy i poczekać. I tak do momentu, aż 3 dziury zabezpieczające będą w osi. Wtedy wkładasz klin i napinacz jak nowy. Oczywiście zawsze jest jakieś ryzyko.... U mnie działał taki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez samurajpiotr1 » 20 cze 2009, 13:09

Będe przekładał dopiero teraz silniczek, może mi ktoś udzielić wskazówek na temat demontażu i montażu? Pojęcie o mechanice i elektromechanice mam dość dobre, jestem elektromechanikiem od sprzętu ciężkiego, co jednak nie znaczy, że wszystkie rozumy pojadłem, generalnie potrzebuje w kwestji mazdy pomocy.
Nic nie starzeje się tak szybko jak nowoczesność.
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 18:46
Posty: 82
Skąd: Poznan
Auto: Xedos 2.0 V6

Postprzez Soluks » 20 cze 2009, 17:48

wymiana silnika to jakiś dzien... najpierw wyciagasz chłodnice później odkręcić przeguby i wyciagnasz z piast po czym wyszarpujesz ze skrzyni półośki, wypinasz wszystkie kostki ( pasują tylko na swoje miejsca) i wężyki odkręcasz kolektor wydechowy i pompe wspomagania, podwieszasz silnik odkrecasz mocowanie i do góry. można też w dół ale wtedy musisz wyjechać z całymi sankami ( tz sanki zostają z silnikiem na jakiejś palecie a karoseria idzie w góre;–) do pierwszego sposobu musisz miec wyciagarke.
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez samurajpiotr1 » 20 cze 2009, 22:24

Dziękuje bardzo kolego.

EDIT 12 paź:
Silnik wyjechał wczoraj, w weekend będe wkładał nowy, może macie jakieś wskazówki?
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 18:46
Posty: 82
Skąd: Poznan
Auto: Xedos 2.0 V6

Postprzez Soluks » 12 paź 2009, 22:39

samurajpiotr1 napisał(a):może macie jakieś wskazówki?


jak masz madzie z 94 a silnik z 99 to przełóż czujnik wału bo w nowszym tego brak i jeszcze czujniki temperatury bo maja inne rezystancje a nawet chyba jednego nie ma z tego co pamietam i za wcześnie będzie włączał się wentylator a tak to odwrotnie jak demontaż i staraj sie dawać nowe uszczelki np wydech żeby znowu tego nie rozbierać
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez Hazu » 12 paź 2009, 22:43

Najlepiej goły silnik przekładaj tak aby cały osprzęt/czujniki itp zostały.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez samurajpiotr1 » 12 paź 2009, 23:06

silnik kupiłem goły, tylko kolektory wydechowe zostały, więc wszystko przekładam od poprzedniego, mam nadzieję że będzie ok., jeden mechanik jak zobaczył, że V6, to zamknął maskę i powiedział "narazie kolego", jak mi się uda, to idę do niego, zostawię swój telefon, jakby czgoś nie umiał, to niech dzwoni <lol>
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 18:46
Posty: 82
Skąd: Poznan
Auto: Xedos 2.0 V6

Postprzez samurajpiotr1 » 26 paź 2009, 00:22

Silnik przełożony, mam trochę zbyt wysokie obroty, chyba wina kolektorów ssących, wkreciłłem na maxa srube przepustnicy i jest 1100, na nie dostałem uszczelek i założyłem na stare, bez sylikonu, chyba łapie lewe powietrze. Generalnie chodzi super, żadnych dymków, troche klekotał przez pierwsze pare minut, ale stał rok w garażu, więc miał prawo się "budzić".
Nic nie starzeje się tak szybko jak nowoczesność.
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 18:46
Posty: 82
Skąd: Poznan
Auto: Xedos 2.0 V6

Postprzez Soluks » 26 paź 2009, 19:09

ustaw TPS na przepustnicy- tryb serwisowy i tak żeby nie włączył sie wentylator na włączonym zapłonie wtedy możesz regulować śrubą w przepustnicy na 750 inaczej z tym nie dojdziesz
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez samurajpiotr1 » 26 paź 2009, 19:42

mozesz dokładniej to opisać, tryb serwisowy to mostek na złączu diagnostycznym tak? nie wiem co to ten TPS.
Nic nie starzeje się tak szybko jak nowoczesność.
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 18:46
Posty: 82
Skąd: Poznan
Auto: Xedos 2.0 V6

Postprzez Hazu » 26 paź 2009, 20:47

nie ustawiaj tpsu bo po co.

wymień usczelki pod kolektorem i sprawdz szelność kolektora i podciścnień
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6