Piszczy czujnik po odpaleniu silnika(prawdopodobnie AIR-BAG)
1, 2
Witam. Od kilku miesięcy ciesze się z jazdy Mazdą 323c. Kilka dni po zakupie zaczęło mnie męczyć piszczenie auta po odpaleniu silnika tak jakbym miał drzwi otworzone (3 serie przerywanych dźwięków). Na pewno nie jest to czujnik świateł bo on piszczy ciągle. Myślałem o drzwiach jednak przy otwartych świeci się lampka w samochodzie czyli również chyba odpada. Gdzie szukać przyczyn tego dźwięku?
Ostatnio edytowano 28 mar 2009, 12:38 przez Feniks_rf, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 19 gru 2008, 21:24
- Posty: 90
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda 323C Z5
aLehandro napisał(a):Może radio? U mnie piszczy właśnie w ten sposób jeśli zostawię panel nie ściągnięty.
Przy odpalonym silniku piszczy, nie przy zgaszonym.
gadula napisał(a):A kontrolka poduszek zapala się i po kilku sekundach gaśnie, przy odpalaniu?
Po przekręceniu stacyjki pali się kontrolka poduszek po włączeniu silnika od razu gaśnie.
- Od: 19 gru 2008, 21:24
- Posty: 90
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda 323C Z5
Niestety nie doszedłem jeszcze od czego jest ten problem. Dodam że miałem trochę zaśniedziałe czujniki zamkniętych drzwi i to usunąłem. Dodatkowo ostatnio co jakiś czas nie włącza mi się światło w podsufitce (przełączanie na ON nie daje efektu). Jakiś pomysł?
- Od: 19 gru 2008, 21:24
- Posty: 90
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda 323C Z5
Kolego feniks być może masz w aucie jakieś zabezpieczenie w formie odcięcia z autoryzacją lub też alarm w trybie serwisowym co powoduje że przy odpaleniu sygnał komunikuje że auto jest w tym trybie. \
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
witam, mam podobnie ale mam zabezpieczenie- guziczek, ktory trza tyknąć:) Nawet jak przekrece kluczyk lub odpale to piszczy, jest tego chyba ze 5 serii po pare sygnału a puzniej sie uspokaja. wiec pewnie masz cos podobnego:)
- Od: 10 lut 2009, 20:35
- Posty: 59
- Skąd: Wieluń
- Auto: Madzia była 323f BA 1,5b
jest 3 BK 1,6b '07
@czacha186 guzik hmm gdzie?
@bzzyczek nie mam
@gadula po przełączeniu stacyjki w stan START od razu gaśnie kontrolka w stanie ON cały czas pali się na czerwono (tak mi się wydaje jutro dokładnie sprawdzę)
@gregorius 323 F alarm mam zakładałem razem ze specjalistą ale problem z piszczeniem miałem już wcześniej. Co do tego odcięcia jak to sprawdzić ?
@bzzyczek nie mam
@gadula po przełączeniu stacyjki w stan START od razu gaśnie kontrolka w stanie ON cały czas pali się na czerwono (tak mi się wydaje jutro dokładnie sprawdzę)
@gregorius 323 F alarm mam zakładałem razem ze specjalistą ale problem z piszczeniem miałem już wcześniej. Co do tego odcięcia jak to sprawdzić ?
- Od: 19 gru 2008, 21:24
- Posty: 90
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda 323C Z5
guziczek znajduje sie na sciance wewnetrznej puleczki nad radiem, ale bez tego nie odpale... wiec go raczej nie masz;> ale z tymi poduchami to ciekawe bo ja mam wystrzelone poduszki i tez mi piszczy wiec to moze od tego.....
- Od: 10 lut 2009, 20:35
- Posty: 59
- Skąd: Wieluń
- Auto: Madzia była 323f BA 1,5b
jest 3 BK 1,6b '07
tadziol napisał(a):kontrolka AIR-BAG podłączona do lampki ładowania,albo ciśnienia oleju,a przez to moduł AIR-BAG-u dostaje szału i awanturuje się,że lampka spalona...
No o tym samym pomyślałem
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
tadziol napisał(a):kontrolka AIR-BAG podłączona do lampki ładowania,albo ciśnienia oleju,a przez to moduł AIR-BAG-u dostaje szału i awanturuje się,że lampka spalona...
A tak na chłopski rozum gdzie mogę znaleźć tą usterkę i jak naprawić o ilę da się w prosty sposób. Sprawdzałem kontrolki pali się AIR-BAG i OLEJ przy stanie ON po przekręceniu na START obie od razu gasną dodam że 2miesiące temu wymieniłem olej a usterkę mam od prawie 3 miesięcy przy okazji zadziwiło mnie przy wymianie oleju że weszło tylko 2,8L(ostatnio zrobiłem dolewkę bo po 5k km troszkę ubyło).
EDIT: Kumpel mówił mi że może być to przyczyna wystrzelonych poduszek. Ma rację ?
- Od: 19 gru 2008, 21:24
- Posty: 90
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda 323C Z5
Feniks_rf napisał(a):A tak na chłopski rozum gdzie mogę znaleźć tą usterkę i jak naprawić o ilę da się w prosty sposób.
jak zrzucisz plastyk obok pedału gazu,pod nagrzewnicą,to zobaczysz SAS unit(moduł poduszek) aluminiowa obudowa,żółty konektor.przy wyłączonej stacyjce wyciągnij konektor i spox.
Tadziol dobrze mówi zbadaj sygnały na wypiętym module pod nogami kierowcy.Poduchy nie zadziałają ale teraz też pewnie by nie działały jeżeli sygnał jest od airbagu. Jeżeli to nie od poduszek to po wpięciu kostki wykasuj błędy akumulatorem i będzie gites.Tylko pamiętaj o tym co wyżej napisał tadziol zawsze majstruj przy wyjętym kluczyku bo może być bombowo
Pozdrawiam

Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
Też prawda gadula ale może nie wiedział jak zmierzyć oporność.
Możliwe jest też to że zerwana jest taśma łącząca kierownice z resztą nadwozia,ale wtedy raczej nie działał by klakson- może warto i to sprawdzić.
Pozdrawiam
Możliwe jest też to że zerwana jest taśma łącząca kierownice z resztą nadwozia,ale wtedy raczej nie działał by klakson- może warto i to sprawdzić.
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość