Problem z odpaleniem silnika

Postprzez mcerek » 14 lut 2009, 20:09

Rozkręć go i zobacz w jakim stanie jest klapka czy czasami nie jest w pozycji zamkniętej, bo wtedy w ogóle nie przepuszcza powietrza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2006, 15:20
Posty: 49
Skąd: Ostrów Wlkp.
Auto: Mazda 323F 1.8 16V GT 1989r.

Postprzez mcerek » 14 lut 2009, 20:13

O ile masz silnik 1.6 88km bo chyba tylko tam jest klapkowy przepływomierz w mx-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2006, 15:20
Posty: 49
Skąd: Ostrów Wlkp.
Auto: Mazda 323F 1.8 16V GT 1989r.

Postprzez rysiek_20 » 14 lut 2009, 20:15

Mam ten silnik. Ok, jutro zbadam przepływomierz i ci odpowiem, zamieszcze fotki.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 11:26
Posty: 33
Skąd: Wawa
Auto: MX-3 1.6 93' (wkrótce foty)

Postprzez Piotr Wozniak » 15 lut 2009, 04:12

Jak moja Mx-3 zamikla – nie odpalila- raz od kiedy ja mamy, zaraz po kupieniu, 4 lata temu, to sie okazalo ze upalila sie kostka zasilajaca pompy paliwa- ta w srodku w baku. Druga jest dokladnie pod tylnym siedzeniem, na zewnatrz baku- podniesiesz i ja widac.

Samochodow z katalizatorem nie wolno odpalac "na pych", z holu itp.!!!!!

pozdro
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez rysiek_20 » 15 lut 2009, 14:58

sprawdziłem te 2 kostki i są ok rozebrałem przepływomierz i wygląda normalnie jest czysty klapka otwiera sie bez problemu, jest w pozycji zamkniętej czyli chyba tak jak ma być jeśli nie dostaje powietrza. Odłączyłem przewód paliwowy i kręciłem rozrusznikiem powinno chyba cos leciec a u mnie nic. Przystawiłem nawet ucho do samej pompy po przekręceniu kluczyka i nic nie slychac, mysle ze mam do wymiany pompe, i to było też przyczyną szarpań po szybkim dodaniu gazu, niewazne czy na pb czy lpg.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 11:26
Posty: 33
Skąd: Wawa
Auto: MX-3 1.6 93' (wkrótce foty)

Postprzez Piotr Wozniak » 15 lut 2009, 22:50

Byc moze, ze to pompa paliwa- to typowa usterka zgazowanych samochodow- bo te samochody jezdza bez benzyny albo na ciaglej rezerwie. To zabija pompe, bo on jest smarowana paliwem ktore pompuje. Jak chodzi "na sucho" to jest jej szybkie "zejscie". Nie kazdy kto ma gaz o tym pamieta i stad zabite pompy benzyny.
Sprawdz jeszcze probnikiem ta pompe czy jest przejscie (obwod), ew. po wymontowaniu sprobuj na moment dac jej napiecie.
U mnie ta kostka tez wygladala OK, ale nie bylo przez nia przejscia. Caly incydent wydarzyl sie po glupiej chwili jezdzenia za dlugo na rezerwie, skonczeniu paliwa i jeszcze probie odpalenia (nie robcie tego nigdy, nie ma paliwa to nie ma, szkoda pompy), kilka sekund "na sucho", opory, i walnelo od obciazenia na tej kostce. Sprawdz dobrze, czy na pewno to sama pompa a nie jak u mnie bylo. Moze to polaczenie to taki japonski bezpiecznik ;)

pozdrowienia i powodzenia
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez rysiek_20 » 15 lut 2009, 23:09

No właśnie
glupiej chwili jezdzenia za dlugo na rezerwie, skonczeniu paliwa i jeszcze probie odpalenia
robiłem tak kilka razy i mi biedna padła, sprawdze jutro ta kostke dokładniej. Dzięki za informacje :) Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 11:26
Posty: 33
Skąd: Wawa
Auto: MX-3 1.6 93' (wkrótce foty)

Postprzez Piotr Wozniak » 16 lut 2009, 05:08

:D a patrzyles ktory bezpiecznik odpowiada za pompe paliwa i czy jest caly?

pozdrowienia
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez zydek100 » 16 lut 2009, 14:28

Mam ten sam problem co kolega też nie moge zapalic dodam że iskra jest, bezpieczniki ok ,pompa również dobra. Po przekręceniu kluczyka tylko rozrusznik kręci a nie ma najmniejszej ochoty zapalić dodam ze mam motor na gaźniku i zawsze palę na benzynie.
Sprzedam części 323f bg 1.6 16v kolor czerwony
Moja Madzia http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/323/71370
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2008, 17:54
Posty: 46
Skąd: Nowa Dęba
Auto: mazda 323f 1.8 sohc

Postprzez rysiek_20 » 16 lut 2009, 19:32

Bezpieczniki ok. Może w twoim przypadku to przepływomierz. Skąd wiesz że pompa jest dobra, słychać ja po włączeniu stacyjki ?
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 11:26
Posty: 33
Skąd: Wawa
Auto: MX-3 1.6 93' (wkrótce foty)

Postprzez Lukano » 16 lut 2009, 21:28

rysiek_20 napisał(a):Może w twoim przypadku to przepływomierz.

Nawet z popsutą przepływką powinna palić. Chyba, że klapka się całkiem zablokowała ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez rysiek_20 » 18 lut 2009, 19:22

haha pompa chyba była w porządku – okaże się po dłuższej jeździe czy nie szarpie. Przyczyną był czujnik odcinający zapłon był poprostu zepsuty- podłączyłem bezpośrednio kabelki i odpaliła :)
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 11:26
Posty: 33
Skąd: Wawa
Auto: MX-3 1.6 93' (wkrótce foty)

Postprzez Piotr Wozniak » 19 lut 2009, 00:14

noooo, kolego, poploch zrobiony a odciecia zasilania pompy/zaplonu nie sprawdzone w pierwszej kolejnosci!? ;)
Tylko ze to przerywanie troche dziwne... chyba ze na dziurach niekontaktowal. Bo lutowac trzeba, nie skrecac kabelki!
<lol>

pozdro
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez rysiek_20 » 19 lut 2009, 00:15

kabelki miał zlutowane, zepsuł sie chyba, ale dalej szarpie ;/
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 11:26
Posty: 33
Skąd: Wawa
Auto: MX-3 1.6 93' (wkrótce foty)

Postprzez Piotr Wozniak » 19 lut 2009, 00:20

sprobuj opisac kiedy szarpie: przy okreslonych obrotach dopiero, czy przy predkosci? Obroty jalowe OK?
"wkreca" sie na obroty dobrze zanim zacznie szarpac? I co to za "czujnik"? Masz na mysli wylacznik zaplonu po prostu? Ciagle zero bledow ze zlacza diagnostycznego?

pozdro
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez rysiek_20 » 19 lut 2009, 00:24

mam na mysli czujnik w skrzyni biegów ale to inny temat. szarpie na dwojce i trojce, na 2 najbardziej jade z predkoscia 10 km/h wrzucam 2 i wciskam pedal na 3/4 i mi szarpie, dopiero jak delikatnie wcisne to jakos jedzie na innych biegach raczej ok ostatnio zaczely falowac mi obroty jak zimny to 1500 i nieschodzi przez dluzszy czas dopiero potem gwaltownie opada na normalne obroty, jak wcisne sprzeglo to albo spadaja albo rosna o 200 obr.na min. nie podlaczalem go jeszcze pod cpu
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 11:26
Posty: 33
Skąd: Wawa
Auto: MX-3 1.6 93' (wkrótce foty)

Postprzez Gapcio » 19 lut 2009, 00:42

a moim zdaniem to kable WN.... w poprzedniej mazdzie tez tak mialem.... otwoz wieczorem maske i popros kogos zeby przygazowal jesli zobaczysz ze nasz dyskotele na pokrywie zaworow to juz bedziesz wiedzial ze to kable maja przebicie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 17:06
Posty: 1644
Skąd: Miasto Świecącej wieży
Auto: Opel Vectra C 2.2

Postprzez Piotr Wozniak » 19 lut 2009, 05:28

Kable- mozliwe.
Kody bledow to podstawa, rozwiazanie moze dostaniesz na talerzu. I nie do zadnego CPU tylko do diody i rezystorka ;)
<czytaj> http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd

pozdro
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez Lukano » 19 lut 2009, 09:57

Gapcio napisał(a):a moim zdaniem to kable WN....

Kable, świece, kopułka. A jak nie to aparat zapłonowy. Niby masz ten starszy, a nie P5. ale też potrafią padać.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Gapcio » 19 lut 2009, 15:27

dodam jeszcze ze przy zniszczonych kablach obroty rosna lecz nie ma mocy
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 17:06
Posty: 1644
Skąd: Miasto Świecącej wieży
Auto: Opel Vectra C 2.2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323