witam,
czy ktoś wie, co zrobić z rurą wychodzącą z kolektora wydechowego do tłumika środkowego, (taka wygięta)?
rura ma dziurę, wcześniej była już łatana.
nowa rura kosztuje ok. 500-600 zł. zamienników podobno nie ma, bo to rzadko się psuje (raz na 200 tys. km).
czy mam:
wariant a. mimo wszystko poszukać zamienników – znacie jakieś? – jakie są ewentualnie ceny.
wariant b. naprawiać jeszcze raz, chociaż to grozi całkowitym rozsypaniem się tej częsci wydechu, bo podobno rura jest mocowana za pomocą jakichś szpilek i własnie one mogą się rozsypać.
jakie są wasze doświadczenia?
rura wychodząca z kolektora wydechowego – mazda 323f 91' 1,6 16v
Strona 1 z 1
Ja te majtki spawałem wiele razy i było git. raz nawet zostawiłem je na krawężniku i też pospawałem. Zero problemu. a faktycznie możesz mieć problem z jej odkręceniem od kolektora. Ja za którymś razem urwałem szpilke, to odkręciłem kolektor, wywierciłem w tym miejscu dziure i skręciłem na zwykłą śrube i przy okazji zniknął mi problem z wydmuchiwaną uszczelką pomiędzy "majtkami" a kolektorem 

To zalezy gdzie ma dziure. Tak jak mowi Waluś rzecz jest generalnie do naprawy. O nowej to nie ma nawet co myslec (500 – 600 zl za kawal rury??? Paranoja) W kazdym razie ja mialem podoby problem. DZiura w rurze i do tego latana przez poprzedniego wlascicela (idiote). Panowie tlumikarze za naprawde grosze wycieli mi rure powyzej dziury (ja mialem ja na tym kolanku) i wspawali nowe kolanko przy okazji z reszta sprzetu ktory tam montowalem. Generalnie jest to napewno do zrobienia bo to w koncu kawal rury z kolankiem po srodku. Gdyby to byl kolektor to juz inna historia.
- Od: 9 lis 2004, 22:14
- Posty: 234
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC
własnie dziura jest na kolanku, na zewnątrz. czyli jadę do dobrego spawacza i proszę o wycięcie tego dziurawego / przegniłego kawałka i wspawanie zdrowego. dzięki za rady – nie uśmiecha mi się wydawanie 500 zł, bo to jakieś 10-15% wartości samochodu – za kawałek żelastwa....
- Od: 8 wrz 2004, 11:49
- Posty: 44
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-5 NC 2.0 2008
Cóż, ja miałem do wymiany złączkę elastyczną między kolektorem a pierwszym bodaj katalizatorem. Został jednak wymieniony nie tylko sam ów tłumk drgań, lecz również i właśnie ta pokrzywiona rura, która do niej dochodzi, uszczelki, itp.
Oto opis procedury i jej koszta:
Elastyczna złączka (tłumik drgań) między kolektorem wydechowym a katalizatorem.
Powodzenia.
Oto opis procedury i jej koszta:

Powodzenia.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Wlasnie wracam spod samochodu wiec moge na biezaco opisac. Poprzednia rura zostala wycieta tuz za mocowaniem z kolektorem a z drugiej strony jakies 20 cm za zlaczka elastyczna. Zostalo wspawane kolanko z kawalkie rury na gorze i zlaczka elastyczna (do modelu GT) i potem ze 20 cm rury. Calosc lacznie za wszystko bez targowania wyszla mi 190 zl.
- Od: 9 lis 2004, 22:14
- Posty: 234
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC
Hah mnie rówież 190zł wyszło za te nowe elementy. Napisałem o tym w temacie, do którego podałem link w poprzednim poscie. Oto krótka charakterystyka kosztów:
Koszta składowe:
– tłumik dragań (złączka elastyczna) + dwie rury z obu stron (kolanko z rurą do kolektora i rura do katalizatora): 150zł
– uszczelka między tłumikiem drgań a kolektorem wydechowym: 12zł
– uszczelka między tłumikiem drgań a bodaj katalizatorem: 8zł
– robocizna: 20zł
RAZEM: 190zł
Uszczelki są różne, gdyż przy kolektorze jest kołnierz na trzy śruby, zaś po stronie katalizatora – na dwie śruby. Ciekawostą jest to, iż uszczelki pasują od Daewoo
Teraz już mi się nie dostają spaliny przez nawiew zewnętrzny do kabiny pojazdu. Nie muszę jeździć na obiegu wewnętrznym
Sama złączka kosztowała 90zł, więc obie rury musiały kosztować łącznie 60zł. Większa i bardziej skomplikowana (
) jest ta przy kolektorze wydechowym, więc prawdopodobnie ona była droższa od tej drugiej od strony kata. Więc pewnie jakieś 40zł a to już nie jest 500zł
!!!! Warto popytać w kilku miejscach. Wiele punktów naprawy chce zarobić więcej, niż powinna na kliencie. Trzeba się pilnować. I później przez takich baranów mówi się, że naprawa japończyków jest kosztowna. G..no prawda. Dwa miesiące temu kupiłem na Allegro oryginalną kompletną tylną lewą lampę z żarówkami, całą, nie zbitą, nawet w bardzo dobrym stanie, ze śrubkami i podkładkami, kostką (ma tylko jedną, małą ryskę) za... 35zł + koszt dostawy
I to ma być drogo
Kupcie w takiej cenie lampę do VW
Miesiąc temu oryginalną przednią lewą lampę z silniczkiem za 120zł. Ceny są normalne i tylko przez Debilsonów Crusoe panuje opinia o zawrotnych kosztach naprawy japończyków.
Nie taki (...) straszny jak go malują...
Koszta składowe:
– tłumik dragań (złączka elastyczna) + dwie rury z obu stron (kolanko z rurą do kolektora i rura do katalizatora): 150zł
– uszczelka między tłumikiem drgań a kolektorem wydechowym: 12zł
– uszczelka między tłumikiem drgań a bodaj katalizatorem: 8zł
– robocizna: 20zł
RAZEM: 190zł
Uszczelki są różne, gdyż przy kolektorze jest kołnierz na trzy śruby, zaś po stronie katalizatora – na dwie śruby. Ciekawostą jest to, iż uszczelki pasują od Daewoo


Teraz już mi się nie dostają spaliny przez nawiew zewnętrzny do kabiny pojazdu. Nie muszę jeździć na obiegu wewnętrznym
Sama złączka kosztowała 90zł, więc obie rury musiały kosztować łącznie 60zł. Większa i bardziej skomplikowana (


Miesiąc temu oryginalną przednią lewą lampę z silniczkiem za 120zł. Ceny są normalne i tylko przez Debilsonów Crusoe panuje opinia o zawrotnych kosztach naprawy japończyków.
Nie taki (...) straszny jak go malują...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
nie no GofNet to nie jest do konca tak ze jest taka tania ta naprawa. Sa rzeczy cholernie drogie i na dodatek ciezko dostepne. Wiem cos o tym zwlaszcza w przypadku mojego modelu. I czasme jak widze ze ludzie powiedzmy do VW (Golf mk2 i takie tam) maja pelen wybor roznych rzeczy za grosze a ja mam amortyzatory po > 700 zl za os i tym podobne. mozna pasc czasem na twarz.
- Od: 9 lis 2004, 22:14
- Posty: 234
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC
Cóż. Faktycznie niektóre elementy są do japończyków bardzo drogie, ale w dużej mierze zależy od:
a). stanu nabywanej części (nowa: oryginał/zamiennik; używana: oryginał/zamiennik);
b). miejsca nabycia elementu;
c). warsztatu usuwającego usterkę.
Różne są ceny przeróżnych elementów. Jedne są śmiesznie tanie, inne zaś znacząco droższe. Bywa i tak, ale trzeba sobie radzić oraz nie dac się naciągnąć na zbędne koszta.
a). stanu nabywanej części (nowa: oryginał/zamiennik; używana: oryginał/zamiennik);
b). miejsca nabycia elementu;
c). warsztatu usuwającego usterkę.
Różne są ceny przeróżnych elementów. Jedne są śmiesznie tanie, inne zaś znacząco droższe. Bywa i tak, ale trzeba sobie radzić oraz nie dac się naciągnąć na zbędne koszta.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
jeszcze jedno – czy przez to, ze być może dziura jest większa niż była dwa tygodnie temu
, to silnik głośniej chodzi i wydaje czasem metaliczny stukot???? bo dziurę mam od bardzo dawna (od roku?), ale może teraz z dziurki zrobiła się dziura, i dlatego mi jakoś dziwnie silnik pracuje?
- Od: 8 wrz 2004, 11:49
- Posty: 44
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-5 NC 2.0 2008
zgadza sie. DZiura pod samochodem na wskutek rdzy i ogolnie kiepskiej kondycji metalu powieksza sie i przez to wydaje sie ze cos jest nie tak. Mialem tak samo z tym ze ja zamiast laczki elastycznej mialem po porstu rure. mozna bylo zwariowac. Tez mi wydawal metaliczny stukot zwlaszca podczas zmiany biegu i dalo sie jezdzic tylko na wysokich obrotach.
- Od: 9 lis 2004, 22:14
- Posty: 234
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości