Od czego to jest "radiator coolant only" ?
Strona 1 z 1
Przy prawej lampie pod maską małą tuba plastikowa z napisem na wieczku RADIATOR COOLANT ONLY. Czy chodzi o płyn do chłodnicy?
- Od: 3 lip 2013, 22:26
- Posty: 359
Generalnie to tam nie powinno się dolewać płynu? Samemu?
- Od: 3 lip 2013, 22:26
- Posty: 359
ja w GE jak odetkam korek to mam tam plastikowy bagnet i miarkę low – full, czyli na zimnym silniku powinno być pomiędzy kreskami w połowie, a w chłodnicy pod korek. Tak mi się wydaje na 99% 

To nie jest zbiorniczek wyrównawczy.
To jest tzw. "korek na chłodnicy" przynajmniej pełni taką rolę.
Na zbiorniczku przy chłodnicy jest korek cisnieniowy który upuszcza i pobiera płyn z wyrównawczego w zaleznosci od cisnienia w układzie chłodzenia.
Z biorniczek wyrównawczy w xedosie jest po lewej stronie na dole.
Tam (pod ten korek z tematu) się raczej płynu nie dolewa bo jest ponizej korka na silniku.
Więc dolewa się pod ten korek na silniku no i do wyrównawczego w/g miarki.
To jest tzw. "korek na chłodnicy" przynajmniej pełni taką rolę.
Na zbiorniczku przy chłodnicy jest korek cisnieniowy który upuszcza i pobiera płyn z wyrównawczego w zaleznosci od cisnienia w układzie chłodzenia.
Z biorniczek wyrównawczy w xedosie jest po lewej stronie na dole.
Tam (pod ten korek z tematu) się raczej płynu nie dolewa bo jest ponizej korka na silniku.
Więc dolewa się pod ten korek na silniku no i do wyrównawczego w/g miarki.
Ostatnio edytowano 11 lut 2009, 23:50 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Hazu, nie do końca się zgadza bo
lewa strona to strona kierowcy – tak dla uściślenia, z lewej strony plastikowy zbiornik to płyn do spryskiwaczy.
Plastikowy zbiornik z prawej strony to jak pisał Ryba81 zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego
korek chłodnicy jest po jej lewej stronie, korek płynu chłodniczego przy silniku jest po prawej stronie silnika. Trzymajmy się stron lewej i prawej tak jak sie to zwykle określa aby nie wprowadzać zamęty. Strony określamy zawsze z pozycji kierowcy za kierownicą.
Hazu napisał(a):Z biorniczek wyrównawczy w xedosie jest po lewej stronie na dole.
lewa strona to strona kierowcy – tak dla uściślenia, z lewej strony plastikowy zbiornik to płyn do spryskiwaczy.
Plastikowy zbiornik z prawej strony to jak pisał Ryba81 zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego
korek chłodnicy jest po jej lewej stronie, korek płynu chłodniczego przy silniku jest po prawej stronie silnika. Trzymajmy się stron lewej i prawej tak jak sie to zwykle określa aby nie wprowadzać zamęty. Strony określamy zawsze z pozycji kierowcy za kierownicą.
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
chudy wszyscy zrozumieli się a Ty wprowadzasz zamęt
a może jak mówimy o komorze silnika nie ma to w tym przypadku zastosowania
?
chudy napisał(a):lewa strona to strona kierowcy – tak dla uściślenia,
a może jak mówimy o komorze silnika nie ma to w tym przypadku zastosowania
Hazu napisał(a):wszyscy zrozumieli się a Ty wprowadzasz zamęt
No to przeczytaj jeszcze raz:
Ryba81 napisał(a):Przy prawej lampie pod maską małą tuba plastikowa z napisem na wieczku RADIATOR COOLANT ONLY
dyszel85 napisał(a):To jest zbiorniczek wyrównawczy chłodnicy
Hazu napisał(a):To nie jest zbiorniczek wyrównawczy.
Coś tu jednak nie gra i albo dyszel85, albo Ty Hazu źle odpowiadasz na zadane pytanie. Co do działania układu chłodniczego przyznaję Ci rację, ale Ryba81 wyraźnie pytał o zbiornik płynu chłodniczego znajdujący się przy prawej lampie a zatem po prawej stronie. A strona ma zastosowanie nawet jeśli mówimy o komorze silnika.
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
W takim razie błednie przyjąłem która strona jest lewa która prawa w komorze silnika.
Nistety nie jestem mechanikiem, nigdy nie pracowałem jako mechanik samochodowy, ani żadnej szkoły związanej z mechaniką samochodoweą nie kończyłem (chociaż żałuję) więc pewnie dla tego nie wiem tego.
Nistety nie jestem mechanikiem, nigdy nie pracowałem jako mechanik samochodowy, ani żadnej szkoły związanej z mechaniką samochodoweą nie kończyłem (chociaż żałuję) więc pewnie dla tego nie wiem tego.
Wczoraj zajrzałem pod korek do chłodnicy po LEWEJ stronie chłodnicy i jak ktoś tu pisał, powinien być płyn pod korek(poniżej malutkiego otworu tuż przy korku), a tak nie jest. A w zbiorniczku po PRAWEJ stronie wegług bagnetu jest LOW. Od kupienia auta (1,5 roku) nie dolewałem płynu do chłodnicy.
Czy mam się tym zainteresować i dolać płynu? I gdzie go dolać?
Pytam, bo nie wiem i bez złośliwych uwag.
Dzięki z góry.
Czy mam się tym zainteresować i dolać płynu? I gdzie go dolać?
Pytam, bo nie wiem i bez złośliwych uwag.
Dzięki z góry.
- Od: 3 lip 2013, 22:26
- Posty: 359
Ryba81 o ile nie masz zapowietrzonego układu chłodzenia ( nagrzewnica daje ciepłe powietrze, obroty nie falują, stała temperatura na wskaźniku) uzupełnij tylko płynu pod korki – najpierw ten przy chłodnicy, następnie ten przy silniku. Następnie dolej do zbiorniczka wyrównawczego do połowy skali i będzie dobrze
a jak chcesz zrobić dokładnie poszukaj tematu o odpowietrzaniu układu chłodzenia w silnikach typu V
EDIT
już znalazłem:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=58519
EDIT
już znalazłem:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=58519
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
temperatura nie faluje, grzeje jak cholera. Wsztcho ok. Zainteresowałem się po tym, jak coś wiatrak przed chło dnicą włączył mi się po przejechaniu spokojnie 15km. Przy temp.zew. 0 stopni. Temperatura była ok na wskaźniku. Jak go pogonię i stanę np. na światłąch to rozumię że włączy się dmuchawa, ale tu, gdzie go nie grzałem. Niewiem, może przesadzam i szukam dziury w całym. 
- Od: 3 lip 2013, 22:26
- Posty: 359
Ryba81 napisał(a):może przesadzam i szukam dziury w całym
Nie przesadzasz Ryba, jeśli dolanie płynu nic nie pomoże to na 99% termostat do wymiany – u mnie wentylator często się załączał, nawet przy niskich temperaturach i przyczyną był właśnie termostat
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
dobra rada, dzięki.
Gdzie mam dolać tego płynu delikatnie? Pod korek do koło bloku, przyotwarty przy chłodnicy? Pytam, bo czytan i czytam i trochę mi się miesza to wszycho.
Proszę o dokłądną instrukcję przy wymianie termostatu w Xedosie 6 (sam będę wymieniał, a nawet nie wiem gdzie on jest, he, he) i jak bezpiecznie zalać później układ płynem. Technika zalewania mile widziana. Od początku do końca. Dokłądnie.
Dzięki z góry.
Gdzie mam dolać tego płynu delikatnie? Pod korek do koło bloku, przyotwarty przy chłodnicy? Pytam, bo czytan i czytam i trochę mi się miesza to wszycho.
Proszę o dokłądną instrukcję przy wymianie termostatu w Xedosie 6 (sam będę wymieniał, a nawet nie wiem gdzie on jest, he, he) i jak bezpiecznie zalać później układ płynem. Technika zalewania mile widziana. Od początku do końca. Dokłądnie.
Dzięki z góry.
- Od: 3 lip 2013, 22:26
- Posty: 359
Witam,
Mam podobny problem z moją mazdą 323f (2001r), za lewym reflektorem znajduje się zbiorniczek z niebieskim płynem i z napisem "coolant only". Mam rozumieć że jest to wspomniany wcześniej korek na chłodnicy? Wydawało mi się że jest to płyn chłodzący do klimatyzacji, jeśli się mylę to gdzie w takim razie znajduje się rezerwuar tego płynu?
Mam podobny problem z moją mazdą 323f (2001r), za lewym reflektorem znajduje się zbiorniczek z niebieskim płynem i z napisem "coolant only". Mam rozumieć że jest to wspomniany wcześniej korek na chłodnicy? Wydawało mi się że jest to płyn chłodzący do klimatyzacji, jeśli się mylę to gdzie w takim razie znajduje się rezerwuar tego płynu?
- Od: 27 lut 2009, 01:38
- Posty: 5
- Skąd: Stalowa Wola
- Auto: Mazda 323f 1.6 2001
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6