
Padające koła dwumasowe w Maździe6 2.0 MZR-CD
Szczerze mówiąc statystyki z tej ankiety trochę mnie zmartwiły
Ona tylko pozornie jest optymistyczna.
Przed przebiegiem 175 kkm dwumasówka była wymieniana u prawie 35% samochodów
Natomiast do przebiegu 200 kkm mamy już 42% wymian...
Przed przebiegiem 175 kkm dwumasówka była wymieniana u prawie 35% samochodów
Natomiast do przebiegu 200 kkm mamy już 42% wymian...
Grzegorz Strzałkowski
Tylko, że nie wiadomo jak się ma przebieg podawany przez użytkowników do przebiegu realnego co może poważnie zniekształcić wyniki.
Możesz mi wytłumaczyć matematycznie jak otrzymałeś te martwiące Cię wyniki?!?gstr napisał(a):Szczerze mówiąc statystyki z tej ankiety trochę mnie zmartwiły smutny Ona tylko pozornie jest optymistyczna.
Przed przebiegiem 175 kkm dwumasówka była wymieniana u prawie 35% samochodów smutny
Natomiast do przebiegu 200 kkm mamy już 42% wymian...
To ja może pomogę... Łącznie głosowało 58 właścicieli, wszystkich 2M wymieniono 8, a teraz najlepsze... to daje 13,8% wszystkich wymian...

Twój post był pozornie pesymistyczny
Więc zwracam honor sprzedajacemu
w sumie nie widziałem 2M na wlasne oczy ale takie spawy przerażaja otro bo jak spaw na czesciach to strach ze cos nie tak z tym jest. 2M u mnie narazie wpożadku odpukac ale za jakies 40 tysi treba bedzie sie rozejrzec jak mysle 
- Od: 16 wrz 2007, 19:42
- Posty: 50
- Skąd: Łochów
- Auto: M6 2.0 mzr-cd 121KM 03r. oraz MB W203 05 1.8K. M3 1.6pb 09,1.6dx2 07/09 2.0MZR-CD 09 , W163 400cdi 02, V50 2.0D 05.
Domin, przyjrzyj sie pytaniu w ankiecie i odpowiedziom. One NIE SA symetryczne.
Z tego, ze ktos ma przebieg 100 kkm i nie wymienial kola, nie oznacza, ze do 200 kkm go nie wymieni.
Do obliczen bierz wszystkie "TAK" ponizej okreslonego przebiegu. I tylko te NIE ktore sa powyzej.
To co Ty wykonales to zsumowanie piernika z wiatrakiem
Ale winnym fatalnego pytania jestem ja.
Z tego, ze ktos ma przebieg 100 kkm i nie wymienial kola, nie oznacza, ze do 200 kkm go nie wymieni.
Do obliczen bierz wszystkie "TAK" ponizej okreslonego przebiegu. I tylko te NIE ktore sa powyzej.
To co Ty wykonales to zsumowanie piernika z wiatrakiem
Grzegorz Strzałkowski
Powyżej 100 tys. przebiegu nie wymieniło 40 osób, wymieniło 8 i daje to 20% wymian... niezależnie czy ankieta jest "symetryczna" (?) czy nie.gstr napisał(a):Z tego, ze ktos ma przebieg 100 kkm i nie wymienial kola, nie oznacza, ze do 200 kkm go nie wymieni.
Hm... chodzi w ankiecie jaki procent samochodów miał wymienione 2M. Z tego co Ty wyliczyłeś jest to zawartość cukru w cukrze lub manipulujesz dla dramatycznego efektu liczbami...gstr napisał(a):To co Ty wykonales to zsumowanie piernika z wiatrakiem usmiech Ale winnym fatalnego pytania jestem ja.
Jeśli zadamy pytanie "ile samochód miało wymieniane koło 2M" to odpowiedź jest taka jak Ty napisałeś. Tylko, że zadane za 10 lat pewnie dałoby koło 100% i nic by nie znaczyło. W szczególności tego na co i ile co miesiąc odkładać...
Ale możemy teraz na podstawie danych powyżej próbować określić jakie mamy szanse dojechać np. do 175 kkm bez wymiany koła 2M. To zupełnie inne pytanie.
Samochodów które przejechały BEZ wymiany koła 2M > 175 kkm mamy.... 5 SZTUK!
Natomiast samochodów, które do przebiego 175 kkm miały wymienione koło 2M mamy... 6 SZTUK.
Więc wnioski są jeszcze smutniejsze niż wczoraj:
100% x 5 / (5+6) = 45% samochodów nie miało wymienionego 2M do 175 kkm
100% x 6 / (5+6) = 55% samochodów miało wymienione koło 2M do 175 kkm
Spójrzmy też na 200 kkm (tylko tutaj brakuje górnego przedziału, co psuje wynik, co więcej próba jest znikoma (3 sztuki) trudno to nazwać statystyką:
100% x 1 / (1+2) = 33,(3) samochodów nie miało wymienionego 2M ponad 200 kkm
100% x 2 / (1+2) = 66,(6) samochodów miało wymienione koło 2M ponad 200 kkm
Z tego, że ktoś ma na licznik 135 kkm nie możesz wyciągać wniosku o bezawaryjności przy przebiegu > 150 kkm. Ale przeciwnie tak (tzn. o awaryjności możesz), bo pytanie jest postawione ze słowem "do".
Oczywiście zakładam, że przebiegi są prawdziwe. To już inna sprawa.
Ale możemy teraz na podstawie danych powyżej próbować określić jakie mamy szanse dojechać np. do 175 kkm bez wymiany koła 2M. To zupełnie inne pytanie.
Samochodów które przejechały BEZ wymiany koła 2M > 175 kkm mamy.... 5 SZTUK!
Natomiast samochodów, które do przebiego 175 kkm miały wymienione koło 2M mamy... 6 SZTUK.
Więc wnioski są jeszcze smutniejsze niż wczoraj:
100% x 5 / (5+6) = 45% samochodów nie miało wymienionego 2M do 175 kkm
100% x 6 / (5+6) = 55% samochodów miało wymienione koło 2M do 175 kkm
Spójrzmy też na 200 kkm (tylko tutaj brakuje górnego przedziału, co psuje wynik, co więcej próba jest znikoma (3 sztuki) trudno to nazwać statystyką:
100% x 1 / (1+2) = 33,(3) samochodów nie miało wymienionego 2M ponad 200 kkm
100% x 2 / (1+2) = 66,(6) samochodów miało wymienione koło 2M ponad 200 kkm
Z tego, że ktoś ma na licznik 135 kkm nie możesz wyciągać wniosku o bezawaryjności przy przebiegu > 150 kkm. Ale przeciwnie tak (tzn. o awaryjności możesz), bo pytanie jest postawione ze słowem "do".
Oczywiście zakładam, że przebiegi są prawdziwe. To już inna sprawa.
Grzegorz Strzałkowski
Właśnie wtedy masz:gstr napisał(a):Ale możemy teraz na podstawie danych powyżej próbować określić jakie mamy szanse dojechać np. do 175 kkm bez wymiany koła 2M. To zupełnie inne pytanie.
46 samochodów, które nie wymieniły 2M DO 175 tys i 6 szt., które DO 175 tys. wymieniły. Daje to 13% ryzyko wymiany. Tworzysz nowy rozdział statystyki... Przede wszystkim masz tu chociaż jakąś grupę reprezentacyjną, w Twoich wybiórczych przedziałach dzielisz np. 1 przez 2 i otrzymujesz dramatyczne 50%.
Kończmy offtop i nie strasz ludzi
domin1979 napisał(a):otrzymujesz dramatyczne 50%
No przecież napisałem, że o 200 kkm trudno dyskutować, bo za mała próba
domin1979 napisał(a):46 samochodów, które nie wymieniły 2M DO 175 tys
Nie, nie, jeszcze raz nie! Jak ktoś nie dojechał do 175 kkm, to nie możesz z tego wnioskować, że na pewno dojedzie. Koniecznie zwróć uwagę na to, że odpowiedzi "NIE" ujawniają bieżący przebieg. Odpowiedzi "TAK" nic nie mówią o bieżącym przebiegu, jedynie o momencie wymiany koła 2M. Dla odpowiedzi "TAK" wiemy tylko tyle, że obecny przebieg jest większy.
Domin, analizujesz wyniki zapominając o pytaniu. Spróbuj odpowiedzieć na pytanie "jakie mam szanse przejechać granicę 175 kkm BEZ wymiany koła dwumasowego":
– czyli SUKCES = przebieg > 175 kkm, koło dwumasowe nie wymienione
– czyli PORAŻKA = koło dwumasowe wymienione przy przebiegu < 175 kkm (nie wiemy ile przebiegu jest teraz)
I tylko takie przypadki analizujemy.
Oczywiście, jeśli ktoś wymieniał koło przy 125 kkm to pewnie wymiana przy 180 kkm nie będzie konieczna. Ale taki przypadek jest dla nas "porażką" – pytamy "jakie mamy szanse przejechać 175 kkm BEZ wymiany", a tu już wymieniono.
Jeśli liczysz dla całości – to wiadomo, że ilość wymian 2M -dąży-> 100%. Nigdy nie dojdzie, bo rdza zje samochody. Tylko to nic nie znaczy. Jeśli liczysz dla jednego przedziału, to taki wynik też nie jest nic warty. Wynika z tego ile osób w danym przedziale wymianiało, i tyle.
Możemy podyskutować na PW a wniosek ujawnimy
Grzegorz Strzałkowski
gstr napisał(a):– czyli SUKCES = przebieg > 175 kkm, koło dwumasowe nie wymienione
– czyli PORAŻKA = koło dwumasowe wymienione przy przebiegu < 175 kkm (nie wiemy ile przebiegu jest teraz)
Powtórzę może – nie "przebieg" a "stan licznika", w niektórych przypadkach różnica może spokojnie dochodzić do kilkudziesięciu tys. km i całą statystykę można sobie o kant d... rozbić.
Po drugie niektórzy (jak Jaksa) zmieniali 2M na wszelki wypadek a jeszcze inni zupełnie niepotrzebnie. Czytałem o co najmniej 2 przypadkach na tym forum gdzie koło zostało zmienione bo majster twierdził, że jest padnięte a po naprawie okazywało się, że diagnoza była błędna.
Dramatyzujecie towarzyszu.
Kalkulacja ma kilka założeń, od tego zaczynałem.
Mówimy o stanie licznika. Nie sądzę by ankietowani podawali przebieg. Więc porównujemy ze stanem licznika. (ale nie do końca to pomaga, za duże jest znaczenie pojedynczej różnicy, kręcone/niekręcone się uśrednią w statystyce, ale potem trudno to porównywać z pojedynczym przypadkiem o którym nie wiemy, czy jest kręcony, czy nie; chyba można to korygować odrzuceniem skrajności, ale za małą mamy próbę).
Ale moim zdaniem wnioski są nadzwyczaj.... oczekiwane. Wszystko świadczy o tym, że koło 2M wytrzymuje zazwyczaj tyle samo co np. w VW. Może nawet trochę więcej. Nie ma nad czym płakać. Po prostu w okolicach 175 kkm warto "mieć w kieszeni" 4 KPLN na koło ze sprzęgłem... Jest szansa, że jeszcze z 30-50 kkm wytrzyma. Szczególnie jeśli przebieg prawdziwy i jeździmy na trasach.
Ja w każdym razie widzę z tych liczb, że nie ma co robić sobie złudzeń, że wymiana koła 2M ominie. Po prostu koło 2M Mazdy jest tak samo elementem eksploatacyjnym jak w innych markach.
Ja tam się nie martwię
Ale mam wrażenie, że ujawniłeś swoje emocje związane z kołem 2M.
zdzich44 napisał(a):Powtórzę może – nie "przebieg" a "stan licznika",
Mówimy o stanie licznika. Nie sądzę by ankietowani podawali przebieg. Więc porównujemy ze stanem licznika. (ale nie do końca to pomaga, za duże jest znaczenie pojedynczej różnicy, kręcone/niekręcone się uśrednią w statystyce, ale potem trudno to porównywać z pojedynczym przypadkiem o którym nie wiemy, czy jest kręcony, czy nie; chyba można to korygować odrzuceniem skrajności, ale za małą mamy próbę).
Ale moim zdaniem wnioski są nadzwyczaj.... oczekiwane. Wszystko świadczy o tym, że koło 2M wytrzymuje zazwyczaj tyle samo co np. w VW. Może nawet trochę więcej. Nie ma nad czym płakać. Po prostu w okolicach 175 kkm warto "mieć w kieszeni" 4 KPLN na koło ze sprzęgłem... Jest szansa, że jeszcze z 30-50 kkm wytrzyma. Szczególnie jeśli przebieg prawdziwy i jeździmy na trasach.
Ja w każdym razie widzę z tych liczb, że nie ma co robić sobie złudzeń, że wymiana koła 2M ominie. Po prostu koło 2M Mazdy jest tak samo elementem eksploatacyjnym jak w innych markach.
zdzich44 napisał(a):Dramatyzujecie towarzyszu.
Ja tam się nie martwię
Grzegorz Strzałkowski
gstr napisał(a):Ja tam się nie martwięAle mam wrażenie, że ujawniłeś swoje emocje związane z kołem 2M.
To kółko nie wzbudza we mnie żadnych emocji dopóki działa
Za to nie jestem pewien czy Ty naprawdę się nie martwisz
gstr napisał(a):Szczerze mówiąc statystyki z tej ankiety trochę mnie zmartwiłyOna tylko pozornie jest optymistyczna.
zdzich44 napisał(a):Za to nie jestem pewien czy Ty naprawdę się nie martwisz
Spoko, tak tylko napisałem wcześniej, żeby osłodzić tekst. Ale nie ukrywam, że w pierwszej chwili ta ankieta spowodowała,że zacząłem myśleć, że koła 2M to padają tylko w skrajnych przypadkach. Już miałem 4 KPLN na wódę wydać, ale cóż... zostaje
Grzegorz Strzałkowski
mcbeth napisał(a):Sugerujesz, że jest tyle samo kręconych 'w dół' co kręconych 'w górę'
Nie
To największa słabość tych obliczeń
Grzegorz Strzałkowski
Ale się Wam zebrało na filozofowanie...
Skończyłem filozofię (mam dyplom – pokazać??)
Zdałem Logikę
ale to co tu piszecie i tak nie ma wiekszego znaczenia.
NIE znamy sposobu jazdy poprzednika. Koło 2M można wykończyć przed końcem gwarancji i przez 100kkm jeśli się jeździ w umiejętny sposób. Widziałem M6 2 lata i 3 miesiące 720kkm, oryginalna pompa, wtryski, oryginalna 2m. Oczywiście trasy, trasy i jeszcze raz trasy...
Popatrzcie sobie na wytrzymałość koła 2m w peugeotach pierwszych konstrukcji albo focusach – od razu przestaniecie rozsiewać strach po ludziach.
I na koniec – koło dwumasowe jest elementem eksploatacyjnym podobnie jak sprzęgło, klocki, opony itd.
Skończyłem filozofię (mam dyplom – pokazać??)
Zdałem Logikę
ale to co tu piszecie i tak nie ma wiekszego znaczenia.
NIE znamy sposobu jazdy poprzednika. Koło 2M można wykończyć przed końcem gwarancji i przez 100kkm jeśli się jeździ w umiejętny sposób. Widziałem M6 2 lata i 3 miesiące 720kkm, oryginalna pompa, wtryski, oryginalna 2m. Oczywiście trasy, trasy i jeszcze raz trasy...
Popatrzcie sobie na wytrzymałość koła 2m w peugeotach pierwszych konstrukcji albo focusach – od razu przestaniecie rozsiewać strach po ludziach.
I na koniec – koło dwumasowe jest elementem eksploatacyjnym podobnie jak sprzęgło, klocki, opony itd.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Dokładnie o to mi chodziło, po co straszyć i bawić się w procenty bazując na 3 przypadkach?xANDy napisał(a):Popatrzcie sobie na wytrzymałość koła 2m w peugeotach pierwszych konstrukcji albo focusach – od razu przestaniecie rozsiewać strach po ludziach.
I na koniec – koło dwumasowe jest elementem eksploatacyjnym podobnie jak sprzęgło, klocki, opony itd.
Domin, litosci. Jak ktos na samym poczatku zaznacza, ze dany wynik podaje tylko pogladowo, to potem nie dyskutujemy o tym.
Wazniejsza ta pierwsza proba, gdzie kilka przypadkow wiecej bylo.
Moim zdaniem za 2-3 lata zacznie sie epidemia padajacych kol 2M. I nic w tym dziwnego nie bedzie. Nie ma sie czego bac
Trzeba po prostu miec na to kase i nie ma co sie ludzic, ze ominie.
Tak podsumowujac: poczekamy, zobaczymy. To forum kilka lat ma, za kilka lat zobaczymy czy mialem racje. Obliczenia co by im nie zarzucic zdaja sie potwierdzac to co posiadacze VW juz przezyli.
Wszystkie zarzuty do obliczen to mala proba i oczekiwana duza wariancja na zuzyciu kola masowego wzgledem oczekiwanego przy danym przebiegu. A przebieg tez mamy miekki. Moim zdaniem to i tak nie problem po podajemy wynik kncowy z bardzo duzym przedzialemi(30%).
Mniejsza z tym. Poczekamy i zobaczymy.
Wazniejsza ta pierwsza proba, gdzie kilka przypadkow wiecej bylo.
Moim zdaniem za 2-3 lata zacznie sie epidemia padajacych kol 2M. I nic w tym dziwnego nie bedzie. Nie ma sie czego bac
Tak podsumowujac: poczekamy, zobaczymy. To forum kilka lat ma, za kilka lat zobaczymy czy mialem racje. Obliczenia co by im nie zarzucic zdaja sie potwierdzac to co posiadacze VW juz przezyli.
Wszystkie zarzuty do obliczen to mala proba i oczekiwana duza wariancja na zuzyciu kola masowego wzgledem oczekiwanego przy danym przebiegu. A przebieg tez mamy miekki. Moim zdaniem to i tak nie problem po podajemy wynik kncowy z bardzo duzym przedzialemi(30%).
Mniejsza z tym. Poczekamy i zobaczymy.
Grzegorz Strzałkowski
Mojej Madzi wkrotce nakreci sie 150tys mil, tj. ok 240tys km.Nic nie wskazuje na to by 2M mialo pasc, ale zapasowka, uzywka juz czeka zakupiona wczesniej.Nie wiem, czy to najwiekszy przebieg z forumowiczow,ale, jak widac moze tyle wytrzymac i Bog wie ile jeszcze.Oby nastepne 200 tys.pozdro PS jesli ktos chce manuala ja sciagnalem z www.scribd.com/doc/6905245/manual-diesel-Mazda-6 – 167k –
- Od: 11 mar 2008, 00:31
- Posty: 13
- Skąd: bradford
- Auto: mazda6 Ts2 2.0d
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6