Piszczący pasek klinowy przy zimnym silnku

Postprzez feederek » 30 sty 2009, 14:01

Witam wszystkich jestem nowy na tym forum!!!!!!!!!!!!1
Panowie podajcie mi jakis symbol paska klinowego do mazdy 323f 1,5 94r (BA)
Z góry dzieki
POZDRO
feederek
 

Postprzez donbartolesko » 2 lut 2009, 19:44

Niecały miesiąc temu kopiłem moja mazdę, na starym pasku nie było tego problemu, ale go wymieniłem bo był popękany i od tego momentu codziennie rano świst świdruje moje uszy, naciągnąłem go ale po 2 dniach problem wrócił, co z tym fantem zrobić??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 23:09
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Auto: 3 '03r BK 2.0i 16V 150 KM

Postprzez mixR » 2 lut 2009, 20:42

donbartolesko napisał(a):co z tym fantem zrobić

spróbuj naciągnąć jeszcze raz,może za słabo,pasek mógł się jeszcze trochę rozejść
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez donbartolesko » 10 lut 2009, 12:36

mixR dzięki za rade, chciałem tak zrobić, ale nie miałem czasu się za to zabrać i przez kilka dni jeszcze tak pojeździłem i piszczenie samo ustąpiło :) . Chyba porostu ten nowy pasek musiał się ułożyć.
Obrazek
ssij mnie wydech, liż mnie felgę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 23:09
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Auto: 3 '03r BK 2.0i 16V 150 KM

Postprzez donbartolesko » 10 lut 2009, 12:58

feederek napisał(a):Witam wszystkich jestem nowy na tym forum!!!!!!!!!!!!1
Panowie podajcie mi jakis symbol paska klinowego do mazdy 323f 1,5 94r (BA)
Z góry dzieki
POZDRO


ja miesiąc temu wumieniałem pasek, na moim jest takie oznaczenie: ContiTech MULTI RIB 4 PK 884; made in UK :D
Obrazek
ssij mnie wydech, liż mnie felgę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 23:09
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Auto: 3 '03r BK 2.0i 16V 150 KM

Postprzez misiek3118 » 11 lut 2009, 20:27

Viceroy napisał(a):odswiezam temat

mianowicie wymienilem paski altenratora i wspomaganai ktore mi piszczaly
teraz pasek od alternatora piszczy tylko przy porannym uruchamianiu
mechanior naciagal i dalej to samo
co z tym moze byc nie tak ??


Miałem to samo kolego w swojej Magdzie....
Mi piszczał pasek od alternatora, co się okazało miałem za mały akumulator do mojego silnika... Pasek piszczał bo akumulator był za mały a wtedy bardziej obciążony był alternator i stąd właśnie ten pisk... <głaszcze>
Spróbuj kiedyś zapalić auto np. z podłączonym prostownikiem lub drugim akumulatorem.
Jeśli pasek nie będzie piszczał to wina leży po stronie akumulatora.... ;)
[url]http://www.bmw-sport.pl/index.php[/url]
[img]http://images2.blopix.pl/70/3e5bdb243b46959db426328d61710304233med.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 11:57
Posty: 39
Skąd: Żuromin/Olsztyn
Auto: MAZDA 323c BA 1.5 16V Z5 1997r

Postprzez Tasior » 11 lut 2009, 20:39

misiek3118 A jaki miales ten akumulator?? jakiej pojemnosci i jakiej masz teraz???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez misiek3118 » 11 lut 2009, 20:48

Miałem 45Ah a powinna być 65Ah...
Idź do sklepu Tasior i tam Ci doradzą jaki amperaż potrzebujesz do swojego silnika....
[url]http://www.bmw-sport.pl/index.php[/url]
[img]http://images2.blopix.pl/70/3e5bdb243b46959db426328d61710304233med.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 11:57
Posty: 39
Skąd: Żuromin/Olsztyn
Auto: MAZDA 323c BA 1.5 16V Z5 1997r

Postprzez Tasior » 11 lut 2009, 21:18

No właśnie według książki obsługi MAZDY oraz instrukcji ogólnie dostępnych na tym forum, zgodnie z tabela powinien być akumulator od 45 do 50Ah do silnika 1.5. Natomiast 65Ah przy pojemności 1.5 to występuje tylko w silnikach DIESLA :)
Wiec odnośnie tego doradzania w sklepie...oni tam sami nie wiedzą co do czego pasuje :) A najlepiej to by doradził żeby kupić 90Ah...bo przecież najwięcej na nim zarobi!!! A co do pojemności, to przy takiej dużej możesz nie zdążyć doładować akumulatora pomiędzy cyklami rozruchu, zwłaszcza w jeździe miejskiej. Taka jest moja opinia, jeśli zła...proszę mnie poprawić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez mixR » 11 lut 2009, 22:28

nie sądzę żeby pojemność akumulatora miała jakiś wpływ na piszczenie paska
a nawet już jeśli tak to powinno być odwrotnie; większa pojemność akumulatora powoduje większe obciążenie alternatora ponieważ musi on dostarczyć więcej prądu a tym samym stawia większe opory
w instrukcji mazda podaje 40-48 Ah ale można dać też troszkę większy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez misiek3118 » 11 lut 2009, 23:08

Noo nie wiem koledzy, zmieniłem akumulator i jak ręką odjął....
Mam mechanika w rodzinie i to on mi doradził aby zmienić aku na większy.
Druga sprawa to ,to że akumulator nie może być za duży bo silnik nie będzie go doładowywał
i w końcu aku padnie....
[url]http://www.bmw-sport.pl/index.php[/url]
[img]http://images2.blopix.pl/70/3e5bdb243b46959db426328d61710304233med.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 11:57
Posty: 39
Skąd: Żuromin/Olsztyn
Auto: MAZDA 323c BA 1.5 16V Z5 1997r

Postprzez mixR » 11 lut 2009, 23:15

misiek3118 może po prostu tamten akumulator był już nieco zużyty i dlatego tak się działo
Druga sprawa to ,to że akumulator nie może być za duży bo silnik nie będzie go doładowywał
i w końcu aku padnie....

no właśnie 65 Ah to już górna granica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez chabas » 11 lut 2009, 23:16

Byłem dzisiaj u znajomego mechanika... Przy okazji zmiany rozrządu wspomniałem mu o piszczeniu na zimnym silniku etc... Jak byk powiedział o akumulatorze, ze albo za mały albo juz końcówa powoli...
Sprawdził pasek i był idealnie naprężony ;)

Więc polecam sprawdzenie aku ;)
Żyj szybko... A umieraj kiedy chcesz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 21:02
Posty: 389
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda MX-3 1.6 '96

Postprzez misiek3118 » 11 lut 2009, 23:26

mixR napisał(a):misiek3118 może po prostu tamten akumulator był już nieco zużyty i dlatego tak się działo


Wydaje mi się że nie...
Moje autko jest niestety niegarażowane, a nawet przy mrozach które dochodziły do -25°C odpalało bez najmniejszych problemów...
Stary akumulatorek użytkuje teraz Mama w Peugeocie 206 z silnikiem 1.4 i wszystko jest w porządku... :)
[url]http://www.bmw-sport.pl/index.php[/url]
[img]http://images2.blopix.pl/70/3e5bdb243b46959db426328d61710304233med.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 11:57
Posty: 39
Skąd: Żuromin/Olsztyn
Auto: MAZDA 323c BA 1.5 16V Z5 1997r

Postprzez mixR » 11 lut 2009, 23:33

teoria więc może być taka że akumulator o mniejszej pojemności bardziej wyładowuje się przy rozruchu (większy aku wolniej traci pojemność) i później po uruchomieniu silnika czerpie chwilowo duży prąd na ponowne naładowanie się i obciąża alternator :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez misiek3118 » 11 lut 2009, 23:46

Kolega Tasior pisał wyżej o książkach serwisowych, że podają że aku powinno mieć 45Ah-50Ah...
Ale czasem książki serwisowe się mylą. Bo przecież ten oryginalny akumulator który był testowany na prototypie auta gołego (seryjny).
A My w swoich autach mamy bardziej obciążoną instalację elektryczną
( radio-odtwarzacze, wzmacniacze, CB, LPG, itp.) Każdy z nas wie co ma w aucie...
A pozatym nasze auta nie są nowe i oporność kabli i elektroniki w naszych autach jest większa... <głaszcze>
[url]http://www.bmw-sport.pl/index.php[/url]
[img]http://images2.blopix.pl/70/3e5bdb243b46959db426328d61710304233med.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 11:57
Posty: 39
Skąd: Żuromin/Olsztyn
Auto: MAZDA 323c BA 1.5 16V Z5 1997r

Postprzez fazzi » 12 lut 2009, 00:43

misiek3118 napisał(a):Noo nie wiem koledzy, zmieniłem akumulator i jak ręką odjął....

Ja bym raczej stawiał na to że ten stary był już 'wypracowany'. Przy sprawnym akumulatorze (nawet 45Ah) naprawdę trzeba by troszkę pokręcić rozrusznikiem żeby go doprowadzić do stanu, w którym stawiałby problem alternatorowi.
Większych pojemności niż zaleca producent nie powinno się dawać właśnie ze względu na możliwości alternatora. Póki akumulator jest ładowany/jeżdżony to będzie dobrze, ale jak kiedyś się rozładuje to potem mogą być problemy bo alternator nie wytrzyma.

misiek3118 napisał(a):Ale czasem książki serwisowe się mylą

Bardzo rzadko... zwłaszcza w tych kwestiach

misiek3118 napisał(a):A My w swoich autach mamy bardziej obciążoną instalację elektryczną

Policz sobie ile tak naprawdę to wszystko bierze prądu. Wyjdzie, że te wszystkie dodatki prawie się nie liczą, bo kto normalny zaczyna uruchamiać samochód z włączonymi światłami, na gazie(??), z włączonym radiem na maxa i jeszcze CB oraz może jeszcze ogrzewaniem tylnej szyby i wycieraczkami.

misiek3118 napisał(a):oporność kabli i elektroniki w naszych autach jest większa

Kabli? Elektroniki? Czy wiesz o czym w ogóle piszesz?
Zadbaj o klemy na akumulatorze a wszystko będzie OK.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Tasior » 12 lut 2009, 01:04

A tak w roli sprostowania to dodam, ze w czasie uruchamiania silnika (przekrecenia kluczyka i krecenia rozrusznikiem) stacyjka rozlacza zbędne odbiorniki pradu tak, aby rozrusznik dostawal praktycznie 100% mocy akumulatora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez misiek3118 » 12 lut 2009, 01:23

Jak sobie uważasz fazzi
Nie widziałeś mojego akumulatora, więc co możesz wiedzieć o moich klemach??!!
Klemy są zakonserwowane na zimę wazeliną techniczną, Ty nawet pewnie nie wiesz, że coś takiego istnieje...
Urządzenia typu Radio-Odtwarzacz, wzmacniacz, CB, nawet głupi zegarek w chwili spoczynku pobierają minimalną ilość prądu dodaj do tego -25°C i założę się, że nie każdy akumulator sobie z tym poradzi...


Z Tobą Tasior muszę się zgodzić, że w chwili rozruchu zbędne odbiorniki prądu są rozłąnczane...

fazzi napisał(a):Wyjdzie, że te wszystkie dodatki prawie się nie liczą, bo kto normalny zaczyna uruchamiać samochód z włączonymi światłami, na gazie(pytajnik), z włączonym radiem na maxa i jeszcze CB oraz może jeszcze ogrzewaniem tylnej szyby i wycieraczkami.


^a tak chyba tylko Ty na tym forum uruchamiasz auto hahaha
[url]http://www.bmw-sport.pl/index.php[/url]
[img]http://images2.blopix.pl/70/3e5bdb243b46959db426328d61710304233med.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 11:57
Posty: 39
Skąd: Żuromin/Olsztyn
Auto: MAZDA 323c BA 1.5 16V Z5 1997r

Postprzez fazzi » 12 lut 2009, 11:19

misiek3118 napisał(a):więc co możesz wiedzieć o moich klemach??

Nic nie wiem. I jeśli nie zauważyłeś nie piszę o ich stanie ani słowa. Piszę że należy o nie dbać. Nie zgadzasz się?
misiek3118 napisał(a):Ty nawet pewnie nie wiesz, że coś takiego istnieje...

no comment...
misiek3118 napisał(a):tak chyba tylko Ty na tym forum uruchamiasz auto

a ironia to taki owoc...

misiek3118 napisał(a):Urządzenia typu Radio-Odtwarzacz, wzmacniacz, CB, nawet głupi zegarek w chwili spoczynku pobierają minimalną ilość prądu dodaj do tego -25°C i założę się, że nie każdy akumulator sobie z tym poradzi...

Masz pojęcie o jakiego rzędu prądach tu mówimy?

A tak poza tym to już po samym stwierdzeniu
misiek3118 napisał(a):oporność elektroniki w naszych autach jest większa

w zasadzie powinienem przestać z Tobą dyskutować panie 'specjalisto', ale forum jest po to żeby ludzi wyprowadzać z błędu.
Jeśli chcesz dalej drążyć temat pisz na priva.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323