Mazda MX-3 (EC) – Opinie i Informacje

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez lookas » 24 gru 2008, 14:03

bardzo dobre auta silniki nie do zdarcia ale fakt czesci nie sa najtansze
Początkujący
 
Od: 24 gru 2008, 13:25
Posty: 12

Postprzez matysh » 19 sty 2009, 00:43

jacus_r napisał(a):Pytanie do was czy to faktycznie jest możliwe a jak tak to czy ktoś z forum już czegoś takiego dokonał?

kolesie z USA walczą z napędem 4x4 w mx-3... mają też silniczek od gtr :)
u nas na forum chyba nikt nie wkręcił się w ten temat
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 17:17
Posty: 985
Skąd: Suwałki
Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe

Postprzez Lukano » 19 sty 2009, 00:58

jacus_r napisał(a):od jakiejś wersji 323 (GTR'a chyba

jak znajdziesz GTR-a, do tego w dobrym stanie to wtedy pogadamy.

mx-3 w teorii jest na płycie podłogowej BG, ale GTR miał spooro zmian od zwykłej BG
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez qazxsw1 » 19 sty 2009, 10:39

mnie to się wydawało że SpooN chyba miał jakis filmik z mx-3 4x4... nie wiem tylko kogo to było
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez KyRy » 19 sty 2009, 10:47

qazxsw1 napisał(a):mnie to się wydawało że SpooN chyba miał jakis filmik z mx-3 4x4... nie wiem tylko kogo to było

nooo, jego. Ale śmigał na tarczach hamulcowych hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez KrystianR » 19 sty 2009, 10:48

zakupilem na ebay.de nieopodal berlina zestawik swapowy do mojego mx3...
otoz silniczek z 323gt 1.8 16v 128ps plus skrzynia(obie rzeczy niby bdb stan chodzily caly czas w aucie az do kolizji a przebieg to tylko niby 142tkm-potwierdzone..) do tego dostane wiazke z kompem oraz półosie.
.i tu moje pytanko jako ze mam 1.6 16v sohc z 1992 czy to wszystko wystarczy na spokojnego swapa?niechce za duzo czasu stracic gdyz potrzebuje autko dlatego chce byc przygotowany...dodatkowo mam u siebie lpg zalozone(ja zakladalem jako biedny student) i czy przelozenie nie bedzie problemowe??co z pompa paliwa czy wyda?co z kolektorem wydechowym czy podpasuje pod mocowania wydechu itp?jak ktos wie to prosze ok kazde cenne info
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez michasiek » 20 sty 2009, 19:00

jacus_r napisał(a):Ostatnio usłyszałem coś co mnie bardzo zainteresowało, a mianowicie że ponoć do mx3 można wsadzić napęd 4x4, że ponoć od jakiejś wersji 323 (GTR'a chyba).


tak w USA wsadził chłopaczek napęd 4x4, ale musiał przenieść zbiornik paliwa do bagażnika hahaha hahaha
powodzenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez infinito » 20 sty 2009, 19:15

MX3 1.6 SOHC LPG. auto juz od paru miesiecy w moich rekach, wiec dorzuce swoja opinie.
Zmienilem z mazdy 121, szukalem czegos bezpieczniejeszego (ciezszego). Budzet mocno ograniczony, ale udalo sie dorwac tani mx-a o ktorym marzylem od momentu rejestracji na forum.
Auto wieksze od 121, nie rzuca przy bocznym wietrze, dluga maska, poczucie bezpieczenstwa naprawde spoko. Do tego elektryka w praktycznie wszytskich modelach. Szyby, lusterka, szyber.
Do wad napewno nalezy zaliczyc skrzypiace plastiki w bagazniku, jeszcze nie znalazlem na to sposobu, niektorzy uznaja takze slabe swiatla... faktycznie tak jest, natomiast na zwyklych zarowkach. Jesli wpakuje sie philipsy jazda w nocy jest ok, niestety pod jednym warunkiem: bez blota, deszczu, kurzu itp, poniewaz lampy sa nisko i szybko sie syfia, a wtedy komfort jazdy jest naprawde MEGA slaby! Silnik niestety malo dynamiczny.. Niekotrzy pisza o dobrej elastycznosci, ale jak dla mnie jesli musze go krecic powyzej 4 tys to malo elastyczne to jest.. Wiadomo, ze do normalnej (troche dynamicznej) jazdy wystarcza. Nie ma problemow przy dobrej redukcji z wyprzedzaniem w trasie. 150 buja bez problemu i komfortowo, szybciej jest juz glosno. Do 110 rozpedza sie ladnie, pozniej muli. Z przodu na maksa duzo miejsca, podlokietnik, schowki, wszystko na plus. Brakuje uchwytow na kubki, a kieszenie w drzwiach molgyby byc doslownie o 2mm wieksze. Silnik ekonomiczny, w miescie 12l LPG krecac do 5,5tys, to wynik marzenie, benzyna ok 10L, trasa od 8litorw LPG przy spokojnej jezdzie, 11 l LPG przy mega dynamicznej jezdzie (140-150km/h).

Dostepnosc czesci typu pakiet V6, lapmy itp masakryczna, drogo, albo nie ma wcale.
czesci pozostale tanie, bo wiekszosc podchodzi od 323f, ale i tak nic sie nie psuje..

Tak jak i w poprzedniej mazdzie tak i w tej zabawy na recznym dobijaja przeguby...

Ogolnie ocena auta 9/10.
Zakochalem sie i wybaczam skromny komfort, czy trudnosci przy wysiadaniu, czy mozliwosc podwiezienia tylko jednej laski. Auto rzadkie i nie oklepane jak civic (ktos porownywal do tigry wczesniej, zastanawiam sie po ilu byl piwach!!!?) i tak jak civic nie robi na nikim wrazenia tak podjezdzajac mxem na stacje benzynowa pytaja co za potwora tam trzymasz...
nie daje 10 pkt za slaby silnik...
Ale... jeszcze ok pol roku i zmienie na KLZE,a wtedy to bedzie 11/10 i nie ma c*uja we wsi. Wszystkie crx i gsi oblatuja :P
pokoj bracie!
Mateusz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 15:18
Posty: 146
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda mx-3 1.6 1993

Postprzez Jacol » 20 sty 2009, 19:20

infinito napisał(a):podjezdzajac mxem na stacje benzynowa pytaja co za potwora tam trzymasz...

bo pewnie już na tej stacji wczesnej luki juz był ;)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez KyRy » 20 sty 2009, 22:24

infinito napisał(a):Do wad napewno nalezy zaliczyc skrzypiace plastiki w bagazniku

nie w każdej. U Nas w żadnej nie słychać odgłosów dochodzących z bagażnika ;)
infinito napisał(a):slabe swiatla

dużo także zależy od samych lamp.
W v6 mamy inne lustra niż w 1,6 i jest duża różnica.
infinito napisał(a):Brakuje uchwytow na kubki

są. Nad popielniczką ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez michasiek » 20 sty 2009, 22:45

KyRy napisał(a):są. Nad popielniczką oczko

od 94 w górę tak ale moja nie ma :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez KyRy » 20 sty 2009, 23:06

michasiek napisał(a):od 94 w górę tak ale moja nie ma

aaa, racja. W v6 też nie mamy bo to 92' ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez jacek » 9 lut 2009, 10:12

Lukano napisał(a):jak znajdziesz GTR-a, do tego w dobrym stanie to wtedy pogadamy

też prawda.... na razie pytałem teoretycznie.... ;)
Potrzebujesz kredytu, pożyczki? Problem z finansami? ZAPRASZAM --> www.finansepoznan.pl na pewno pomogę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2007, 06:07
Posty: 238
Skąd: poznan
Auto: m jak MOC x 3

Postprzez Lukano » 9 lut 2009, 10:58

infinito napisał(a):skrzypiace plastiki w bagazniku

U mnie nie skrzypiały. A były kilkukrotnie rozbierane i składane. Nic nie skrzypiało, głośny był jedynie silnik.
infinito napisał(a):Brakuje uchwytow na kubki

Moja miała, ale chyba nigdy ich nie używałem. Mac-donalda i inne ścierwa omijam szerokim łukiem :P
jacus_r napisał(a):też prawda.... na razie pytałem teoretycznie.... oczko

Z samym silnikiem problemu by nie było, ale napęd już raczej odpada ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez loockas » 9 lut 2009, 12:13

michasiek napisał(a):od 94 w górę tak ale moja nie ma


też mnie to boli... kiedyś pomyśle nad swapem takich uchwytów :P Najchętniej to bym całą deskę zmienił na te po lifcie, ale mi się nie chce... :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez logimen » 9 lut 2009, 15:03

Jako, ze mam juz drugi egzemplarz mX-3. Wczesniej 1.6 SOHC, a teraz 1.8. V6 to powiem tak.
Jak auto zadbane i nie wymeczone to fakt, jezdzi bezproblemowo. Tylko lac paliwo i uzupelniac plyn spryskiwaczy, tak jak w mojej poprzedniej 1.6.

Natomiast jak ktos wczesniej zajezdzil silnik i na dodatek auto bite i niezadbane to wogole porazka, lepiej wogole tego nie dotykac tylko poszukac lepszego egzemplarza. Wiem po sobie bo kupilem mine i wsadzilem juz kupe kasy, auto od wrzesnia wiecej stoi niz jezdzi i ciagle cos jej niedomaga. Aktualnie jestem na ukonczeniu problemow technicznych, zostal tylko aparat do naprawy i wymiana nagrzewnicy.

A ogolnie auto szczegolnie w wersji V6 jest bardzo fajne, dzwiek silnika super :) Wlasciciele Hond moga pozazdroscic tylko. Dobrze sie trzyma chociaz bez przesady, wczoraj bylem o wlso od latarni na lekko mokrej nawierzchni wchodzac w zakret ciut za szybko :P
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 23:34
Posty: 361 (1/0)
Skąd: Warszawa Rembertów
Auto: Mazda6 GH 2.5L 2008r.

Postprzez mieciel » 10 lut 2009, 00:16

no to teraz ja...zakupilem mx-3 1.6 DOHC 16v w pazdzierniku tamtego roku...wspaniale auto...ta zazdrosc kolegow jezdzacych golfami...bezcenna:D...a tak na serio to auto bardzo dobre...jedyne co to ymienilem na razie rozrzad, pasek klinowy , filtry oleju i paliwa i olej i tylko zalewam benzynke i plyn do spryskiwaczy czasem i jezdze...niemalze same plusy procz tej ograniczonej widocznosci w pewnych momentach i troche skrzypi mi tapicerka na naszych drogach..na szczescie dorwalem model nie zajezdzony, wszystkie czesci sa oryginalne (nawet felgi) co do poprzedniej wypowiedzi...juz lezalem w rowie przez to znoszenie ale wtedy niestety ja za duzo jechalem...i za duzo lodu i sniegu na drodze...ogolnie na mokrej nawierzchni jak sie wchodzi w zakret za duzo to potrafi lekko zniesc:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 gru 2008, 14:56
Posty: 12
Skąd: Żary
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V 1995r

Postprzez KrystianR » 10 lut 2009, 00:32

ludzie ale każde auto potrafi znieść jak się przesadzi, zawiecha nic na prawa fizyki nie pomoże tym bardziej opony tego nie wytrzymuja, na moje to mazda przy troche lepszych oponach i lekko lepszym profilu w zakretach robi naprawde bradzo dobra robote...
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez qazxsw1 » 10 lut 2009, 10:32

To może i ja dodam coś od siebie. Uchwyt na kubeczki to bez przesady panowie-to nie restauracja, chyba że ktoś spędza w samochodzie 12 godzin dziennie to by mogł narzekać, że nie ma gdzie postawić butelki czy puszki. Mnie irytują plastiki w bagażniku!! Nie wiem czy to półka, czy zamek czy cholera wie jeszcze to co ale męczące to na nierównej drodze. Zrobi się ciepło-przestanie :)
Poza tym, faktycznie tylko lać paliwo i jeździć, ale... dziurawe drogi-koszmar, po prostu trzeba zwolnić bo aż szkoda autka. Czyli przeważnie połowę trasy jedziemy zgodnie z przepisami, zasłaniając się nimi :) Poza miastem super, kręte drogi to sama przyjemość. Zainwestować w jakieś dobre oponki i można śmigać równo. Tylko znowu nie za niskie bo będziemy się tłuc (przynajmniej wg mnie). Ja jak na razie wymieniałem: pompę wody, łączniki stabilizatora przód, amortyzatory przód, akumulator, ale teraz odzywa się prawy przegub niestety i mocowania górne amortyzatora-rdza i guma popękana. Właśnie co do rdzy też miałbym zastrzeżenia – pewnie to akurat przypadłość mojego egzemplarza, ale jak patrze na wahacz wzdłużny [jaki?] to się dziwię, że jeszcze się nie rozsypał.

W wersji V6 trzeba sie oczywiscie liczyć z większymi wydatkami, rozrząd przede wszystkim. Ale dźwięk i ta wyjatkowość rekompensują wszystko! Osiągi generalnie są zadowalające, ale po wymianie świec, kabli myślę że się trochę poprawią. Można polecić, jednak jest to już wiekowe auto i trzeba się z tym liczyć niestety...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez jacek » 10 lut 2009, 12:24

Lukano napisał(a):napęd już raczej odpada oczko

no tu właśnie o ten napęd chodzi :P

wg mnie autko super.... swoje mam od roku i już sporo w nie wpakowałem ale ja mam model z początków produkcji czyli dosyć wiekowe więc się nie czepiam.... auto ma 17 lat i jak na razie (odpukać żeby nie było) żadnych śladów korozji z czego jestem bardzo zadowolony <jupi>

co do prowadzenia to auto świetnie trzyma się drogi.... jedynie ma tendencje do podsterowności ale to ze względu na ciężki silnik z przodu....

generalnie mówiąc.... jak trafisz na dobry egzemplarz to jedynie brać i się cieszyć.... auto daje dużo frajdy z jazdy :D wg mnie oczywiście...
Potrzebujesz kredytu, pożyczki? Problem z finansami? ZAPRASZAM --> www.finansepoznan.pl na pewno pomogę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2007, 06:07
Posty: 238
Skąd: poznan
Auto: m jak MOC x 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron