Ładowanie 15,50 V – nie za dużo ???
1, 2
grodek napisał(a): niestety tadziol mozesz swoje eksperymenty robic dalej na swoim aucie ale nigdy w logiczny sposob nie wytłumaczysz tego ze aku zwieksza ładowanie żesmy sie z kumplami usmiali w pracy ale ok nie bede sie kłucił
właśnie dzięki takim ludziom i ich dyzgraficznych wypowiedziom nie chce mi się pisać na forum...
z podobnego założenia wychodzi również pewne grono osób,bo sporadycznie tu zaglądają.
a grodek z tego co piszesz domniemuję,że wiesz o tym,że ładowanie w Twojej madzi zależy m.in.od czujnika IAT i potrafisz to logicznie wytłumaczyć...
tak naprawde to nie wiem nic o tym czujniku ale nie wciskaj kitu ze aku w tym przypadku zwieksza ładowanie bo nie jest całkowicie padniete i nie ma przerwy a jakby miał przerwe to stało by sie to co ma sie stac jak odłaczysz klemy uparłes sie ale i tak pewnie wiesz ze tak nie jest jak napisałes poprostu duma Ci niepawala
"z podobnego założenia wychodzi również pewne grono osób,bo sporadycznie tu zaglądają."
"nie chce mi się pisać na forum...
z podobnego założenia wychodzi również pewne grono osób,bo sporadycznie tu zaglądają."
mam tak samo jak czytam to co napisałes
moze gdyby aku był zupełnie wrakiem to moze miernik mogłby pokazac co innego. Napisałes o czyms co moze sie stac ale raczej nie w tym przypadku.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
"z podobnego założenia wychodzi również pewne grono osób,bo sporadycznie tu zaglądają."
"nie chce mi się pisać na forum...
z podobnego założenia wychodzi również pewne grono osób,bo sporadycznie tu zaglądają."
mam tak samo jak czytam to co napisałes
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 4 paź 2007, 15:32
- Posty: 339
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC
Tadziol ma absolutną rację, a grodek pisze bzdury. Jeśli napiecie jest powyżej 15V to znaczy że niema napiecia w terminaul S, czyli nie idzie prąd przez kabel biało zielonym, który idzie w xedosie od alternatora do main fuse a później leci w kierunku przednich lamp. U mnie było tak że był przeciety o ostrą krawędź otworu i się fajczył jak papieros hehehe . Wiec jak macie za wysokie ładowanie to mozliwe że macie uszkodzony ten kabelek.
- Od: 7 lut 2009, 23:10
- Posty: 7
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda xedos 6 1.6 (CA35EAJ)
Dodam jeszcze że niewolno jeździć takim samochodem jak masz ponad 15V
!!!!!!!!!!!! Niema do tego bezpiecznika i jesli kabel faktycznie jest uszkodzony to pozar gotowy!!!

- Od: 7 lut 2009, 23:10
- Posty: 7
- Skąd: Łódź
- Auto: mazda xedos 6 1.6 (CA35EAJ)
NIC NIE MOŻNA TU POWIEDZIEĆ NA TYM FORUM "Ze_rafaelo" CHOCIAŻ COŚ WYTŁUMACZYŁEŚ A NIE BO JEST TAK I JUŻ :p OGÓLNIE MIAŁEM DOŚWIADCZENIE PRZEZ 2 LATA Z AKUMULATORAMI TYLKO NIE W AUTACH I PRZEDSTAWIŁEM SWOJE SPOJRZENIE NA PROBLEM A JAK KTOŚ NIE POTRAFI UZASADNIĆ SWOJEJ ODPOWIEDZI CO HMMM SORY ALE LEPIEJ NIECH NIE ZAJMUJE MIEJSCA NA FORUM ZAMIAST 10 BEZSENSOWNYCH POSTÓW WYSTARCZYŁ BY JEDEN Z KONKRETNA ODPOWIEDZIĄ.
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 4 paź 2007, 15:32
- Posty: 339
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC
hmm dlaczego żałosne, jestem tylko obserwatorem, a dla mnie Tadziol podał konkretną odpowiedź na konkretne pytanie dlatego brawo dla niego- po co się rozpisywać skoro miał rację??
- Od: 6 paź 2005, 23:41
- Posty: 23
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323 1.3 16v `93->swap na 1.6 16v:)
323 1.8 BP GT w sumie:)
Odnosząc się do wypowiedzi tadziola, uszkodzenie mostków łączących cele (załóżmy że ich powierzchnia przewodząca zmniejszyła się o połowę) spowoduje zwiększenie się rezystancji zestyku w uszkodzonym miejscu, na który wpływ będzie mieć powierzchnia styków oraz siła ich docisku (jeśli nastąpiły odkształcenia mostków). W konsekwencji spowoduje to zwiększenie się wypadkowej rezystancji akumulatora, co zakładając prąd równy constans (wynikający z określonej ilości zgromadzonej energii w akumulatorze) zgodnie z prawem Ohma dla obwodów stało prądowych U=R*I powinno spowodować zwiększenie się napięcia na zaciskach akumulatora.
A w praktyce warto zapamiętać o kilku kwestiach:
1. Wyczerpująca się bateria w mierniku powoduje fałszowanie wyników pomiarów;
2. Uszkodzony akumulator nie musi sygnalizować tego faktu obniżonym napięciem;
3. Często przyczyną anomalii napięciowych bywają źle (za słabo) przykręcone klemy. W pierwszej kolejności oczyściłbym klemy i dokręcił solidnie a następnie podejrzewałbym następne elementy układu ładowania.
Pozdrawiam
A w praktyce warto zapamiętać o kilku kwestiach:
1. Wyczerpująca się bateria w mierniku powoduje fałszowanie wyników pomiarów;
2. Uszkodzony akumulator nie musi sygnalizować tego faktu obniżonym napięciem;
3. Często przyczyną anomalii napięciowych bywają źle (za słabo) przykręcone klemy. W pierwszej kolejności oczyściłbym klemy i dokręcił solidnie a następnie podejrzewałbym następne elementy układu ładowania.
Pozdrawiam
Do niedawna Mazda 323F (BA) 1.8 16V DOHC
- Od: 30 lip 2006, 14:53
- Posty: 32
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Ford Mondeo MK3 1.8 16V DOHC
tak ale mowa był o przerwie a nie o " (załóżmy że ich powierzchnia przewodząca zmniejszyła się o połowę)" i dlaczego "spowoduje zwiększenie się rezystancji zestyku w uszkodzonym miejscu, na który wpływ będzie mieć powierzchnia styków oraz siła ich docisku "
"W konsekwencji spowoduje to zwiększenie się wypadkowej rezystancji akumulatora, co zakładając prąd równy constans (wynikający z określonej ilości zgromadzonej energii w akumulatorze) zgodnie z prawem Ohma dla obwodów stało prądowych U=R*I powinno spowodować zwiększenie się napięcia na zaciskach akumulatora. "
tak ale to jest przypadek gdzie akumulator nie jest do niczego podłączony gdy do zacisków podłączysz duże obciążenie popłynie prąd J=U/R jeżeli wypadkowa rezystancja akumulatora będzie duża to wtedy odłoży się na nim dużo napięcia co objawia się tym ze napięcie na zaciskach akumulatora spada tylko cała dyskusja polegała na tym ze akumulator nie potrafi zwiększyć napięcia ładowania jeśli będzie przerwa w celach.
"W konsekwencji spowoduje to zwiększenie się wypadkowej rezystancji akumulatora, co zakładając prąd równy constans (wynikający z określonej ilości zgromadzonej energii w akumulatorze) zgodnie z prawem Ohma dla obwodów stało prądowych U=R*I powinno spowodować zwiększenie się napięcia na zaciskach akumulatora. "
tak ale to jest przypadek gdzie akumulator nie jest do niczego podłączony gdy do zacisków podłączysz duże obciążenie popłynie prąd J=U/R jeżeli wypadkowa rezystancja akumulatora będzie duża to wtedy odłoży się na nim dużo napięcia co objawia się tym ze napięcie na zaciskach akumulatora spada tylko cała dyskusja polegała na tym ze akumulator nie potrafi zwiększyć napięcia ładowania jeśli będzie przerwa w celach.
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 4 paź 2007, 15:32
- Posty: 339
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości