Technika jazdy
Nie wiem jak to w mazdach ale ojciec kupił ostatnio nowego SY Actyona, czyli nowa konstrukcja, niby MB
i tam nie da się zapalić bez wciśniętego sprzęgła, biegi można zrzucać bez sprzęgła, a co ciekawe pozostawienie na postoju go na biegu nic nie daje, trzeba zaciągać ręczny.
Borysss napisał(a):a co ciekawe pozostawienie na postoju go na biegu nic nie daje, trzeba zaciągać ręczny.
y tzn? zjeżdża jak na biegu jest? może już nie ma kompresji silnik to i bieg nie trzyma

- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
dokladnie, po wyłączeniu zapłonu objaw na biegu jest taki jakby auto miało wciśnięty pedał sprzęgła. nie wiem czy tak dzieje się tylko na biegach do przodu czy tez na wstecznym, to do sprawdzenia...
edit: auto ma napęd na tył i dolączany przód, a skrzynia z przodu więc może to ma jakieś znaczenie, odłączany jest wał lub coś..nie wiem
mechanik ze mnie nie jest 
edit: auto ma napęd na tył i dolączany przód, a skrzynia z przodu więc może to ma jakieś znaczenie, odłączany jest wał lub coś..nie wiem
1) czy odpalamy samochód z wciśniętym sprzęgłem czy bez, chodzi mi tu o tzw Crankwalk. Nie wiem czy dotyczy on wszelakich samochodów czy tylko tych z nieseryjnymi sprzęgłami i z mocnym dociskiem. Ja odpalam na luzie bez sprzęgła. Pomijam różne US-spece które aby odpalić muszą mieć wciśnięte sprzęgło.
Zgodnie z instrukcją obsługi silnik zawsze uruchamiamy z wciśniętym pedałem sprzęgła
Przynajmniej W 323 f BA
Jestem magiem posługuję się fragiem 
- Od: 6 sty 2008, 15:58
- Posty: 482
- Skąd: Wyszków
- Auto: 323f BA BP '95 –> Dupowóz Grandtour 2,2 klekot
Ad. 1. Na pewno ze sprzęgłem bo odciąża start + o czym nikt nie wspomniał eliminuje ryzyko startu na biegu, niby oczywiste ale znałem jednego zdolniachę... jeszcze się kłócił, że auto mam zostawiać na luzie!
Ad.2 Można na pewno zmieniać biegi bez sprzęgła na międzygazie, tak się wieki temu robiło w ciężarówkach. Natomiast wiem że niektóre skrzynie faktycznie bez zgrzytu pozwalają na wrzucenie luzu bez sprzęgła i sam jestem ciekawe czy to coś powoduje...
Ad.2 Można na pewno zmieniać biegi bez sprzęgła na międzygazie, tak się wieki temu robiło w ciężarówkach. Natomiast wiem że niektóre skrzynie faktycznie bez zgrzytu pozwalają na wrzucenie luzu bez sprzęgła i sam jestem ciekawe czy to coś powoduje...
domin1979 napisał(a): tak się wieki temu robiło w ciężarówkach. Natomiast wiem że niektóre skrzynie faktycznie bez zgrzytu pozwalają na wrzucenie luzu bez sprzęgła i sam jestem ciekawe czy to coś powoduje...
Zmiana biegu w starych ciezarowkach z tzw. miedzygazem nie polegala na nieuzywaniu sprzegla a na braku synchronizacji biegow
Borysss napisał(a):auto ma napęd na tył i dolączany przód, a skrzynia z przodu więc może to ma jakieś znaczenie
to akurat ni ma znaczenia bo któraś oś jest jakoby "na stałe" ze skrzynią połączona poprzez wał i sprzęgło...automat?
domin1979 napisał(a):Można na pewno zmieniać biegi bez sprzęgła na międzygazie,
newt w instrukcji do BG jest opis jak zmieniać biegi w razie uszkodzenia przęgła

- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
A z czym jest kiszka bo u mnie nic sie nie dzieje , biegi zapinaja sie idealnie ( w gore i w dół – nawet 1-wszy bieg gdy auto sie toczy mozna zapiąc bez zgrzytu – mysle ze jest to nic innego jak technika uzywania sprzegła/obrotów silnika.)Myjk napisał(a):Nawet w nowej M6 jest kiszka
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):A z czym jest kiszka bo u mnie nic sie nie dzieje , biegi zapinaja sie idealnie ( w gore i w dół – nawet 1-wszy bieg gdy auto sie toczy mozna zapiąc bez zgrzytu – mysle ze jest to nic innego jak technika uzywania sprzegła/obrotów silnika.)Myjk napisał(a):Nawet w nowej M6 jest kiszka
Myjk pewnie pił do diesla.
W Escorcie kilka razy zdarzyło mi się wrzucić na luz bez wciskania sprzęgła. Na początku to było właściwie przez przypadek, ale kilka razy też tak spróbowałem. Oby obroty były stabilne i można spokojnie wrzucić na luz. Ja chyba całkowicie odpuszczałem gaz, auto się toczyło i wtedy na luz. Prędkość nie powinna mieć znaczenia. Spodziewam się też, że nic złego się nie dzieje.
- Od: 27 maja 2008, 22:18
- Posty: 145
- Skąd: SC/WB
- Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII
Być moze ale nie powinno miec roznicy , zasada działania taka sama ....ntgale napisał(a):Myjk pewnie pił do diesla.
Zawsze łatwiej "rozdzielic" 2 koła zębate niz je zazębić podczas pracy tak ?ntgale napisał(a):W Escorcie kilka razy zdarzyło mi się wrzucić na luz bez wciskania sprzęgła
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa, w obu przypadkach zgoda.
- Od: 27 maja 2008, 22:18
- Posty: 145
- Skąd: SC/WB
- Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII
Ja tego nie napisałem , ile ludzi tyle opinii , mazd miałem sporo począwszy od GC skonczywszy na GH .... skrzynie działały zawsze poprawnie , moze czas abyś dał sie przejechac swoja madzią , przetestujemy i ocenimy a moze faktycznie masz jakiś problem o ktorym nie wiem ( wada fabryczna ?Myjk napisał(a):No to w takim razie forum kłamie

domin1979 napisał(a):Ja ani w poprzedniej ani w obecnej nie mam problemu z wrzuceniem jedynki przy toczeniu się
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Zdzwonimy sie i wszystko uzgodnimy .... podjade do Ciebie ( sobota /niedziela )Myjk napisał(a):To zapraszam
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości