Jak sprawdzić działanie klimatyzacji?
Koledzy jak mogę sprawdzić czy mam działającą klimatyzację. Słyszałem że przy włączeniu na wolnych obrotach można zauważyć spadek obrotów u mnie jednak to nie występuje. Znajomi tłumaczyli mi że sprężarka może nie załączyć się w przypadku braku czynnika chłodniczego i że obecność czynnika mogę sprawdzić w najprostszy sposób wciskając na chwilkę zaworek L lub H od klimatyzacji. Też tak zrobiłem i niestety gaz się nie ulotnił było tylko małe psik i nic więcej nie leciało. Czy wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to że klimatyzacja nie działa z powodu braku R134 i że muszę mieć nie szczelność w układzie. Bo samochodzik zakupiony został przeze mnie we wrześniu 2008 a ostatnio klimatyzacja był nabijana we wrześniu 2007 a z tego co wyczytałem średnio na rok ubywa od 10 do 15% czynnika chłodniczego u mnie chyba trochę za dużo go ubylo:/ Czy macie jakieś pomysły jeszcze na sprawdzenie klimatyzacji i ewentualnie jakąś metodę na sprawdzenie szczelności?
- Od: 20 sie 2008, 20:31
- Posty: 17
- Skąd: Płock/Łódź
- Auto: Mazda 323F 1.3 16V BJ 1998r
didusiek1 napisał(a):Przy obecnie panujących temperaturach raczej nie załączy ci się klima
coooo????Ja zalaczam klime przy -20st zeby szybe szybciej odmrozic a teraz sie nie da??

-
waldii
U mnie klimatyzacja znajduje się po lewej stronie silnika. A wracając do mojego tematu mam możliwość dojścia do gazu R134 i nie wiem czy mógłbym sobie sam dopełnić klimatyzacje choćby na sprawdzenie czy działa kompresor i sprawdzenie szczelności. Ale nie wiem czy nie uszkodzę sobie czegoś. Tak w ogóle to ile gram i pod jakim ciśnieniem powinien być załadowany R134 oraz jaki olej i ile powinno się go znajdować w kompresorze?
- Od: 20 sie 2008, 20:31
- Posty: 17
- Skąd: Płock/Łódź
- Auto: Mazda 323F 1.3 16V BJ 1998r
krzysztof85 nie zrobisz tego sam
najpierw masz odsysanie a pozniej dopelnianie wiec bez ori sprzetu bedzie
a koszt ok.130zl za samo napelnienie

-
waldii
Jeśli chcesz sprawdzić czy sprężarka się załancza możesz wyjąć wtyczke z czujnika ciśnienia znajdującego sie w osuszaczu i zmostkować ją, oczywiscie przy pracującym silniku i włączonym przycisku AC, sprężarka powinna się włączyć wtedy wiadomo że działa i problemem jest tylko brak czynnika.
waldii napisał(a):didusiek1 napisał(a):Przy obecnie panujących temperaturach raczej nie załączy ci się klima
coooo????Ja zalaczam klime przy -20st zeby szybe szybciej odmrozic a teraz sie nie da??pamietaj,klima nie tylko chlodzi ale tez wspomaga ogrzewanie






Zapraszam do lektury.
http://www.info-klimatyzacja.pl/artykul ... zacja.html
Klimatyzacja nie włącza się zimą przy ujemnych temp. tylko osusza powietrze a to jest różnica.
didusiek1 napisał(a):Klimatyzacja nie włącza się zimą przy ujemnych temp. tylko osusza powietrze a to jest różnica.
A tak zapytam w jaki sposób osusza to powietrze jeśli przy ujemnych temp. się nie włancza?
Klimatyzacja ma dwie funkcje "osuszanie" zimą i "chłodzenie+osuszanie" latem.
Sprężarka układu klimatyzacji ( a nie cały układ klimatyzacji) włącza się w zimę tylko by osuszyc powietrze nic więcej. (przeczytaj tekst w linku). Cały układ nie włącza się więc klimatyzacja nie spełnia swojej funkcji.
Wyraźnie jest to zaznaczone w tekście. Określenie włączyc klimatyzację zimą przy ujemnej temp. jest złe a włączyc osuszanie dzięki układowi klimatyzacji odpowiednie.
Pozdrawiam
Sprężarka układu klimatyzacji ( a nie cały układ klimatyzacji) włącza się w zimę tylko by osuszyc powietrze nic więcej. (przeczytaj tekst w linku). Cały układ nie włącza się więc klimatyzacja nie spełnia swojej funkcji.
Pozdrawiam
Coś mi się wydaję że jakieś dziwne teorie snujesz z tą klimą, sprężarka jest połączona z układem kilimatyzacji jeśli pracuje sprężarka to działa cały układ klimatyzacji, jak sama sprężarka może osuszać powietrze? Proste klimy mają jedną funkcje albo pracują czyli chłodzą i osuszają albo nie pracuja czyli nie robią nic.
Z szyb szybciej schodzi wilgoć przy włączonej klimie ponieważ powietrze jest schładzane do temp. wykroplenia wody, po czym podgrzewane jest ciepłem pochodzacym z plynu
chlodniczego w nagrzewnicy układu ogrzewania.
Z szyb szybciej schodzi wilgoć przy włączonej klimie ponieważ powietrze jest schładzane do temp. wykroplenia wody, po czym podgrzewane jest ciepłem pochodzacym z plynu
chlodniczego w nagrzewnicy układu ogrzewania.
bzzyczek napisał(a):Jeśli chcesz sprawdzić czy sprężarka się załancza możesz wyjąć wtyczke z czujnika ciśnienia znajdującego sie w osuszaczu i zmostkować ją, oczywiscie przy pracującym silniku i włączonym przycisku AC, sprężarka powinna się włączyć wtedy wiadomo że działa i problemem jest tylko brak czynnika.
A gdzie znajduje się w Madzi 323F BJ osuszacz bo niestety ale nie mogę go zlokalizować

P.S. Wie może któryś z kolegów ile powinno znajdować się oleju w sprężarce i tak samo ile czynnika chłodniczego? Olej jest wlewny tą sama drogą co czynnik chłodniczy do sprężarki?
- Od: 20 sie 2008, 20:31
- Posty: 17
- Skąd: Płock/Łódź
- Auto: Mazda 323F 1.3 16V BJ 1998r
Nie wiem dokładnie jak bedzie u Ciebie ale prawdopodobnie osuszacz jest po lewej stronie koło chłodnicy, to taka metalowa puszka podłączone są do niej od góry przewody ciśnieniowe od klimy i tez od góry powinien być wkręcony czujnik ciśnienia.
bzzyczek – włączasz klime zimą i dajesz grzanie – dzięki czemu szyby nie parują bo powietrze jest suche. Klima włączy się tylko przy dodatnich temperaturach – tzn zimą układ klimy działa, ale nie chłodzi, a latem działa i chłodzi. Mi tylko o to chodzi. 
Witam! Przyłącze się do tematu
Jak włączam przełącznik A/C w mojej madzi nic się nie dzieje..(poza tym że zapala się zielona dioda w przełączniku :p) Nie słyszę, żeby cokolwiek pracowalo, nie mowiąc o jakimkolwiek chłodzeniu
Znacie się może na tym? Czy możliwy jest tylko brak czynnika? Czy to może już coś poważnego? Dzięki za pomoc ;D
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości