Pytanie o regulowane zawieszenie.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez daneex » 19 kwi 2005, 16:26

Znalazłem w opisie modelu 626 z osiemdziesiątych lat tak --"W niektórych modelach Mazdy 626, na przykład w wersji coupe, są stosowane seryjnie amortyzatory teleskopowe z regulowaną siłą tłumienia. Mamy do wyboru trzy różne wielkości tłumienia amortyzatorów. Amortyzatory takie nazywane są EVSA – electronic Variable Shock Absorber, czyli amortyzatory o zmniejszonej sile tłumienia sterowane elektronicznie. W górnej części amortyzatora jest elektromagnes, który po włączeniu powoduje obrót tłoczyska amortyzatora, a tłoczysko z kolei przymyka kanaliki przepływu oleju w cylindrze roboczym, czyli zmniejsza przepływ oleju, tym samym zwiększa tak zwaną twardość amortyzatora. W pozycji podstawowej, do normalnej jazdy, kanaliki są otwarte – ciecz przepływa swobodnie – otrzymuje się maksymalny efekt amortyzacji. Po naciśnięciu przycisku na tablicy rozdzielczej następuje automatyczne przysłonięcie kanalików w przednich amortyzatorach, gdy tylko samochód przekroczy prędkość 80 km/h. Trzeci stopień regulacji następuje po włączeniu innego przycisku. Wówczas zamykamy kanaliki przepływu cieczy w 4 amortyzatorach, otrzymujemy największą twardość amortyzatorów – charakterystykę sportową. Mazda 626 jest samochodem bardzo stabilnym w ruchu, łatwym w prowadzeniu. i oto opis zawieszenia "
i ja właśnie posiadam mazde 626Coupe 89r i czasami mam wrażenie jak jadę po naszych drogach dziurawych iż jest ona bardzo twarda (można pogubić koła) a czasami jadąc tą samą drogą z tą samą prędkością mam wrażenie że jest ona bardziej komfortowa -mniej twarda. Z opisu powyższego wynika iż powinny być na desce jakieś przyciski od regulacji twardości amortyzatorów ale u mnie niczego takiego nie zauważyłem ---może ktoś z was mających wiekszae doświadczenie z tą marką jest mi w stanie pomóc .W miarę możliwości proszę o pomoc na forum lub na GG i tlena dan71@tlen.pl <jupi>
Pozdrawiam mazdowiczów --daneex--
Mazda 626 Coupe 2,0i 12V 89r--Mazda 626 GE 2.0 i 16V 92 rok
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2005, 12:26
Posty: 8
Skąd: Nowy Dwór Gd.
Auto: Mazda 626 GE 2.0i 16V 92 rok,Mazda MPV AllSport 3.0 V6 1997 rok,mazda 626 GD coupe 2.0 1989 rok, Mazda Tribute 2.3 2004 rok

Postprzez JACU626 » 19 kwi 2005, 17:48

Witam nowego na forum, użyj przycisku szukaj bo temat omawiany był a takie zawieszenie ma waluś i ma przyciski przejzyj opis i fotki autka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Waluś » 19 kwi 2005, 20:13

OO hihi coś dla mnie. Już ci tłumacze, bo posiadam takowe zawieszenie.
Ale po kolei przyciski te znajdują się po lewej stronie kokpitu, nad głośnikiem, ty masz w tym miejscu taką malutką kieszonke.
Patrz foto:
Obrazek
Widzisz ?? Trzy przyciski nad głośnikiem z lewej strony, obok sterowania lusterkiem.
Druga sprawa. Amory działaja na tej zasadzie jak zacytowałeś, z tym, że regulują je silniki krokowe zamontowane na amortyzatorach, u góry na kielichach.
Trzecia sprawa, to to, ż jak byś je miał, to miałbyś pot fotelem pasażera jeszcze komputer sterujący charakterystyka tego zawieszenia, tak jak w cytacie.
Regulacja ta była montowana niestety tylko w wersjach "hamerykańckich" :D mazdy (MX6 GD) i Forda Probe. Więc jeśli masz europejke to nie posiadasz tego bajeru :|
Jest to bardzo fajna i praktyczna rzecz, ale z drugiej strony ma swoją wielką wade. W polsce praktycznie nie można kupić regulowanych amortyzatorów (np. KYB wogóle nie produkuje !! ), są łatwo dostępne tylko w stanach !! a u nas nawet jeśli są to ich cena przekracza dwukrotność ceny normalnego gazowego amortyzatora !!!! więc raczej nie polecam tęsknoty za tym gadgetem <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez daneex » 19 kwi 2005, 21:37

oki serdeczne dzięki za odpowiedż niestety nie mam tych przełączników na desce a samym amorkom tak dokładnie się nie przyglądałem a pod siedzeniem pasażera mam szufladę i patrząc na twoją mazdę to z wyglądu mam podobną w tym kolorze nara.....i jeszcze raz dzięki <3m się>
Pozdrawiam mazdowiczów --daneex--
Mazda 626 Coupe 2,0i 12V 89r--Mazda 626 GE 2.0 i 16V 92 rok
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2005, 12:26
Posty: 8
Skąd: Nowy Dwór Gd.
Auto: Mazda 626 GE 2.0i 16V 92 rok,Mazda MPV AllSport 3.0 V6 1997 rok,mazda 626 GD coupe 2.0 1989 rok, Mazda Tribute 2.3 2004 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6