Regulacja zaworów

Postprzez krzyh » 20 sty 2009, 16:29

Witam,
czy ktoś z szanownych grupowiczów regulował już zawory w swojej M3 i wie może gdzie najlepiej to zrobić w Krakowie???? Stuknęło juz 100tys i tak dziwnie silnik na wolnych obrotach chodzi...

pozdrawiam
krzyh
Początkujący
 
Od: 20 lis 2008, 21:27
Posty: 6
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1.6 MZR '04

Postprzez Globy » 21 sty 2009, 13:28

Witaj,

poprawiłem temat Twojego wątku, na przyszłość proszę o nazewnictwo zgodne z Regulaminem – dopisanie modelu i typu silnika – by inni Forumowicze mogli łatwiej identyfikować Twoje problemy <usmiech>

Czy producent przewiduje regulację zaworów w silniku 1.6 MZR?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez krzyh » 21 sty 2009, 19:55

Dzięki,
tak, wg instrukcji serwisowej producent przewiduje inspekcję (na słuch) i ew. regulację co 120 tys. km.
Wiem natomiast, że jeżeli w samochodzie jest ins. gazowa powinno się to robić dużo częściej.
Dlatego pytam, może ktoś to już robił regulację zaworów gdzieś w Krakowie?
ASO odpada, po tym co usłyszałem, troche boję się im powierzyć swój samochód...
Początkujący
 
Od: 20 lis 2008, 21:27
Posty: 6
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1.6 MZR '04

Postprzez RobertPi » 21 sty 2009, 23:04

Bądź wyrozumiały, oni dopiero uczą sie Mazdy. A tak na poważnie, to o którym serwisie mówisz. Ten na Wielickiej nie jest zły ale faktycznie brak im doświadczenia. Na Conrada kochają Subaru a Mazda jest przy okazji, chociaż podobno jest jeden prawdziwy fachowiec od Mazdy.
Jeśli silnik jest podobny do jednostki w Focusie tak jak cała M3 to regulacja jest na płytkach. Ale w Focusie jest pasek a tu łańcuch więc może się róznić. Ja cały czas miałem nadzieję, że zawory są chydrauliczne tak jak w starych silnikach serii B.
Spróbuje się dowiedzieć ale może wcześniej ktoś z przedstawicieli serwisów się wypowie.
RP
PS Masz założoną instalację gazową?
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek
Baleno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1171 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez krzyh » 22 sty 2009, 00:06

Masz racje, ale ta wyrozumiałość się kończy, kiedy za tą ich naukę trzeba zapłacić...
Dzwoniłem do obu ASO, na Conrada gosć był kumaty, natomiast ich terminy to jakiś kosmos (chyba 2 tyg. oczekiwania) i co ciekawe podał numer na Wielicka :D
Silniki benzynowe w Mazdach są z tego co wiem ich własną konstrukcją (diesle są chyba PSA), a z Focusem to wspólna jest chyba tylko płyta podłogowa, wiec pasują klocki hamulcowe, tarcze itp. Osprzęt silnika być może da się stosować zamiennie, ale w Mazdzie – Denso w Fordzie – Delphi.
Trochę ostatnio poczytałem i podobno ostatnio w nowych silnikach odchodzi się od hydraulicznych regulacji zaworów, powraca się do starych rozwiązań. Toyota i Honda ponoć nigdy nie wprowadziła hydrauliki...

PS.
tak kupiłem już samochód z założona instalacją gazową od nowości, jest to sekwencja BRC, chodzi to całkiem przyzwoice

pozdr.krzyh
Początkujący
 
Od: 20 lis 2008, 21:27
Posty: 6
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1.6 MZR '04

Postprzez cult1 » 22 sty 2009, 11:19

krzyh napisał(a):tak kupiłem już samochód z założona instalacją gazową od nowości, jest to sekwencja BRC, chodzi to całkiem przyzwoice


ile już przejechałeś na tym gazie?? jakie spalanie i jaka butla. na ile starcza??
kiedyś drążyłem temat ale nikt nie miał zainstalowanej takiej instalacji.
napisz coś więcej :) THX
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2008, 23:16
Posty: 304 (0/2)
Skąd: Kielce

Postprzez RobertPi » 22 sty 2009, 11:52

Z tego co wiem to silnik 1,6 w M3 i Focusie to bliźniacza konstrukcja zrobiona na zamówienie przez Yamahe – blok, głowica i tp ( przynajmniej tak twierdzi kolega z Forda ). Ale różnic jest dużo więc, nie wszystko musi być podobne. Wiele części zawieszenia i układu jezdnego pomimo bliźniaczej płyty podłogowej jest innych i nie pasują z Forda. Tarcz nie sprawdzałem ale wydaję mi się że pasować nie będą – inna jest piasta i osadzenie śrub w F108mm a M3 114,3mm. Niemniej jednak łatwo to sprawdzić gdyby zaszła taka potrzeba, mam dostęp do duuużego magazynu częśc do Forda. Na razie zmieniłem wycieraczki na te z Focusa.Działają.
RP
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek
Baleno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1171 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez LemJohny » 22 sty 2009, 20:08

tak OT
ja zmieniałem cewki zapłonowe :D
W Mazdzie 320 zł w Fordzie 140 zł :D (oczywiście ta sama część – ten sam nr fabryczny )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez RobertPi » 22 sty 2009, 22:10

Z zaworami jest tak. Nie ma hydrauliki, nie ma płytek ani śrub. Jako element pośredni pomiędzy popychaczem a trzonkiem zaworu jest tzw szklanka. Rozwiązanie podobno sprawdzone i działające bardzo dobrze w niektórych silnikach Mondeo i Fiesta/Fusion -1.25l. Zdaje się, żę ten silnik był stosowany również w M2. Konstrukcja jest tak pomyslana, że ewentualne powstające luzy pomiędzy zaworem a gniazdem i pomiędzy szklanką i popychaczem mają się w pewnym stopniu kompensować. Generalnie rozwiązanie ma być bezobsługowe, w normalnych warunkach klawiatura ma wytrzymać cały żywot samochodu i dlatego zalecane jest jedynie osłuchanie silnika po 120kkm. W razie czego wymienia się szklanki o odpowiednim nadwymiarze.
RP
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek
Baleno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1171 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez krzyh » 26 sty 2009, 10:28

RobertPi napisał(a):Generalnie rozwiązanie ma być bezobsługowe, w normalnych warunkach klawiatura ma wytrzymać cały żywot samochodu i dlatego zalecane jest jedynie osłuchanie silnika po 120kkm. W razie czego wymienia się szklanki o odpowiednim nadwymiarze.


A no właśnie... i prawdopodobnie dlatego jeszcze nikt tego nie robił, nawet w ASO...
dzieki za zainteresowanie
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 lis 2008, 21:27
Posty: 6
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1.6 MZR '04

Postprzez krzyh » 26 sty 2009, 10:34

cult1 napisał(a):ile już przejechałeś na tym gazie?? jakie spalanie i jaka butla. na ile starcza??
kiedyś drążyłem temat ale nikt nie miał zainstalowanej takiej instalacji.
napisz coś więcej :) THX


Ja osobiście zrobiłem nim niecałe 10tys. z tego część na benzynie, ale samochód ma gaz od samego początku (w tej chwili ma 100tys.) Butla w kole zapasowym ma 47l, gazu wchodzi do niej jakies 38l. Spalania ani zasięgu jakoś do tej pory nie sprawdzałem, natomiast nie ma żadnej różnicy i gdyby nie kolor diody na sterowniku nie wiedziałbym na czym w danej chwili jade.
Początkujący
 
Od: 20 lis 2008, 21:27
Posty: 6
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1.6 MZR '04

Postprzez cult1 » 26 sty 2009, 13:00

THX :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2008, 23:16
Posty: 304 (0/2)
Skąd: Kielce

Postprzez LemJohny » 5 lut 2009, 13:18

hellow

Jestem własnie na etapie regulacji zaworów – czyli w M3 – wymiana szklanek na nadmiarowe
u mnie 2 są do wymiany na wydechu na jednym cylindrze, dziś już zamówione w ASO Mazda
50 zł za sztuke – drogie te szklanki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez RobertPi » 5 lut 2009, 13:30

A jaki masz przebieg ?
RP
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek
Baleno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1171 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez LemJohny » 5 lut 2009, 16:02

przebieg auta 45 tyś mil

u mnie po prostu bylo słychać klekotanie na jednym cylindrze
i po zmierzeniu szczelinomierzem wyszło żę brakuje 0,08mm do normy więc wymieniam 2 szklanik na tym cylindrze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez RobertPi » 5 lut 2009, 17:18

To szczerze mówiąc przebieg nie jest zbyt duży jak na obiecywane wartości. Trochę mnie to martwi bo miałem nadzieję, że rozrządu w ogóle nie będę dotykał w moim samochodzie.
Trzeba by sprawdzić czy nie pasują od Forda. Powinny być trochę tańsze.
RP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1171 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez LemJohny » 5 lut 2009, 17:22

Tylko ja troche nie z tego tematu bo ja mam 2,3l silnik ...
U Ciebie może być inaczej – bo w 2l jest taka sama głowica jak w 2,3 (taka sama konstrukcja)
a w 1,6 może być inaczej

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez RobertPi » 5 lut 2009, 18:16

Właśnie mam taką nadzieję, że 1,6 jest trochę mniej obciążony więc moze dłużej wytrzyma.
Czas pokaże. Na razie chodzi cichutko i przy zamkniętej masce na wolnych obrotach silnika wcale ni słychać.
RP
RP
Mazda3BM1.5
Obrazek
Baleno
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1171 (14/40)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez fiufek » 24 kwi 2009, 20:55

wiem ze to stary temat ale nie moge uwierzyc ze po 45tys.mil już klekoczą zawory. a ja wypierałem ze swojej świadomości ze te chałasy nie mogą być od zaworów ale jaja. ale jeszcze zapytam czy tam nie ma żadnej regulacji???????? bo u mnie klekoczą na małych obrotach ale na większych chula pięknie czy to ma znaczenie?
M 3 2,0 SPORT 2005
Początkujący
 
Od: 28 mar 2009, 13:22
Posty: 6
Skąd: galashiels
Auto: M 3 2,0 sport 2005

Postprzez LemJohny » 26 kwi 2009, 11:14

okazało się że wymiana szklanek nic nie pomogła :D co innego klekocze :/ kijj trza jeździć :D i dawać głosniej radio ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323