silnik podczas jazdy nieodrazu reaguje na dodanie gazu i slychac dziwny dzwiek

Postprzez darekpr » 4 lut 2009, 15:29

podczas jazdy tak ok 1700 obrotow odczuwam brak mocy i slysze takie terkotanie.Dopiero po wiekszym dodaniu gazu auto po chwili przyspiesza i dzwiek znika.bylem na diagnostyce w aso w Lublinie ale niebylo zadnych bledow. silnik 2.0 automat
Początkujący
 
Od: 4 lut 2009, 15:10
Posty: 4
Skąd: lublin
Auto: mazda 3 2.0 A/t

Postprzez REX130 » 4 lut 2009, 17:43

Niejestem specjalistą w tej dziedzinie ale wydaje mi sie ze któres ze sprzegieł ci wysiada....albo poprostu skrzynie ci sie zaczyna sypac
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2008, 01:25
Posty: 12
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 GT USA 2.3l 2004 A/T

Postprzez Krisek » 4 lut 2009, 19:33

Mam to samo szczegulnie kiedy zwolnie i chce przyspieszyc ... przerwa w mocy + dzwiek i za chwile znika dzwiek i autko przyspiesza nie jest to skrzynia .. tez tak myslalem – namowilem moje ASO zeby wymienili na gwarancji ;) .... Pozatym bylem w kilku ASSO .. i nikt niewiedzial ... w jednym chcieli otwierac silnik I sprawdzac naprezenie lancuszka lol .. to sobie odpuscilem ...

wedlug mnie to Timing zle ustawiony ... i zalecam to sprawdzic – I powinno odjac jak reka ;)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez darekpr » 4 lut 2009, 19:47

dlugo na tym jezdzisz, a i co to jest timing
Początkujący
 
Od: 4 lut 2009, 15:10
Posty: 4
Skąd: lublin
Auto: mazda 3 2.0 A/t

Postprzez Krisek » 4 lut 2009, 19:51

nie pamietam polskiej nazwy ;) ustawia sie to przy zmianie rozrzadu ... :P
30tys KM
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez darekpr » 4 lut 2009, 19:57

a Ty wkoncu uporales sie z tym problemem czy nadal tak jezdzisz, bylem juz na dwoch diagnostykach i nikt nie wie co jest, troche strach zeby niebylo wiekszych konsekwencji
Początkujący
 
Od: 4 lut 2009, 15:10
Posty: 4
Skąd: lublin
Auto: mazda 3 2.0 A/t

Postprzez Krisek » 4 lut 2009, 19:59

Nie uporolame ... bo stracilem checi – marnowanie czasu .. :P I smigam tak
ale mysle zeby timing sensor przestawic samemu I zobaczyc czy bedzie jakas roznica
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez LemJohny » 4 lut 2009, 20:56

ja mam 2,3 ale to ten sam silnik prawie...
u mnie zamulał jak jedna cewka była walnięta...
błąd wyrzuciło dopiero jak całkiem padała...
obadaj cewki – jakby co to nowe pasują z Forda Focusa
(tańsze o połowe od Mazdowskich a nr fabryczny ten sam)

tak Ci muli jak nagle dodajesz gazu czy wogóle cały czas jak przyspieszasz??

Ten Timing to chodzi o Wam o czujnik do zmiennych faz rozrządu??
Zmienne się załączają chyba samoczynnie w zależności od obrotów / ciśnienia oleju które zaczyna przepływać przez specjalne koło zębate na wałku ssącym (tam w kole jest taki układ co pod wpływem ciśnienia oleju zmienia ustawienie osiowe wałka względem obrotów koła zębatego) cos takiego :) jak ktos lepiej wie to niech pisze to sie troche poznamy na naszych silnikach:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez LemJohny » 4 lut 2009, 21:24

"Zmienne Fazy Rozrządu jest to nazwa systemów, których zadaniem jest przestawienie faz rozrządu, a więc momentów otwarcia lub zamknięcia zaworów w zależności od obciążenia jednostki napędowej oraz jej prędkości obrotowej. Jest to jedna z najskuteczniejszych metod zwiększenia osiągów bez doładowania, a z zachowaniem ekonomiki zużycia paliwa. Przykładowo silnik VTEC Hondy o pojemności skokowej 1,6 l rozwija moc maksymalną 160 KM, podczas gdy w wersji z konwencjonalnym rozrządem ma moc 125 KM. Jednak silniki te różnią się nie tylko mocą, ale i charakterystyką pracy. Jednostka ze zmiennymi fazami rozrządu jest przygotowana do pracy z wyższymi obrotami, ale i w niskim zakresie obrotów zachowa elastyczność."

Nasze silniki:

4-cylindrowy, rzędowy; dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC); 16 zaworów; układ ze zmienną długością przewodów dolotowych; zminenne fazy rozrządu, głowica i kadłub silnika ze stopu aluminium; wtrysk wielopunktowy sterowany elektronicznie
Ostatnio edytowano 4 lut 2009, 21:31 przez LemJohny, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez Krisek » 4 lut 2009, 21:27

przy walnietej cewce powinien nie palic na ktorys gar co znaczy CEL ... dziwne
jakie miales obiawy ?
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez LemJohny » 4 lut 2009, 21:38

jak jest cewka całkiem walnięta to rzeczywiście zacznie już całkiem szarpac bo niebędzie palił na jeden gar
ale jak mu ucieka iskra od czasu do czasu (wypadanie zapłonu) do przy przyspieszaniu czyli dużym ociążeniu nie bedzie nadążał z iskra i będzie mulił... u mnie tak było....

Tutaj może być zupełnie co innego...

Może gdzieś dziurka na dolocie lub jakimś podciśnieniu ??

Krisek a gdzie jest ten timming sensor??

To po angilesku o mechaniźmie zmiennych faz

L3 (with variable valve timing mechanism)
Caution
• Variable valve timing actuator cannot be disassembled because it is a precision unit.

1. Confirm that the groove of the rotor and notch of the cover at the variable valve timing actuator are aligned and fixed.
• If the notch and the bump are not aligned, rotate the rotor toward the valve timing retard position by hand until they are in place.
• If the rotor and cover are not fixed even though their notch and groove are aligned, replace the variable valve timing actuator.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez Krisek » 4 lut 2009, 21:57

za kolem :P niektorzy nawet robia Timming Mod przesuwaja go zeby dodac troszke mocy – cos tam daje dyno bylo robione
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez LemJohny » 4 lut 2009, 21:59

hmmm ale jaki to jest czujnik?? taki jakiś halla?? że mierzy prędkość obrotową?? czy jakiś mechaniczny??
no i jak sprawdzić czy jest dobrze ustawiony ?? :D
pozdro :)

A w 2l są zmienne fazy rozrządu bo na allegro ogladam silniki 2l i tam nie ma czujnika jednego od góry... :/ siakoś dziwnie... W specyfikacji Forda 2l w Focusie tez nie ma zmiennych faz rozrządu...

Przeglądając dzis wieczorem internet można wysnuć jedyny wniosek...
2 litrowy silnik w Mazdzie nie ma zmiennych faz rozrządu...
ma je 2,3l i 2,3l MPS
a silniki w Mazdzioszce to typowe silniki Forda... 2l wyszedł chyba nawet konstrukcyjnie od silników stosowanych w wersjach Forda RS
Tam była taka jednostka dawniej stosowana także z Turbo
A później zrobili 2,3l bardzo zbliżone w konstrukcji
i dożucili zmienne fazy
( Może niektóre 2l mają zmienne fazy:/ ale raczej jak nie ma tego czujnika od góry to nie..)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez abarthi » 5 paź 2009, 00:04

Witam,
ja mam niemalże ten sam problem, tyle, że w silniku 1.6 CiTD. U mnie objaw jest taki, że od drugiego biegu w górę, w zakresie obrotów 1900-2100 RPM auto nie żyje, nie ma go. Jest to szczególnie uciążliwe, gdy np wyjeżdżam powoli z podporządkowanej i w pewnym momencie muszę przycisnąć, przyspieszyć. Ale wtedy totalnie nic się nie dzieje. Czy to typowy problem? Przeczesuję Wasze forum od 2 godzin i nie znalazłem odpowiedzi.

Z góry dzięki za pomoc.
abarthi
 

Postprzez Globy » 5 paź 2009, 09:59

Musisz uderzyć do działu Diesel, bo nawet jeśli objawy są identyczne, w MZ-CD powody będą zgoła inne (budowa silników).
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez zio » 5 paź 2009, 12:58

Panowie – Timing to rozrząd. Tominog mog polega na przesuniędiu czujnika pod ołem pasowym rozrządu odpowiedzialnego za kąt wyrpzedzenia zapłonu. Dzieki takiej modyfikacji można silnik możliwe, że będzie trochę żwawszy. Tylko jest pewnien problem – kąt wyprzedzenia zapłonu nie jest taki sam dla wersu EU i US. dla wersji US musi być mniejszy – ponieważ tam mają inne paliwa – np PB85. Im mniejsza liczba oktanowa paliwa tym mniejsza odporność na spalanie stukowe i tym mniej szy kąt wyprzedzenia zapłonu. Nie sprawedzałem, ale w wesji EU przesunięcie czujnika może nie dać efektu – mało tego może jescze pogorszyć sprawę. Jeżeli czujnik będzie przesunięty za bardzo będzie dochodziło do spalania stukowego – przy czym w tych silnikach jest czujnik spalania stukowego – jeżeli on zasygnalisuje spalanie stukowe komputer sam obniży kąt wyprzedzenia zapłonu.

A wracając do przypadłosci darekpr to wg mnie takie objawy odpowiadają schematowi który opisałem. Przy dużym obciązeniu silnika dochodzi do spalania stukowego stąd dziwne dźwięki, komputer rejestruje to i obniża kąt wyprzedzenia zapłonu – skąt spadek mocy. Zobacz czy jak zatankujesz PB 98 albo jescze lepiej racing 99 czy wtedy nie ma różnicy – może nie zniknąć całkowicie, ale np będzie widoczna w węższym zakresie obrotów – jeżeli tak się dzieje to na bank żle ustawiony czujnik.
P.S. dziwne bo spalanie stukowe powinno być raportowane przy podpięciu TECHa.
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

PostTen post został usunięty przez lukaszm 28 maja 2013, 16:01.
Powód: porządki – OT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron