Dobór odpowiednich opon i felg do aut

Postprzez Hazu » 25 sty 2009, 23:47

bazyl wspaniały napisał(a):a mi na 15" opona 195/65 fela7" i obciera, ale to wina kiepskich już sprężyn


a co mają spręzyny do tego – jak załadujesz samochód na full to żadne sprężyny Ci nie pomogą jak wpadniesz w zagłębienie w jezdni.

bazyl wspaniały a jakie ET masz w tych felgach z tego co mi wiadomo do GE wchodzą bardzo szerokie felgi z takimi samymi oponami nie to co w Xedosie czy GF


Ja miałem 15" 7' szer o ET35 z oponami 195/60/15 jeździłem tak prawie rok aż do czasu gdy w trasie, gdy samochód był mocno obciążony, zaczeło przycierać o ranty bokami opony.
Przestraszyłem sie tego i sprzedałem felgi.(teraz żałuję
Bo już wiem jak sobie poradzić z takimi problemami :P
Ale nie napisze na forum :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez japoniec » 2 lut 2009, 18:49

do 6-tki idzie 215/50R17 – fabrycznie montowane, na zime mam 195/60R16 ale zakladaja tez 205/60/R16
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 10:18
Posty: 113
Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG

Postprzez Jaksa » 2 lut 2009, 18:52

Pkoli napisał(a):zauważyłem że Jaksa w swojej poprzedniej 6tce miał ET35 i nie narzekał
Dokładnie , miałem i wszystko było ok , zakładam ze opony bedą 205/55/16 na wyzszym profilu nie daje głowy.
magicadm napisał(a):A moim zdaniem to samobójstwo
Samobójstwo jest przy profilu 40 i w dół....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 2 lut 2009, 20:48

Jaksa napisał(a):Samobójstwo jest przy profilu 40 i w dół....

Miałem na myśli zmianę ET o 20mm na koło :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 2 lut 2009, 23:21

Przede wszystkim auto super wyglada i jest stabilniejsze w zakretach czyli same plusy ( moim zdaniem )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 3 lut 2009, 13:27

Jaksa napisał(a):Przede wszystkim auto super wyglad

To napewno :)
Jaksa napisał(a):jest stabilniejsze w zakretach

Moje doswiadczenia z dłubaniem przy ET sa przeciwne. Zmieniłem ET o "tylko" 10mm i auto strach było prowadzić. Tutaj kolega chce o 20mm "poprawić fabrykę". Zawieszenie i układ kierowniczy nie są zaprojektowane na takie felgi.
Dokładając charakterystyczną dla M6 wrażliwosć na ściąganie szykuje się mega rozczarowanie...i obym sie mylił :)

Wątpię by obniżanie profilu cokolwiek poprawiło w tym przypadku.
Ostatnio edytowano 3 lut 2009, 13:32 przez magicadm, łącznie edytowano 2 razy
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Pkoli » 3 lut 2009, 13:29

Dzięki Jaksa. Wreszcie konkretna odpowiedź :) Sorki koledzy, ale niestety większość z Was pisze nie na temat, i to nie tylko w tym przypadku.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2007, 14:31
Posty: 56
Skąd: Siemianowice Śląskie PL / Clonmel IRL
Auto: Mazda 323f BA Z5 '95

Postprzez mr_t » 3 lut 2009, 13:50

Pkoli ET to najprościej pisząc odległość od środka felgi do krawędzi jej montażu tj. tej części felgi którą przykłada się do piasty. Bez obrazka ciężko wytłumaczyć :D
Im mniejsze ET tym bardziej felga wystaje na zewnątrz samochodu, czyli w twoim przypadku koła wysuną się na zewnątrz o 2 cm + większa o 0,25 cala szerokość felgi. IOW zewnętrzna krawędź felgi będzie wystawała na zewnątrz o ok. 2,6cm (krawędź opony trochę mniej, bo ok 2cm).

Po 1 trzeba się upewnić, że tak przesunięta opona nie będzie o nic ocierać, szczególnie w przednich skręconych kołach np. na dziurach. Poza tym zmieniasz taką zmianą charakterystykę pracy układu kierowniczego, bo przednie koła mają w innym miejscu oś skrętu, która teoretycznie powinna być w środku szerokości opony, a teraz przesunie się o 2 cm. Zmienia się też "dźwignia" działająca na zawieszenie.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez magicadm » 3 lut 2009, 14:01

mr_t napisał(a):Poza tym zmieniasz taką zmianą charakterystykę pracy układu kierowniczego, bo przednie koła mają w innym miejscu oś skrętu, która teoretycznie powinna być w środku szerokości opony, a teraz przesunie się o 2 cm. Zmienia się też "dźwignia" działająca na zawieszenie.

Dokładnie :)
Na układ kierowniczy działają zupełnie nowe, inne niż przewidziane przez konstruktora siły.
Dodaktowo w <dupa> dostają asymetrycznie obciążone łożyska.
Jak wyjdzie opona poza obrys błotnika (w co raczej wątpię) – kłopot z Policją gotowy.
PS
W jakiejś gazecie odgrażali, że po wypadku, to i tutaj biegły może stwierdzić, że niezgodne z wytycznymi producenta felgi spowodowały pogorszenie sterowności auta i przyczyniły sie np do kolizji. Jednym słowem – Twoje autko nie ma (chyba) homologacji na tą felgę :| (tak samo jak z Zenonami)
PS2
Lorento – co Ty na to?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez mr_t » 3 lut 2009, 14:20

magicadm napisał(a):Jednym słowem – Twoje autko nie ma (chyba) homologacji na tą felgę :| (tak samo jak z Zenonami)

Tak, w wyciągu z homologacji są wypisane dopuszczone przez producenta rozmiary opon i felg (z ET włącznie), ich niezgodność może oznaczać problemy np. z wypłatą z AC.

Kiedyś się zdziwiłem jak rzeczoznawca dokładnie spisywał rozmiar, indeks nośności i max prędkości opony jak służbówka miała lekki dzwon (Transit). Powiedział mi, że jeśli się okaże że jest niezgodny z homologacją rozmiar, albo za niskie indeksy (wyższe mogą być) to odszkodowanie może być pomniejszone, lub jeśli ta niezgodność mogła się przyczynić do kolizji całkowicie niewypłacone (ma to też zastosowanie przy montażu zimówek węższych niż letnie – jeśli producent tego nie przewidział w homologacji).
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Lorento » 3 lut 2009, 14:25

magicadm napisał(a):Lorento – co Ty na to?


mr_t wyjasnił to w sposób przystępny dla laików. Decydujący jest własnie wyciąg z homologacji. O ile stacje kontroli pojazdów to często zlewają, to na 100 proc. ubezpieczyciel i powołany przez niego rzeczoznawca tego nie odpusci. A z praktyki: przy ewidentnie wystających laciach poza obrys błotnika na drodze dowodzik jest zabierany i wio na kontrolę......
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez magicadm » 3 lut 2009, 14:28

Lorento co za refleks :)
...ale dziękuję za opinię. W sprawch "homologacyjnych" jest z Ciebie pożytek :D
Autorowi wątku proponowałbym zapytanie producenta/sprzedawcy o felgi w tym wzorze, ale z prawidłowym ET
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez mr_t » 3 lut 2009, 14:33

ET 52,5 (jak u mnie), czy też 55 jak u Pkoli z tego co się orientowałem nie ma na rynku. Czasem, niektóre felgi mają 45, być może można skądś (USA) sprowadzić.

I jeszcze jedno – bardziej wystające na zewnątrz felgi bardziej brudzą boki samochodu z bocznymi szybami włącznie.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez gromusek » 3 lut 2009, 21:54

jestem ciekawy jak Madzia wygląda na tych felgach :)
Twoja firma szuka sposobu na poradzenie sobie z odpadami? Sprawdź naszą ofertę http://eko-prasy.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 16:12
Posty: 87
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 2.0 D kombi

Postprzez magicadm » 3 lut 2009, 22:05

gromusek napisał(a):jestem ciekawy jak Madzia wygląda na tych felgach :)

A ja jak będzie jeździła ;)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 4 lut 2009, 00:09

Lorento napisał(a):dowodzik jest zabierany
Jezdziłem na takich felgach 1,5 roku jakos nikt mi dowodu nie zabral , zawsze zakładam "szerokie"kola na kazde auto ktore mam , policja lepiej niech bierze się za te wszystkie parchy z ryczącymi wydechami ktore udają auta WRC ;)
magicadm napisał(a):A ja jak będzie jeździła
A jak ma jezdzic ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mr_t » 4 lut 2009, 09:26

Będzie się inaczej "kręcić kierownicą". W każdym samochodzie w jakim miałem na zimę felgi z innym ET niż fabryczne była taka różnica – z Madą włącznie. Różnice w pracy układu kierowniczego najbardziej odczuwam w swojej 3. Samochód się ciut inaczej zachowuje – na dobrą sprawę w przypadku Mazdy, ani lepiej, ani gorzej. W innych samochodach było gorzej.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez magicadm » 4 lut 2009, 10:19

Jaksa napisał(a):A jak ma jezdzic ?

Lepiej lub gorzej :)
Skoro twierdzisz, że po wrzuceniu takich felg nie odczułeś pogorszenia sterowności i stabilności to tylko plus dla Mazdy za tak "mało wrażliwy" układ kierowniczy :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez mr_t » 4 lut 2009, 13:00

U mnie jest tak, że największą różnicę czuć przy manewrach na parkingu. Trzeba mocniej się nakręcić. W czasie jazdy różnica jest minimalna – odczuwalna przy szybkich ruchach kierownicą lewo-prawo, np. slalom – jest jakby gorzej. Przy normalnej jeździe nie ma odczuwalnych różnic.
Inna sprawa – na różnych felgach mam opony z różnym bieżnikiem (ten sam rozmiar), więc różnica może wynikać z bieżnika, różnica jest bardzo mała, ale i ET niewiele się zmieniło. W innych samochodach, szczególnie np. cytrynie – różnica w pracy układu kierowniczego i zachowaniu się samochodu jest tak duża, że nawet moja mama ją bez problemu zauważa.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Piogron » 8 lut 2009, 14:45

Dodam swoją opinię ze swojego doświadczenia. Otóż po starej Madzi Xedos zostały mi felgi Alessio Alaska 16" ET 35, ale o szerokośći 7,5". W starym samochodzie miałem opony 16R 195/55 i opony nie obciarały. Założyłem te same felgi do mojej 6-czki ale założyłem opony szersze 16R 205/55 i opony niestety z tyłu jak w samochodzie siedzą np. 4 osoby na nierównościach obcierają o krawędź błotnika, poprostu dobijają. Z przodu nawet przy pełnym skręcie jest OK,ale z tyłu niestety nie. Z tym,że moje felgi mają szerokość 7,5 ". Założyłęm więć z powrotem oryginalne felgi,a tych zamierzam się pozbyć. Ale na wiosnę mam zamiar kupić jakieś nowe. Myśle,że Twoje 16-ki o ET 35 mogą się zmieścić, dzięki temu,że są węższe 0,5 cala czyli jakieś 1,25 cm,ale pewnie jest to wymiar graniczny. Ja osobiśćie teraz kupię felgi o ET nie mniejszym niż 45. Jeżeli chodzi o właściwośći jezdne nie zauważyłem jakiejś znaczącej różnicy.

A to zdjęcia tych felg na mojej Madzi.
[img][img]http://images25.fotosik.pl/323/26ed26463620e976m.jpg[/img][/img]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2005, 13:11
Posty: 112
Skąd: Inowrocław
Auto: Mazda 6 1,8 2005
W oczekiwaniu na CX-5 2016 2.00 MT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki