Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu
2-litrowa "szóstka" powinna bez stresu wyrobić się po mieście w 10-11 litrach, 2.0 V6 144 KM Mazdy pali 10,5 litra. Po lifcie było już 6 biegów w benzynie
(poza 1.8)
Globy napisał(a):2-litrowa "szóstka" powinna bez stresu wyrobić się po mieście w 10-11 litrach,
Jakim, pytam cudem? Według producenta ten silnik pali po miescie 11,8 l., a dane fabryczne są zawsze zaniżone. Mój pali średnio 14 po mieście ( wg producenta: 12,2 ). Szóstego biegu poza tym w mieście się nie używa. Nie piszcie tu bajek że benzyna będzie palić litr więcej od diesla, bo to śmiech i oszukiwanie człowieka który chce kupić samochód....
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Potwierdzam – ja mam 2.3 4AT z LPG – w mieście – takim jak Białystok palił mi od 14.4 do 18 lpg, na trasie zawsze 10 – 11. I nie udało mi się zejść w mieście poniżej 14 litrów i przy normalnej jeździe 15.5 spalił żeby nie wiem co się działo a przy troche bardziej normalnej ok 18 było normą. Ja też nie wierze w cuda żeby benzyna paliła o 1l więcej niż diesel – jak dla mnie 2.0 diesel jak pali 8 w mieście to 2.0 benzyna te 11 – 11.5 spali. Mialem 1.6 i w mieście paliła 10l. No chyba że się zapomina o obrotach większych niż 2000 – ale w takim wypadku po co 2.0 czy więcej – 0.7 trzeba kupować 
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Wiem, wiem, mnie 323 1.8 w automacie paliła ponad 12 litrów po mieście
Sądzę jednak, że przy spokojniejszej jeździe i klimatyzacji używanej z głową da radę zahaczyć o przedział 10-11 litrów dla wersji 6 2.0 – producent deklaruje dla wersji po lifcie 10,8 l/100 km w mieście.
Aby troszkę rozjaśnic – lub do reszty zaciemnić sytuację napiszcie co rozumiecie pod pojęciem "jazda w mieście"???Np: Modlińska lub Trasa Toruńska o godzinie 8 mej lub 17-tej. W jednym i drugim kierunku – widzicie różnicę??? I jedno to miasto i drugie to miasto. A spalanie nieporównywalne.
Dlatego uważam, ze podawanie spalań bez wskazania konkretnej trasy, kierunku i godziny jest w 100% bezużyteczne.
Dlatego uważam, ze podawanie spalań bez wskazania konkretnej trasy, kierunku i godziny jest w 100% bezużyteczne.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Miasto wg mojej definicji to tak na prawdę tryb mieszany, w Wawie jadąc rano do centrum wszędzie postoisz, jak przyciśniesz na 2km odcinku tu to zaraz zwolnisz gdzie indziej. Załóżmy że 25km robię w 50min – to daje pojęcie z czym mamy do czynienia.
- Od: 27 gru 2008, 20:33
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: waham się
Placek napisał(a):Załóżmy że 25km robię w 50min – to daje pojęcie z czym mamy do czynienia.
U mnie średnia z miasta wg komputera, to 22-24km/h.
U Ciebie będzie 30km/h, dodatkowo robisz sporo więcej kilometrów jednorazowo.
A więc zużycie paliwa powinno być zauważalnie niższe. Pytanie o ile? O litr?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Lorento napisał(a):Globy napisał(a):2-litrowa "szóstka" powinna bez stresu wyrobić się po mieście w 10-11 litrach,
Jakim, pytam cudem?
Normalnie, po krasnoludzku...
Maksymalne spalanie 11,5 litra miałem raz stojąc w super korku (5km w godzinę, środek lata, klima na full itd.)
Jeżdząc po Warszawie, ale nie w godzinach super szczytu, spalanie spokojnie mieści się w 10,0 – 10,5 litra
- Od: 18 mar 2007, 18:12
- Posty: 157
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 GY/LF
scichy napisał(a):Maksymalne spalanie 11,5 litra miałem raz stojąc w super korku (5km w godzinę, środek lata, klima na full itd.)
Po 5km policzyłeś zużycie paliwa?
Czy odczytałeś tylko z komputera?
scichy napisał(a):Jeżdząc po Warszawie, ale nie w godzinach super szczytu, spalanie spokojnie mieści się w 10,0 – 10,5 litra
Jeżdżąc zwykle przelotowymi ulicami na wysokim (IV, V) biegu i dłuższych jednorazowo dystansach...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Placek napisał(a):Prusiak napisał(a):Sceptycznie na to patrzac to kup dwa auta. Mazde po lifcie w dieslu do podrozowania + male autko (benzynke) do jezdzenia do roboty i idealnego stania w korkach oczko Mysle ze 50 tys. PLN starczy na zakupy.
No żarty to sie Was trzymają
Dlaczego? Ja mam Mazde 6-ke w dieslu i Nissana micre 1,0 (kosztowala 5 tys. PLN). Co prawda i tak ja jezdze do pracy mazda a zona ujezdza nissana
Od lat wierny tylko japończykom...
- Od: 6 wrz 2008, 01:35
- Posty: 113
Prusiak napisał(a):Placek napisał(a):Prusiak napisał(a):Sceptycznie na to patrzac to kup dwa auta. Mazde po lifcie w dieslu do podrozowania + male autko (benzynke) do jezdzenia do roboty i idealnego stania w korkach oczko Mysle ze 50 tys. PLN starczy na zakupy.
No żarty to sie Was trzymają
Dlaczego?
Dlatego, że on ma 48k złotówek, a to nie wystarczy na Mazdę6 ze 143KM dieslem, o innym aucie nie wspominając...
Chyba, że Mazda, to będą dwie pospawane idealne połówki w stanie igła od pierwszego właściciela albo z dużym przebiegiem i nie mam tu na myśli 100kkm czy 200kkm.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maciej Loret napisał(a):scichy napisał(a):Maksymalne spalanie 11,5 litra miałem raz stojąc w super korku (5km w godzinę, środek lata, klima na full itd.)
Po 5km policzyłeś zużycie paliwa?
Czy odczytałeś tylko z komputera?
Z komputera, bylem tuz po tankowaniu i do tylu maksymalnie wzrosło średnie spalanie na wyświetlaczu... Niestety (na szczęscie) nie miałem okazji wypalić całego baku stojąc w takim korku, więc nie mogę zweryfikować z wyliczeniem 'z natury'.
Maciej Loret napisał(a):scichy napisał(a):Jeżdząc po Warszawie, ale nie w godzinach super szczytu, spalanie spokojnie mieści się w 10,0 – 10,5 litra
Jeżdżąc zwykle przelotowymi ulicami na wysokim (IV, V) biegu i dłuższych jednorazowo dystansach...
Przy takich trasach pali 9,5-10l...
6km pokonywane 3xrazy dziennie to chyba nie taki długi dystans...
Tak przy okazji... ten sam samochód, te same trasy, bardzo podobne prędkości/ czasy przejazdu... Różnice w spalaniu między dwoma kierowcami nawet 0.5 litra....
Technika jazdy naprawdę ma znaczenie...
- Od: 18 mar 2007, 18:12
- Posty: 157
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 GY/LF
Zatem, żeby zakończyć te dyskusje spowodowane moimi rozterkami.
Wyjścia mam 2.
1. Kupic diesla – chcę koniecznie 6 biegów więc po lifcie – pytanie czy nie zakatuje go odcinkami dziennymi 30 km po warszawie (mówię o DPDF) i raz na 3 mis trasą oraz czy dostanę polifta w cenie ok 48kPLN
2. Kupić benzynę i przy każdym tankowaniu z obawa patrzeć w portfel.
Wyjścia mam 2.
1. Kupic diesla – chcę koniecznie 6 biegów więc po lifcie – pytanie czy nie zakatuje go odcinkami dziennymi 30 km po warszawie (mówię o DPDF) i raz na 3 mis trasą oraz czy dostanę polifta w cenie ok 48kPLN
2. Kupić benzynę i przy każdym tankowaniu z obawa patrzeć w portfel.
- Od: 27 gru 2008, 20:33
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: waham się
To są całkiem niezłe warunki więc spalanie na pewno Cię nie zaskoczy negatywnie. Jak już pisałem wcześniej, przy 3-4 km odcinkach i mrozach mój diesel spokojnie pokazywał spalanie rzędu 11 l.Placek napisał(a):w mieście pokonuję odcinki 30km x 2 trybem mieszanym (korek ,prosta etc – Warszawa)
Nie pisz, że to maskara bo to auto waży 1.5 t i ma ok 140KM więc na cud bym nie liczył. PSG robi oszczędniejsze silniki ale nie są to jakieś ogromne różnice, chyba że ktoś się lubi licytować o 0.3 czy 0.4 litra.
Maciej Loret napisał(a):Jeżdżąc zwykle przelotowymi ulicami na wysokim (IV, V) biegu i dłuższych jednorazowo dystansach...
To już praktycznie trasa
Moje minimalne spalanie po Wawce po godzinach szczytu to ok 8l/100km
Moim zdaniem "temperament" kierowcy czyli technika jazdy ma olbrzymi wpływ na spalanie.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Placek napisał(a):1. Kupic diesla – chcę koniecznie 6 biegów więc po lifcie – pytanie czy nie zakatuje go odcinkami dziennymi 30 km po warszawie (mówię o DPDF) i raz na 3 mis trasą oraz czy dostanę polifta w cenie ok 48kPLN
IMHO nie kupisz takiego auta w tej cenie w dobrym stanie. Jeśli natomiast nie interesuje Cię rzeczywisty przebieg i/lub ilość Mazd, z których została złożona Twoja, to oczywiście nie ma problemu z kupnem... W Niemczech najtańsze takie auto w ASO kosztuje ponad 60k PLN + koszty sprowadzenia...
Placek napisał(a):2. Kupić benzynę i przy każdym tankowaniu z obawa patrzeć w portfel.
W benzynowej "6" tylko tym mozna się stresować.
Do diesla dolicz rozrząd co 100kkm (jakieś 1500-2000).
Różnica w spalaniu oczywiście na korzyść diesla, ale pamiętaj że benzyny nalejesz na najtańszej sieciowej stacji, a do diesla będziesz lał o kilkadziesią groszy droższą ropę (u mnie benzyna od 3,05PLN/l a droższe ON na BP, Orlen, Statoil po około 3,55). O mozliwych (acz niezbyt ponoć częstych) przypadłościach typu wtryski, pompa, turbina, koło dwumasowe nie mówię...
magicadm napisał(a):Moim zdaniem "temperament" kierowcy czyli technika jazdy ma olbrzymi wpływ na spalanie.
Oczywiście. Ale ja nie widzę możliwości znacznego zmniejszenia spalania u mnie. Jakieś 85% miasta robi moja żona. Nie przekracza 70km/h ani 4krpm, nie rusza z piskiem, praktycznie nie wyprzedza. Korków za wiele po drodze nie ma, świateł również. Pewnie dałoby się wycisnąć na siłę z litra na setkę mniej, ale w nic więcej nie chce mi sie wierzyć... Pozostaje wydłużenie jednorazowo pokonywanych odcinków (choć temperaturę pracy silnik benzynowy łapie szybko).
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Z ostatniej chwili
Zmieniły się nieco realia – po zmianie kursu i warunków finansowych wyszło mi że do dyspozycji jest ok. 55Kzł co daje ok. 13kEur.
Wszystko wskazuje na to iż będę musiał wybrać jeden z dwóch:
A4 – 2.0 140KM,2005 rok, spalanie w mieście ok. 8l, dobrze wyciszony , wykonanie też ok. , duża dostępność części i spore zainteresowanie złodziei, jego bolączki to pompa olejowa (3kzł). Wyposażenie jakie tu dostanę to ksenon, kierownica Multi, mała nawigacja, 150tys przebiegu.
Mazda 6 polift 143KM, rocznik 2005 mioże nawet 2006 , spalanie wg Was w mieście 9l, fajne wykonanie, słaba dostępność części, części drogie, Az tak go nie kradną, z bolaczek to DPF (codziennie 2x30km miasto w korkach ze średnią ok. 30km/h), pompowtryski (nie znam ceny), dwumasa (nie znam ceny), wyposażenie jak patrzę na allegro czy mobile to już właściwe full opcja ze skórami dużą navi itp., przebieg w granicach 100tyś.
Panowie nie wiem co mam robić, w mazdzie przeraża mnie ten DPF którego podobno koszt kosmiczny a jak nie przepale go raz na jedno tankowanie to gotów mi się zapychać. Czy tam i czytam o tym i nie nastraja mnie to zachęcająco.
Zmieniły się nieco realia – po zmianie kursu i warunków finansowych wyszło mi że do dyspozycji jest ok. 55Kzł co daje ok. 13kEur.
Wszystko wskazuje na to iż będę musiał wybrać jeden z dwóch:
A4 – 2.0 140KM,2005 rok, spalanie w mieście ok. 8l, dobrze wyciszony , wykonanie też ok. , duża dostępność części i spore zainteresowanie złodziei, jego bolączki to pompa olejowa (3kzł). Wyposażenie jakie tu dostanę to ksenon, kierownica Multi, mała nawigacja, 150tys przebiegu.
Mazda 6 polift 143KM, rocznik 2005 mioże nawet 2006 , spalanie wg Was w mieście 9l, fajne wykonanie, słaba dostępność części, części drogie, Az tak go nie kradną, z bolaczek to DPF (codziennie 2x30km miasto w korkach ze średnią ok. 30km/h), pompowtryski (nie znam ceny), dwumasa (nie znam ceny), wyposażenie jak patrzę na allegro czy mobile to już właściwe full opcja ze skórami dużą navi itp., przebieg w granicach 100tyś.
Panowie nie wiem co mam robić, w mazdzie przeraża mnie ten DPF którego podobno koszt kosmiczny a jak nie przepale go raz na jedno tankowanie to gotów mi się zapychać. Czy tam i czytam o tym i nie nastraja mnie to zachęcająco.
- Od: 27 gru 2008, 20:33
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: waham się
Placek napisał(a):Z ostatniej chwili
Zmieniły się nieco realia – po zmianie kursu i warunków finansowych wyszło mi że do dyspozycji jest ok. 55Kzł co daje ok. 13kEur.
[...]
Placek napisał(a):A4 – 2.0 140KM,2005 rok, spalanie w mieście ok. 8l, dobrze wyciszony , wykonanie też ok. , duża dostępność części i spore zainteresowanie złodziei, jego bolączki to pompa olejowa (3kzł). Wyposażenie jakie tu dostanę to ksenon, kierownica Multi, mała nawigacja, 150tys przebiegu.
Popytaj jak tam zawieszenie...
Placek napisał(a):Mazda 6 polift 143KM, rocznik 2005 może nawet 2006
Nie liczyłbym na takiego po fl w tej cenie...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6