Opony i felgi w maździe 323 BA – wątek wspólny
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
mariusz_sti napisał(a):Ba na mniejszych felgach niż 15" i braku gleby wygląda śmiesznie...
W ogóle mazdy (tak do '99) maja dość dużo miejsca nad kołem, jakby było za małe. Może jestem przeczulony? Latem zakładam 16", ale gleby nie będzie z racji dróg, po których muszę jeździć

- Od: 23 sty 2009, 14:18
- Posty: 210
- Skąd: Lubelskie
- Auto: MX-6 2.5 V6 '92
Jeżdżę na obniżonym zawieszeniu od wiosny do jesieni – opona 215/40. Na zimę wkładam oryginalny zawias (Amory+sprężyny) ponieważ samochód na glebie jest jakieś 40 mm od ziemi. Nie potrafię dokładnie określić o ile szybciej zużywają się elementy zawieszenia na 17 ale zauważyłem że łączniki zimmerbloki itp. eksploatują się szybciej niż fabryka to przewiduje:) No ale coś za coś:) Zimą jeżdżę na oponce 225/45 /17. Wszyscy twierdzili że to zbyt szeroka guma na zimę i że zaliczę jakiś rów jak tylko spadnie śnieg. Jeżdżę na takich oponach bo udało mi się je kupić za 1/3 wartości a poza tym nie miałem innych felg. Muszę powiedzieć że jestem zaskoczony, wbrew powiszenie przyjętej opinii opony sprawują się super. Przyczepność ok, odprowadzanie wody i błota pośniegowego tez w porządku. ---> tak więc kolejny mit obalony:)
Ostatnio edytowano 1 lut 2009, 16:16 przez kamil0109, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 25 paź 2008, 14:12
- Posty: 33
- Skąd: kraków
- Auto: Mazda 323 f (1995) 2.0 V6 24V
Przy 205/55R15 z przyspieszeniem jest troche gorzej w porównaniu do 175/cośtamR13, ale zato nie trzeba hamowa na zakrętach.
Sadze ze szerokoś 195 byłaby najlepszym kompromisem co do osiągów i przyczepności, a profil opony to już inwencja właściciela – albo ma to wyglądac albo ma byc wygodne
Otwory cnetrujące to najmniejszy problem – kupuje się takie pierścienie dystansowe.
PS> jazda na takich felgach jest niebezpieczna, ponieważ cae obciążenie auta spoczywa na 4 szpilkach, a więc niezdziw się jak ci się koło urwie
Sadze ze szerokoś 195 byłaby najlepszym kompromisem co do osiągów i przyczepności, a profil opony to już inwencja właściciela – albo ma to wyglądac albo ma byc wygodne
Hvil napisał(a):ja tam nawet nie dorabiałem mam za duże centrujące otwory i jakoś to nie przeszkadza chyba.
Otwory cnetrujące to najmniejszy problem – kupuje się takie pierścienie dystansowe.
PS> jazda na takich felgach jest niebezpieczna, ponieważ cae obciążenie auta spoczywa na 4 szpilkach, a więc niezdziw się jak ci się koło urwie
- Od: 7 sie 2008, 11:39
- Posty: 503
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG
Tak. Standardowa felga opiera się na pierścieniu wystającym z piasty – cały ciężar auta opiera się właśnie na piaście a śrubki tylko przytrzymuja koło aby nie odpadło. Jeśli felga nie dotyka piasty to całe obciązenie idzie na szpilki i one dostają drugie zadanie – oprócz trzymania felgi żeby nie odpadla przenoszą całe obciażenie samochodu a więc przy aucie ważącym ok 1200 kilo każda szpilka zostaje obciążona dodatkowym ciężarem około 75 kilogramów. Jeśli twoaj felga posiada otwór centrujący większy niż pierścień centrujący piasty to kupujesz pierścienie centrujące na allegro za ok 7-10 zł sztuka i się cieszysz bezpieczną jazdą. Niema różnicy czy są one plastikowe czy metalowe.
- Od: 7 sie 2008, 11:39
- Posty: 503
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG
Hvil napisał(a):no ja dlatego nie kupowałem tego. bo sa głownie plastikowe. a wiec twardość materiału..... plastik jakby ich nie było.
Plastik jest odporny na ściskanie, a to, że idealnie on będzie pasował pomiędzy felgę a otwór centrujący spowoduje że taki dystans niejest w stanie pęknąc. Z punktu widzenia technicznego taki pierscien centrujacy nie jest w stanie sie uszkodzic
vit napisał(a): jezeli otwór centrujacy jest za mały na feldze? Przetaczać?
ani w jakikolwiek sposób się rozpłaszczyc
Jeżeli otwór jest za mały to należy go przetoczy lub dorobic tuleje dystansowe z mniejszym pierscieniem centrujacym – w tym przypadku zwiekszy sie rozstaw kół o gruboś owego pierścienia
- Od: 7 sie 2008, 11:39
- Posty: 503
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG
birol85 napisał(a):A wiesz, że tego to nie wiem ;p ale "chyba na pewno" 7"
haha ;d A krawężniki Ci nie straszne?
I jeszcze jedno pytanie, zapewne zadane po raz 569084352 jakie ET jest dobre dla naszych BA? I czy ET ma też coś do czynienia z szerokością felgi?
- Od: 17 gru 2008, 22:43
- Posty: 120
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323f 1.5 Z5 BA 95r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości