Opony i felgi w maździe 323 BA – wątek wspólny

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez MariuS » 31 sty 2009, 13:44

Ba na mniejszych felgach niż 15" i braku gleby wygląda śmiesznie...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Gandziej » 31 sty 2009, 15:06

Ja się dołączam do pytania vit-a co do 16-stu cali. Jakie wtedy powinny być parametry koła/opony?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2008, 22:43
Posty: 120
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f 1.5 Z5 BA 95r

Postprzez Hvil » 31 sty 2009, 17:05

ja tam nawet nie dorabiałem mam za duże centrujące otwory i jakoś to nie przeszkadza chyba.
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez zahariash » 31 sty 2009, 17:21

mariusz_sti napisał(a):Ba na mniejszych felgach niż 15" i braku gleby wygląda śmiesznie...


W ogóle mazdy (tak do '99) maja dość dużo miejsca nad kołem, jakby było za małe. Może jestem przeczulony? Latem zakładam 16", ale gleby nie będzie z racji dróg, po których muszę jeździć <killer>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez kamil0109 » 31 sty 2009, 20:14

Jeżdżę na obniżonym zawieszeniu od wiosny do jesieni – opona 215/40. Na zimę wkładam oryginalny zawias (Amory+sprężyny) ponieważ samochód na glebie jest jakieś 40 mm od ziemi. Nie potrafię dokładnie określić o ile szybciej zużywają się elementy zawieszenia na 17 ale zauważyłem że łączniki zimmerbloki itp. eksploatują się szybciej niż fabryka to przewiduje:) No ale coś za coś:) Zimą jeżdżę na oponce 225/45 /17. Wszyscy twierdzili że to zbyt szeroka guma na zimę i że zaliczę jakiś rów jak tylko spadnie śnieg. Jeżdżę na takich oponach bo udało mi się je kupić za 1/3 wartości a poza tym nie miałem innych felg. Muszę powiedzieć że jestem zaskoczony, wbrew powiszenie przyjętej opinii opony sprawują się super. Przyczepność ok, odprowadzanie wody i błota pośniegowego tez w porządku. ---> tak więc kolejny mit obalony:)
Ostatnio edytowano 1 lut 2009, 16:16 przez kamil0109, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 14:12
Posty: 33
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323 f (1995) 2.0 V6 24V

Postprzez zaciek » 31 sty 2009, 23:09

Ja juz postanowilem, na letni sezon zakladam 16" opona 195/50/16
Obrazek Moja Miata
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2008, 13:43
Posty: 449
Skąd: Szczecin
Auto: MX-5

Postprzez Birol85 » 1 lut 2009, 12:24

Ja obecnie posiadam fele 16" z oponkami michelin 195/45 i wiem że alusów już teraz za nic nie zmienie :D za to oponki tak, myślę nad profilem 50-55 ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sty 2009, 22:27
Posty: 23
Skąd: Oleśnica
Auto: 323F 1.5 BA 1995

Postprzez Gandziej » 1 lut 2009, 13:59

Birol85, a jaką masz szerokość felgi? 7"?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2008, 22:43
Posty: 120
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f 1.5 Z5 BA 95r

Postprzez Birol85 » 1 lut 2009, 14:31

A wiesz, że tego to nie wiem ;p ale "chyba na pewno" 7" :D ;P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sty 2009, 22:27
Posty: 23
Skąd: Oleśnica
Auto: 323F 1.5 BA 1995

Postprzez luki88 » 1 lut 2009, 23:45

Przy 205/55R15 z przyspieszeniem jest troche gorzej w porównaniu do 175/cośtamR13, ale zato nie trzeba hamowa na zakrętach.

Sadze ze szerokoś 195 byłaby najlepszym kompromisem co do osiągów i przyczepności, a profil opony to już inwencja właściciela – albo ma to wyglądac albo ma byc wygodne

Hvil napisał(a):ja tam nawet nie dorabiałem mam za duże centrujące otwory i jakoś to nie przeszkadza chyba.


Otwory cnetrujące to najmniejszy problem – kupuje się takie pierścienie dystansowe.
PS> jazda na takich felgach jest niebezpieczna, ponieważ cae obciążenie auta spoczywa na 4 szpilkach, a więc niezdziw się jak ci się koło urwie
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez Hvil » 1 lut 2009, 23:59

aż tak to wpływa na bezpieczenstwo??
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez luki88 » 2 lut 2009, 00:11

Tak. Standardowa felga opiera się na pierścieniu wystającym z piasty – cały ciężar auta opiera się właśnie na piaście a śrubki tylko przytrzymuja koło aby nie odpadło. Jeśli felga nie dotyka piasty to całe obciązenie idzie na szpilki i one dostają drugie zadanie – oprócz trzymania felgi żeby nie odpadla przenoszą całe obciażenie samochodu a więc przy aucie ważącym ok 1200 kilo każda szpilka zostaje obciążona dodatkowym ciężarem około 75 kilogramów. Jeśli twoaj felga posiada otwór centrujący większy niż pierścień centrujący piasty to kupujesz pierścienie centrujące na allegro za ok 7-10 zł sztuka i się cieszysz bezpieczną jazdą. Niema różnicy czy są one plastikowe czy metalowe.
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez Hvil » 2 lut 2009, 00:46

no ja dlatego nie kupowałem tego. bo sa głownie plastikowe. a wiec twardość materiału..... plastik jakby ich nie było.
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez vit » 2 lut 2009, 00:55

A jezeli otwór centrujacy jest za mały na feldze? Przetaczać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez farciarz » 2 lut 2009, 01:28

zaciek napisał(a):Ja juz postanowilem, na letni sezon zakladam 16" opona 195/50/16


No i będziesz miał przekłamanie na liczniku :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez luki88 » 2 lut 2009, 01:55

Hvil napisał(a):no ja dlatego nie kupowałem tego. bo sa głownie plastikowe. a wiec twardość materiału..... plastik jakby ich nie było.


Plastik jest odporny na ściskanie, a to, że idealnie on będzie pasował pomiędzy felgę a otwór centrujący spowoduje że taki dystans niejest w stanie pęknąc. Z punktu widzenia technicznego taki pierscien centrujacy nie jest w stanie sie uszkodzic

vit napisał(a): jezeli otwór centrujacy jest za mały na feldze? Przetaczać?

ani w jakikolwiek sposób się rozpłaszczyc

Jeżeli otwór jest za mały to należy go przetoczy lub dorobic tuleje dystansowe z mniejszym pierscieniem centrujacym – w tym przypadku zwiekszy sie rozstaw kół o gruboś owego pierścienia
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez vit » 2 lut 2009, 02:28

dorobic tuleje dystansowe z mniejszym pierscieniem centrujacym – w tym przypadku zwiekszy sie rozstaw kół o gruboś owego pierścienia


Taki zabieg nie wpłynie na bezpieczeństwo jazdy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 23:54
Posty: 335
Skąd: Gliwice
Auto: 323 F BA Z5 95'

Postprzez luki88 » 2 lut 2009, 12:21

zwiekszenie rozstawu kół jeszcze nikomu nie zaszkodziło- edzie tak samo jak na feldze z mniejszym et
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez Gandziej » 2 lut 2009, 15:30

birol85 napisał(a):A wiesz, że tego to nie wiem ;p ale "chyba na pewno" 7"

haha ;d A krawężniki Ci nie straszne?

I jeszcze jedno pytanie, zapewne zadane po raz 569084352 jakie ET jest dobre dla naszych BA? I czy ET ma też coś do czynienia z szerokością felgi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2008, 22:43
Posty: 120
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323f 1.5 Z5 BA 95r

Postprzez Birol85 » 2 lut 2009, 17:41

Na krawężniki podjeżdżam pod dużym kątem i ze stopu, delikatnie ruszam autem kiedy koło oprze się na owym krawężniku :P chyba, że jest za wysoki to sobie odpuszczam :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sty 2009, 22:27
Posty: 23
Skąd: Oleśnica
Auto: 323F 1.5 BA 1995

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323