Koszt regeneracji z montażem wycenił mechanik na 1600PLN zawsze to 500zł w kieszeni
Turbina regenerować ,wymienić czy wyjąć ? Problem z obrotami ,silnik się dławi
Panowie , jak w temacie , nie ma mocy pow. 2 tys obr.silnik sie dławi ... mechanik mówi turbina do regeneracji . I co mam zrobić regenerowac , kupić używke za 900zł czy może istnieje możliwość demontażu jak np. w COMPREX'sie i jeżdzić bez turbiny ?
Koszt regeneracji z montażem wycenił mechanik na 1600PLN zawsze to 500zł w kieszeni
Koszt regeneracji z montażem wycenił mechanik na 1600PLN zawsze to 500zł w kieszeni
Ostatnio edytowano 2 lut 2009, 18:43 przez Sylwek_626, łącznie edytowano 1 raz
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
- Od: 19 gru 2006, 09:29
- Posty: 100
- Skąd: Łódź
diagnoza jednoznaczna: turbina?
prędzej obstawiam dolot/intercooler – może zaistniała dziurka?
prędzej obstawiam dolot/intercooler – może zaistniała dziurka?
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Dziś po zdjęciu obudowy z turbiny mechanik pokazał mi dzwignie w turbinie która (jak mówi) powinna się przesuwać podczas dodawania gazu , owa dzwignia nie przemieszczała się . Diagnoza mechanika była jednoznaczna , turbina do regeneracji , podobno dzwignia powinna przemieszczać się z chwila gdy silnik osiąga właściwy moment obrotowy i wtedy zaczyna szybciej pracować turbinka ... To wszystko co wiem na ten temat 
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
- Od: 19 gru 2006, 09:29
- Posty: 100
- Skąd: Łódź
bello napisał(a):nie wiem z kad bierzecie takich mechanikow,najlepiej to wymien silnik ,albo lepiej cale auto.Albo mechanika
No właśnie to nowy mechanik , znajomy polecił ktory jest zadowolony z jego usług
Poprzedniemu podziękowałem za dużo mnie skubał
Do ASO w Łodzi nie pojade , bo oni tam pojęcia o dieslach nie mają (opinia z forum) zresztą tyle floty nie mam w portwelu żeby im dać
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
- Od: 19 gru 2006, 09:29
- Posty: 100
- Skąd: Łódź
sprawdz dolot.nie masz cisnienia,dolot nieszczelny[problem z zaworem westagate]jak ma sie przesuwac skoro nie ma podcisnienia.a moze byc zapieczony[rozruszaj go]ja miale podobny problem.rozwiazanie bylo proste:
wyczyscilem rury od interculera
wymontowalem turbine i wymylem cala benzyna,spryskalem wd 40
zawor westagate tez spryskalem wd i rozruszalem
sprawdzilem szczelnasc wszystkich rur i LACZEN
wyczyscilem kolektor dolotowy
NIC nie wymienialem!
efekt:auto zaczyna ciagnac od 1500 obr.turbina slyszalna,silnik ciagnie jak odkurzacz.auto mocniejsze.wyprzedzanie na 5 biegu od 80 km/h mozliwe [super wchodzi na obroty]mniejsze spalanie.
POWODZENIA
zmien mechaniora bo polecisz w koszty.
wyczyscilem rury od interculera
wymontowalem turbine i wymylem cala benzyna,spryskalem wd 40
zawor westagate tez spryskalem wd i rozruszalem
sprawdzilem szczelnasc wszystkich rur i LACZEN
wyczyscilem kolektor dolotowy
NIC nie wymienialem!
efekt:auto zaczyna ciagnac od 1500 obr.turbina slyszalna,silnik ciagnie jak odkurzacz.auto mocniejsze.wyprzedzanie na 5 biegu od 80 km/h mozliwe [super wchodzi na obroty]mniejsze spalanie.
POWODZENIA
zmien mechaniora bo polecisz w koszty.
- Od: 15 kwi 2008, 19:23
- Posty: 265
- Skąd: Przeclaw
- Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98
Jak mam sprawdzić szczelnosc co zdemontować , gdzie sprawdzić czy "rzyga" ? 120tys. ale wiadomo pewnie coś cofnięte ma , przy zakupie zero problemów , specjalnie prosiłem żeby poprzedni właściciel nie włączał pojazdu że będe auto sprawdzał na zimnym . Od 3 m-cy zero problemów , wiadomo wymieniłem filtry oleje płyny itd.Jeśli mowa o wycieku oleju , to jest wyciek po prawej stronie na dole mniej wiecej pod akumulatorem znajduje sie duża rura i z niej coś tam kapać musi bo widać śladu oleju ,ale silnik oleju ani grama nie bierze .
to ta rura : http://artkom3.home.pl/pub/rurka3.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/rurka2.JPG
Dodam jeszcze że mechanik mi jakąś rurke pokazał z której powietrze dmuchało (rurka z turbiny chyba )
to ta rura : http://artkom3.home.pl/pub/rurka3.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/rurka2.JPG
Dodam jeszcze że mechanik mi jakąś rurke pokazał z której powietrze dmuchało (rurka z turbiny chyba )
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
- Od: 19 gru 2006, 09:29
- Posty: 100
- Skąd: Łódź
Sylwek_626 napisał(a):Dziś po zdjęciu obudowy z turbiny mechanik pokazał mi dzwignie w turbinie która (jak mówi) powinna się przesuwać podczas dodawania gazu , owa dzwignia nie przemieszczała się . Diagnoza mechanika była jednoznaczna , turbina do regeneracji , podobno dzwignia powinna przemieszczać się z chwila gdy silnik osiąga właściwy moment obrotowy i wtedy zaczyna szybciej pracować turbinka ... To wszystko co wiem na ten
Ale bzdury Silnik RF4F Rozwiazanie identyczne jak w mazdzie 6 przed liftem Poszukaj po forum jest tego pelno o tych turbinach i ich sterowaniu
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Zmien mechanika lepiej na tym wyjdziesz. To ze dzwignia sie nie porusza to nic nie znaczy. Jezeli by ja wyjal i pokazal l ze np wirnik na walku ma luz badz tez cos innego to rozumiem. Pojedz gdzies inadziej. A dwa podejrzewam nieszczelnosc w dolocie...IC itd.. sprawdz to dokladnie.
Pzdr.
Pzdr.
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
- Od: 25 gru 2007, 17:05
- Posty: 185
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'
ZMIEN mechanika!szkoda madzi!a jej nic nie jest!ten wyciek to norma,jak oleju nie bieze to super.turbinka jest ok.nieszczelnosc!sprawdz laczenia rur,interculer.albo to nie jest wina turbiny,moze cos z dolotem paliwa?przyczyn moze byc wiele,przewaznie to nic powaznego.glowa do gory.pamietaj. jak z rurki dmuchalo to turbinaZYWA!
- Od: 15 kwi 2008, 19:23
- Posty: 265
- Skąd: Przeclaw
- Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98
bello napisał(a):. jak z rurki dmuchalo to turbinaZYWA!
No dmuchało ,ale nie z rurki wychodzącej z turbiny a do turbiny dochodzacej ... Mechanika zmienie , do Jaksy pojade i już
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
- Od: 19 gru 2006, 09:29
- Posty: 100
- Skąd: Łódź
Sylwek_626 napisał(a):może istnieje możliwość demontażu jak np. w COMPREX'sie i jeżdzić bez turbiny ?
a co jeszcze można wyjąć? przepraszam ale kompletnie nie rozumiem tego pytania
Sylwek_626 napisał(a):Głodny wiedzy jestem
I

widze kolega leniwy i ma duzo kasy... a na samochodzie chyba Ci chłopie nie zależy..
poswiec pare godzin na czytanie i szukanie na tym forum. Odpowiedzi sa i to w paru tematach.
Riki:
na okres zimowy mozna zdemontowac układ chlodzenia, na jesien zbiornik z płynem do spryskiwaczy szyb (bo i tak z nieba pada), wisona- lato to proponuje wyrwac webasto i zerwac paski z tylniej szyby. W roku oleju nie wymieniac tylko przez durszlak w domu cedzić, raz na jakis czas przykleic nowe okładziny na klockach hamulcowych.. mam jeszcze pare innych pomysłów ale sa tak dobre jak Sylwka
Moze założyc nową kategorie: "Myślący inaczej", "Leniwi", "To już było.." i wrzucac tam takie pomysły
Pozdrawiam niedzielnie
poswiec pare godzin na czytanie i szukanie na tym forum. Odpowiedzi sa i to w paru tematach.
Riki:
na okres zimowy mozna zdemontowac układ chlodzenia, na jesien zbiornik z płynem do spryskiwaczy szyb (bo i tak z nieba pada), wisona- lato to proponuje wyrwac webasto i zerwac paski z tylniej szyby. W roku oleju nie wymieniac tylko przez durszlak w domu cedzić, raz na jakis czas przykleic nowe okładziny na klockach hamulcowych.. mam jeszcze pare innych pomysłów ale sa tak dobre jak Sylwka
Moze założyc nową kategorie: "Myślący inaczej", "Leniwi", "To już było.." i wrzucac tam takie pomysły
Pozdrawiam niedzielnie
- Od: 30 cze 2007, 21:32
- Posty: 103
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001
frud napisał(a):widze kolega leniwy i ma duzo kasy... a na samochodzie chyba Ci chłopie nie zależy..."
Człowieku jak by mi nie zalezalo na samochodzie to bym olał sprawe znalazł jelenia i pogonił auto ja stoi... "Leniwy" – jak mogę być leniwy skoro szukam odpowiedzi co jest przyczyną usterki , chyba nie do końca rozumiesz że każdy w postach podaje inne rozwiaznie inna przyczyne ,nie znam się na naprawach ,wiec zanim coś rozbiore (rozkręce ) pytam , to chyba logiczne , po cos to forum jest . "Ma dużo kasy" – jakby miał to by dał auto do serwisu i dalej by jeżdził nie wiedząc co pod maska ma ...
Może przyda się nowa kategoria "Malo wyrozumiali" albo "Nie wyrozumiali"
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
- Od: 19 gru 2006, 09:29
- Posty: 100
- Skąd: Łódź
no dobra, moze troche za ostro ale pomysły szalone z tym zaslepianiem
I pamietaj ze nie ma glupich pytan.. glupie sa tylko odpowiedzi
a kontrolka świec żarowych nie wyrzuca zadnych bledow ?
bo jest tam pare czujniczkow i jezeli cos sie dzieje z turbinka to powinno dac znac
http://www.obd-codes.com/trouble_codes/mazda/
rozumiem ze typowe eksploatacyjne rzeczy takie jak filtry np. paliwa masz wymienione, a filtr powietrza nie plywa w oleju... EGR działa czy jest zaślepiony ?
No ale jesli juz zdiagnozowano ze to turbina to bello dobrze radzi

a kontrolka świec żarowych nie wyrzuca zadnych bledow ?
bo jest tam pare czujniczkow i jezeli cos sie dzieje z turbinka to powinno dac znac
http://www.obd-codes.com/trouble_codes/mazda/
rozumiem ze typowe eksploatacyjne rzeczy takie jak filtry np. paliwa masz wymienione, a filtr powietrza nie plywa w oleju... EGR działa czy jest zaślepiony ?
No ale jesli juz zdiagnozowano ze to turbina to bello dobrze radzi

- Od: 30 cze 2007, 21:32
- Posty: 103
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001
frud napisał(a):EGR działa czy jest zaślepiony ?
Działa ,nic nie jest zaślepione . I pamietaj ja nie twierdze że zadaje głupie pytania ... bo takich nie ma

"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
- Od: 19 gru 2006, 09:29
- Posty: 100
- Skąd: Łódź
Panowie do czego służą te elementy:
http://artkom3.home.pl/pub/zaw1.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/zaw2.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/zaw3.JPG
Do tego elementu na pierwszym i drugim zdjęciu wlewa się jakiś płyn ? jeśli tak to jaki ?
i gdzie jest zawór sterujący dawką paliwa ?
http://artkom3.home.pl/pub/zaw1.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/zaw2.JPG
http://artkom3.home.pl/pub/zaw3.JPG
Do tego elementu na pierwszym i drugim zdjęciu wlewa się jakiś płyn ? jeśli tak to jaki ?
i gdzie jest zawór sterujący dawką paliwa ?
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
- Od: 19 gru 2006, 09:29
- Posty: 100
- Skąd: Łódź
Dziś po zdjęciu obudowy z turbiny mechanik pokazał mi dzwignie w turbinie która (jak mówi) powinna się przesuwać podczas dodawania gazu , owa dzwignia nie przemieszczała się .
a ona czasem nie powinna się przesuwać pod konkretnym obciążeniem? czyli w czasie jazdy a nie na parkingu z maską w górze??
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6