Opróżnianie układu chłodzenia silnika

Postprzez b2 » 28 lut 2004, 08:40

Jak w temacie. Gdy odkrecam korek przy chlodnicy splywa gdzies ze 2 litry plynu, co wydaje mi sie jest troche mało. Mysle, ze powinien byc gdzies jeszcze korek, zeby spuscic plyn z bloku silnika. Wie ktos gdzie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez pldiego » 28 lut 2004, 12:00

Nigdy nie slyszalem o takim czyms
Moze w XS tak jestale u mnie w Gd odkrecasz korek gorny od chlodnicy i zawor na dole i leci jak wodospad :P

A moze tyle tylko miales :)

(jestem ciekaw co napisza nasi mechanicy o tym :) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 17:36
Posty: 146
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 626GD 90Lpg Elegandzka:)

Postprzez xXx » 28 lut 2004, 12:05

W silnikach KF jest drugi korek na bloku silnika(na dole), ale nie wiem dokładnie gdzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez newbie » 28 lut 2004, 23:32

PatrykK napisał(a):W silnikach KF jest drugi korek na bloku silnika(na dole), ale nie wiem dokładnie gdzie


Wstydziłbyś się post maker-ze...
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Morder » 28 lut 2004, 23:39

no, ale zawsze może spytać Smirnoffa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez marek » 29 lut 2004, 02:49

W instrukcji serwisowej od K8 w dziale "Układ chłodzenia" nie ma mowy o korku w bloku.
Więc myślę że KF też nie będzie go miał.
poza korkiem w chłodnicy trzeba jeszcze zdjąć 2 gumowe rurki od chłodnicy oleju przy filtrze oleju (dwie rurki tuż nad filtrem)
W ten sposób schodzi ok 4.5l.
Jak wymieniałem pompę wody zeszło dodatkowe 2litry po wyjęciu pompy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez nightcomer » 29 lut 2004, 08:13

b2 napisał(a):Gdy odkrecam korek przy chlodnicy splywa gdzies ze 2 litry plynu

potem trzeba zdjąć rurę z przeciwnej strony chłodnicy – zejdzie jeszcze góra litr, potem można wyjąć filtr powietrza (cały) i zdjąć z obudowy termostatu dolny wąż do nagrzewnicy – poleci sporo od razu (na rozrusznik) a potem będzie kroplić przez pół godziny i w ten sposób zejdzie prawie cała objętość płynu. można jeszcze dmuchnąć (jak ktoś lubi) w wąż od nagrzewnicy – wylecą ze dwie setki. Następnie trzeba wydoić rurką zbiornik wyrównawczy i w zasadzie jest po zabiegu, gdyby nie fakt, że w tym zbiorniku lubi się zbierać szlam niewiadomego pochodzenia i z reguły trzeba zbiornik wyjąć i (poczekawszy aż żona/mama zaśnie) po cichu go wymyć w wannie za pomocą szczotki i proszku do pralki. To mój taki domorosły sposób na opróżnienie z płynu silnika KL – może w xedosie jest podobnie.
Domyślam się jednak, że wymyślono już prostsze sposoby <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez xXx » 29 lut 2004, 10:11

Kurcze, a byłem pewien, że na bloku znajduje sie dodatkowy korek...He He.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez makben » 29 lut 2004, 12:15

nightcomer napisał(a):że w tym zbiorniku lubi się zbierać szlam niewiadomego pochodzenia


W tym zbiorniku nie powinno sie nic zbierać. Jeżeli masz tam szlam o kolorze bardzo jasnej kawy z mlekiem, to wydaje mi się, że płyn chlodniczy miesza Ci się z olejem. Przyczyna: uszczelka pod głowicą, w najgorszym razie pęknięta głowica.
3majcie się Mazd
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 02:03
Posty: 114
Skąd: Bytom
Auto: mazda 323F BG

Postprzez nightcomer » 29 lut 2004, 19:25

makben napisał(a):uszczelka pod głowicą, w najgorszym razie pęknięta głowica.


nie jest tak źle... może poprostu raz na jakiś czas warto ten zbiornik wymyć z osadów i tyle.
Ja to zrobiłem po przebiegu ok. 250kkm (było trochę stwardniałej brązowej substancji na ściankach) i od tego czasu przejechałem sporo i jest ok...
ale dzięki za ostrzeżenie, tak przy okazji, przy uszkodzonej uszczelce p/głowicą widać będzie taki szlam pod korkiem wlewu oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez makben » 29 lut 2004, 22:14

nightcomer napisał(a):widać będzie taki szlam pod korkiem wlewu oleju.


Jak najbardziej. Nie życze tego nikomu bo to kupa kasy i nerwów.
3majcie się Mazd
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2004, 02:03
Posty: 114
Skąd: Bytom
Auto: mazda 323F BG

Postprzez b2 » 29 lut 2004, 22:21

mechanik w aso mowił mi, że nie ma możliwości, żeby puściła uszczelka pod głowicą w KF (no chyba, że przy ekstremalnym zajefaniu silnika – bez oleju, chłodzenia, etc), bo to metalowy element prasowany z kilku warstw, praktycznie niezniszczalny przy normalnej eksploatacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez marek » 1 mar 2004, 00:51

I przy uszkodzonej uszczelce temperatura "pływa" i jeszcze poziom płynu w zbiorniczku stale rośnie a w chłodnicy ubywa.
Przeżyłem to dwa razy, na szczęście nie w Mazdzie :)
Najgorsze jest potem płukanie silnika z tego szlamu, który wydaje się być "niespłukiwalny" hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez zaba132 » 9 lut 2009, 16:50

b2 napisał(a):mechanik w aso mowił mi, że nie ma możliwości, żeby puściła uszczelka pod głowicą w KF (no chyba, że przy ekstremalnym zajefaniu silnika – bez oleju, chłodzenia, etc), bo to metalowy element prasowany z kilku warstw, praktycznie niezniszczalny przy normalnej eksploatacji.


.........


makben napisał(a):Jeżeli masz tam szlam o kolorze bardzo jasnej kawy z mlekiem,

czy mowicie o takim czyms?:P

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ja własnie za to chce sie wziasc i na pierwszy rzut robie płukanke układu chłodzenia... mam nadzieje ze pomoze to i ominie mnie uszczelka pod głowica... :/

tylko jestem ciekaw czy usunie srodek prestona do płukania ten olej... moze mieliscie podobny problem? i doradzicie mi co mam dokladnie z tym zrobic?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 11:23
Posty: 2029
Skąd: Stalowa Wola
Auto: X6 CA KF

Postprzez behemot » 9 lut 2009, 18:47

Niestety padła Ci uszczelka, olej dostaje się do układu chłodzenia i stąd ten szlam.Jeśli tylko wymienisz płyn chłodzący, to szybko powróci do stanu obecnego. Już tak miałem, całe szczęście że nie w Madzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 13:16
Posty: 122 (0/1)
Skąd: Zwoleń
Auto: xedos 6, CA, KF + SGI

Postprzez zaba132 » 10 lut 2009, 01:54

behemot napisał(a):Niestety padła Ci uszczelka, olej dostaje się do układu chłodzenia i stąd ten szlam.Jeśli tylko wymienisz płyn chłodzący, to szybko powróci do stanu obecnego. Już tak miałem, całe szczęście że nie w Madzi.


no to mnie pocieszyłes... teraz to bede musiał szykowac z 500 zl minimum :| jak nie wiecej :/ :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 11:23
Posty: 2029
Skąd: Stalowa Wola
Auto: X6 CA KF

Postprzez waldii » 10 lut 2009, 02:01

behemot napisał(a):Niestety padła Ci uszczelka, olej dostaje się do układu chłodzenia i stąd ten szlam

co za hmmmm nooo :| to jest efekt dolewania wody do ukladu a nie olej ;)
waldii
 

Postprzez zaba132 » 10 lut 2009, 11:12

waldii napisał(a):to jest efekt dolewania wody do ukladu a nie olej oczko


a ta substancja w zbiorniczku wyrównawczym to nie olej?:P ;) po za tym nie mam objawów jak na pęknietej uszczelce, jak pisali wyzej (wariującą temperature)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2007, 11:23
Posty: 2029
Skąd: Stalowa Wola
Auto: X6 CA KF

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6