Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez Myjk » 20 sty 2009, 21:00

mr_t napisał(a):a te się biorą z tego co powstaje w komorze spalania

Uważaj, czy na pewno? Przeczytaj dokładnie co napisał Waikiki.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Neon » 21 sty 2009, 10:50

Witam.

Weszła nowa akcja serwisowa polegająca na zmianie programu. Ma to na celu ułatwienie wypalania sie DPF a w mieście i ochrone silnika przed nadmiernym dolewaniem ON do oleju. Informacje taka otrzymałem listem poleconym z serwisu w Gorzowie Wlkp. Akcja jest oczywiście darmowa i trwa 30 – 40 min. Ja jestem już po.
Pozdrawiam
Ochrona i pielęgnacja lakieru DIAMONDBRITE oraz 4nano, reklama wizualna. Zapraszam na www.wawneon.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 11:44
Posty: 392
Skąd: Swarzędz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r

Postprzez Myjk » 21 sty 2009, 14:31

Neon, dzięki za cenną informację. :)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Neon » 21 sty 2009, 16:10

Nie ma sprawy
Ochrona i pielęgnacja lakieru DIAMONDBRITE oraz 4nano, reklama wizualna. Zapraszam na www.wawneon.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 11:44
Posty: 392
Skąd: Swarzędz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r

Postprzez dyzioo » 22 sty 2009, 04:16

Tak siedze nocami w pracy i wygoglowalem u Niemca filtr PDFu

http://cgi.ebay.de/TWINTEC-DIESEL-PARTIKELFILTER-RUSSFILTER-DPF-MAZDA_W0QQitemZ320289007021QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item320289007021&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Jezeli aukcja wygasnie za jakis czas to cena na dzien dzisiejszy 628,98 euraskow, plus shipping 25 euraskow to Poland.......

Dla tych co znaja niemiecki porsze o przetlumaczenie :)

" Rußpartikelfilter DPF DieselPartikelFilter – TWINTEC

Dieses Angebot bezieht sich auf einen Original-Dieselpartikelfilter von TWINTEC." <jelen>

Dieses Angebot bezieht sich auf alle DPF mit Art-Nr: 2551 70 01

Alle anderen Filtersysteme bitte auf Anfrage!

E-Mail: info@x-tuning24.de

DPF – SERVICE-HOTLINE: 035843 229623

Pozdro600 z Nigerii <jelen>
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez dyzioo » 22 sty 2009, 04:23

Tutaj jest jeszcze tabela do jakich modeli ten filtr pasuje.. moze nie jest super czytelna, polecam ZAPISAC sobie na dysku i powiekszyc...

http://picasaweb.google.com/lh/photo/szQI5YsVpLUCTYnsMSHrOQ?feat=directlink

Pozdro600 z Nigerii <jelen>
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez Neon » 22 sty 2009, 10:01

Ten DPF jest do mazd 121 i 136 konnych, które nie mają standardowo montowanego filtra DPF. Niemcy zakładają je sobie, bo dzięki temu maja mniejsze składki za ubezpieczenie. Filtr ten niestety nie pasuje do do mazd po lifcie 105 KW (143 KM)
Ochrona i pielęgnacja lakieru DIAMONDBRITE oraz 4nano, reklama wizualna. Zapraszam na www.wawneon.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2008, 11:44
Posty: 392
Skąd: Swarzędz
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143 KM, 2006 r

Postprzez mr_t » 22 sty 2009, 11:03

Myjk napisał(a):
mr_t napisał(a):a te się biorą z tego co powstaje w komorze spalania

Uważaj, czy na pewno? Przeczytaj dokładnie co napisał Waikiki.

Czytałem, tylko nie wiem o który fragment Ci chodzi? Dla mnie decydująca jest temperatura spalin. Spaliny od wyjścia z komory spalania do wyjścia z końcówki wydechu tracą ogromną ilość ciepła (są nawet kilkanaście razy chłodniejsze) – bo jest to jedno z zadań układu wydechowego – obniżyć temperaturę spalin. Więc jeśli na wyjściu są bardzo gorące to na wejściu muszą mieć wyższą temperaturę niż normalnie.
Może w jakimś stopniu DPF reguluje temperaturę spalin (zwiększa ją, w końcu tam się sadza spala), ale jakoś nie przekonuje mnie to, że dzieje się to bez negatywnych konsekwencji dla silnika który przez dłuższy czas pracuje tak, aby mocniej nagrzać układ wydechowy, a sam nie ma lepszego chłodzenia niż w normalnej jeździe, nawet nie ma tak samego, ale gorsze.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Myjk » 22 sty 2009, 11:24

mr_t napisał(a):Czytałem, tylko nie wiem o który fragment Ci chodzi?

Aha, racja, bo to nie tutaj Waikiki pisał o tym istotnym szczególe,
tylko w innym wątku: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 73#1117773
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez dyzioo » 22 sty 2009, 12:20

Neon napisał(a):Filtr ten niestety nie pasuje do mazd po lifcie 105 KW (143 KM)


Do mazd po lifcie 143KM...? Bo wczesniej byl watek ze nie pasuje do wszystkich mazd po lifcie..a ja mam 121KM....i to ten sam silnik co 143
(chyba sam sobie odpowiedzialem na pytanie piszac ze to ten sam silnik)

Pozdro600 z Nigerii <jelen>
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez jarku007 » 22 sty 2009, 13:04

Witam . <br><br>W aktualnym <b>Poradniku Auto-Świat</b> jest artykuł o filtrach cząsteczek stałych montowanych w nowoczesnych Dieslach .<br><br> Niepiszą tam niczego , czego nie można dowiedzieć się na naszym forum :) ale widać że to ustrojstwo jest wielkim problemem dla producentów aut ( w szczególności francuskich ) .
    Pozdrawiam
    Mazda5 Mzr-cd top 07'
    Honda Civic sport vtech 05'
    Obrazek
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 13:42
Posty: 251
Skąd: tyle dymu
Auto: Mazda /Honda /Mercedes

Postprzez dyzioo » 23 sty 2009, 13:52

Drodzy forumowicze, czy moge prosic o przetlumaczenie dla mnie na jezyk niemiecki, ktorego nie znam kompeltnie
PRZEPALANIE FILTRA DPF....
Kolega bedzie dzownil do serwisu w niemczech ale nie wie jak sie zapytac...jakas nazwa pewnie istnieje....tylko jaka...? <glupek2>

Pozdro600 <jelen>
Dyzioo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2008, 13:56
Posty: 247 (0/3)
Skąd: Gumilas
Auto: byla M6 GG 2.0 D 2005
byla M6 GH 2.0 2008
jest M6 GJ 2,0 Pb AT 2013

Postprzez Summit » 27 sty 2009, 18:44

jarku007 napisał(a):ale widać że to ustrojstwo jest wielkim problemem dla producentów aut ( w szczególności francuskich ) .

Wiesz co? Wuj z producentami, dla konsumentów jest jeszcze większym.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2006, 16:37
Posty: 183
Skąd: Krypa
Auto: Mazda 6 GG '07 2.0 LF 147KM A/T
Mazda 6 GG '07 MZR-CD 143KM Active (była, ale się rozbiła)

Postprzez Waikiki » 27 sty 2009, 21:00

Widzę, że powoli osiągamy tutaj stan jakiejś DPF-owej psychozy :) Z opisów wynikać może, że każdy nabywca Diesla 2.0 MZR-CD w kształtnym nadwoziu Mazdy 6 lub 5 wcześniej czy później zostanie dopadnięty przez migającą kontrolkę DPF, wzrastający poziom oleju, zapchany filtr lub awarię silnika. Mam informacje o ok. 25 egzemplarzach "szóstek" i "piątek" z silnikami RF. 70% z nich jest użytkowana w trybie skrajnie niekorzystnym, długość trwania jazdy to 10-15 minut, głównie w ruchu miejskim. Ani razu nie wystąpiły żadne problemy z DPFem. Osobiście przejechałem jakieś 40 000 km łącznie dwoma egzemplarzami Mazda6 MZR-CD – zero kłopotów, poziom oleju nigdy nie wzrastał. Także bez demonizowania... <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2008, 12:43
Posty: 236 (0/9)

Postprzez jack7 » 27 sty 2009, 21:19

Widzę, że powoli osiągamy tutaj stan jakiejś DPF-owej psychozy :)

Zgadzam się. Nie ma się co bać DPFa w samochodzie odpowiednio użytkowanym i serwisowanym. Poza tym ostatnio mazda wgrywa nowe oprogramowanie "wprowadzające do modułu PCM najnowszą kalibrację" rozwiązującą problemy samozapłonu.
Przejechałem 17kkm bez żadnego z wymienionych problemów, auto jeździ świetnie i na żadne inne się nie zamienię.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:58
Posty: 116
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM

Postprzez Myjk » 27 sty 2009, 22:50

Ja mam teraz 18k i olej się zbliża do X. Postanowiłem podwyższyć nieco średnie obroty, zobaczymy
czy spadnie poziom. Do 20k spokojnie się dokulam, ale na koniec jeszcze poeksperymentuję. ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez peteros1 » 27 sty 2009, 23:09

Ja mam już za sobą 37.000 i DPF ani razu nie mrugnął. Może wynikać to z faktu, że nie próbuję bić rekordu minimalnego zużycia i co jakiś czas przeganiam maździnę po A4.

Dziś i ja dostałem pisemko z MMP z wezwaniem serwisowym na wgranie nowego firmware'u do ECU.
Peteros
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2004, 14:44
Posty: 132
Skąd: WRO
Auto: M6CR '07 i BG '91

Postprzez mr_t » 28 sty 2009, 12:11

Ponieważ moja mama jest w temacie zmiany samochodu, to sobie przeglądam ofertę (nie, drugiej Mazdy na 100% nie będzie) i znalazłem taką ciekawostkę na stronie Mitsubishi. Ich 2.0 diesel jest z DPF i bez. Ciekawe jest to, że bez DPF pali o 0,1 l/100 mniej. Cóż – minimalny "koszt", ale jeszcze ciekawsze jest to, że samochód z DPF ma wyższa emisję CO2 :D (165g/km wobec 163g/km bez DPF).
Czyżby potwierdzało to moją dawno temu tu napisaną tezę że DPF to wielkie nic, bo koszty ekologiczne ("zwykłe" tym bardziej) samochodów z DPF są wyższe niż tych bez?
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Myjk » 28 sty 2009, 12:38

mr_t napisał(a):że samochód z DPF ma wyższa emisję CO2

Pytanie proste mam do Ciebie: co ma eliminować filtr DPF?

mr_t napisał(a):Czyżby potwierdzało to moją dawno temu tu napisaną tezę że DPF to wielkie nic, bo koszty ekologiczne ("zwykłe" tym bardziej) samochodów z DPF są wyższe niż tych bez?

Odpowiedziałeś sobie? To proponuję <conspiracy theory mode off>
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mr_t » 28 sty 2009, 12:50

Wiem- tzw. cząstki stałe, a nie CO2.
Jednak jest to robione pod naciskiem na ekologię. Dla mnie ekologia zaczyna się na etapie produkcji (w tym wdrożenia produktu do niej), biegnie przez szeroko rozumiany etap eksploatacji, a kończy się na etapie utylizacji.
Produkt bardziej ekologiczny w sumie tych etapów mniej obciąża środowisko od tego nie-eko.
Ale z uwagi na to, że raczej żaden z nas nie jest w stanie obliczyć tych kosztów dyskusja nie ma sensu. Info o CO2 podałem jako ciekawostkę, bo wcześniej o tym nie wiedziałem.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6