Wysokie spalanie

Postprzez Jacol » 27 sty 2009, 14:46

qazxsw1 napisał(a):tu akurat nie ma się czym chwalić...18 l, ale Ty fajny jesteś! w tym wątku chyba chodziło o to, że kumuś za dużo pali i nie wie dlaczego, a nie że dużo pali do depta do oporu i sie z tego cieszy.

no comment... kolejny koleś co czuje sie kimś na forum bo pojedzie po kimś innym... żal.pl

<czytaj>
fazzi napisał(a):zauważasz jakiekolwiek emocje? Jest to informacja i nic poza tym. Ja się zastanawiam nad zmianą silnika na KL-ZE gdy będę miał więcej 'wolnych' środków i taka informacja jest dla mnie bardzo cenna. Pozwala oszacować ile będzie mnie kosztowała jazda emeryt-style a ile deptanie od świateł do świateł.
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez qazxsw1 » 27 sty 2009, 15:07

Spoko, ale jak ja przeczytałem, że komuś spaliło 5,5 litra w trasie to szukając nie znalazłem takiego wyniku który choćby trochę się zbliżył: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0. Nawet patrząc na katalogi, to średnie spalanie wynosi 9 litrów (a producent z pewnością nie zawyża) – jak tu zejść do 5,5 to ja nie wiem. Kupić daewoo tico, to tak. Wniosek jest z tego taki, że nie warto kupować diesla, skoro 1.9 V6 pali tyle samo <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez arkusz » 28 sty 2009, 00:38

arkusz napisał(a):Witam.

Spalanie mojej mazdy 1.6 sohc to jakies 15l/100km ;|

Wymieniłem już kopułke, palec, świece, filtr paliwa, filtr powietrza, wymieniałem też rozrząd ale nie wiem jakie było spalanie przed wymianą ponieważ rozrząd wymieniłem zaraz po kupnie (nie wiem czy istnieje możliwość przestawienia rozrzadu...), wyciąłem również kata po brzęczał, sonda lambda była wymieniona w 2004r na jakąś Boscha za 260zł, mam rachunek po poprzednim właścicielu. Troszkę zaczyna mnie irytować to spalanie, przecież to tylko 88KM ;/ Czym to może być spowodowane? Jeszcze niedługo wymienie kable WN.

Jedyne usprawiedliwienie to to, że jeżdzę krótkie odcinki, w wiekszosci nie przekraczam 5km, czasem 2km, 3km. Rzadziej jakies dłuższe typu 10-20-30km. Ale czy krótkie odcinki mogą aż tak wpływać na spalanie?

Pozdrawiam


pomoże ktoś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2008, 22:44
Posty: 51
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX3 1.6 SOHC 91r.

Postprzez fazzi » 28 sty 2009, 01:11

arkusz napisał(a):czy krótkie odcinki mogą aż tak wpływać na spalanie?

Mogą. A nawet wpływają i to bardzo.
Najprościej sprawdzisz to wyjeżdżając w trasę (100-200km) i mierząc ile auto spaliło. Tylko (jak zostało napisane stronę wcześniej) w trasie też spalanie będzie zależało od tego jak się ciśnie.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

PostTen post został usunięty przez Paweł 4 gru 2015, 12:37.

Postprzez Chappel » 28 sty 2009, 10:11

Pozazdrościć wyników niektórym...
Moja V6 zazwyczaj jest w stanie pokonać ok 350km zanim zacznie zapalać się rezerwa :(
Wynika z tego, że "połyka" średnio 14litrów/100 w mieście co wydaje się troche dużo mając na uwadze fakt, że staram się nie przekraczać 3tyś obrotów (w korkach i tak to nie ma sensu ;) ).
Z drugiej strony jeżdżę codziennie krótie odcinki (do 10km) w K-wie a więc jazda typu: gaz, hamulec, gaz, hamulec....
Sam już nie wiem...wymieniać sondy lambda czy nie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 18:45
Posty: 41
Skąd: Kraków
Auto: MX-3 1.8 V6 '93

PostTen post został usunięty przez Paweł 4 gru 2015, 12:37.

Postprzez Chappel » 28 sty 2009, 11:05

Tak właśnie myslałem ale wiesz jak to jest...jak się czyta, że niektórzy schodzą w mieście poniżej 10L/100 to wątpliwości się nasuwają ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 18:45
Posty: 41
Skąd: Kraków
Auto: MX-3 1.8 V6 '93

Postprzez Maniek » 12 mar 2009, 15:20

Witam mam Mazde MX-3 1.6 DOHC i mały, a raczej duuży problem. Mianowicie moja Mazda paliła mi w mieście 18l :/ przy jeździe max 3tyś obrotów. Byłem na komputerze to mi mechanik powiedział, że mam peknięty zbiornik na szwie i, że recyrkulator spalin jest niby brudny, a sonda lambda dobra. Po wymianie zbiornika spalanie spadło do około 17l. Recyrkulatora nie dało się rozebrać, gdyż śruba mocująca go do kolektora ssącego obraca się tylko o pół obrotu i dalej nic, dlatego zostawili to jak jest.
I teraz moje pytanie czy ten recyrkulator spalin może powodować aż tak wysokie spalanie?? Czy jednak uznać, że sonda lambda jest walnięta "sprawna ale wiekowa" :/

PS. Świece wymienione na nowe.

Z góry dziękuję za pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2009, 18:59
Posty: 96
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda MX-3 1,6 95r

Postprzez Lukano » 12 mar 2009, 17:14

W mojej 1,6 DOHC spalanie z 18 na tarsie spadlo po wymianie aparatu zapłonowego. Ale u mnie były inne objawy, gasla, krztusiła się, nie miała mpcy no i baardzo szarpała.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323