Kontrolka płynu spryskiwaczy (626 GE)
1, 2
Kilka dni temu zapaliła mi się kontrolka niskiego poziomu płynu spryskiwaczy. Kupiłem płyn do spryskiwaczy zimowy i zalałem do pełna przód i tył. Przekręcam kluczyk, a ta kontrolka nie zgasła. Byłem pewny, że pewnie coś zamarzło bo na zewnątrz było -10 stopni C. Do dnia dzisiejszego kontrolka się pali choć płyn jest zalany do pełna. Co może być nie tak, że ona nie gaśnie. Wcześniej jak się zapalała jak już było mało płynu i uzupełniałem do pełna od razu gasła. Miał ktoś coś podobnego???
- Od: 11 wrz 2008, 16:04
- Posty: 24
- Skąd: Elbląg/warmińsko-mazurskie
- Auto: 626 GE 1.8 16V 1997r
mialem to samo ale tylko wlasnie po wlaniu plynu zimowego.Pozniej na letnim przestala sie swiecic.Ale to jest dosc czesta przypadlosc a mozna najwyzej rozebrac i przeczyszczyc czujnik
-
waldii
A jak wyciągnąć zbiornik spryskiwaczy przód?? Muszę ściągać zderzak czy coś jeszcze?? Gdzieś na forum znalazłem tylko że to było w nowej Mazdzie 3 tą samą przyczynę. Podobno czujnik się zawiesił bo płyn był zbyt gęsty. To możliwe jest?
- Od: 11 wrz 2008, 16:04
- Posty: 24
- Skąd: Elbląg/warmińsko-mazurskie
- Auto: 626 GE 1.8 16V 1997r
knu nic nie demontuj. Zalałeś płyn zimowy z BP? Wylej go, albo zwyczajnie zużyj niezważając na kontrolkę. Później kup płyn zimowy na stacji Orlen i zapomnij o problemie.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...
knu, możesz jeszcze dla pewności zalać wody ze 2 litry po wylaniu tego płynu co masz teraz. Jak kontrolka zgaśnie to po prostu nie kupuj więcej tego płynu co do tej pory. Rozumiem, że zanim zalałeś obecny płyn do spryskiwaczy nie było tego problemu?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...
qlesh napisał(a):Rozumiem, że zanim zalałeś obecny płyn do spryskiwaczy nie było tego problemu? usmiech
qlesh o to chodzi, że mam taką sytuację pierwszy raz odkąd mam ten samochód. Denerwuje mnie to, że się ciągle pali ta kontrolka Zobaczę jeszcze jak wyleje ten płyn i naleje samej wody, czy problem minie, ale oby przestała świecić. A jeśli nie to jak się dostać do tego czujnika. Pewnie trzeba ściągnąć zderzak żeby dostać się do zbiorniczka z czujnikiem poziomu płynu?? Dobrze myślę??
- Od: 11 wrz 2008, 16:04
- Posty: 24
- Skąd: Elbląg/warmińsko-mazurskie
- Auto: 626 GE 1.8 16V 1997r
No to jak masz pierwszy raz, to obstawiam ten płyn.
knu, nie wiem. Wiem, że dojść możesz skręcając koła w lewo, odkręcając przednią stronę nadkola od zderzaka i odchylając je w stronę koła (mówię o kole prawym przednim). Wtedy zbiornik będziesz miał widoczny, ale nie wiem czy go tak zdemontujesz. Widać będzie jakieś kabelki, chyba od pompki, albo może od czujnika, trudno mi powiedzieć.
knu, nie wiem. Wiem, że dojść możesz skręcając koła w lewo, odkręcając przednią stronę nadkola od zderzaka i odchylając je w stronę koła (mówię o kole prawym przednim). Wtedy zbiornik będziesz miał widoczny, ale nie wiem czy go tak zdemontujesz. Widać będzie jakieś kabelki, chyba od pompki, albo może od czujnika, trudno mi powiedzieć.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...
Dzięki wielkie wszystkim za pomoc, a zwłaszcza Tobie qlesh
Tak, jak pisałem, poczekam, aż skończy się płyn i zaleję wodą. Jak to nic nie da, to będę zmuszony zabrać się za sprawdzenie czujnika poziomu płynu. Mam nadzieję, że da rade ten czujnik wyciągnąć tak jak piszesz, bo to znacznie skróci czas demontażu zbiorniczka. Jak skończy mi się płyn to napiszę czy pomogło
Tak, jak pisałem, poczekam, aż skończy się płyn i zaleję wodą. Jak to nic nie da, to będę zmuszony zabrać się za sprawdzenie czujnika poziomu płynu. Mam nadzieję, że da rade ten czujnik wyciągnąć tak jak piszesz, bo to znacznie skróci czas demontażu zbiorniczka. Jak skończy mi się płyn to napiszę czy pomogło
- Od: 11 wrz 2008, 16:04
- Posty: 24
- Skąd: Elbląg/warmińsko-mazurskie
- Auto: 626 GE 1.8 16V 1997r
dyszel85 napisał(a):utonął pływak pewnie
Też tak uważam – gdy się otworzy zbiorniczek płynu spryskiwaczy , jest w nim taki czerwony pływak, możesz po prostu spróbować go jakoś wyciągnąć delikatnie do góry, bo mógł się zawiesić po dolaniu płynu na max.
- Od: 27 wrz 2007, 23:24
- Posty: 116
- Skąd: Libiąż/Skawina
- Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200
dyszel85 i ZipperPL to na 100% nie jest wina pływaka bo dzisiaj sprawdzałem go i jest u góry, także nie utonął i się nie zawiesił bo ruszałem nim w dół i górę i to nic nie dało. Jak skończy się już płyn naleję czystej wody i wtedy zobaczymy co będzie. Jak nic to nie da to zabiorę się za czujnik.
- Od: 11 wrz 2008, 16:04
- Posty: 24
- Skąd: Elbląg/warmińsko-mazurskie
- Auto: 626 GE 1.8 16V 1997r
Ten czerwony pływak nie jest w żaden sposób połączony z czujnikiem poziomu płynu, który znajduje się w dolnej częsci zbiorniczka. Jest on tylko do orientacyjnego określenia poziomu płynu podczas jego uzupełniania. Kiedyś próbowałem czyścić czujnik poziomu płynu, ale po kilku tygodniach usterka powtórzyła się pomogła dopiero jego wymiana.
- Od: 7 sty 2006, 00:12
- Posty: 29
- Skąd: Trzebiatów
- Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 93'
Witam ponownie wszystkich. Dzisiaj wylałem do końca stary płyn do spryskiwaczy ze zbiorniczka pod maską. Nalałem 5l czystej zimnej wody z kranu do zbiorniczka, żeby przepłukać czystą wodą go, bo ten stary płyn strasznie się spienił w zbiorniczku, także przepłukać trzeba było. Podejrzewam, że właśnie przez dużą ilość piany czujnik nie wykrywał płynu i zapalił kontrolkę. Po dokładnym przepłukaniu czystą wodą nalałem nowy płyn zimowy. Przekręciłem kluczyk w stacyjce, patrzę na zegary , co widzę . Właśnie nic już nie widzę, bo kontrolka przestała się świecić W końcu jest jak powinno być bo każdy kto wsiadał do mojej 626 mówił: "kup sobie płyn, bo nie masz"
- Od: 11 wrz 2008, 16:04
- Posty: 24
- Skąd: Elbląg/warmińsko-mazurskie
- Auto: 626 GE 1.8 16V 1997r
Nasze kochane Mazdy, wszystko muszą mieć tak jak ma być . Moja w poniedziałek też dała mi po oczach tą kontrolką, jak wracałem z długiej trasy. Cóż, chce pić to dostanie
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Dolałem dzisiaj 4 litry płynu zimowego i kontrolka grzecznie zgasła.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6